Jump to content

Eroare Catalizator: Catalyst System- Efficiency Below Threshold


popescudanconstantin
 Share

Postare recomandată

  • 2 months later...

Salutare!

16804 - Catalyst System; Bank 1
            P0420 - 35-00 - Efficiency Below Threshold

Ma confrunt si eu cu aceasta eroare de ceva timp, apare destul de rar o data pe luna, o data la cateva saptamani.O sterg si tot asa reapare dupa.

Am schimbat prima sonda lambda cu sonda originala NGK si catalizator bosal la vreo 300 de lei ( nu mi-am permis unul original :) ).

Sa fie problema a doua sonda? pe aceasta n am schimbat-o.Eroarea aceasta la care sonda se refera, la ce dinaintea catalizatorului sau cea de dupa el?

Sa fie din cauza evacuarii? pt ca exista doua zone unde scapa gaze de esapament (la racordul flexibil si la un colier)

Sa fie din cauza catalizatorului care este unul universal?

Care o fi ”buba” ?

Multumesc!

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

aceasta eroare de regula indica un catalizator ineficient. practic gazul analizat de prima sonda (inaintea catalizatorului) se oglindeste (este identic) cu gazul analizat de cea de a doua sonda.  Inseamna ca nu isi face treaba catalizatorul si gazele de esapament trec prin el neschimbate. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exhaust Gas Recirculation: Failed or Incomplete
Oxygen Sensor Heating: Passed
Oxygen Sensor(s): Failed or Incomplete
Air Conditioning: Passed
Seconday Air Injection: Passed
Evaporative Emissions: Failed or Incomplete
Catalyst Heating: Passed
Catalytic Converter(s): Failed or Incomplete
 

Am uitat sa adaug si asta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu cu ambele sonde vechi am vrut sa fac test catalizator si nu am putut.

Am schimbat prima sonda lambda pe original Bosch (inainte de catalizator) si eroarea a aparut. Apoi am putut sa fac testul catalizatorului si a iesit ok.

Am schimbat a doua sonda lambda pe original Bosch (dupa catalizator) si eroarea a aparut. Am facut din nou testul catalizatorului si a iesit ok.

Apoi pe tester aparea ca debitmetrul ar fi cu probleme, l-am schimbat pe original Bosch si eroarea a aparut. Am putut sa fac testul catalizatorului si a iesit ok.

In continuare reapare eroare, daca merg constant cu aceeasi turatie mai ales pe tempomat (de regula sub 2500 rpm). Testul catalizatorului a iesit ok.

Gpl/benzina, nu conteaza pe ce merg, eroarea apare regulat dupa 150 maxim 300 km.

Din moment ce pot face testul catalizatorului, el ar trebui sa fie ok dar eroarea reapare. Daca nu puteam face testul catalizatorului, schimbam catalizatorul, dar in cazul asta nu l-as schimba, eventual cat off, anulare sonda lambda din soft, evacuare de 70-76mm diametru si ... Dumnezeu cu mila. :biggrin:

Chiar nu stiu ce sa-i mai fac sa nu mai apara eroarea. 

Modificat de cristache31
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din ce stiu eu sondele lambda bosch nu sunt originale sau OEM, astea Bosch sunt cam 400 lei, celelalte originale ar fi 7-800 de lei

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...
Cascarade Andrei

Vă salut. In urma cu 5 luni, se aprindea pentru prima data check engine, după ce am bagat efix 95 peste 95 omw, cam la 20 de km după alimentare. Am fost la service - Eficienta catalizator sub limita, permanent. Mi a zis ca e de la benzina, sa merg mai turat. Zis si făcut doar că după alti 20-30 de km, hop, apare iar. Merg la service, aceasi eroare. Mi a zis ca e ori sonda lambda 1, ori catalizatorul. O baga la ITP pt noxe si noxele ies foarte bine, verdict - Sonda Lambda 1. Ma duc la alt mecanic, asta imi citeste niste valori la sonde si cică ar fi catalizatorul, dar din ochi a dat verdictul. Deci ciuciu. Merg la un prieten sa fac testul pentru sonde si catalizator. Ambele sonde ies OK, catalizatorul a iesit ca NU este OK. Testul a fost efectuat de doua ori. Sa nu uit, masina NU are nicio simptoma. Bun, intrebarea mea este: Cum e posibil sa ai noxele foarte bune si catalizatorul sa fie defect? Ok, peste un timp am plecat sa fac un drum lung, Bucuresti-Sibiu, Sibiu-Bucuresti + alte drumuri cca. 700 de km, miracol, becul s a stins singur pentru prima data. Inainte a fost sters din tester de doua ori si ultima data l am lasat aprins. Bun, acum 4 zile bag 4 litri dintr un Petrom mic de prin Dambovita (mai aveam benzina Omw in rezervor), ajung in Bucuresti si bag OMW, hop, se aprinde becul după 3 luni de cand s a stins singur. Masina in continuare nu are nicio simptoma. Nu sunt singur, dar becul s a aprins mereu in urma unei alimentari cu benzina. Ceva sugestii sau arunc masina? Skoda Fabia Sedan, 1.2, 47 kw, 2006, 179000 km. Mersi!!

Modificat de Cascarade Andrei
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sunt 2 factori : benzina mai slaba si catalizator obosit. lasa-l asa ca nu are rost sa il schimbi.

Si e posibil sa iese gazele bine, pentru ca valorile la ITp au o marja destul de mare, dar softul masinii are valori mai stricte, specifice motorului . 

Si eroarea spune clar : eficienta sub limita ( limita producatorului) , nu zice "catalizator mort"... lasa-l asa pana moare de tot, pe urma il schimbi. 

De ce sa arunci masina? dintr-o eroare cauzata de o piesa de uzura? Da, catalizatorul e o piesa de uzura... 

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cascarade Andrei

Mersi pentru opinie. Intrebarea care mă frământa, era ca de ce imi ies noxele si catalizatorul e obosit.. de aia nici n am vrut sa schimb nimic. E bine de stiut treaba cu ITP ul. In cazul in care voi schimba catalizatorul, ce mi poti recomanda? Second hand, universal?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Buna ziua , stie cineva daca pot monta acest catalizator second pe care l-am cumparat pe un Golf 4 1.4 16v AXP ? MUltumesc ! Pe catalizator scrie - BM800B1H 4E0297   103R-0017986 . Posibil ca B-ul din fata lui 1H sa fie cifra 8 ca nu se cunoaste prea bine ! Atasez si poze cu obiectul in cauza .

24129665_1716074895071467_4032342674465677307_n.jpg

24232614_1716074975071459_2021229569739198338_n.jpg

24293934_1716074981738125_1120680555713066814_n.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Buna seara,de ceva timp imi apare si mie eroarea asta:

 Catalyst System; Bank 1: Efficiency Below Threshold

P0420

Masina trage ok,nu se simte vreo diferenta cu martorul aprins in bord sau fara.

Am sters-o de 2-3 ori si reapare la interval de maxim 3 luni,3000-3500 km max.

Am facut si testele pentru senzorii de oxigen si catalizator cu o interfata clona 15.7 iar senzorul 1 si catul sunt ok,insa nu reusesc sa fac testul pentru senzor 2 si nici nu apare in grupul 31 unde se citeste voltajul senzorilor.

 

..alta ciudatenie:in grupul 43 unde arata varsta senzorului B1S2, in campul 4 apare B1S1-OK iar la grupul 34 apare eroare.

..e ceva ce nu fac bine sau interfata e de vina(ori senzorul 2 e mort)?

WP_20190113_014.jpg

WP_20190113_015.jpg

WP_20190113_019.jpg

WP_20190113_023.jpg

WP_20190113_029.jpg

WP_20190113_031.jpg

WP_20190113_035.jpg

Modificat de cosmin1980
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

...astazi am verificat cablajul sondei lambda si mufa daca e conectata si cred ca la codul meu de motor(CAWB din 2008) are o singura sonda lambda.

Traseul de evacuare e asemanator cu acesta...

1462662744_s-l1600(1).jpg.64816d2f1877db3342a31797743a5dfe.jpgs-l1600.jpg.48ffcd85a61e2e6f9c5890da95e3b865.jpg

oare ma insel sau....?

Modificat de cosmin1980
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

orice motor Euro 3 in sus are minim 2 sonde . una inainte de catalizator (AFR, reglaj amestesc) si una dupa catalizator (supraveghere). 

catalizatorul tau nu mai este bun. o sa ai mereu acea eraore pana nu schimbi catalizatorul. Sondele sunt bune. Dar cea de-a doua nu vede nicio schimbare in compozitia gazelor dupa ce trec prin catalizator. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ok,dar cat-ul meu este la fel cu cel din pozele de mai sus,si am vazut doar sonda aceea inainte de cat

intrebarea e: unde se afla cealalta sonda,daca aia inainte de cat ar fi nr. 1?

a doua intrebare. de ce testul pentru cat este ok si masina se comporta normal ,insa eroarea tot reapare?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

...am facut si cateva poze la traseul de evacuare si banuiesc ca alta sonda nu mai exista in afara de cea care se vede.

Dupa catalizator nu este o alta sonda. 

Din ce am citit aici https://vwforum.ro/topic/9945-testare-maf-senzori-o2-si-catalizator-cu-vag-com/ valoarea minima a unui sonde acceptabile tebuie sa fie peste 0,80 V iar a mea nu depaseste  ,in timp ce valoarea uneia noi este de 1,99.

...imi pare ciudat de ce apare eroarea asta,daca nu exista a doua sonda sa citeasca gazele de dupa cat.

 

IMG_20190116_181938900.jpg

IMG_20190116_181821018.jpg

IMG_20190116_181707586.jpg

IMG_20190116_181403666.jpg

Modificat de cosmin1980
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Curioasă treabă. Am studiat puţin problema: în autodata în schemă figurează o singură sondă. În Elsa în partea mecanică evacuarea arată aşa cum este la tine tot cu o sondă, iar în schemă tot o sondă. Deci este clar că are doar una.

Acum cu eroarea. Observi că ea este montată între cele două catalizatoare, probabil că îndeplineşte ambele funcţii şi cea de reglare a amestecului şi cea de măsurare a eficienţei. Presupun că eroarea se referă la ineficienţa primului catalizator

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

...probabil,aici ma depaseste,oricum daca primul cat ar fi ineficient,partea buna e ca se poate inspecta vizual.

Partea rea,e ca implica demontarea de pe masina si aici e cam dificil.

Totusi,am ceva dubii in legatura cu sonda lambda,lucreaza in parametrii sau e cam obosita?Masina are acum 183000 km si am citit ca viata maxima a unei sonde e in jur de 140000.

Modificat de cosmin1980
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

lupo_bv  poti sa imi dai un cod pe original pentru sonda lambda la codul asta de motor(CAWB,2.0,Tsi,2008) pentru ca pe etka online nu apare nici un cod in dreptul sondei,multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai pe original şi AM. Din ce văd doar Bosch face. A doua nu apare nici în Etka nici în altă parte

CAWB.thumb.JPG.807dd2bf24be39557f51486dc19207a7.JPGcawb-1.thumb.jpg.5d9bcdd1aa4ebb31b264caab34b83a97.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

OK ,multumesc,oricum vad ca se recomanda schimbarea sondei la 250000 km.

...cred ca o sa incerc varianta mai ieftina,inlocuierea sondei,sa vad daca intradevar senzorul e problema pentru care apare eroarea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Buna ziua pe autostrada an austria spre germania se aprinde becul check engine,putin speriat ca nu stiu ce are ai dau an continuare am ajuns asa cu masina an germania,masina a mers bine fara nici o problema.Am fost la mecanic a facut un test si a dat catalizator defect,a sters eroarea am mai mers 3 luni din nou aceasi eroare .Antrebarea mea este sa schimb catalizatoru sau poate fii altceva masina merge brici.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fără supărare,  la începutul cuvântului, sau în cazul cuvintelor compuse, se scrie cu î din i.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

fie ai catalizatorul infundat, fie nu isi mai face treaba catalizatoru , fie sonda 2 lambda defecta. trebuie investigat mai mult cu diagnoza .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

niciodata nu apare eroare de lipsa eficienta catalizator din cauza sondei 2 defecte.

eroarea de catalizator fara eficienta este una singura, P0420. La care nu au rost verificarile. Direct catalizator....

La alte erori... da, se pot face verificari

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verifica daca ai racordul flexibil fisurat sau orice alta pierdere pana la catalizator. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!