Jump to content

Motor Dus La 179.000km


ATY69
 Share

Postare recomandată

@calin.g Schimb uleiul la max. 8000 km si am pus pana acum ravenol si motul. Cand bagam castrol am ramas fara axa cu came la 100k. Tind sa cred ca din cauza acestuia. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

asa e castrolul 5w 30 mi a omorat si mie axa cu came,dupa aia am pus 5w40 tot castrol si nu mai completam intre schimburi...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu 5w30 ti-a distrus axul cu came.

Motoarele care au mers cu 5w-30 de calitate, schimbat la 15.000 km, nu au probleme cu axul cu came, stiu destule cazuri de 250-350.000 km.

Insa din ce aud in ultima vreme, nu se mai fabrica nici multe uleiuri de calitate....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@andrei_221 am bagat numai castrol 5w30 pana sa-mi pica axa cu came, schimbat la max. 12 000 km. Problema e calitatea uleiului. Din auzite... cica ar prelucra uleiul folosit. Daca e asa, imagineaza-ti ce bagam in motoare :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

9 hours ago, andrei_221 said:

nu 5w30 ti-a distrus axul cu came.

Motoarele care au mers cu 5w-30 de calitate, schimbat la 15.000 km, nu au probleme cu axul cu came, stiu destule cazuri de 250-350.000 km.

Insa din ce aud in ultima vreme, nu se mai fabrica nici multe uleiuri de calitate....

Atunci hai sa o punem intrebarea direct: uleiul 5W-30 Castrol LL III Professional care se vinde la reprezentante cu sume astronomice, la circa 70 lei litrul este bun macar??? Si provine din surse sigure? Daca stiu ca intr-adevar este bun dau banul, macar stiu un lucru. Dupa schimb suna frumos motorul cu ea, deocamdata. Sau mai bine reorientare spre un Liqui Molly Top Tec sau ceva de genul?  Mie de asta mi-au pus si recomndat la prima umplere (inainte pe vechiul TSi eram fan Ravenol VST)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

15 hours ago, stefz said:

@andrei_221 am bagat numai castrol 5w30 pana sa-mi pica axa cu came, schimbat la max. 12 000 km. Problema e calitatea uleiului. Din auzite... cica ar prelucra uleiul folosit. Daca e asa, imagineaza-ti ce bagam in motoare :)

asta spuneam si eu, calitatea uleiului era problema. NU neaparat vascozitatea. 

Cat despre reciclarea uleiului, ceva este adevar, dar nu se aplica..... legea obliga pe toti producatorii de ulei sa recicleze ulei uzat si sa il foloseasca in procesul de producere al uleiurilor noi.

Insa nu trebuie confundat. Acel ulei uzat nu se refoloseste la uleiuri de motor, el se refoloseste la uleiuri inferioare, industriale, de angrenaje, etc.

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

M-am uitat in ETKA la cuzinetii de biela pentru BXE:

- 045105701B - cuzinet superior inlocuit din 01.01.2009 cu 045105701B GLB - cuzinet biela superior galben

- 045105701C - cuzinet biela inferior inlocuit din 01.01.2009 cu 045105701C GLB - cuzinet biela inferior galben

Aceleasi coduri de cuzineti initiali s-au folosit si la BLS, BKC, BDK, BRU, BXF iar cel putin BLS (daca nu si celelalte) nu este cunoscut cu astfel de probleme.

Problema trebuie sa fie in alta parte, pentru ca logistic in fabrica de motoare nu exista diferente intre stocurile de cuzineti pentru BXE si BXF, BLS, BKC, etc.

 

Mai trebuie investigata problema, probabil uleiul are un factor covarsitor, probabil si anumite regimuri de functionare.

Ma refer la ulei nu numai din prisma calitatii ci si a faptului ca la BXE intra doar 3,8L, fata de 4L in mod normal la alte motoare, ceea ce inseamna ca se poate altera mai repede (nu are rezerva efectiva in cantitate de ulei).

O alta presupunere, daca ungerea la nivel de arbore cotit, biele se face prin barbotare in baia de ulei este evident ca daca utilizatorul mentine uleiul sub limita maxima procesul de ungere va fi lipsit de cantitatea necesara de ulei.

 

Masina cu probleme din topic avea cip tuning?

Facea suprapresiune la turbina? Soferul era sportiv sau opusul?

Uleiul era tinut tot timpul pe maxim pe joja?

Modificat de Dolfin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

a trecut de 40 de ani era motoarelor unse prin barbotare. Mai ales ca sunt biele se afla tabla anti spumare.... 

Problema este doar din cuzineti si calitatea acestora. Si codurile s.au inlocuit mai tarziu, prin 2012. 

Si se deterioreaza inclusiv cuzinetii aflati langa alimentarea de ulei. deci nu e problema de presiune - cantitate....

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai dreptate, ungerea nu se face prin barbotare, am avut ocazia sa vad un BXE cu baia de ulei jos.

 

Am auzit si alta ipoteza, cuzinetii daca apuca sa se invarta, incep sa se strice.

Incep sa se invarta pentru ca nu exista lubrefiere corecta (ulei prost, vechi) si/sau pentru ca in anotimpul rece se urca in ture sustinute imediat ce se porneste motorul.

Nu puteau sa-si explice de ce BLS si celelalte nu intampina aceste probleme, se mai banuiesc canale de ungere diferite in blocul motor, blocul de BXE este compatabil doar cu BXF, blocul de BLS este diferit.

 

Despre ce cod spui ca s-a modificat in 2012? Eu am luat informatiile din ETKA.

Te rog raspunde la celelalte intrebari, pentru a ne face o idee asupra soferului, masinii, intretinerii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu apuca sa se invarta cuzinetii in biela.

Toate motoarele pe care le.am vazut eu  erau intretinute corect, la timp. Si stilul de.condus nu avea cum sa fie agresiv la toti soferii. deci ramane ipoteza materialului prost la.cuzineti, ipoteza sustinuta de altfel de faptul ca pe cuzinetii deteriorati nu se vad urme de frecare, doar de exfoliere material. Materialul se exfoliaza pana scapa tot uleiul si nu se mai formeaza filmul de ulei necesar ungerii. Pe urma se gripeaza biela pe arbore, se rupe si restul e cunoscut

codurile inlocuite se vad in Etka, si apar inlocuite in 2012

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Codurile le-am pus eu mai sus si cu data de inlocuire, daca este ceva eronat te rog corecteaza, tot din ETKA.

Daca materialul este problema de ce la celelalte serii de motoare, cu acelasi cod de cuzinet nu sunt problemele de la BXE?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

o sa fac printscreen din Etka.

BXE nu s.a construit in acelasi timp cu BJB, BKC, si nici cu BLS.

Le.a inlocuit pe acestea, preponderent dupa jumatea lui 2007. Au fost si loturi mai timpurii, intercalate, dar statistic nu influenteaza rezultatele....

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

BXE s-a construit in acelasi timp cu BLS, de ex. tot anul 2008.

BXE a iesit din productie in 2009 la inceput, pentru ca din septembrie era obligatorie norma E5..

Modificat de Dolfin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

BLS e prea rar sa il luam in calcul, el fiind Euro4 cu DPF, vandut doar in Germania, olanda , franta si inca vreo 2 tari. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu minimaliza BLS, s-a vandut in RO in mod oficial pe o serie de masini si este destul de intalnit.

Stiu masini de noi cu BLS in RO.

 

Ce vreau sa spun, pentru cei care au pierdut discutia, nu contest materialul prost din cuzineti, dar chiar si asa, ceva din constructia BXE ii solicita foarte mult pentru ca la BLS, cu aceeasi cuzineti, acestia nu ajung sa se distruga, in aceleasi conditii de exploatare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

intre 2007-2012 am lucrat in reteaua Vag, dar nu am intalnit niciunde optiunea sa comanzi BLS. in fine. o sa ne edificam pana la urma cum e cu acesti cuzineti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

informatiile din ETKA

Capture.PNG

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mie imi incap 4L de ulei in bxe...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Incap si 5l, dar pentru semnul hasurat se pun 3,8l , nivelul max. pe hasura, daca mai adaugi 200ml. (ceea ce fac si eu ) nivelul e la max. sub indoitura jojei.E bine oricum , numai pe maxim sa fie mereu pentru a nu genera probleme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ andrei_221

Se pare ca avem amandoi dreptate, in functie de marca si modelul masinii data de inlocuire a fost diferita.

Mai jos pentru Golf Plus 2008

cuzinet.jpg

 

Modificat de Dolfin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am 1.9tdi Bls fabricatie 2008.Cam de 2 ani am masina avand aproximativ 140.000 km la bord,in realitate cred ca sunt mai multi.Ideea este ca pana acuma doar cu Castrol 5w30 s-au facut schimburile de ulei si masina merge foarte bine pana in prezent.La motor n-am ce sa-i reprosez momentan.Stiu doar ca s-a schimbat volant la ea in rest nimic pe la motor.Cam 4.3l de ulei intra la Bls pana pe maxim la joja.  

Modificat de bitang
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Am un golf plus 1.9 tdi cod motor bls dpf fabricație decembrie 08 cu 188000km și în timp ce mergeam s a auzit ca și cum aș fi lovit ceva am tras pe dreapta am oprit motorul și am constatat scurgeri de ulei. Bloc motor crăpat baia sparta ca și cum ar fi fost lovită din interior. Ce soluții ar fi că sa rezolv aceasta problema. Distributia kitul și pompa de apa au fost schimbate la 170000km și am folosit ulei 5w30 Castrol LL.Mulțumesc

!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai daca e spart motorul ce solutii crezi ca mai ai? 

alt motor de la dezmembrari

Si inainte sa il pui in folosinta, desfaci capacele la biele si inlocuiesti cuzinetii de biela

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!