Jump to content

Eroare Catalizator: Catalyst System- Efficiency Below Threshold


popescudanconstantin

Recommended Posts

popescudanconstantin

sal,

acum cateva zile am avut probleme cu aprinderea la masina defectandu-se trei bobine de inductie si am asistat la autoaprinderea carburantului in catalizator , fapt care a condus la supraincalzirea acestuia, devenind incandescent.

Acum, problema este ca am schimbat bobinele, pus si bujii noi bosch platinum sters erori cu vagcom si mers. totul ok pana cand, dupa vreo 100km mi s-a aprins martorul motor. am aceasta eroare. ma poate ajuta cineva cu o explicatie plauzibila. un prieten care lucreaza la audi , mi-a spus ca s-a curatat catalizatorul prin incingerea sa puternica si acum am parte de un mass air flow si de aceea cataliz da asemenea erori si ca s-ar putea dupa un timp sa-si revina.

asta este eroarea citita cu vag-ul:

VAG-COM Version: Release 704.1

Address 01: Engine

Control Module Part Number: 4B0 906 018 DC

Component and/or Version: 1.8L R4/5VT 0001

Software Coding: 11502

Work Shop Code: WSC 02325

Additional Info: WAUZZZ4B12N145368 AUZ5Z0B4177042

1 Fault Found:

16804 - Catalyst System; Bank 1: Efficiency Below Threshold

P0420 - 35-00 - -

Readiness: 0000 1000

am uitat sa specific ca dupa problemele cu aprinderea am schimbat si racordul flexibil de pe evacuare caci se rupsese stratul exterior de protectie, dar interiorul era ok. sa fie cumva mici orificii in sudura noului racord care ar putea cauza asemenea erori??? sau senzorul de oxigen sa se fi stricat??? daca da, unde e localizat el, daca are cineva o poza il rog sa ajute. cod motor AWT.

multumesc oricui poate posta ceva in legatura cu tema de fata!

Edited by popescudanconstantin
Link to post
Share on other sites
  • Replies 159
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • EPE

    15

  • R Z F

    10

  • alc2

    8

  • reload74

    7

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Fără supărare,  la începutul cuvântului, sau în cazul cuvintelor compuse, se scrie cu î din i.

am rezolvat tot singur! forumul asta nu prea da roade. postezi ceva si nu ti se raspunde....... k . cine intampina aceeasi problema ma poate contacta ca sa-i spun care ar fi posibilele probleme si cum

Reductia asta e pt cat 2 cel de sub frina de mina.Cataliz. l-am curatat,infiletat reductia si in ea sonda=ok.Nu vad de ce nu ar functiona cu reductia infiletata in teava direct.La mot.tau sunt presiun

Posted Images

Exista posibilitatea sa se fi distrus sonda lambda 2 (post catalizator) sau chiar catalizatorul.

Exista niste teste care se pot face pentru verificarea sondei lambda. Parca scria pe forum pe undeva.

Link to post
Share on other sites
popescudanconstantin

revin,

imi poate da macar cineva un indiciu. care sonda e de vina cea de dinainte de catalizator??? in eroare apare bank 1, deci este prima sonda??? sau este cea de dupa catalizator??

cine ma poate ajuta macar cu aceste indicii fiindca vad ca nu exista prea mult interes pt. aceasta tema.

Link to post
Share on other sites
popescudanconstantin

nu inteleg de ce unii membrii ai acestui forum in loc sa dea un sfat util stau mai mult sa speculeze eventuale scapari ale altora, umflandu-se in pene si vorbind pe un ton agresiv, atunci cand lor li se vorbeste frumos. daca este un cerc inchis tineti-va forumul intr-un intranet :huh: . am citit ceea ce mi-a spus istef, dar cerand parerea celor de la skoda mi-au spus ca eroarea respectiva e data de prima sonda fiindca scrie bank 1. daca stiam singur care este adevarul nu mai incercam sa ma lamureasca altii. de aceea am intrebat sigur daca e vorba de prima si nu de cea de dupa cat. stiti prea bine ca aceste sonde sunt f scumpe iar o parere neavizata ma poate costa f mult. am cerut mai multe lamuriri in speranta ca si alti membrii, specializati in folosirea vag com vor citi discutia si ma vor ajuta sa iau o decizie. pana la urma stiti care e politica service-urilor: adus piesa- montat- nu merge?- mai e si altceva..., poate si cealalta sonda..., sau poate catalizatorul...- eu nu-mi permit experimente pe banii mei. stiu ca si multi dintre voi v-ati plans de neprofesionalism, asa ca fiti voi profesionisti si dati un ajutor real nu un bann..... imi recunosc greseala de a fi postat si in alta parte, dar de aici si pana la limbajul cu care mi s-a raspuns este o cale lunga, o lipsa de respect, probabil din partea unor persoane mult prea tinere..... numai bine la toti si, in ciuda supararii mele din acest moment, sper ca toate cele intamplate si scrise au fost doar scapari din ambele sensuri ;) .

inca astept o parere cu privire la problema masinii mele! :blink:

Link to post
Share on other sites

Bank 1 se refera la traseul de evacuare. La masinile cu un singur traseu de evacuare avem o sonda lambda inainte de catalizator (notata in VAG-COM cu B1 S1) si o sonda lambda dupa catalizator (notata B1 S2). La masinile cu 2 trasee de evacuare ai un traseu notat cu B1 si unul notat cu B2.

Rolul primei sonde (dinaintea catalizatorului) are rol de reglare (intervine in reglarea functionarii motorului) iar rolul sondei de dupa catalizator are rolul monitorizarii bunei functionari ale catalizatorului. Parerea mea este ca sonda lambda de dupa catalizator detecteaza proasta functionare a catalizatorului si da respectiva eroare.

O procedura de testare a catalizatorului cu VAG-COM era descrisa aici: http://vwforum.ro/index.php?showtopic=9945

Edited by Lacaru
Link to post
Share on other sites
popescudanconstantin

merci Lacaru,

asta e tot ce doream, o lamurire suplimentara, care imi adevereste suspiciunea mea ca acei mecanici cu care am vorbit, umbla pe babeste si la ghici. un post cu adevarat constructiv, de aceea iti multumesc inca o data.

am sa incerc si testarea catalizatorului. merci!

Link to post
Share on other sites

Si la mine pierdea motorul din putere, si l-am dus la vw si mi s-a schimbat senzorul de noxe ( sonda lambda 2) si o bobina de pe un cilindru care nu mai avea compresie. Datorita faptului ca am circulat destul de mult cu masina in starea proasta in care era mi s-a infundat si catalizatorul. pt ca nu aveam destui bani sa-l schimb, l-am spart. Cand am scos masina din service parca era alta, manca jar de bine ce mergea. Dar dupa cateva zile iarasi a inceput sa cada in nas. Ce sa mai aiba acum? E adevarat ca pot sa am doua catalizatoare si ca trebuie sa-l sparg si pe celalalt? Mentionez ca l-am spart pe acela care era cel mai aproape de motor. Ce poate sa mai aibe?

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...

Salut am si eu o problema cu becul motor care s a aprins l am resetat si iarasi sa aprins.azi am pus iar vag comul sa vad ce zice mai excact Catalyst System; Bank 1: Efficiency Below Threshold asta spune .Mentionez ca in momentul cand am cumparat masina cam acum 30 de mi de km era spart un racord flexibil pe care lam schimbat dar am circulat cu el spart vreo 5 mi nefiind un sunet greu de suportat problema fiind ca la service vroiau sa dea jos tot esapamentul pentru a face o sudura.L am schimbat in germania dupa care s a aprins becul.Acum am ajuns in Ro si s a spart celalat flexibil.Din ce cauza?Are pentru moment o gaurica mica nu se aude tare dar....in fine eu s dori sa aflu ce vrea eroarea sa zica si oare ar trebui schimbate bujiile la masina?sau altceva?

Link to post
Share on other sites

Stie cineva ce importanta are codul readiness si cum se genereaza (daca se genereaza si automat )

pentru ca la mine este asa:

Readiness: 0010 0001

Ce se intampla daca merg cu el asa?

La scanarea cu Vag-Com nu imi apar erori.

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...
popescudanconstantin

sal,

ciudata coincidenta cu racordul flexibil. cand am bagat masina in service pt a-i schimba bujiile si bobinele am profitat de ocazie si i-am pus pe baieti sa-mi schimbe si racordul flexibil la care mi se rupsese invelisul exterior(cel din plasa de sarma otelita), desi nu se gaurise. sa nu fi fost sudate bine si sa aven probleme din cauza asta???

asteptam un raspuns de la un expert in tobe, catalizatoare si evacuari. eventuale orificii neastupate prin sudura racordului flexibil poate cauza problema respectiva???

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...
popescudanconstantin

am rezolvat tot singur!

forumul asta nu prea da roade. postezi ceva si nu ti se raspunde....... k .

cine intampina aceeasi problema ma poate contacta ca sa-i spun care ar fi posibilele probleme si cum sa le remedieze. merci oricum celor care au avut macar curiozitatea sa citeasca post-ul meu, mai putin celor care au dat warn degeaba, in conditiile in care am avut dreptate postand in mai multe parti, ca dovada iata faptul ca au trecut cateva luni si nu mi-a raspuns nimeni. multumesc rapier pt. "promptitudinea ajutorului oferit" prin warn!

Link to post
Share on other sites

Ideea/spiritul forumului este de intrajutorare si nu de service, ca sa-ti justifice "supararea". Daca cineva ar fi stiut sa-ti raspunda, ar fi facut-o. Tu tii cont de acest spirit de intrajutorare? De ce nu poti posta rezolvarea problemei, asa cum au faut majoritatea celorlalti colegi de forum? Era totul OK daca ti se raspundea si iti rezolvai problema dar, asa.......vorba aia: "de-aia n-are ursul coada".

Link to post
Share on other sites

popescudanconstantin, indiferent cat de urgenta ar fi problema PENTRU TINE, asta nu justifica deschiderea mai multor topic-uri in mai multe arii. Polueaza inutil forumul si imprastie informatia in mai multe locuri ceeace face sa fie mai greu de gasit. Daca tu intelegi prin a avea o anumita logica si reguli in structura forumul o chestie inutila, este parerea ta. La fel cum tu nu oferi nici o informatie aici dat fiind ca ti-ai solutionat problema, sa nici nu te astepti sa primesti ajutor in alte situatii. In plus, atunci cand ti-am dat warning ti l-am dat fara suspendare, tocmai pentru ca aveai o problema si am vrut sa-ti dau posibilitatea sa raspunzi. De asemenea nu cred ca am folosit un limbaj lipsit de respect sau cum l-ai catalogat tu.

Oricum, am rugamintea ca in cazul in care mai ai nemultumiri sa mi le adresezi pe PM si nu aici. Nu este topic de reclamatii.

P.S. Si de asemenea am constatat ca la profil nu ai completat orasul, lucru care este specificat in Regulament ca fiind camp obligatoriu. Te rog sa remediezi acest lucru.

Link to post
Share on other sites
  • 2 years later...

am eroarea asta la masina:

16804 - Catalyst System: Bank 1: Efficiency Below Threshold P0420 - 35-00 - -

as vrea sa-mi spui si mie ce i-ai facut la a ta,ce ai schimbat,multumesc

Link to post
Share on other sites

Sunt 2 posibilitati in principiu : ori sonda de oxigen care masoara iesirea din catalizator, ori catalizatorul. Am avut-o si eu si pana nu am schimbat catalizatorul nu am scapat.

Link to post
Share on other sites
  • 10 months later...

Salut, sunt din Cluj,am o skoda fabia 1.4, am aceiasi eroare pe care ai postat-o pe forum: "16804 - Catalyst System; Bank 1: Efficiency Below Threshold", stiu ca era in 2008 si au trecut 3 ani...poate poti sa ma ajuti...sa-mi spui ce ai schimbat atunci.

Multumesc frumos.

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...

Aveti idee daca erorile generate de a doua sonda vis a vis de functionarea defectuasa a catalizatorului au ca rezultat si o alta gestiune a functionarii motorului, adica electronica incearca in vreun fel sa compenseze problema?

Link to post
Share on other sites

Da, o sa ai consumul mai mare si eventual un regim de functionare al motorului anormal.

Link to post
Share on other sites
valentino_srk

si eu am aceeasi eroare tot de vreo 3 anisori.consumul este de 9-10 orash si 8% la 130km/h,6,5-7%la 100-110km/h.deci consumul nu mi se pare marit.masina nu da n nas si fuge cu 200km/h.de cateva zile bag benzina alto 101 si o sa o iau si la turat sa vad poate se mai ard depunerile din catalizator si sa se stinga martorul din bord.va tin la curent in caz de remediere dar numi fac mari sperante in sensul ca n 2-3 ani daca acest catalizator nu a mai fucnctionat n parametri sa nu se fi colmatat definitiv acele metale rare.apropo,a mai incercat cineva acest tratament cu ceva rezultate?bafta

Link to post
Share on other sites

Seat Ibiza 1.4 MPi 75 CP, benzina exact aceeasi eroare! Masina merge normal se infige bine! Dar cum as putea sa scap de beculetul ala galben din bord ca ma scoate din sarite! Daca fac ITP-ul voi avea probleme?

Link to post
Share on other sites
  • 1 year later...

ciao... si la mine a aparut aceiasi eroare :

16804 - Catalyst System; Bank 1: Efficiency Below Threshold

Am masina de putin timp...inca nu i-am facut RAR-ul ! este posibil sa am probleme din aceasta cauza?

S-a mai gasit vreo rezolvare la aceasta problema ?

Tin sa precizez ca motorul merge foarte frumos .... singurul inconvenient este acel martor galben( check engine)

Multumesc !

Edited by mike2402
Link to post
Share on other sites

Fa rost si tu de o interfata VAG=COM si sterge eroarea pana treci RARUL. Eu stau cu acest bec aprins de mai bine de 1 an si masina merge la fel de bine ba am trecut cu bine si ITP-ul..

Link to post
Share on other sites

da...mersi....am sters eroarea....sper sa nu mai apara :salut:

Edited by mike2402
Link to post
Share on other sites

Fa rost si tu de o interfata VAG=COM si sterge eroarea pana treci RARUL. Eu stau cu acest bec aprins de mai bine de 1 an si masina merge la fel de bine ba am trecut cu bine si ITP-ul..

Si daca catalizatorul chiar nu mai e bun cum crezi ca trece R.A.R-ul, doar prin stergerea erorii?

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri