Jump to content

Probleme cu pornirea la RECE - motor TDI


Tibi Goia
 Share

Postare recomandată

Nu cred că au treabă bujiile cu timpul. Ele doar primesc curent de la releu pe un circuit separat de circuitul care face temporizarea.

Releul îl verifici aşa: pui un instrument de măsură sau un bec de putere mai mică pe o bujie, scoţi G62 din mufă, apoi pui contactul. Trebuie să ai tensiune pe bujie destul de multişor (10-15 secunde nu mai ştiu exact). Dacă se întâmplă aşa atunci partea de circuit electric ECU-RELEU-BUJIE este OK şi problema se învârte în jurul lui G62.

Oricum după cum văd la tine pornirea grea nu cred că este numai din cauza bujiilor. La -3,5 grade, dacă zici că învârte uşor, şi cu bujiile moarte tot trebuia să pornească după 5-6 învârtiri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

exact asa e pornirea ca si cum nu as avea bujii,stiu,si tin minte din iernile trecute cand aveam alte TDI-uri cu bujii arse,dupa ce le schimbam,problema se rezolva.ce mi-ai zis tu am verificat,daca scot G62 afara sta 12 secunde aprins becul la bujii,iar curent vine la bujii,insa un lucru e ciudat,daca pun contactu cu mufa G62 la loc dimineata inainte d ea da cheie,am observat ca bujia se inroseste abia dupa ce se stinge becul la bujie,si sta rosie pana decupleaza releul,iar pe tester G62 da valori bune,nu pot sa inteleg,oricum as lua-o nu pusca nici cum.

de alimentare proasta nu poate fi vorba atata timp cat face chestia asta doar la frig la prima cheie si in rest porneste ok chiar daca sta mult timp.Si peste noaptea daca dimineata is 5-6 grade porneste foarte usor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, ceva dă cu virgulă... să nu fie ceva din ECU, să dea ăsta comandă greşită. Sau să nu fie buba la alt senzor care să influenţeze chestia asta....greu de zis.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

alt senzor nu stiu care ar mai influenta pornirea la rece.eventual sa incerc sa schimb G62-ul sa vad cum se comporta,chiar daca imi da valori bune,sau sa schimb bujiile care poate is obosite,intraziate,nu stiu ce sa zic...ele is originale din cate mi-a zis fostul proprietar,Bosch made in france scrie pe ele,poate n-ar strica niste bujii noi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca pui bujiile la curent şi se înroşesc destul de repede pe toată lungimea nu ai de ce să dai banii pe altele. Să nu aibă legătură cu pornirea la rece şi ceva senzor de temperatură combustibil şi temperatură aer. Astea dau valori corecte?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai se inrosesc dupa 5-6 secunde de cand s-a pus contactul si ajung sa fie rosii de tot dupa 20 de secunde.ceilalti senzori nu i-am verificat,si nici nu stiu exact cum

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Te uiţi în vcds imediat după pornire. Fiecare senzor de temperatură are un câmp corespunzător şi în funcţie de temperatura de afară şi cea a lichidului de răcire poţi aproxima cam cât trebuie să arate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

hmmm,nu stiu ce sa zic si in ce masura pot afecta acesti doi senzori pornirea,oricum dilema e mare de tot,avansul intr-adevar e cu minus, oscileaza intre -0,8 si -1,5,dar cred ca nu are cum influenta asa mult pornirea

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut florin...ai verificat toate aceste variante?

post-14266-0-77856200-1356964633_thumb.j

Bujii

post-14266-0-87731200-1356964658_thumb.j

G62

post-14266-0-06086200-1356964674_thumb.j

N18

post-14266-0-17132200-1356964715_thumb.j

conform autodata pornirea grea mai este si de la EGR...stiu ca il ai anulat...ia incearca sa ii bagi furtunul de vacuum si vezi daca se modifica ceva...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

laurentiu, am egr activ de cand am si turbina noua,nu am probleme cu egr

celelalte,din ce am verificat cred ca sunt ok,ce ii drept cu aparatul de masura n-am verificat,doar asa pe direct,nici nu prea a fost timp acuma cu sarbatorile,dar dupa voi investiga mai serios ca nu am incotro

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am atasat niste poze in care am observat ca furtunul ce iese de sub pompa tandem e foarte uns,si pe blocu motor si chiulasa in zona aia,dar nu stiu de ce e asa uns, chiar cap-coada,pare si proaspat,apoi nu mi-a misorit a fi motorina,credeam ca scapa de la pompa si de aia sa porneasca greu

post-80798-0-87548000-1357126317_thumb.j

post-80798-0-37749300-1357126324_thumb.j

post-80798-0-87795900-1357126329_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu imi dau seama la care furtun te referi.

vezi ca ai un capacel lipsa de pe cutia de viteze, acopera gaura sa nu intre mizerie (am patit si eu aceeasi treaba)

garnitura de la motor este buna, sa nu scape pe acolo putin ulei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am schimbat termostatul ieri ca nu se incalzea la 90,nu citea senzorul mai mult de 80 de grade,si am fost nevoit sa il inlocuiesc.Acuma e ok,dat tot nu imi este clar un lucru.Acuma imi ajunge apa la 90 pe vag com,toul pare ok,jongleaza intre 90 si 90,9.Daca intru pe instrumente pe un camp am 91 si pe celalalt 86.Cand am verificat la 77 de grade pe motor, pe instrumente era pe un camp 77 si pe celalalt 76,deci diferenta de un grad,cadn ajunge la 90 deja se fac 5 grade,care e explicatia?care indica corect? imi influenteaza pornirea dimineata din cauza senzorului din cele descrise mai sus?Mi se pare ca lucreaza bine senzorul din moment ce imi indica frumos 90 pe motor la fel ca si ceasul la bord,dar pe instrumente sunt la anumite temperaturi niste diferente.Afara era 1 grad, am verificat si furtunu ce merge la radiator pe care e termostatul.si era rece.Chiar nu mai stiu daca sa mai schimb si senzorul de temperatura sau nu

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu zic sa il lasi in pace ca indica chiar bine...multi ziceau ca o diferenta de vreo 5* este foarte ok...

daca tot nu ai pace...50 lei cat este un senzor...nu cred ca este un capat de tara...dar cred ca il schimbi degeaba...si ideal era daca il schimbai o data cu termostatu...sa nu mai pierzi iar antigel...

Ar trebui sa iti faci grija cu acea prelingere de ulei dintre bloc si chiulasa...spala moturul...si vezi exact pe unde se prelinge...

la tine zici ca este proaspat vopsit...asa se vede :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

oricum, la pornire ECU se ia dupa temperatura aratata pe "Engine" nu cea din bord, deci din acest punct de vedere nu ai de ce sa schimbi senzorul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ma gandeam ca daca pe motor arata mai mult ca si pe intrumente si la pornire ECU se ia dupa ce apare da pe motor,va fi nasol la pornire,probabil vede antigelul mai cald decat e real dimineata si poate si din cauza asta pornire greoaie,in rest nu ma deranjeaza din contra ca imi ajunge apa usor la 90,se mentine acolo,n-am motive

laurentiu,m-am interesat de acea pata,e veche nsuh de la ce,nu e proaspat nimik,imi zicea mecanicu sa imi vad de treaba.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

G62 OEM - este peste 120 lei.

Cele de 50 lei, o sa schimbi cu sacosile.....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

exact,si cat asta indica valori bune nu merita sa il schimb

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sigur ca nu. Acum, am vazut senzori care lucrau bine la la cald, dar la pornire aveau probleme.... schimbat senzor si a pornit perfect.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vrei sa spui ca acel senzor indica corect temperatura joasa, insa cu toate astea masina nu pornea bine? Rezistenta lui pe aparat de masura erau conform postului 1634?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu, nu era ok, exact cand era f, rece... la cald, indica bine.

Sonda am verificat-o si cu VCDS-ul si cf. Elsa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

florine zi-mi te rog acuma pe caz concret..am fost la masina inainte sa pornesc, pe bord indicau -2 grade temperatura de afara,am pus vcds-ul si imi indica temperatura la antigel -0,9. Ce parere ai? indica precis sau eronat?Trebuia sa arate mai putin?

Bineinteles ca nu a pornit,a invartit cateva ture si abia apoi a luat-o,nu mai stiu ce sa fac,ce sa mai schimb,ma stric de cap..

Pot fi bujiile obosite?ele sunt originale bosch, made in france,n-au fost schimbate niciodata pe masina dar de functionat functioneaza,as pune noi beru,dar poate nu rezolv nimik

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

schimba bujiile, in primul rand - verifica daca primesc comanda, la pornire - cu aparatul de masura. Daca primesc curent, dar ea porneste greu - atunci trebuie inlocuite.

Le poti verifica cu aparatul de masura sau date jos si verificate pe baterie.

Senzorul pare in mintile lui - vezi cum porneste la rece cu mufa la G62 scoasa.

Modificat de F l o r i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am verificat cu mufa scoasa,un pic mai bine ,dar tot nu cum ar trebui,bujiile le-am verificat pe baterie sunt bune,si primesc curent ca am pus lampa de control si se aprinde becu la toate...am facut si alta schema,le-am scos afara,l-ema bagat in fise si le-am rezemat de chiulasa sa faca masa si am pus contactu,s-au inrosit toate insa becu de la bujie s-a stins si ele inca nu erau rosii si abia dupa 2 secunde s-au rosit,si s-au stins din nou cand a decuplat releul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da, nu are treaba.... martorul se stinge inaintea decuplarii releului.

Bujiile - nu sunt mancate, inrosesc tot elementul ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • vdragos a închis acest topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!