Jump to content

Probleme cu pornirea la RECE - motor TDI


Tibi Goia
 Share

Postare recomandată

Din pacate la DIESEL acum la frig masina isi spune toate ofurile, bolile.

In primul rind vreau sa va spun ca una este o pornire la -10 grade si una la -5 chiar 0 grade.

Apoi conteaza daca ai ulei bun 5w-40 chiar 0w-30 (foarte bun) sau un ulei mai gros 10w-40 care la -10 e ca o gelatina.Motorina trebuie neaparat sa fie aditivata, chiar daca fabricanti se lauda ca motorina normala rezista la -20 nu e chiar asa.

Cind pui contactul dimineata chiar daca la indicatorii din bord se stinge martorul de la bujii, bujiile trebuie sa mearga la -10 grade afara minim 15 secunde.

Acum sunt doua situatii: una cind bujiile merg 15 secunde si iti dai seama daca in acest timp nu auzi din partea stinga jos un clancanit de releu sau alta cind dupa citeva secunde decupleaza releul, atunci mai pui o data contactul.Sigur unele relee au pe ele un locas de reglaj dar asta e complicat.

Pe urma pe linga baterie care trebuie sa fie in stare buna si incarcata (cite un drum lung din cind in cind cu masina) trebuie si demarolul sa fie in stare buna.O uzura a lui se observa prin zgomotul care il face (mai tare sau cu troncanituri).Daca in interior la motor nu sa spalat motorul de mult timp se verifica daca bornele de la baterie si de la demarol sunt curate.

Cu turatia de relantii am scris undeva pe forum ca sunt doua tipuri de soc mecanic si automat-electronic comandat de senzor de temperatura.La pornirile la rece turatia de relanti trebuie sa fie de 1100 si in nici un caz nu apasati pedala de acceleratie cum zic mecanici deoarece socul comanda un amestec mai bogat in motorina la rece + turatia din pedala rezulta fum mult si evident o pornire greoaie.

Nu folositi spray de pornire deoarece apar detonatii in motor care pot fii daunatoare motorului.

Deci putina rabdare dimineata la pornire cu bujiile si pornirea e la sfert.... :)

Modificat de cristianionut
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Degeaba, am pus si de 3 ori pe bujii si tot acelasi rezultat, pornire greoaie. Am verificat timpul releului cu lampa de control, dupa ce se stinge becul mai au curent cam 10 secunde

poate e problema de la injectorul cu senzor

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

un curatat EGR ai facut? incearca si asta dc tot ai umblat pestetot

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Zabin, chiar daca ai pus pe bujii de 3 ori si nu ai facut o mica pauza intre, nu ai reusit sa schimbi prea mult temp in camera pistonului.Asta ar fi o chestie ,constatata la masina mea.Cind pui contactul, pompa electrica de alimentare din rezervor trebuie sa o auzi cum 'bazaie',nu ptr mult timp,atit cit creste un pic presiunea in filtru.La a 2 sau a 3 actionare a bujiilor, nu mai trebuie sa o auzi, dar daca se aude atunci ai probleme cu amorsarea circuitului de alimentare.Astea ar fi citeva chesti usor de verificat.De asta-i iarna si frigul aferent.Bafta :icon_thumright:

Dani ab

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dani ab, nu am motor PD, asa ca nu am pompa electrica...trebuie sa schimb distributia in curand, poate e sarit un dinte sau nu e avansul pus la punct, speranta moare ultima :icon_thumright:

Va doresc un an nou fericit ;)

Modificat de Zabin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am avut intercooleru fisurat, l`am lipit masina trage mai bine acuma.. ma gandesc ca nu afecta pornirea la rece :vaidecapulmeu:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stie cineva cum as putea testa bujiile? de cateva dimineti porneste mai greu si asta ar fi prima cauza la care m-am gandit

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut si La Multi Ani ! am si eu o mare problema...dimineata cind dau sa pornesc,o invirte de-mi vine sa renunt si sa iau maxi-taxi.in final o ia ,scoate un nor de fum albiciossi ramine turata cam la 1000.dupa care scade la 900,nu mai scoate fum,merge rotund...si asta toata ziua.deci problema o am doar dimineata,si asta pe la -8,-9 grade cel mult.si se anunta niste temp. de - 13,-15 grade pe aici....sa-mi pregatesc bani de maxi-taxi?....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stie cineva cum as putea testa bujiile? de cateva dimineti porneste mai greu si asta ar fi prima cauza la care m-am gandit

eu am desfacut ficare bujie si am alimentat la varful ei un fir conectat la plusul bateriei iar carcasa ei la minus. daca dupa cateva secunde varful bujiei incepe sa se inroseasca este ok daca se incalzeste doar putin sau deloc sau daca nu se inroseste la varf ci pe la mijloc atunci trebuie schimbate. indicat ar fi sa schimbi toate chiar daca functioneaza doar 1-2. se mai poate verifica cu un ohmetru dar nu cred ca este relevant. daca cumperi noi atentie la tipul de bujii pe care il cumperi: pe cele originale exista o serie si voltajul la care functioneaza. eu am luat la 11V dar seria nu o mai am din pacate. succes !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tipul de bujii incandescente pentru fiecare masina este foarte important.Chiar daca par la fel sunt de dimensiuni diferite (de la citiva centrimetri pina la 15 centimetri) si o lungime necorespunzatoare pot provoca probleme la motor.

De asemenea marca (ca exemplu de preferat Bosch nu febi) conteaza fiindca va asigura o functionare o lunga perioada de timp.De fapt o bujie buna isi face treaba la -15 grade afara fara probleme.

Modificat de cristianionut
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si la mine se comporta uratel (:) acuma iarna. La -1,-2 n-are probleme, dar cand e deja la -7,-8 deja parca e altceva, mai ales daca a stat pe loc 2-3 zile cu frig. In seara asta imi arata la bord -8 si a pornit la prima cheie dar primele doua "invarteli" au fost foarte putin energice, luand-o in final dupa inca 1 secunda, dar parca tremura 1/2 secunda motorul, scoate un pic de fum albastru si dupa aceea se stabilizeaza n-are probleme.

Doar prima daca cand o pornesc cand e asa frig se comporta astfel. Cand e cald afara o ia la rece la sfert, imediat. Bateria?

Modificat de Executron
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aveti masini cu motoare diesel. Asta e, iarna pornesc mai "ciudat", ca orice diesel. Obisnuiti-va cu ideea sau luati-va benzinare.

Mie imi pare bine ca porneste, nu mai stau sa-mi bat capul ca "oare de ce porneste mai greu". A pornit, si cu asta basta, traiasca tricolorul si palinca de bihor.

Modificat de SHARANEL
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Sharanel

OFFTOPIC : nu mai zice... Ca sunt hotarat ca urm masina sa fie benzinara (s-au iscat si discutii la intalniri datorita acestei decizii controversata :lol:).

ONTopic : Sincer, daca am diesel acuma, nu ma deranjeaza, doar mi-e sa nu fie vreo problema cu el care sa poata fi rezolata. Nu-mi place sa se chinuiasca masinuta :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si la mine se comporta uratel (:( acuma iarna. La -1,-2 n-are probleme, dar cand e deja la -7,-8 deja parca e altceva, mai ales daca a stat pe loc 2-3 zile cu frig. In seara asta imi arata la bord -8 si a pornit la prima cheie dar primele doua "invarteli" au fost foarte putin energice, luand-o in final dupa inca 1 secunda, dar parca tremura 1/2 secunda motorul, scoate un pic de fum albastru si dupa aceea se stabilizeaza n-are probleme.

Doar prima daca cand o pornesc cand e asa frig se comporta astfel. Cand e cald afara o ia la rece la sfert, imediat. Bateria?

se pare ca nu sunt singur ...

cand dau sa pornesc ieri (-4 grade) masina din semnatura dupa 25 de ore stationata (noptea -8,-9) nu a luat la prima , doar a invartit mult gata sa moara ! o ia in schimb la a doua cu un tremurat dupa ce invarte de 3 ori ! :blink:

restul zilei o ia la sfert !

am verificat cu vag-com-ul injectoarele chiar si EGR, si toate sunt in parametrii , nu-mi da nici o eroare !

intreb si eu : ce poate sa aiba ? sa fie doar bateria/bujiile de vina ???

sau "asa fac toate" ?

multumesc anticipat !

Modificat de THE ROCK
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si a mea a pornit greu ! Brasov -20grd !!!

Am pus bujiile de mai multe ori...

Am dat la cheie ... am rupt filmul de ulei...

Am dat la cheie hotarat... si a luat-o greu.. bizzz bizzz ... bum bum ... porneste.

S-a echilibrat in 4-5 secunde.

Dar ce ma enerveaza ca dieselul se incalzeste greu... :blink:

Motorina folosita: Petrom E4 ... cea mai ieftina!

Aditiv zero ! :(

Sa procedam batraneste? Adica 2-3 litri de benzina la un plin de motorina?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In legatura cu problema mea la pornirea la rece...... daca este o problema....(in curand scanare)... numai la prima pornire din timpul zilei o ia un pic mai chinuit. m-am gandit sa pun un filmulet sa vedeti despre ce vb. dar azi a fost ceva mai cald -5 grade.... fata de alte zile cu -10 -15 :)) ..... deci nu e concludent filmuletul...... :) bateria e in al 5-lea an. poate sa fie si asta :| ps pana la urma e bine sau nu sa accelerezi un pic in timpul pornirii ? aici : http://uk.youtube.com/watch?v=OlpDnLjNdHs

Modificat de tracto
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Totusi e mai bine daca punem contactul pentru bujie spre exemplu de doua ori?? :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

THE ROCK

Mai mult ca sigur ca ai o bujie arsa, lasa ca o verificam luni :Driver:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Totusi e mai bine daca punem contactul pentru bujie spre exemplu de doua ori?? :rolleyes:

Pai ia gindeste-te, daca sufli in palme cind fara sunt -10 grade o data sau de doua ori, cind simti ca se incalzesc palmele.

Eu cind sunt sub o grade intodeauna la prima pornire pun contactul de doua ori.Si cum am mai spus in alte topic-uri iarna motorina motorina aditivata (de mine sau top Euro 4 de la petrom), evident in motor ulei de calitate full sintetic.........

Pentru piratu: motorina petrom din brasov e net superioara celei din bucuresti, de cite ori trec pe acolo fac plinul la masini si se simte la consum -50 litri merg 900 de kilometri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si eu daca pun pe bujie de doua ori porneste mult mai repede. testati ... dar mai lasati contactul pus 5-6 sec si dupa ce se stinge martorul din bord . pornire usoara tuturor !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am incercat niciodata...a pornit usor tot timpul...insa e binevenit orice fel de sfat.De relanti inainte de plecare ce parere aveti?...nu ii face bine daca sta 2 min? :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu zic ca cu cat stai mai mult cu atat e mai bine (totusi nu mai mult de 10min) pentru ca la inceput oricum masina e supraturata. Stand apuca un pic sa se incalzeasca motorul si astfel probabil scade putin si consumul. Oricum am observat ca daca ai rabdare sa stai cam 10min cu piciorul pe acceleratie asa pe la 1200-1300 rot cam la -7,-10 grade incepe sa urce acul, mie mi-a ajuns chiar la 70. Totusi din cate stiu diesel-ului ii place sa se incalzeasca mai mult in mers .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am incercat niciodata...a pornit usor tot timpul...insa e binevenit orice fel de sfat.De relanti inainte de plecare ce parere aveti?...nu ii face bine daca sta 2 min? :D

Deci iata cum e faza cu contactul pus de doua ori la relanti:

La prima cheie la rece pui contactul astepti sa se stinga martorii din bord apoi dai inapoi si mai pui o data contactul, de regula timpul de functionare al bujiilor e un pic mai mic la al doilea contact.

Apoi dai demarol din cheie si vei remarca un timp mai scurt de invirtire a demarolului, care are efecte benefice in timp asupra demarolului (uzura) si bateriei.

Aceasta metoda se va aplica si in cazul in care ai o bujie incadescenta defecta pentru a porni totusi masina.

Cit priveste timpul de mers al motorului dupa pornire pina ajunge la temperatura necesara de functionare este foarte simplu.Daca nu cunosti motorul, inainte sa dai prima cheie ridici capota apoi pornesti motorul si te uiti la el cum functioneaza.Te uiti la ceas cind l-ai pornit apoi incerci sa vezi cind se aude ca mersul motorului incepe sa fie mai rotund.Daca nu-ti dai seama de asta poti desface capacul pe unde pui uleiul si vei remarca la inceput zgomotul de metal apoi scade in intensitate.

Practic timpul de stationare pina cind motorul incepe sa mearga rotund depinde evident de uzura motorului si de tipul de tipul de ulei.De exemplu la un golf 2 cu un ulei 10W 40 stai cam 3-5 minute, iar la un golf 4 cu un ulei 0W 30 stai cam 1-3 minute apoi pleci 100 de metri cu turatia intre 1000 si 2000, evident... :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • vdragos a închis acest topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!