Jump to content
ATY69

Motor Dus La 179.000km

Recommended Posts

ATY69

Salut! Am cumparat masina cu 169.000KM, un Golf Variant 1,9 TDI motor ALH, din 2000. Am parcurs 10.000km fara nici o problema, spunand la toata lumea ca e o masina buna. In urma cu cateva zile insa m-am inselat. Venind de la Cluj catre casa, am simtit ca masina nu mai are viata. Dupa apr.120 km s-a turat motorul la maxim cateva secunde, a scos un nor de fum alb, si asta a fost durata lui de viata. Dupa 2 testere si sute de pareri, care mai de care, am desfacut motorul, pistonul 1 si 3 fiind deteriorate. Stie cineva daca merita sa iau piesele din Germania, e mai ieftin? Merci

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tracto

de unde ai luat masina ? imi pare rau sa aud ce ti s-a intamplat. nu sunt in domeniu cu piesele......

Share this post


Link to post
Share on other sites
gokey
s-a turat motorul la maxim cateva secunde, a scos un nor de fum alb, si asta a fost durata lui de viata.

asta este simptoma cand se duce turbina

imediat trebuie oprit motorul pentru a nu ajunge bucati din turbo in motor

Edited by gokey

Share this post


Link to post
Share on other sites
Marian

Parerea mea coincide cu cea a lui gokey .

Inclin sa cred ca ai dreptate asa cum ai scris tu "aceasta a fost durata lui de viata" ... dupa ce bucati din turbina au ajuns in capul pistonului 1 si 3 pentru ca n-am oprit imediat motorul - asta completez eu ... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
zetea9009

Pai si eu la 217000 km la ce trebuie sa ma astept?

Am tot ALH

Share this post


Link to post
Share on other sites
gokey

depinde cum a fost exploatata inainte masina , nu este o regula ca la n km se duce turbina

Share this post


Link to post
Share on other sites
bamse

zetea, stai linistit cum se spune mai sus conteaza foarte mult stilul de mers. Am prieten care are Golf 4 ALH si are 700 si ceva de mii de km. Vrei sa-ti spun ce bani a bagat in motor? Nici unul. Decat consumabile (ulei, filtre, distributie cand trebuie).

Bafta!

P.S. subscriu la ce s-a spus TURBO umfal + mers mai departe = motor kaput (asta a facut fostul proprietar al Borei mele si acum am motor+turbo noi)

Edited by .:bamse

Share this post


Link to post
Share on other sites
ATY69
de unde ai luat masina ? imi pare rau sa aud ce ti s-a intamplat. nu sunt in domeniu cu piesele......

Salut, am luat masina din targ(Targu Mures)

Share this post


Link to post
Share on other sites
alc2

Bina dar IC-ul nu trebuia sa opreasca bucatile de metal provenite de la turbina ? Mi-e greu ca cred ca s-a dezintegrat in piese atat de mici care au trecut de IC si s-au dus in capul pistoaneor .

@ATY69 , in afara de simptomul "trasului mai greu " nu s-a ridicat temperatura la apa , nu s-a aprins nici un bec , nici un zgomot suspect ? Mi-e greu sa cred ca asta se poate intampla oricui , asa in 120 km . Ai curatat turbina vreodata ? Ai facut un test dinamic cu VAG-ul pe ea ?

L.E. Stiu ca esti suparat , nu vreu sa te amaresc mai mult decat esti , dar e aberant sa fie o cauza "normala" de deces a motorului .

L.E.2 Mai bine iei de la dezmembrari un motor nou

Share this post


Link to post
Share on other sites
ATY69

A fost singura simptoma acea ca nu mai avea viata motorul, nu s-a aprins nici un bec, si nu a fost nici un zgomot suspect. Nu am curatat turbina, am cumparat masina in martie ac. , nu stiu ce e VAG-ul, la tester am fost cu ea de 2 ori, totul era OK. Mecanicul spune ca turbina e buna, altii zic ca s-a turat din cauza pompei de injectie.Nu mai stiu ce sa cred!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Inginerul

S-a turat din cauza uleiului care a ars :D De acolo si fumul alb

Edited by Inginerul

Share this post


Link to post
Share on other sites
I_am_Stealth

Daca zici ca nu avea viata motorul, poate ca geometria variabila a turbinei nu era comandata calumea din diferite motive si motorul intra in limp mode destul de des, ceea ce se reflecta comportamentul fara vlaga. Datorita "overboostului" sa zicem s-a distrus turbina, si mai departe exista sanse mari ca uleiul intrat pe admisie sa distruga cilindrii, chiar fara bucati de metal, care intradevar ar fi fost prinse de intercooler... Cele mari :D.

Share this post


Link to post
Share on other sites
christofor

Turbina a pierdut ulei pe partea de admisie,ulei care a fost aspirat de motor si a mers cu el in loc de combustibil cu turatie maxima,in astfel de cazuri trebuie sa opresti motorul prin FRANA DE MOTOR,daca postezi niste poze cu motorul decedat iti pot spune ce sa faci pt a scapa mai ieftin,capul sus se rezolva.

Pai si eu la 217000 km la ce trebuie sa ma astept?Am tot ALH
Sa verifici daca turbina nu PISCA ulei pe admisie.......

Share this post


Link to post
Share on other sites
keos_32

parerea mea e ca turbo scapa ulei pe admisie si a luat-o motorul "pe ulei",adica arderea o facea pe ulei nu pe motorina,in aceste cazuri e greu de oprit motorul,eventual de oprit masina,de bagat in una din vitezele mari,de pus piciorul pe frina si de debraiat(un fel de frina de motor),de la cheia de contact nu se opreste,oricum operatiunea asta trebuie facuta intr-un timp record(foarte repede),altfel...se sparge motorul in interior cum de altfel s-a si intimplat.motorul se poate face,inlocuiesti pistoanele,un set de garnituri,turbina noua si poti fi sigur ca va functiona

Share this post


Link to post
Share on other sites
I_am_Stealth

Mie im plac foarte mult sfaturile astea de oprire a motorului "in timp record" :lol:.... Adica sa opresti motorul inainte sa apuce pistoanele s a urce, dupa ce au absorbit uleiul ala :P ... E un sfat pentru ninja sau Robin Hood....Omul cam asta a patit si nu prea a avut cum sa evite nimic din momentul in care a inceput dezastrul. Hai sa fim seriosi, cati dintre noi reusesc sa isi manjeasca mana cu uleiul de pe admisie dupa care trag concluzia ca turbina baga ulei si hotarasc sa nu mai circule cu masina ca sa nu pateasca ceva grav....Nimeni...

Preventiv e cam prea scump sa tot reconditioinezi/schimbi turbina cand vezi ca intra ulei...Plus ca se cam intampla dintr-o data, nu progresiv. EU astept sa vad cum vei proceda cu reparatia.Bafta

Share this post


Link to post
Share on other sites
r&d

Trebuie oprit in cele cateva zeci de secunde in care motorul inca nu pateste nimic.

Viteza 5 sau 6, frana si lasat brusc ambreiajul. Asta la cutie manuala. La automata... mai greu.

Dar majoritatea iau contactul si stau 1-2 minute si se uita cum motorul functioneaza la 6-7000 rpm. Dupa care face poc...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Alextz

Daca valva de la EGR functioneaza corect....motorul se inchide din lipsa de aer. Decat daca nu a avut anulata "shut off valve" atunci nu inteleg de ce nu s-ar opri cand iei contactul.

Share this post


Link to post
Share on other sites
cristianionut

Dar omul are acum o problema ce sa faca?

Pai eu zic sa faci un calcul daca merita reparat sau un motor la mina doua de la dezmembrari.Uneori merita motorul la mina doua.

Share this post


Link to post
Share on other sites
I_am_Stealth
Trebuie oprit in cele cateva zeci de secunde in care motorul inca nu pateste nimic.

Sa zicem ca shut-off valve inchide aerul, ca la carte. Daca reuseste sa intre ulei in cilindru si nu ia foc, poate sa iti crape si doar la o simpla compresie. NU e nevoie sa faca asta de mai multe ori. Sau ideea e ca intra ulei mai putin dupa care tot mai mult?

Nu as paria ca exista acele zeci de secunde intotdeauna...

Pana la urma este lamurit tot ce s-a stricat?

Share this post


Link to post
Share on other sites
C o s m i n

Eu zic sa te orientezi spre dezmembrari. Am un prieten care a adus direct de-afara un audi A4 cu biela iesita prin bloc. A luat alt motor de la dezmembrari ( fara chiulasa). A fost 500 de euro motorul si 200 manopera. Adica demontatul motorului vechi si inlocuirea blocului cu tot ce era in el. Nu merita sa te ocupi cu schimbatul anumitor pistoane, s.a.m.d. Risti sa bata careva, si pe urma iti vine acru. Oricum, nu e chiar asa o catastrofa. Sa verifici neaparat si turbina. O fi si ea cu probleme de s-a turat motorul in halul asta. Interesant, totusi, cum de nu s-au oprit "firimiturile" in intercooler :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
ATY69
Turbina a pierdut ulei pe partea de admisie,ulei care a fost aspirat de motor si a mers cu el in loc de combustibil cu turatie maxima,in astfel de cazuri trebuie sa opresti motorul prin FRANA DE MOTOR,daca postezi niste poze cu motorul decedat iti pot spune ce sa faci pt a scapa mai ieftin,capul sus se rezolva.Sa verifici daca turbina nu PISCA ulei pe admisie.......

Imi pare rau, poze nu pot trimite, nu am aparat, dar un sfat bun puteai da si asa fara poze!

Share this post


Link to post
Share on other sites
alc2

Treaba asta cu "firimiturile" care nu s-au oprit in intercooler ma roade si e mine , mai ales ca am acelasi rulaj cu initiatorul topicului (179.000km ) Numai faptul ca mi se poate intampla asa ceva ma cam streseaza un pic.....

Share this post


Link to post
Share on other sites
andREI
Daca valva de la EGR functioneaza corect....motorul se inchide din lipsa de aer. Decat daca nu a avut anulata "shut off valve" atunci nu inteleg de ce nu s-ar opri cand iei contactul.

Ca un fapt divers 1Z, AHU si AFN nu au shut-off valve. Asta e ALH si are, stiu.

Dar ca un fapt divers..

Share this post


Link to post
Share on other sites
maumau
Mie im plac foarte mult sfaturile astea de oprire a motorului "in timp record" :lol:.... Adica sa opresti motorul inainte sa apuce pistoanele s a urce, dupa ce au absorbit uleiul ala :D ... E un sfat pentru ninja sau Robin Hood....Omul cam asta a patit si nu prea a avut cum sa evite nimic din momentul in care a inceput dezastrul. Hai sa fim seriosi, cati dintre noi reusesc sa isi manjeasca mana cu uleiul de pe admisie dupa care trag concluzia ca turbina baga ulei si hotarasc sa nu mai circule cu masina ca sa nu pateasca ceva grav....Nimeni...

Preventiv e cam prea scump sa tot reconditioinezi/schimbi turbina cand vezi ca intra ulei...Plus ca se cam intampla dintr-o data, nu progresiv. EU astept sa vad cum vei proceda cu reparatia.Bafta

sfatul e bun...doar ca e tardiv...nu trebuie sa fii ninja sau robin hood ca sa reusesti asta... am patit asta cu afn-ul meu(are dreptate andrei ca unele nu au shutoff-valve) pe autostrada in austria...am oprit motorul dupa cca 10-15 sec.,in trepta a3-a(in loc de a5-a) si am crapat placa de presiune...in timpul asta a "baut" jumatate din uleiul din baie..adica 2 litri...motorul l-am oprit mai mult din instinct...nu stiam exact ce s-a intimplat,dar am hotarit instant ca o turatie asa de mare ii dauneaza categoric...cred ca am postat pe undeva toata treaba mai amanuntit...

Share this post


Link to post
Share on other sites
ATY69

Si iata ca am si incheierea la acest topic! Acum 10 minute am ajuns cu masina acasa de la service, merge ca noua. In primul rand turbo nu are nimic, am avut segmenti lipiti de pistonul 1 si 3. Toata treaba m-a costat 850 eu(4 pistoane complete ST,garnitura de chiulasa, curea distributie, ulei, filtru +manopera) Tin sa precizez ca in motor s-a mai umblat, a fost facut ptr. vanzare. IN CONCLUZIE: daca vreti sa va cumparati masina, cumparati-o de afara, ca romanul e hot si parsiv, se jura si pe biblie ca a schimbat tot la masina, doar sa castige citiva euroi! Trist, dar asta e realitatea!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri