Jump to content

Motor Dus La 179.000km


ATY69
 Share

Postare recomandată

Pai tocmai asta este problema ca un motor reparat nu mai tine ca unu facut de fabrica, din experienta am observat la mai multe TDIuri ca uzurile nu au fost remediate cu un set motor si motorul nu a mai fost ca nou . O segmentare oricum nu este mai mult decit o frectie la picior de lemn. Pur si simplu segmentii aftermarket nu sunt ca cei de fabrica si motorul va "pufai" in continuare .

Ideea este ca un TDI trebuie sa aiba parte de ulei si consumabile de calitate, iar toate acestea sa fie schimbate la timp . In rest : apa, paie si bataie :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Am reparat motorul, si alaltaieri am pornit masina si pot sa zic ca merge destul de bine, cel putin asa si ar trebui la cati bani am bagat in piese : motor alezat si camasi noi, biele s.h. de la dezmembrari, chiulasa reparat total( rectificat, 8 supape, ghiduri si semeringuri noi), turbo nou cumparat de la cipos de pe forum, rulment si placa de presiune noi, garnitura chiulasa , ulei, etc, aproximativ 1100 eu. Urmatorul pas care urmeaza este testerul care cred ca va fii la reprezentanta, si 90% cred ca trebuie sa schimb debitmetrul de aer.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

camasi noi??? blocu nu poarta camasi.... era si mai bine daca luai pistoane reparatia 1 sau 2..

pune si tu niste preturi.. de manopera/pises(cuzineti/segneti/ghiduri supape)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

era si culmea sa nu ma contrazica cineva, si cred ca asta va fii motivul ptr. care am sa plec de pe forum

@Swat Cat , blocul meu poarta camasi, daca nu crezi citeste aici:

http://facultate.regielive.ro/laboratoare/...elor-26419.html

Mecanicul a dus blocul motor la Targu Mures si a spus ca meseriasii au alezat si au introdus camasi ( probabil camasi de cilindru) care sunt la cota originala, adica standard (manopera 380 lei) , deci nu stiu de ce era mai bine daca luam pistoane la R1 sau R2 ,probabil nu stiu ce trebuie sa faca meseriasii aia de la Targu Mures, care sunt foarte renumiti , au mii de motoare reparate si nici o reclamatie: si stii tu ..lucru de care ma cam indoiesc sa fie asa

cuzinetii, segmentii si pistoanele sunt din octombrie, deci acum nu am dat bani pe ele

bielele au costat 200 eu,turbo 500 eu,chiulasa 185 lei manopera, 8 supape 200 lei, ghiduri + semeringuri 100 lei, placa de presiune Sachs SH 200 lei, rulment de presiune LUK 65 lei, bineinteles garnitura de chiulasa 150 lei, ulei + antigel.

Inca nu am discutat de manopera cu mecanicul, cred ca azi va urma.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aty69, nu cred ca ai dreptate la treaba cu camasile. La ce link ai pus tu acolo, ala se refera la batrana Dacie, care are bloc motor din fonta, si camasi la fiecare piston. Noi aici, vorbim de TDI, bloc motor de aluminiu, si din cate stiu si eu, si daca gresesc aici, cineva sa ma corecteze, TDI-ul nu are camasi la pistoane.

Modificat de Be
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sal,poate ma insel dar blocul motor nu este de aluminiu,si mam interesat si eu ca nu prea am avut incredere in "solutia asta" si am primit raspuns afirmativ ,ca se pot aleza cilindrii apoi se introduc prin presare camasi care sa aduca la cota initiala cilindrii,am vb cu cineva care a facut asta si nu are probleme

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

blocu e din fonta .chiulasa e din aluminiu..... se pot monta camasi ca sa pastrezi cota 0 si pistoanele originale ( in leg cu fiabilitatea, am indoieli)

ATY69, nu fac misto sau alte chesti, cand cineva te contrazice nu inseamna ca zice tampenii.....era doar o intrebare... daca nu este capabil sa asculti parerea altora si sa o tii pe a ta..cum vrei..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@dukk Perfecta dreptate, exact treaba asta s-a facut la blocul motor, poate m-am exprimat eu gresit ,deci afirm inca o data : TDI urile nu au camasi la pistoane, motorul este monobloc din fonta, dar s-au introdus ulterior camasi ptr. a aduce la o cota oarecare dorita.

@Swat Cat nu te supara , dar la cate necazuri am avut cu masina, si cati bani am bagat in ea nu imi arde nicidecum de glumele altora, asta e

Cea mai buna solutie este sa nu mai postez aici, am sa citesc tot ce se discuta si in acest fel o sa am liniste.

Drumuri Bune si cati mai multi Km.!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cristianionut
@dukk Perfecta dreptate, exact treaba asta s-a facut la blocul motor, poate m-am exprimat eu gresit ,deci afirm inca o data : TDI urile nu au camasi la pistoane, motorul este monobloc din fonta, dar s-au introdus ulterior camasi ptr. a aduce la o cota oarecare dorita.

@Swat Cat nu te supara , dar la cate necazuri am avut cu masina, si cati bani am bagat in ea nu imi arde nicidecum de glumele altora, asta e

Cea mai buna solutie este sa nu mai postez aici, am sa citesc tot ce se discuta si in acest fel o sa am liniste.

Drumuri Bune si cati mai multi Km.!

dar asa ca idee cam cit a costat toata aventura asta (motor, reparatie, alergatura, nervii, etc.....), ca eu am un fix cu motoare sh fata de reparat.Cred ca e mai ieftin un motor de la o masina avariata decit o reparatie capitala la motor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca prinzi un motor SH bun, e ok. altfel... bani aruncati degeaba.

Daca faci reparatia ca lumea (materialul pentru camasi sa fie din teava de sonda sau mai bine pistoane R1 sau 2... daca se mai poate, sa fie honuit corect, piulitele de la biele sa nu fie refolosite, bielele sa fie echilibrate si sa nu aiba o diferenta de greutate intre ele , si la fel pistoanele... etc. etc. etc.) motorul va tine mult si bine. Altfel, iarasi scapa compresie sau se sparge blocul...

Asa ca toate au avantaje si dezavantaje.

Modificat de r&d
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Azi am fost cu masina la reprezentanta Seat din Sighisoara ptr. diagnoza la motor, eram curios ce spune testerul dupa reparatiile astea care le-am facut. Dupa ce aparatul a scos pe imprimanta erorile,am plecat cu seful de acolo in probe. Dupa 5 min. ne-am intors in service, si s-a mirat cum am putut umbla cu o Dacie in carcasa de Golf TDI, si a spus ca in 10 min. imi arata cum va merge un adevarat TDI. Am ramas fara cuvinte , imi venea sa sar in sus de bucurie cand mi-a si demonstrat acest lucru. De vina au fost niste furtune de la vacuum, care scapau presiune si un ventil sau un senzor( nu stiu cum se numeste acea piesa) , din cauza lor nu lucra cum trebuie turbo,deci daca nu se remedia problema, in putin timp ajungeam iarasi la probleme, adica turbo stricat si dupa aceea motorul.

In concluzie: incepand de azi am sa merg doar la meseriasi, adica doar la reprezentanta, am vazut ca baietii de acolo stiu ce trebuie facut la o masina, au si cu ce, scule si piese de toate felurile , adica nota 10*. :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Salut!

Azi am fost iarasi la reprezentanta Seat in Sighisoara la Santcom ,unde mi-au schimbat debitmetrul de aer( a durat ceva timp pana am mai strans ceva bani), m-a costat 370 lei piesa + manopera, dar va rog sa ma credeti ca am cu totul alta masina, si nu imi pare rau ca bat atatea drumuri pana la Sighisoara si inapoi. Vreau sa spun ca am gasit debitmetre si la 240 lei, si la 280 lei, am auzit ca multe din ele sunt marca Bosch fabricate in Turcia, am bagat deja prea multi bani in masina sa ma uit la piese cu diferenta de ex. 100 lei intre ele, de aceea prefer sa merg doar la reprezentanta, e putin mai scump, dar e cu garantie, si eu zic ca merita!

PS. Nu am crezut vreodata ca un Golf 1,9 TDI poate sa si "zboare", adica sa am curajul si sa pot sa depasesc ce masina vreau eu!

Sa auzim de bine!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Manopera pt.schimbarea debitmetrului cat te-a costat?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ATY69

daca tu ai nimerit numai mecanici care nu au nici o treaba cu meseria lor nu inseamna ca doar la reprezentanta se fac treburile cum trebuie

la urma urmei toti sunt oameni ...

treaba cu camasile care spuneai mai sus se numeste bucsare iar acelea sunt bucse care au fost introduse in blocul tau sub presare dupa care sa alezat cota respectiva

oricum mare greseala sa faci una ca asta uni tdi .

pentru simplu fapt ca baeti care fac bucsare folosesc teava de sonda care duce la uzarea segmentilor prematur .

iar segmenti oricum nici la reprezentanta nu o sa gasesti de calitatea celor ce au fost pusi din fabrica.

deci nu te astepta sa faci 300000km cu motoru .

imi cer scuze daca te-am dezamagit un pic dar consider ca trebuie sa fi un pic mai informat .

cu bine !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cristianionut

Cred ca este de datoria noastra,membrilor din forum, sa facem un topic in care sa le prezentam celor neinitiati cu semnele care apar inainte de a se distruge turbina.

Eu din fericire, defectul mostenit de la golful 2 de a ma uita citeodata sub motor daca sunt scurgeri a fost de bun augur.

Practic intr-o zii cind masina era parcata pe beton am gasit picaturi de ulei, ca o pata sub intercooler.Am fost sa curat EGR, dar mecanicul a constata scurgeri de ulei de la turbina.culmea este ca la scanare turbina era in parametri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, am citit tot topicul si tot nu m-am lamurit cum poti sa stii daca ai probleme la turbo sau nu.

Un semn ar putea fii daca papa ulei ?

Se poate intampla ca sa crape turbina fara nici un LIMP MODE prelabil?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

papa ceva mai mult ulei....cam peste 1 l la 10miikm.. no limp.....nimeni nu stie cand o sa bubuie..... doar ca va fii intr-o blana.... ca in mers normal nu are cum :beerchug:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Adica sa zicem ca daca turbo are joc la ax, si eu o "fortez" la 4000 rpm, exsita mai multe sanse sa o stric decat daca merg cu ea la 2000?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

e dicutabila treaba............... .... ..... tu cand urci in ture motru aspira un debit mai mare deci turbina ca sa tina pasu se invarte mai mult

DAR... turbina bubuie atunci cand apara vibratii in ax.....si ele apar la o anumita turatie.... greu de zis...... nu e bine nici subturat....nu e bine nici blana

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Bescu , eu cred ca sunt sanse mai mari sa strici masina la 4000 rpm decat la 2000; am un prieten taximetrist, care de 1 an merge cu masina pana in 120 km/h, zice ca mai mult nu merge si ca lui ii ajunge viteza asta, iar la deal nu o forteaza, cam asa ceva a mers si a mea doar ca eu am fortat-o, si de asta s-a intamplat

@Bandi, Swat Cat intr-adevar ar putea fii un semn si asta ca papa ulei ,de multe ori derulez filmul inapoi si imi aduc aminte ca se aprindea beculetul galben de la ulei, si mai completam, poate chiar mai mult de un litru la 10000 km , acum am parcurs 2000 km si inca nu s-a aprins, si sper sa nu se mai aprinda , doar :RO flag: placut!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

...

ideea este ca turbinele din fabrica proiectantul le-a dimensionat la limita, eu zic subdimensionat.

...

Aici te-ar putea contrazice foarte multe persoane. Nu sunt in nici un caz dimensionate "la limita" altfel ar crapa toate masinile care au facauta remapare, datorita presiunii ridicate in turbina. Nu vreau sa ma pronunt cu privire la valorile pentru alte motorizari/modele dar la mine, presiunea de fabrica este de 1.32 bar si cu soft merg undeva la 1.55-1.56 (limita fiind undeva la 1.6 bar pentru turbina VNT17 stock). Si asta de mai mult de un an jumate si peste 50,000 km.

Si asta ca sa nu vorbim de motoarele biturbo care folosesc presiuni mult mai mici decat pot duce (ex. vechiul RS4 biturbo) sau chiar si modelele recente cu o singura turbina (GTI, S3 atat modelul vechi cat si cel nou, FR, Cupra, etc).

In concluzie, parerea mea este ca turbinele nu sunt subdimensionate deloc. De crapat...crapa si cu soft si fara dupa cum s-a mai spus. Dezechilibrarea axului, ungere insuficienta, back pressure datorat unor modificari la masina la care nu s-a luat in considerare si modificarea evacuarii...mers cu masina intr-un regim prost...cauzele sunt multe si variate si pot fi intalnite atat la masini modificate cat si la cele stock

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Salutare Colegi!

Ma intorc pe acest topic, de aceasta data cu vesti bune:toate reparatiile care le-am facut au rezultat pozitiv. Am pus masina la proba: dupa un rodaj de 2800 km am plecat cu ea in Elvetia, iar peste 6 zile m-am intors ( am parcurs cam 3500 km) fara probleme. Credeti-ma, nu mi-a fost totuna, dar odata si odata trebuia sa o testez sa vad daca merge sau nu. Inca odata un sfat ptr. cei care cred ca au probleme la turbo sau la motor, sa mearga sa verifice periodic la un service autorizat ( chiar daca e mai scump ) Sa nu pateasca la fel ca mine.

Cat mai multi km fara evenimente !!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 6 months later...

@Salapiat- Vezi ca aici se discuta de Diesel.

Pentru problema ta mai mult ca sigur ca e vorba de debitmetru de aer, cel putin eu asa am patit-o mai demult la un Fiat Marea benzina si la fel cu consumul de ulei daca era alergata masina, daca mergeam pana in 100km/h nici un consum, masina avea fluctuatii de turatii f mici la relanti, se accelera un pic singura cateodata si mirosea rau tare a benzina nearsa, mai ales daca o turam, dar mai erau ceva probleme ca fusese umblat prin motor, segmenti ,alta poveste. Cu consumul de benzina ma omora, de atunci am avut numai masini pe motorina.

Fa o testare si eventual schimba debitmetru si sa vezi ca e alta viata dupa si cand mai ai asemena probleme scrie la rubrica benzinarelor

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut. Sa va spun si eu pe scurt ce am patit la masina din semnatura. La intoarcerea din Austria dupa revelion masina a inceput sa nu mai mearga bine. Adica tremura cand acceleram si turatia era intre 2000 si 2500 ture iar de la sibiu spre Bucuresti a inceput sa se si auda un tacanit dar nu tare. S-a aprins de doua ori becul la ulei dar din pacate nu am completat cu ulei cat trebuia. La 3 km de casa a aparut pe BC Oil pressure / Engine off. Am dus masina la service tractata si au desfacut motorul. Defectiuni: turbina, pistonul 3 (dupa cum se vede in pozele atasate), segmanti, cuzineti, si restul de piese ce se inlocuiesc la desfacerea motorului.

Acum astept sa vad cat o sa ma coste reparatia. O sa va informez cand este gata.

PS. Masina are 160.000 km, am cumpărat-o la 130.000 km si i-am facut si un chiptunning de la 140CP la 174 Cp.

Asta este. Nu pot spune ca este de la cresterea de putere dar cred ca au fost mai multe probleme care au dus la asa ceva.

post-17920-1232965615_thumb.jpg

post-17920-1232965626_thumb.jpg

Modificat de bubuion
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!