Jump to content

Tuning cu powerbox


Eugen HP
 Share

Postare recomandată

nu are absolut nicio legatura senzorul de temperatura cu cantitatea injectata.. Ce afiseaja pe measering blocks ma refer ..De cate ori ai pornit vag-comul ?

Modificat de RedFighter
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din cate stiu ECU calculeaza cantitatea injectata in functie de debitul injectoarelor si de densitatea combustibilului care este in functie de temperatura.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am verificat si eu in weekend cum e treaba cu consumul asta de motorina la masina mea cu un powerbox pus.

Facut plinul la Calarasi .

Deplasat Calarasi -Pitesti-Mioveni (traseul a trecut obligatoriu prin Bucuresti intre cele 2 autostrazi) si retur.

Total Km Parcursi - 551 . Am mers cu 110-120 km/h pe autostrada. La dus mi-a aratat 5.4 iar a doua zi am avut media de 5.1 ca am mers mai incet (mai mult cu 110)

Acasa am facut din nou plinul ochi . Total motorina consumata : 28 litri.

Asta ar insemna ca 550 km cu 28 de litri ar veni cam 5.1% . :(

Totusi la dus am avut 5.4 :D

Oricum , un adevar este legat de scaderea consumului cu puuutintel.

In conditii asemanatoare (110-120 km/h ) imi lua 5.5-5.7 fara box.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ecu-ul isi calculeaza raportul de motorina cu aer dupa senzorul de temperatura a motorului(nu temperatura exterioara ala din bara!!) ...cred ca mai foloseste si senzorul de temperatura a motorinei.

Motoarele diesel nu sunt facute motoare de turatie din cauza injectiei tdi nu din cauza motorinei care intradevar arde mult prost la turatii mari si din cauza ca motoarele diesel moderne nu sunt proiectate cu pompe care sa faca fatza la turatii inalte...dar daca vreti cu adevarat se poate face cu o alta axa cu came de la 280 de grade si care permite largirea ferestrei de injectie ...de ex eu am o axa cu came facuta special pt high rpm ...exista masini care merg si pana in 6000 de ture cu axa asta....ea e proiectata sa mergi pana in 5800 dar si 6000 e ok.Eu in schimb nu trec de 5000 de ture(la 5200 am fuel cut) pentru ca e mai eficienta asa cu modificarile pe care le am.

Mic filmuletz gasit pe net: http://www.youtube.com/watch?v=cSuKV6OkgMk

La motoarele diesel cu injectie veche IDI high reving nu este o problema...de ex... mercedes 300 diesel are rosu la 5500 ...iar cu 2 pompe de motorina sunt unii care schimba la 8000 de rpm!!Acelasi lucru e valabil si la golf 2 1.6 turbo diesel.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Ca o concluzie, deocamdata s-a ajuns la ASTA. Cand or aparea si dovezi clare ca powerbox-ul ala este altceva, o sa reconsider parerea mea...pana atunci voi sustine oricui ca este "tzeapa".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare la toata lumea; Din cate am citit pe forum, majoritatea este impotriva boxului din diverse motive, preferand resoftarea, la fel si eu numai ca deocamdata nu-mi permite bugetul si de aceea tin pe masina mea un powerbox cu care masina a fost cumparata din Germania; tin sa va spun ca nu scoate gram de fum si consumul este mai mic cu aprox 1 Litru (am cutie tiptronic) si trage si mai bine. insa dupa incidentele recente ale colegilor nostri m-am decis sa-l desfac, dar nu se vede nimic in el pentru ca are un fel de sacaz turnat inauntru. Intrebarea mea este daca pare ceva autentic sau este tot o facatura?

PS. Are si un fel de potentiometru, aveti idee ce se poate regla din el?

interiord.th.jpg

lateral.th.jpg

cablaj.th.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu trebuie sa ne intristam cand descoperim ca PB-ul era doar o simpla rezistenta, fiindca si senzorul de motorina ca si alti senzori de pe masina sunt doar simple rezistente, doar ca isi modifica valoarea in functie de temperatura, presiune etc

Potentiometrul ar trebui sa modifice valoarea rezistentei si sa transmita la ecu o valoare a temperaturii mai mare sau mai mica, asta daca nu e pus la misto. Problema cu aceste pb e ca rezistenta ramane constanta tot timpul si implicit ecu va crede tot timpul ca are temp motorinei la 100-115 grade, asta nu e o problema vara, insa iarna cand pornesti la -15 grade si ecu constata ca are motorina la 100grade, nu stiu ce adaptari safe mai pate face. Ideal ar fi ca rezistenta pb-ului sa fie cumva in serie cu cea a senzorului, astfel incat temperatura transmisa la ecu sa fie mai mica la motor rece si mare cand temperatura ajunge la regimul normal. Cand o sa am timp o sa fac cateva experiente pe propria masina, in incercarea de a descoperi pb ideal.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Astazi mi-a venit si mie T BOX50 cumparat de pe ebay(49

Modificat de mcornel
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pacaleste parca cantitatea de aer..... nu mai tin bine minte.... dar oricum tot pacalire e

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

stiam ca doar alea care se monteaza pe debitmetru umbla la aer...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Atat timp cat e pe injectie,nu are treaba cu aerul,am facut si log in mers cu boxul pus.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Am facut astazi niste cronometrari intre 0-100km/h cu T BOX-ul si mi-a iesit intre 10,6sec si 11,2 sec ,in functie de cat de reusita a fost plecarea de pe loc;avand in vedere ca aveam 13,2sec stock,consider f mare castigul,chiar mai bine decat AFN-ul stock care are 11,5sec.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Atat timp cat e pe injectie,nu are treaba cu aerul,am facut si log in mers cu boxul pus.

cum adica e pe injectie? zi exact unde l-ai montat. pe care senzor?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E pacalire clar, a temperaturi motorinei, care e transmis a de senzorul din pompa la ECU. Am vazut si eu asemenea cutiute inseriate pe circuitul, firele care vin de la pompa de injectie.

Acuma uni zic ca sint 2 rezistente de 100 ohmi, fiecare, alti ca e numa una de nu stiu cat.............

Faza e ca motoarele trag clar, mai bine, am condus si eu unul, cu si fara box. Stiu un golf , gasit de om ieftin, in piata, pe care la si cumparat. Omul era f incantat de achizitie. Cand i-am sch uleiul la motor am vaz, minunea. De curios am eliminat-o sa vad daca mai trage.............

Puterea a scazut foarte mult. La o diagnoza a reiesit ca debitmetrul si injectoarele erau aproape terminate. Cu boxul in functiune merge bine si asa e si azi.

Nu stiu ce sa mai zic, asta e Romania.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

deci cunosc pe cineva care a cumparat un golf 4 axr din germania cu un t-box pe el,pacaliciu de la senzoru de temp a motorinei,motoru trage f bine,cred ca ii da cva caluti,am pus vagul si am facut o comparatie cu el scos si cu el pus,am observat o scadere a cantitatii de motorina,si totodata o crestere a presiunii la turbo ,nu foarte mari.consumul scade cam 0,7 ltr. este din 2004 masina si nu da nici o eroare cu el pus.daca pui asa ceva si testezi sigur il vrei pus la ce diferenta ie.intrebarea ie daca in timp apar pb ,indeosebi la turbo ,care ,are un raspuns mai rapid la acceleratie si sunetul este altul,banuiesc ca vanele se deschid mai repede.as vrea sa pun si io asa ceva ,ma tot gindesc la un chip de la 101 la 131 cp, insa as vrea sa stiu daca este diferenta intre turbo si pd intre 101 si 131 stock din fabrica sau difera numai softul, sau impingi la maxim capacitatile pd si turbo prin resoftare..sau normal ar trebui inlocuite si ele?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uite aici poza unde e montat;am specificat ca am am pus WAG COM-ul pe masina si temperatura motorinei citita de ECU este de 58grade(asta la o temp ext de 21 grade si vreo 2 ore de plimbareala),deci nu este vorba de o rezistenta.Am masura si valorile injectoarelor si sunt intre 0,07 si 0,30, deci is perfecte!Si o poza la un log in mers.

post-30690-1240740593_thumb.jpg

post-30690-1240740764_thumb.jpg

Modificat de mcornel
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu zic ca, daca masina este condusa normal, nu sportiv, nu avecteaza negativ "pacaliciul". Si eu vreau sa pun asa ceva pe masina din semnatura, dar ma bate gandul sa fac eu cutiuta sau rezistentele, ce sint acolo, ca sa nu dau 100 euro, pe 2 rezistente. Daca nu o sa imi convina ceva la functionare dau jos si gata.

Daca stie cineva ce rezistente trebuie puse si pe ce fire, rog sa spuna aici , daca nu PM.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

tu ai alh,nu stiu daca tu ai senzor de temp de motorina.....cred ca nu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am mai studiat si mai este o varianta cu o dioda zenner de 4.3V.....

toate aceste powerboxuri pacalesc senzori. e foarte simplu. de fapt cum a mai zis cineva mai sus parca toti acesti senzori sunt de fapt rezistente variabile, condensatori varinabili etc. senzor de temp motorina este de tip ntc sau ptc care odata u cresterea temp isi mareste/scade valoarea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Are si alh-ul senzor de temperatura pt motorina, in capacul pompei de injectie

Nu stiam ca se poate folosi si dioda zener.

Modificat de misu tdi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

poi ce sa faci cu o dioda zenner?ce sa stabilizezi?daca o pui in circuit,aia nu se comporta ca si o rezistenta,din contra ,va fi un circuit inchis aproape ca si un scurt pe cablaj...

treba cu pusul rezistentei in locul senzorului de temp. motorina atrage dupa sine o cantitate injectata la cald supramarita,ceea ce duce in timp la imbacsirea evacuarii,egr-ului,turbinei,catalizator+tobe.daca era sa fie treaba buna,nu se mai punea senzor pe motorina.la unele masini cand senz. de motorina trimite informatii eronate,informatia de la el e substituita cu cea de la temp. antigel,deci chiar adca il pacalesti uneori,ecu e mai destept.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

,am observat o scadere a cantitatii de motorina,si totodata o crestere a presiunii la turbo ,

ma tot gindesc la un chip de la 101 la 131 cp, insa as vrea sa stiu daca este diferenta intre turbo si pd intre 101 si 131 stock din fabrica sau difera numai softul,

deci cum ziceam pe paginile trecute si presiunea in turbo creste putin..

da, 101 si 131 au turbine diferite, intercoolere diferite, si injectoare diferite..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pistone ,biele,etc nici macar blocul nu este 100% la fel.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mda,multumesc pentru raspuns ,cu asta mi-ati spus totul.....deci impingi la maxim capacitatile lor.io as fi curios daca si de la 101 la 116 ie diferenta,atunci sa pun soft de 116 cp.nu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu se pune softul unei alte masini/motorizari...pe masina ta, ci de modifica/editeaza al tau...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!