Jump to content

Climatronic


carlitos
 Share

Recommended Posts

sal..am o problema mare..nu mai merge clima deci nu mai merge nici dezaburirea deci nu mai pot circula cu masina p vremea asta..eventual sa am o carpa sa sterg din secunda n secunda parbrizul...si in plus ultima oara knd am mers cu masina a iesit fum p la dezaburire...c ii pot face?imi explodeaza la noapte?ms

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 156
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Al Bundy

    15

  • F l o r i n

    9

  • C.T.C.

    8

  • vidoo

    7

Top Posters In This Topic

Posted Images

In panoul de sigurante, verifica-le pe cele pentru clima. Aproape sigur ai cel putin una arsa, dar nu e suficient, trebuie sa descoperi ce a dus la arderea ei. Problema poate fi chiar la blocul de clima, cred ca trebuie sa ajungi la un service.

Link to comment
Share on other sites

Salut,

Am un A6 2.0 TDI din 2005 luat din Germania si de curand am depistat o problema la Klimatronic. Baga caldura doar pana atinge 100 Km/h dupa care baga aer rece. Apoi incepe sa bage iar aer cald de la 180 km/h in sus. Am schimbat termostatul si tot asa face. Mai are cineva problema asta? Cum credeti ca se poate rezolva?

Multumesc,

Link to comment
Share on other sites

Exista un bloc de valve care mai poate genera problema asta. Este vorba de valvele care cupleaza cald/rece. Diagnosticare ai facut cu VAS-ul sau VAG-ul?

Link to comment
Share on other sites

I-am facut testul cu VAG-ul si nu a dat nici o eroare!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

daca baga in ture caldura si la ralanti nu ..atunci verifica pompa de apa

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Salut,acum cateva zile am schiombat/reincarcat freonul. Cam la vreo 20 de minute de mers, am observat ca mi se aburesc geamurile.

Am apasat butonu pentru dezaburire si nimic. Pur si simplu nu mai intra aer, nici pe econ, nici pe recirculare, nici pe Auto.

Opresc masina intr-o benzinarie si ridic capota si vad urmatoarele...

post-17473-1203887111_thumb.jpg

post-17473-1203887127_thumb.jpg

post-17473-1203887197_thumb.jpg

Care ar putea fi problema

Este vorba de un A6 din 99, 2.5tdi cu 150cp, motor AFB

post-17473-1203887653_thumb.jpg

post-17473-1203887668_thumb.jpg

Edited by a6_25tdi_es
Link to comment
Share on other sites

Dupa ce se acopera conducta aia cu gheata nu-mi mai intra aer in habitaclu, oricare ar fi butonu pe care apas, desi ventilatorul din spatele torpedoului se aude cum se invarte.

post-17473-1203887985_thumb.jpg

post-17473-1203887965_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

N-am vazut niciodata sa inghete conducta aia.

Ai motor la fel ca al meu, AKN banuiesc.

Mi se pare anormal sa inghete, dar sa nu mai intre aer in habitaclu, asta e si mai si.

Instalatia de AC nu lucreaza bine, e ceva defect, infundat. E doar parerea mea.

Ai controlat filtrul de polen?

:Driver: De ce ai postat la Passat?!

Edited by AndyG
Link to comment
Share on other sites

Sorry, am postat aici pentru ca poate fi o problema comuna, si cum aici sunt mai multi useri, pot gasi si o solutie.

Motorul e AFB, 2.5tdi cu 150 cp din 03/1999. Audi. Filtru e curat si la locul lui.

Link to comment
Share on other sites

Incerc sa inteleg fenomenul ...

Daca conducta aia e inghetata rezulta ca si evaporatorul (radiatorul prin care trece freonul din habitaclu) e plin de gheata. Deci nu mai trece aer pe langa.

Oare drenajul apei din circuit e infundat. Ma refer la condensul care ar trebui sa se scurga?

Link to comment
Share on other sites

conducta aia e inghetata pana la compresor

uite si o poza a evaporatorului (cred)

post-17473-1203890163_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Ai freon in instalatie, dar insuficient. Mai trebuie completat.

Din cauza cantitatii insuficiente, si din cauza ca afara este inca destul de frig (ceea ce reduce si mai mult temperatura freonului in stare lichida), nu se poate genera presiune suficienta, iar temperatura dupa ventilul de laminare este foarte mica.

Acela nu este evaporatorul, este asa-numitul "dryer", un recipient unde se separa freonul in stare lichida de cel in stare gazoasa si se retin eventualele urme de umezeala din instalatie. In compresor trebuie sa intre doar freon in stare gazoasa.

Edited by alex_pescaru
Link to comment
Share on other sites

Evaporatorul arata ca un radiator. Nu il poti vedea decat daca desfaci o gramada de pe sub bord.

Asa cum un radiator normal are functia de a racii lichidul din el, evaporatorul raceste aerul de pe langa el.

Link to comment
Share on other sites

dupa multe cautari pe alte forumuri, am gasit ceva asemanator cu ce zice alex_pescaru

Recharge!

I've had this problem with window, automotive, and central air conditioners, heat pumps, dehumidifiers, refrigerators...

Virtually every time, it is due to insufficient coolant.

In a functioning system, the outdoor compressor pressurizes the refrigerant and converts it to a liquid, which is pumped to the evaporator coils indoors and allowed to expand. As it expands, it absorbs heat from the air. The warm, gaseous refrigerant now travels back to the compressor, where it is pressurized and run through a heat exchanger to remove the heat from being compressed. before returning to the house.

If you don't have enough coolant in the system, the compressor can't build enough pressure to maintain the refrigerant in a liquid from all the way to the evaporator. Upon leaving the compressor, the refrigerant immediately flashes to gas, freezing everything.

The only other thing that I know of that coud cause this is bad fan or clogged air filter. If you can't get the hot air over the evaporater, frost can build up, quickly turning to ice.

On a side note, in a house I toured last fall, the air conditioner had been stuck on due to a thermostat malfunction (it had been wired with the A/C to the heat cutoff, and the heat to the A/C cutoff)

Most of the furnace was buried under 4 inches of ice.

Dupa masa am programare la service, sper sa se rezolve repede si ieftin.

Edited by a6_25tdi_es
Link to comment
Share on other sites

tot nu am rezolvat problema. normal intra in instalatie 750+50g.

la test iau iesit doar 600g, cand in dat sa reincarce instalatia intra numai 300g. ramane sa las masina in service sa vada pe unde scapa freon.

post-17473-1203968864_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Freonul este amestecat cu un ulei special care ajuta la lubrifierea compresorului.

De obicei, pe unde scapa freon, zona respectiva este si usor "grasa", uleioasa.

In acea zona indicata de tine este si ventilul de laminare, introdus in acel tub care are conexiunea de umplere/golire.

PS: Intr-o instalatie ca a ta este de obicei cam 250g de ulei. Raspandit in toata instalatia. Ai grija ca acel ulei nu iese tot la golirea instalatiei, deci sa nu te impacientezi cand o sa vezi ca nu se extrage la vidare decat aprox. 25-50g de ulei. :icon_thumright:

Edited by alex_pescaru
Link to comment
Share on other sites

Buna seara!

Am un A6, 2,5 TDI, 150 CP, din 2001 si am observat, fie vara, fie iarna, ca, climatronicul porneste destul de greu sa faca temperatura in habitaclu, in sensul ca, dupa pornirea motorului, baga de exemplu rece vara, abia dupa vreo 10 minute. La fel se intampla si iarna cu bagatul de caldura.Ati patit si voi? Or fi ele mai lenese?Nu cred, totusi.Pe VAG COM, nu da eroare.Multumesc anticipat pt orice sfat!

Link to comment
Share on other sites

Ai schimbat, sau macar completat, vreodata freonul din instalatie ?

Daca iarna nu e motorul incalzit, nu prea are de unde sa bage caldura. Sau tu ai problema asta si cand ai motorul incalzit ?

Link to comment
Share on other sites

Da, freonul l-am schimbat si mi-am masurat si presiunea.Totul e ok.Eu ziceam ca are o intarziere in a incepe sa faca temperatura in interior.Nu cred ca are a face cu freonul.De incalzit incalzeste, la fel si raceste.Are doar acea intarziere de vreo 10 minute.Eu din cate stiu, si mai ales la Audi, climatronicul trebuie sa inceapa sa faca temperatura destul de repede dupa pornirea motorului.Daca stie cineva, as aprecia un sfat pertinent.Ma cam obsedeaza chestia asta.E destul de neplacut mai ales vara cand lasi masina in soare si pana isi face temperatura in interior, te trec toate apele.

Link to comment
Share on other sites

Ai incercat sa ii faci o diagnoza? Eu am patit o data o chestie cu climatronicul si aparea o eroare, care dupa ce a fost stearsa, totul a functionat perfect.Incearca si tu.Bafta.

Link to comment
Share on other sites

Salutare

Din punctul de vedere frigotehnic, instalatia nu are destul freon.

Ori dupa incarcare supapa nu a inchis ca lumea (capacel se pare ca nu are si e posibil sa fi intrat mizerie acolo).

Ori freonul cu care a fost completat nu se intelege cu cel existent in instalatie (pe undeva trebui sa scrie ce tip de freon e 410A, 134 A etc, si ce cantitate).

Oricum conducta nu trebui sa faca asa promoroaca multa decat daca temperatura de umplere (implicit presiunea)nu e cea potrivita.

Numa bine

Link to comment
Share on other sites

Se comporta la fel si cand e pus pe AUTO ?

Link to comment
Share on other sites

  • cogdao changed the title to Climatronic A6 C5

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

   Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!