Jump to content

Probleme cu pornirea la RECE - motor TDI


Tibi Goia
 Share

Postare recomandată

@rasvansecu

Uite schema generală şi schema cu semnalele care trebuie să ajungă în mufa ECU.

Pe schemă ai notate şi culorile.

Probabil siguranţa s-a ars pt că ai pus prea mult bujiile, dar nu are legătură cu pornirea. Şi fără nici o bujie ar trebui să pornească dacă nu sunt alte probleme. Cred că la tine dintr-un motiv sau altul nu ajunge motorină la injectoare.

Când nu porneşte se aprinde spira în bord chiar şi foarte scurt?

Modificat de lupo_bv
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am pornit la rece si iata ce s-a intamplat. Am invartit cheia de vreo 3 ori , fara a declansa aprinderea, pentru a se incalzi camera de ardere, pana s-a stins arculetul galben din bord, mai exact bujia. Cand am dat cheia pana la capat, a invartit motorul si nu aluat-o. S-a auzit prin usi inchiderea centralizata, s-a dus ceasul, kilometrajul mic din bord. Am scos perechea de clesti babani, alta masina, si in 2-3 minute i-am dat cheie. Seara intotdeauna, iarna scot fata la cd, inchid clima si dau pe zero plafoniera. Asa nu am consumatori cand bag cheia in contact. Dupa ce am pornit motorul, computerul de bord imi arata STOP , in limba germana:verificati lichidul de racire si cititi instructiunile. Dau sa apas pe maneta de la stergator pt comuter si nu se schimba nimic. La fel se repetau cele 3 texte relatate. Cand a pornit, afara erau -23 grade celsius, motorul a scos un fum alb si foate dens cu zgomot ca de bataie de motor de raba sau saviem. Am crezut ca am pus-o de mamaliga cu motorul. L-am lasat asa 10-15 min, l-am oprit. Si l-am pornit din nou. Ceas : fara zgomot, fum, sau alte naravuri. A disparut mesajul nemtilor din computer, am putut avea acces la functiile computerului de bord si am reglat ceasul din cadranul din stanga. Ma duc la servis, fac shimbul de ulei si filtre, antigelul il verifica si-mi spun ca e la - 36,5. Ma uit si eu prin ochiometrul lor ca sa ma conving cu antigelul. I-am bagat un metabond gold de 180 lei ron si, sincer, se cunoaste. Ma ingrijoreaza bubuitul la pornire. Zici ca se rupe motorul de pe masina, vreo 5 minute pana isi mai revine. Astept un -30 grade sa vad cum porneste. M-a mancat ca vreau diesel, nu am fost multumit de benzinar, acum asa imi trebuie. Sotia are un opel corsa de 1,2 benzina si iarna trecuta la -32,5 grade a pornit la prima cheie si eu inebuneam cu clesti si sufa de tractat sa pornesc dizelul. Bafta la pornire !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru scheme.

Daca las mufa la g62 conectata cand pun contactul se aprinde foarte scurt spira si nu primeste motorina(invarte foarte mult ,nici fum nu scoate)

se pare ca in schema daca urmaresti de la r5(bujii) spre releul de bujii se afla siguranta de 50a (f39)

@laurentiu ,da am asa ceva pe masina.

Modificat de razvansecu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

un diesel bun porneste bine la orice temperatura, cel putin cu al meu nu am avut probleme sa nu o ia la prima cheie si nu lunga la temperaturi destul de ridicate, intradevar peste 24 nu am prins dar si asa

Legat de ceea ce spui tu ca dai la cheie de 3 ori sa incalzesti camera gresesti enorm, pui contactul, cand se stinge becul de bujii dai la demaror , dc porneste e ok dc nu repeti la fel, nu pui pe bujii de 10 ori sau dai nu stiu cate chei sa incalsesti si pe urma sa pornesti

Dc ceasurile sau dat peste cap ateria e descarcata si te lasa cat de curand, legat de lichidul de racire curata contactul din interiorul borcanului sau pune antigel pana peste limita de maxim si nu se mai aprinde

Verifica avansul , influenteaza foarte mult pornirea pe timp de iarna chiar dc ai pd

Sincer eu nu mias lua benzina pentru nimic in lume dar fiecare cu parerea lui

Bafta

Modificat de pop cristian
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Probabil bateria nu a avut suficient curent să învârtă cum trebuie motorul. Întâi verifică bateria şi partea de încărcare: tensiune înainte de pornire, tensiune pe timpul pornirii, tensiune de încărcare, curent rezidual după ce ai oprit maşina.

Şi nu mai pune bujiile de ţ ori că omori şi bateria şi bujiile inutil. Mai bine mai aşteaptă vreo 10-15 secunde după ce s-a stins martorul de bujii ca să-şi mai revină bateria.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bateria e originala si are 6ani si 6 luni, kleber, la fel cum au fost cauciucurile. Am sa o schimb cat de curand . Ma sfatuiesti sa nu mai dau de multe ori pe bujie. Eu bag cheia, rasucesc pe prima treapta, se aprinde bordul, si apoi se stinge arcul de la bujie. Fara sa ajunga sa porneasca demarorul . Fac asta de vreo 2-3 ori si apoi declansez demarorul. E bine sau nu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@rasvansecu

Daca se aprinde este bine, înseamnă că ECU se alimentează. Dar problema este destul de complicată pt. că trebuie să verifici cablajul fir cu fir cu instrumentul de măsură în braţe.

Dar de ce nu încerci mai întâi să faci o diagnoză, poate are ceva erori stocate să ai un punct de plecare.

Iarna trecută polo-ul unui amic mi-a scos peri albi, nu se alimenta ECU, până la urmă am găsit că firul de masă al ECU se închidea prin carcasa senzorului de volantă şi ăla făcea contact când voia el. I-am pus un fir şi merge şi acum cu el.

La tine este foarte curios că este legată treaba de prezenţa G62. Verifică-l întăi pe acesta după tabelul ataşat şi uită-te atent la mufă şi porţiunea de fire de lângă ea să nu vre-un scurt ceva pe acolo.

Dacă valorile sunt cât de cât ca în ataşament atunci nu senzorul este de vină.

Modificat de lupo_bv
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu pune de mai multe ori bujia, nu are rost, zic eu

dc totusi insisti sa pui de mai multe ori pui contactul si cand se stinge ledul de bujii iei contactul si astepti intre 5-10 secunde pana sa il repui e mai bine asa, in plus caldura de la bujie se degaja in camera

Dar, raman la parerea mea , dc bujiile sunt bune, pui contactul cand se stinge becul pornesti, scurt pe doi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am incercat sa o pornesc in aceasta dimineata si n-am reusit.

Pus bujia o singura data ,a stat 30 secunde (G62 scos) ,am mai lasat-o 15 secunde si am dat la automat.Degeaba,iar am omorat bateria.

In timp ce dadeam la automat mi s=a aprins iar becul la bujii si a ramas asa.

Daca reusesc sa o pornesc dau o fuga pana la florin sa vad ce da pe tester.

Am masurat si senzorul pe care l-am dat jos de pe masina conform schemei intre pinii 1 si 3

In casa ~20 grade mi-a dat undeva la 2000 iar afara ,in masina aprox 3000.

N-am avut nici-o problema cu ea cat a fost cald.A venit frigu si au venit toate problemele ,atat de frig de nici nu pot verifica pe la ea diverse.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu mi-am setat sa stea mai mult pe bujie inlocuint 32768 cu 32700 in campul 12 pe engine.

la -4 grade statea iniante cam 4 secunde,acuma la aceeasi temperatuira s-a dublat timpul de preincalzire la bujii.Risc sa imi consume mult din baterie daca las asa?Ar fi mai bine sa las setarea din fabrica pentru bujii?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Neapărat la tester să vezi ce zice pt. că pot fi multe cauze, măcar să elimini o parte din ele.

Cred că chestia cu scosul G62 a fost numai o coincidenţă.

Pe furtunul de tur de la filtrul de motorină se vede că are motorină (asta dacă este transparent bineînţeles)?

@FloRio

M-am uitat să văd ce se întâmplă cu tensiunea bateriei când sunt puse bujiile şi să ştii că scade destul de mult, deci consumă ceva. Dacă bateria este nouă nu ar trebui să fie probleme, dar dacă este mai obosită s-ar putea să conteze. Poţi testa şi tu cu un instrument de măsură. Dacă după vreo 10 secunde după ce s-a stins martoru tensiunea bateriei revine la tensiunea iniţială atunci nu sunt probleme.

Modificat de lupo_bv
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Are motorina pe ambele furtune care vin din filtru(sunt transparente)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Atunci cauze ar mai fi valvele alea din pompa (nu merg sau nu ajunge semnalul de la ECU la ele) senzorul de poziţie al arborelui cotit, prin autodata zice ceva şi de fuel shut-off solenoid, probleme de conectică.

Mufa de la ECU ai verificat-o să vezi în ce stare este? N-ar strica să arunci un ochi pe acolo şi pe la mufele alea care vin la pompa de injecţie, eventual tratate cu nişte spray de contacte.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Probleme au inceput cand mi-a fost data jos pompa si schimbate garniturile.

Am lasat masina acolo si am luat-o cand am iesit de la serviciu.M-am urcat in ea ,era rece ,am dat cheie si a pornit cum pornea normal la sfert.

Dupa cateva zile a venit frigul si n-a mai pornit...e posibil sa fie ceva legat de pompa,conectica.Vizual am verificat toate conexiunile pompei.

LE: Senzorul G62 e implicat 100% .de mai multe ori a pornit la sfert cu mufa scoasa si n-a pornit cu el conectat.Nu e coincidenta.

Modificat de razvansecu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Unde a dus pompa? la romanasii nostrii la bosch service? sau aia de genu care iti baga 2.9bar in roti sau nu-ti pun vaselina la burdufele de planetara? la astia le dai tu pompa de injectie pe mana?eu cred ca din momentul asta esti pe cont propriu pt ca doar ei stiu ce ti-au facut acolo.

Eu de la astia vad posibil orice, si sa nu-ti fi strans bine fulia pe ax.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pompa a fost facuta la Domnul Tomescu ,Motor Diesel Impex ,Str. Dornei, Nr. 117, Sector 1 in spate la Agip.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Risc sa imi consume mult din baterie daca las asa?Ar fi mai bine sa las setarea din fabrica pentru bujii?

Eu am marit timpul ala de vreo 3 ani si merge foarte bine si acum. Nu mai retin valoarea, dar sta vizibil mai mult decat inainte.

E posibil sa nu mai poti porni cu o baterie slaba, dar retine ca poti oricand sa dai la automat in timp ce martorul inca functioneaza.

Tot asa cum poti sa dai la automat la cateva secunde DUPA ce s-a stins martorul. Acela e doar orientativ, bujiile vor mai functiona oricum o perioada dupa ce a pornit motorul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

razvan dc pompa a fost data jos , dupa ce o pornesti verrifica avansul si neaparat IQ-ul, cantitatea injectata la relanti pentru ca influenteaza mult

Asa ca intrebare, ai verificat aceste doua lucruri din moment ce ai vazut ca da frigul si incepe sa porneasca greu?

Dc sunt ok ambele incearca sa pui o supapa de sens , dar cred ca rezolvi cu primele doua si nu mai ajungi la supapa

Bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am verificat pentru ca am ramas cu ea in parcare...trebuie sa o pornesc sa o duc la un tester.

O sa iau legatura cu Florin daca reusesc sa o pornesc.

Stiu ca daca avansul nu e reglat corect porneste greu indiferent de temperatura ambientala.

Atata timp cat mi-a pornit bine in primele 2 zile am exclus aceasta ipoteza.

Modificat de razvansecu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

avansul influenteaza mai mult pornirea la rece,

Modificat de pop cristian
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Trebuie sa verific avans ,cantitate injectata si temp citita de ecu din senzor G62.

Avand in vedere ca o sa am nevoie de vcds destul de des ,imi puteti recomanda o interfata care sa ma ajute ?

Am vazut pe okazii la aprox 120-150 ron cu cipuri reprogramabile.

The engine glow plug relay 180 and 50 amp fuse are on the main fuse strip under the dash on the drivers side.

Siguranta arsa este de la bujii ,cauze (am tinut prea de multe ori cred)

Modificat de razvansecu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fiind mai veche maşina nu trebuie să fie chiar ultima versiune de vcds. Eu îmi fac treba la a mea din 2003 cu vagcom 409.1 (are el nişte hibe dar mă descurc).

Ia de la cineva din Bucureşti ca să nu mai aştepţi o zi sau mai mult până vine din altă parte. Eventual caută una activată pentru că la varianta shareware nu poţi vedea avansul (nu te lasă să intri în basic settings şi automat nu poţi vedea grupul 000). Oricum soluţii sunt şi pentru asta numai trebuie să sapi puţin.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am inteles,multumesc.

In trecut am mai experimentat probleme cu releul 109 ,se misca putin si nu pornea masina (nu venea mot) miscam putin de el si isi revenea.

Posibil sa fi crapat de tot ?

vad ca se poate masura si asta

LE: daca mi s-a ars siguranta de la bujii iniseamna ca e posibil sa fie o problema pe ele,trenuie sa verific iar daca primesc curent si vremea nu ma ajuta deloc :(

Cam asa arata panoul si la mine cu acea siguranta de 50A

poza e de pe un 1998 A3 north america

post-45242-0-79548100-1355916122_thumb.j

Modificat de razvansecu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

azi am mers din nou la masina sa verific una alta inainte sa ii dau cheie.prima data am luat fisele de pe bujii si am verificat la fiecare in parte daca vine curent cu mufa de la G62 conectata.venea curent la fiecare,apoi am scos bujiile afara ,le-am bagat in pipe,si le-am rezamat de chiulasa ca sa faca masa si am pus contactul,becu la bujii sa stins in vreo 2-3 secunde afara fiind vreo 3 grade.bujiile au inceput sa lucreze iar dupa ce s-a stins becu la bujii in bord,abia atunci s-au rosit bujiile,varfurile lor,iar dupa ce a decuplat releul de la bujii dupa inca vreo 2 secunde ,au inceput sa se raceasca.am vrut sa vad daca eleprimesc comanda si daca lucra toate cum trebuie.apoi am scos mufa de la G62 afara si am vrut sa pornesc asa sa vad cum porneste,insa un lucru important ar fi ca becu la bujie la bord nu a stat decat 12 secunde si s-a stins singur,apoi am dat cheie si a pornit insa prima tura a invartit greoi,apoi a mai invartit de vreo 3 ori mai usor si a pornit.

Ce concluzii ar fi? G62-ul pare ca lucreaza,l-am verificat inainte sa dau cheie,inainte sa scot mufa si vedea 3,6 grade temp antigelului.Afara erau 3 grade.Ieri am pornit cu o baterie noua de proba,dar tot asa a invartit mai mult pana a luat-o.Am masurat si bateria mea,dar e ok,avea 12,68V inainte sa pornesc si a cazut la 10,44V dupa ce a pornit,insa a stat cele 12 sec pe bujie cum am scos mufa de la G62.Deci G62 ar fi bun,bujiile la fel,primesc comanda si lucreaza bine,baterie am pus ieri noua si degeaba,ar fi doar electromotorul.O sa il duc si sa mi-l desfaca sa il faca k-lumea la un meserias.Probleme de alimentare nu sunt,pentru ca am lasat masina cu botu si in sus si in jos si nu e nici o diferenta,se vede clar cum la prima cheie invarte mai greu,ceva ii fura curent,apoi invarte ami usor cateva ture si porneste.

Ceva pareri dupa toate astea?

Si inca ceva,setarea pentru timpul de preincalzire la bujii am pus inapoi cum e cea de fabrica 32768,ce imi recomandati,sa o las asa sau sa pun sa stea mai mult?Dar daca sta mai mult am observat ca scade mult tensiunea in baterie,si ele se rosesc in momentul in care se stinge in bord becul de bujie,pana ce decupleaza releul..

Modificat de FloRio
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu cred ca trebuie sa o lasi asa ,ce poti face este sa astepti dupa ce se stinge becul in bord aproximativ 15 secunde.

View My Video

dupa o zi la rece,G62 cuplat...nu mai inteleg nimic.ba primeste curent ba nu primeste.

Modificat de razvansecu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • vdragos a închis acest topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!