Jump to content

Tuning cu powerbox


Eugen HP
 Share

Postare recomandată

Bogdane, vroaim sa se demonstreze ca powerboxul nu e "un nimic montat pe un senzor" si chair are efecte pot spune pozitive. Am avut ocazia a testa pe 2 masini IDENTICE si am vrut sa vedem. daca era diferentza intre ele, sigur cel cu resoftarea se tot ducea indiferent de plecarea de pe loc, se ducea in a 2-a de exemplu. dar au ramas egale, aici nu mai tine de plecat de pe loc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

zabin, ai idee cat conteaza ..sa zicem 50 de kg intr-un demaraj?

Pai nah, vis-a-vis de chestia asta, sa mai spun atunci ca io-l aveam pe RedFighter ca pasager - 70 kg - iar Zabin era singur in masina :P Si io aveam vreo 40l de motorina in rezervor......Zabin tu cam cat aveai? Oricum, sincer nici io nu ma asteptam ca un box sa se tina chiar egal cu o resoftare! :o Normal, vorba lui Bogdan, nu e asa de relevant testul asta, dar totusi iti faci macar asa o idee.....cert e ca efectul boxului (ca putere ma refer) asupra unui motor stock e mai mare decat asupra unui motor deja resoftat!

Ice, io recunosc ca nu ma stiu prea bine cu coxul, nefiind din fire un vitezoman, dar cand am plecat de pe loc fara ASR am folosit aceeasi tehnica (acelasi mod de apasare a pedalelor de acceleratie & ambreiaj) ca si la plecarea cu ASR-ul cuplat si de aici a aparut problema.... :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

PM de la RedFighter: Esti ratat, dar grav de tot !

Nu o sa-ti dau ban (cum s-a facut pana acum cand primea un moderator PM-uri de genul asta), ci doar warning. Ceva imi spune c-o sa regret, da' aia e.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

alex, undeva ai inteles gresit.... am scris undeva ca Pboxul nu da putere?

dar conteaza cum..si cat de safe...

ice, cred ca asta demonstreaza ce fel de om e... si PMuri am primit si eu si storm, bine nu la fel de directe...dar oricum.

Modificat de Bogdan_wrc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

hai ca azi daca apuc mai fac un log scurt de la 1500 la 4500 rpm sa vedem ce cuplu iese (si pentru cp)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

domnilor, va rog frumos, postati argumente tehnice (cine se pricepe), observatii pertinente, etc nu gargara, vrajeala si ironie

va multumesc pt intelegere

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

PM de la RedFighter: Esti ratat, dar grav de tot !

Nu o sa-ti dau ban (cum s-a facut pana acum cand primea un moderator PM-uri de genul asta), ci doar warning. Ceva imi spune c-o sa regret, da' aia e.

Daca tot am postat acest PM, consider ca ar fi corect din partea mea sa postez si discutia de dupa warning:

RedFighter:

Vezi ca pm-ul in care te-am facut ratat nu are nicio legatura cu powerboxurile.

Are legatura doar cu facptul ca faci misto de mine. SI indiferent de gradul tau pe forum, nu ai dreptul sa iti bati joc de mine., sarbatori fericite!

Si cred ca ar fi bine de spus pe acolo ca sa nu se inteleaga diverse !

Ice_2k:

Man, sa le luam pe rand:

1. Eu nu te-am jignit. In cel mai rau caz am atacat ideile, dar nu persoana.

2. M-ai facut pacalici acolo pe public si dupa cum ai vazut, am trecut peste, ti-am raspuns f frumos.

3. Eu am postat fix ce mi-ai trimis tu pe PM, copy/paste. Nu vad ce explicatii suplimentare am de dat. Daca ai fi crezut ca e ok sa zici asta, ai fi zis-o pe public.

RedFighter:

NU era de atacat ideea, cand deja ai pus problema metabondului pe pagina cu powerbox. Ce legatura avea? Si tu si stom. Ma refeream la amandoi. In fine, imi cer scuze ca te-am jignit, nu asta e intentia mea, dar nu mi-a placut si nu imi place sa fiu luat la misto. Lasa ca am timp pana pe 12 sa stau si sa meditez :P Nu vreau sa fie certuri nefondate pe forum dar de la discutii sincere si cat de cat serioase, se ajugne la mistouri .. Imi pare rau ca s-a ajuns aici. Numai bine

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

strici turbina din cauza temperaturii mare pe evacuare(amestecul foarte bogat)

in vocabularul uzual folosit de tuneri, prin amestec bogat se intelege amestec bogat in combustibil = nu inseamna temperatura mare pe evacuare ba din contra;

ai temperatura mare pe evacuare cind ai amestec sarac (in combustibil) si bogat in aer iar cind esti in situatia asta, de obicei nu mai apuca sa se strice turbina pt ca se topeste motorul inainte :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da. De aceea cred ca normele de poluare din ce in ce mai severe au dus la un amestec mai bogat (consum usor marit) -> temperatura gazelor mai mica -> NoX mai mic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in vocabularul uzual folosit de tuneri, prin amestec bogat se intelege amestec bogat in combustibil = nu inseamna temperatura mare pe evacuare ba din contra;

ai temperatura mare pe evacuare cind ai amestec sarac (in combustibil) si bogat in aer iar cind esti in situatia asta, de obicei nu mai apuca sa se strice turbina pt ca se topeste motorul inainte :lol:

Din pacate, la diesel e exact invers,era misto sa fie ca la benzina...motorul diesel merge cu amestec sarac by default...nu foarte sarac...doar sarac...in schimb motorina nearsa screste f mult EGT-ul (exhaust gas temperature) .Egt-ul mai este influientat si de presiunea gazelor pe evacuare...adica cu cat turbina e mai mare cu atat presiunea gazelor e mai mica,intotdeauna o turbina mica cu presiune mare va face egt mai mare decat o turbina mare cu presiune mica..V-ash putea da sa cititi romanele care le scriu aia pe tdiclub dar nu cred ca e necesar :P

In schimb va dau doar cateva pasaje de la TDI FAQ:

"2. Exhaust temperature. The more fuel you add, and the longer that fuel injection continues after the piston starts moving down, the higher the exhaust temperature gets. (This response is NOT the same as for a gasoline engine.) Too high, and the exhaust turbine of the turbocharger suffers a meltdown. (Design limits for steady state "turbine inlet temperature" are 750 C / 1382 F for the GT15 and KO3 turbochargers, and 850 C / 1562 F for the VNT15. The author suggests a healthy margin below that.) The deductive reader has already observed that proper injection timing is critical for both smoke and exhaust temperature."

http://tdiclub.com/TDIFAQ/TDiFAQ-6.html

Pacat ca nu stiu cum sa fac loguri la ceasul de egt sa vedeti cat de repede ajunge egt-ul la 800 de grade cu injectoarele astea impinse in blana : http://209.85.129.132/search?q=cache:sd3xI...;cd=1&gl=ro

Evident nici foarte sarac nu e bine sa mergi ca poti sparge motorul foarte usor...detoneaza in draci...tre sa fie undeva la mijloc cel mai bine...nici sarac nici bogat...

Modificat de 5TORM
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

STORM, de linkul exact de unde ai extras treaba cu EGT, sunt curios pe ce fel de motoare e doar 750 de grade si pentru ce model (diametru) turbina e... eu cred ca am GT15 sau poate VNT dar tot 15...

Sunt curios ce temperatura are EGT stock, cu remapare si cu PowerBox... chiar nimeni nu stie cum se masoara?

intr-adevar, asta ar putea fi o probleme daca temepratura este mult mai mare, dar inca nu sunt sigur :P

Chiar astept argumente tehnice bine intemeiate. Daca ajunge la 800 de grade, inca e safe (steady).

Rapier, eu am facut consumul la pompa, eroarea a fost de 0.5l fata de BC (am scris detaliat in topicul de consum la O2). http://vwforum.ro/index.php?showto...0&start=700 post 722

mie mi-a scazut consumul afisat pe BC in oras, adica am avut azi 6.6% in conditiile in care consumul asta l-am pupat doar sambetele in conditii de trafic redus...

Azi am facut si revizia... o sa mai scada consumul? :lol:

Modificat de RIon
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

http://tdiclub.com/TDIFAQ/TDiFAQ-6.html e si mai sus...poti cauta pe forumul de la tdiclub EGT gasesti telenovele np:)

Ca sa masori egt-ul ai nevoie de un ceas de egt si de un sensor(pirometru se numeste) care se pune cat mai aproape de turbina...cel mai bine ar fi sa il pui in galeria de evacuare...tre sa dai gaura sa faci filet etc...

La mine e pus exact pe turbina,,,dar turbina din fabrica e prevazuta cu loc pentru sensorul de egt.

Turbina ta este un GT1646V temperatura maxima pe care o suporta e cam 750 de grade...s-ar putea sa tina si 800 dar eu zic sa nu incerci:) .Aceeasi turbina s-a mai pus si pe 2.0 tdi se pare... http://www.turbomaster.info/eng/applicatio...ars/volkswagen/

Daca vrei sa scapi de egt mare...tre sa pui o turbina mai capabila..

Modificat de 5TORM
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Esti sigur ca asta e turbina mea? Stiu ca e de 15, dar am motor BJB...

Doar ca... prin turbina trec gazele de evacuare ? Practic aici nu imi explic ceva (stupid me :lol: )

Cand creste temperatura in turbina? Cand mergi cu 2500rpm sau cand mergi cu 4500 30 de minute?

Pai turbina nu e racita, protejata, a.i. sa nu se prajeasca/topeasca?

merci

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cand mergi blana temperatura creste si turbina se incalzeste f tare...cand mergi normal nu sare de 3-400 de grade eu asa am vazut la mine...la voi cred ca chiar mai putin...Evident ca si turbina se raceste...cu ulei,sunt si masini diesel care se racesc si cu ulei si cu apa cum e de ex honda diesel...dar vw a diesel a considerat ca e foarte ok doar racirea cu ulei...dar tine cont..cu cat e presiunea mai mare la turbina cu atat si uleiul devine mai fierbinte mai ales ca uleiul raceste si motorul iti dai seama ce e acolo inauntru...de aceea un radiator de ulei este necesar la modificari gen turbina mare sau presiune mare in turbo.Intotdeauna cand dai in masina e bine cateva secunde sa mergi normal cu ea in nici un caz sa opresti motorul ca la racire brusca turbina se strica usor.De fapt asta e prima cauza la stricarii turbinei incalzire excesiva rapida si racire brusca.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta inseamna ca daca ai PBox si mergi relativ normal nu are cum sa se incalzeasca EGT a.i. sa topeasca turbina, asa e?

Doar dca mergi in 4500-5000rpm 500 km pe autostrada, sau poate 200 sunt destui...

am mai facut un consum in seara asta, tot la aceeasi pompa, tot pana la al doilea click, pe CB aveam 6.5%, dupa calculul meu trebuia sa iasa 5.2% pentru 80 km la regim oras semi-aglomerat, insa am avut 7.17L la 80 km :)) Asta e a doua testare la pompa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

e de ajuns sa mergi 50 de km la 4-4500 rpm si uleiul va fi incins...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

uleiul da, dar ce legatura are PBOxul? Cu remapare nu ar fi la fel? (ma refer la temepratura EGT, care topeste turbina...)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

discutia a inceput de la soft+powerbox ...doar de la powerbox nu cred ca poti scoate egt mare desi nu e imposibil.

Egt-ul poate sa ajunga in cateva secunde si de la un soft impins uite la mine:

Turbina mea rezista 850-900 de grade no problem:) deaia imi si permit sa fac deastea:)

Modificat de 5TORM
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai daca e impins la maxim poate creste egt-ul...sau depinde poate si mai jos de maxim who knows...la intrebarile astea tre sa iti raspunda exact cel care ti-l vinde

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare la toata lumea , am si eu pe masina un boxtuning: K

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, pune logurile sa vedem cresterea si alti parametrii, sau Soni sa puna sa vedem.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca este vorba despre postul meu : nu prea am cum sa pun loguri pt ca nu am cu ce sa le scot si nici stiu exact de unde ( nu ma bag inca la multe lucruri pana cand nu invat , nu de alta dar nu vreau sa fac ceva prosti :icon_thumright: ) .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

acea rezistenta de 150 ohmi pacaleste ECU facindu-l sa creada ca temperatura motorinei pe retur este de aproximativ 120C.la mine arata 119,5 C.masurata temperatura reala este in jur de 57-65 C,masina nu "fumega".CHIAR sint curios ce efecte NEGATIVE ar putea produce acea pacalire??deoarece se vorbeste aici de turbine,motoare,injectoare......etc,am si eu o intrebare : care este media de viata a unui segment? a unei turbine? a unui injector? se stie pe aci la CITE ORE,sau KM circulati trebuie curatata o turbina? de curatat si presat un injector? de schimbat un segment?,sau mai bine zis are cineva idee de INTREATINEREA unui motor? a masinii lui???? nu vad aici decit oameni care e pling de probleme,eroari si altele,dar e cineva care sa fi mers la mecanic sa CEARA EL sa se curete EGR-ul,o turbina,clapeta de acceleratie,schimbat o'ring-uri..si pot continua mult,ca s-au facut 100.000km?noi doar TRAGEM de masina,schimb ulei,filtre,motorina si gata,atunci cind se strica ceva nu stam sa ne gindim ca asta a fost viata piesei respective,sa invatam sa facem INTRETNEREA masinii,nu REPARAEA ei. o intretinere nu inseamna doar un schimb de ulei,filtre,placute..adica consumabile.am observat si mentalitatea multor posesori de masini staine.."tre sa tina ca doar am dat o caruta de bani"...nu e dacie,dar totusi mai trebuie sa mai treci pe la sevice si pentru o intretinere,nu doar pentru reparatii.

sper sa nu ma intrebe cineva cum am masurat acea temperatura,dar daca da,s-a folost un infrared thermometer.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!