Jump to content

Motorul se incalzeste greu


tzucul
 Share

Postare recomandată

Cosmin, nici la mine nu se misca paleta de la ventilator cand motorul sta si nici nu se opreste (te lasa fara degete) cand merge motorul si incerci sa-l opresti.

Eu mai conduc un Sprinter si la acela tot asa merge NON-STOP credeam ca asa este normal si are 3 ani si 58.000km masina. Adevarat ca nici acela nu ajunge la 90 grade aproape niciodata, fac 8-9 km pana la servici cu el si nici pana la 60 nu urca.

Nu se poate degripa cumva vascocupla aia?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Chiar nu ai ce sa-i faci. Am incercat si eu, dar nu il poti desface.

Doar altul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Domnilor,ma scuzati ca ma bag,dar eu zic sa nu mai dati vina pe ventilatorul ala.Si la mine,ca de fapt la toate Passat-urile noastre se invarte continuu in timpul functionarii motorului.Daca dam vina pe el,pai atunci cred ca ar trebui sa renuntam la radiatoare ca e ventilatorul asta care e suficient pt racirea motorului.Cred ca motivele ar trebui cautate in alta parte,termostatul,concentratia de antigel sau orice altceva exceptand acest ventilator.Se produc arderi violente acolo in capul pistonului,se ating temperaturi de peste 300grade,asadar tot blocul motor se incinge si nu cred ca acest ventilator sa reduca in asa hal temperatura incat lichidul de racire sa ajunga pana la 60 grade in functionare.Si e normal ca iarna motorul sa se incalzeasca mai greu.Si la mine,daca vara ajunge acul la 90grade in 1 km,iarna imi trebuie vreo 10km,iar,daca vara motorul se raceste complet in peste 1 ora,iarna sunt de ajuns vreo 10 min.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bujiile s-ar putea monta ca iti cumperi cotul ala cu bujii de la dezmembrari si l-ai pus insa mai trebuie releul si adaptarea din soft (cele 3 bujii pornesc in 2 trepte in functie de temperatura si nivelul de incarcare al alternatorului).

Asa ca se poate insa e cam descurajant dpv al complexitatii lucrarii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am avut probleme cu incalzirea motorului, pina la 60 grade se incalzea destul de repede, dar acolo ramanea.

Am facut chiar si drumuri mai lungi - 30, 40 km si tot nu se incalzea mai mult de 60, 61 grade. Printre altele suspectam si acest ventilator cu viscocuplaj care merge tot timpul si la mine.

Dar nu era el de vina saracul, intr-o zi mi-a venit ideea sa pun mina pe radiator si la temperatura apei de 60 grade radiatorul masinii era fierbinte ceea ce nu se poate intimpla decit daca termostatul deschide mai repede.

Exact acest lucru se intimpla, am schimbat termostatul cu unul nou si acum acul se ridica pe la 90 grade si acolo sta.

De curiozitate am incercat termostatul vechi, adica l-am pus in apa la 100 de grade, s-a deschis si dupa aceea am lasat apa sa se raceasca si s-a inchis complet de-abia pe la 58 de grade.

Cu cel nou am facut acelasi experiment inainte de al monta si el se inchidea complet pe la 85 - 87 grade exact cum prevad specificatiile ( 87 grade temp la care incepe sa se deschida).

Imi pare rau ca nu am computer de bord care sa-mi afiseze consumul pt ca as fi fost curios de diferenta de consum, stiu ca motorul trebuie sa ajunga la temperatura de 90 ca sa aiba consum bun.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Foarte interesant experimentul tau, James. Deci termostatul cel nou intre temperaturile 85-87 isi face ciclul de deschidere-inchidere.

Azi dimineata am observat ceva ciudat. Apa a ajuns pe la 75-80 si aveam de coborat un deal. Am scos din viteza si am lasat la ralanti motorul in timpul coborarii (cam 1 minut si ceva). In acest interval, apa a scazut pe la 60 de grade. Eu zic ca daca termostatul ar fi inchis, nu avea voie sa mai scada temperatura. :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Luci G: si la mine se invarte tot timpul, dar daca pun mana pe el, cand motorul este rece, se opreste. Deci el nu se invarte la viteza de racire, ci relativ fata de butucul care il antreneaza se invarte mult mai putin

Ei lucrurile se schimba cand antigelul ajunge la temperatura de racire, atunci el trebuie sa se blocheze si sa se invarta cu aceeasi viteza unguiulara pe care o are elementul de antrenare (butucul lui)

Daca acel vascocuplaj se blocheaza, atunci efectul va fi ca acest ventilator va raci tot timpul, si cand motorul este rece. Si sa nu crezi ca el raceste numai radiatorul, pune mana intre el si motor si vezi ce `ger` baga cand e cuplat

Deci, eu cred ca si vascocuplajul poate fi o problema, insa nu cu o frecventa asa mare ca si termostatul, care si ala se schimba saracul dupa o perioada, ca si noi imbatranim dapai `caii` nostrii :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Floro,ok,ventilatorul se blocheaza si raceste tot timpul.Asta inseamna ca lichidul de racire va ajunge la temperatura de lucru mai greu,cu toate ca nu cred ca diferenta de timp va fi exagerat de mare.Si atunci din cauza asta nu sta "acul la 90grade"?eu zic ca lucrurile sunt clare de ce se incalzeste greu motorul:termostatul e principalul vinovat sau concentratia prea mare de antigel(aici doar in cazul temperaturilor mici-mici).Sau mai poate fi vreun senzor eronat,aici nu ma bag ca e greu cu electronica asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu zic ca daca ar fi concentratia de antigel, asta ar trebui sa inrautateasca racirea (vara), nu incalzirea (iarna). Adica sa faca mai greu transferul de caldura. La noi fenomenul e invers: se incalzeste mai greu (adica se disipa foarte usor caldura de la motor).

Ventilatorul cred ca are totusi un rol important. Vorba lui Florin, sa vedeti ce "ger" baga paletii, mai ales in turatie mare.

Ce ramane? Termostatul...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cosmin, eu am in bord 3 leduri care indica functionarea bujiilor de la incalzire. Acestea functioneaza si cu climatronicul pe OFF. Ramin cuplate pina temperatura antigelului ajunge la 55 grade. Daca cuplez consumatori mai mare, 2 bujii decupleaza. Am pus acele leduri, ca sa pot verifica functionarea bujiilor.

si daca treci de 2500 rpm iti decupleaza?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

noa in sfarsit am schimbat termostatul...ce sa zici am facut maxim 3 km si apa era la 90 de grade si acolo a ramas. recomand sa incercati toti care aveti pb asta ..pentru cateva sute de mii nu ai ce pierde. totusi evitati termostatele ieftine ca Wahler...eu am luat Behr care era cel mai scump (80 de lei) si cand l-am dat jos pe cel original am vazut ca tot Behr era (iar la orice magazin pe original era 110 lei cam)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si daca treci de 2500 rpm iti decupleaza?

Nu trec de 2500 rot/ min niciodata, atita timp cat e motorul inainte de 70 grade.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

noa in sfarsit am schimbat termostatul...ce sa zici am facut maxim 3 km si apa era la 90 de grade si acolo a ramas.

Uau. E clar care e problema si la mine, atunci.

Wahler = marfa de Galati.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da..am iesit acuma seara prin oras si daca in ultimele luni nu am vazut consum mai mic de 10-11-12 astazi pe vreo ora si ceva de mers a fost 8,5 (plus o oprire de 20-25 min in care nu a scazut decat pana pe la 80 si ceva). e ok...cam asa e normal la mine.

p.s. daca iei termostat vezi ca sunt 2 coduri unu cu garnitura si unu fara..eu am luat fara deoarece era singurul in stock..iar garnitura din masina era roasa calumea asa ca a trebuit sa mai umblu separat dupa o garnitura..

Modificat de abstrakt
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ma bucur ca ai gasit termostat si ai rezolvat problema. ti-am zis ca indiferent cat e de frig temperatura tot trebuie sa ajunga la 90 de grade daca termostatul e bun. e drept ca ajunge mai greu dar trebuie sa ajunga, pt ca eu zic ca asa e proiectat sistemul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uau. E clar care e problema si la mine, atunci.

Wahler = marfa de Galati.

:icon_thumright:

Voi aveti cazuri fericite, va ramane termostatu intre deschis. La un prieten, la un seat i-a ramas termostatu blocat pe inchis, i-a fiert apa, termostatu era nou

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut! Datorita voua am descoperit, dupa 2 ani de inghetat dimineata :) , ca am incalzire auxiliara electrica. Spun electrica pentru ca apa se incalzeste in acelasi ritm ca si inainte. Cand ii dau pe maxim la caldura, HIGH, ventilatorul se pune pe penultima treapta si este oarecum deranjant, zgomotos. Intrebarea mea este pot sa ii reduc viteza ventilatorului fara riscul de a arde rezistenta aceea? Ma gandesc ca reducand viteza se poate supraincalzi rezistenta...nu stiu.. banuiesc ca au protejat-o de o anumita forma nemtii. :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut !

Imi poate spune cineva pe unde este situat termostatul la masina mea ?

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

este chiar sub alternator...e un tub negru prins cu 2 suruburi unul deasupra si unul sub tub iar termostatul este in el.

cel mai bine ar fi ca inainte sa il dai jos ca sa nu iti curga pe acolo tot antigelu...sa desfaci jos la radiator sa se scurga antigelu intr-o galeata iar dupa ce schimbi termostatul il torni la loc printr-o palnie cu sita sa nu intre si mizerie.

post-9964-1231505377_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut! Datorita voua am descoperit, dupa 2 ani de inghetat dimineata :blah: , ca am incalzire auxiliara electrica. Spun electrica pentru ca apa se incalzeste in acelasi ritm ca si inainte. Cand ii dau pe maxim la caldura, HIGH, ventilatorul se pune pe penultima treapta si este oarecum deranjant, zgomotos. Intrebarea mea este pot sa ii reduc viteza ventilatorului fara riscul de a arde rezistenta aceea? Ma gandesc ca reducand viteza se poate supraincalzi rezistenta...nu stiu.. banuiesc ca au protejat-o de o anumita forma nemtii. :ceuameni:

Poti sa reduci linistit tr de ventilare, nu o sa se arda rezistorii PTC. Este pe undeva un pdf, postat de @albundy, acolo explica clar functionarea lor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu cum pot afala daca am o astfel de incalzire? unde trebuie sa ma uit. mie dupa 5 min la -5g incepe sa fie aerul caldut. si de fiecare data dimineata stau cel putin 5 minsa se incalzeasca motorul pana scade turatia sub 900rpm. M-am cam saturat sa tot inghet dimineata. Pot face ceva in privinta astasa nu fie f constisitor? cand pornesc motorul dimineata motorul sta la 1000-1100 rpm . e normal. e 19tdi, 85kw, atj motorul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca dupa 5 min, sufla caldut, la parbriz, nu ai auxiliara. Daca ar fi, trebuia sa sufle cald, imediat ce ai pornit motorul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Atasaz si eu o poza cu termostatul

post-30007-1231603193_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut

aceeasi problema o aveam si eu

fac naveta la 17 km de casa si cand ajungeam la destinatie abia daca se incalzea motorul

max 60 grade

am tot intrebat in stanga si in dreapta si imi spuneau ca din cauza randamentului motorul se incalzeste mai greu

mi-am luat inima in dinti si l-am schimbat

surpriza!!!!!!!!!!!!

dupa putin rulaj apa are 90 grade

dar daca e frig la relanti scade

deci tre schimbat

La mine ajunge mult mai repede la 90 acum iarna, dar asta NUMAI daca nu folosesc incalzirea la HI, daca o folosesc nici nu prea imi ajunge la 90 pe bord(pe vag-com 84-85 max) la mersul in oras (doar la condusul mai sportiv). La relantiu nu scade odata ce a ajuns la 90 doar daca pornesc inclzirea, care la urma urmei e tot un schimbator de caldura(radiator).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Atasaz si eu o poza cu termostatul

Am constatat ieri ca la termostatul meu, garnitura era pusa intre termostat si cotul de plastic. Am pus-o intre bloc si termostat, dar am uitat sa pun un colier pe furtunul de sus :P. Pe dimineata nu mai aveam antigel deloc in vasul de expansiune. :rolleyes:

Am strans colierul si am completat cu 2 litri de antigel. O sa vad pe dimineata daca a mai disparut.

Pana la urma, tot nu mi-e clar: garnitura aia e intre bloc si termostat sau intre termostat si cotul de plastic?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!