Jump to content

Motor Dus La 179.000km


ATY69
 Share

Postare recomandată

Parerea mea coincide cu cea a lui gokey .

Inclin sa cred ca ai dreptate asa cum ai scris tu "aceasta a fost durata lui de viata" ... dupa ce bucati din turbina au ajuns in capul pistonului 1 si 3 pentru ca n-am oprit imediat motorul - asta completez eu ... :icon_thumright:

Nu stiu de unde a-ti scos-o pe asta cu bucatile din turbina, am fost tare necajit saptamana trecuta, mai ales ca au pus si unii "jar pe foc" atunci cand nu trebuia, dar ma bucur ca nu s-a intamplat ceea ce a-ti scris voi aici!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

maumau totusi eu chiar nu am inteles ce ai patit!! Ce vrei tu sa spui aici este ca ti-a crapat placa de presiune din cauza ca ai bagat in viteza 3-a si nu a 5-a ca sa opresti motorul care se turase trecand pe ulei?? Mare ghinion, in mod normal poti face asta de cate ori vrei tu si daca nu dai drumul la ambreiaj prosteste, iti garantez ca nu se crapa nimic, patineaza puntin ambreiajul si gata. Erai in miscare sau in repaus?

ATY69 sa stii ca au fost unii care au patit faza cu bucati in turbina... Sansa mica, insa s-a intamplat si s-a vazut asa ceva. Totusi, pana la urma ce s-a intamplat? Care a fost cauza a tot ce ai patit ?

Modificat de I_am_Stealth
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sincer nu mi-a placut comportamentul asta ATY69.... pai ai deschis un topic, ai citit si ai ascultat pe toti dar dupa ce ti-ai rezolvat treaba " thread closed " .

inca unii vor sa stie exact ce ai facut si ce ai patit inclusiv si eu chiar daca n-am o masina cu turbina !!!....mai detaliat putin daca se poate....

Modificat de aryes13
Nu mai da quote la postul anterior pentru ca este interzis de regulament ! Foloseste "fast reply" sau "add reply" . Multumesc !
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

maumau totusi eu chiar nu am inteles ce ai patit!!

eu nu am stiut ca se crapase placa,decit dupa ce s-a montat turbina noua si austriacul de la service a vrut sa iasa in proba...a incercat sa plece de pe loc...s-a dat jos si mi-a zis sec:"der kuplung ist kaput"...am inceput sa ma gindesc ce legatura are turbina cu ambreiajul...eu cred ca tu nu ai inteles bine ca am oprit masina in trepta a3-a de viteza(nu eram in deplasare,eram pe loc) in timp ce motorul era la peste 5000 rpm....nu incerca sa faci asta voluntar....nici macar odata...ar fi pacat sa-ti crape placa de presiune...daca nu dai drumul la ambreiaj hotarit,s-ar putea foarte bine(mai ales daca e si obosit) sa patineze bine mersi...si sa-l arzi...apropo:cind am demontat placa,partea de otel care calca pe disc era complet albastru -violet...gindeste-te cam ce s-a intimplat acolo...daca o opream in treapta a 5-a timpul de frecare era mai scurt...in a3-a masina a vrut s-o ia din loc in tromba...am tinut-o cu frina...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci hai sa o luam logic. Cand lasi ambreiajul O DATA la 3000-5000rpm poti sa il patinezi cu bun simt cateva secunde ca nu ramai fara el. Evident ca se incalzeste. Iti fluiera rotile, ce vrei tu se intampla, si chiar daca e sa o opresti cu frana o poti opri lejer si din mers si de pe loc....

Insa nu vad de unde ar avea atata putere motorul ca totusi se injecteaza cantitatea de relanti de motorina, iar ceea ce arde e doar ulei. Evident ca arde si el, insa nu la fel, ma gandesc ca intrand pe admisie, arderea nu poate fi la fel de optimizata, deci sigur ai putere mai mica decat cand ai face acelasi lucru cu pedala de acceleratie normal...

Si nu am inteles de ce daca o opreai intr-a 5-a zici ca timpul de frecare era mai scurt... Inca ceva, in a 3-a e mai bine, ca produci un soc mult mai mic MOTORULUI in sine decat in a 5-a... Adica cuplarea e mai "dulce"....mai ales cand urmaresti sa opresti motorul!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator
Tin sa precizez ca in motor s-a mai umblat, a fost facut ptr. vanzare.

Adica ? De unde stii ca s-a mai umblat ? La ce ?

Nu stiu de unde a-ti scos-o pe asta cu bucatile din turbina, am fost tare necajit saptamana trecuta, mai ales ca au pus si unii "jar pe foc" atunci cand nu trebuia, dar ma bucur ca nu s-a intamplat ceea ce a-ti scris voi aici!

Nu cred ca cineva a pus "jar pe foc" . Tu ai cerut pareri si asta ai primit .

Faza cu turbina li s-a intamplat si altora si aceleasi "urmari" le-a avut ca si cele descrise de tine ...

Poate totusi ne explici si noua care a fost cauza reala a ceea ce ti s-a intamplat . :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ATY masina ta nu are 179.ooo km nici in ruptul capului, un ALH chiar daca este alergat tine fara probleme 300k km, trebuie doar sa schimbi uleiul la timp .

Mai mult decit sigur motorul tau avea o uzura accentuata, "a luat-o pe ulei " si ai patit ce ai descris in primul post. Ca un sfat, pe viitor cind mai cumperi o masina TDI SH verifica vizual daca are compresie, in timp ce merge motorul (sa fie cald motorul) scoti busonul de la ulei si vezi daca scoate fum pe acolo, daca scoate fum inseamna ca are uzura. Cel mai profi este sa-i faci un test de compresie dar ala costa si nu accepta orice vanzator un sa-i testezi masina . Testul cu busonul este rudimentar dar functioneaza de fiecare data .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da Bogdan_G are din pacate dreptate, motorul era uzat (prematur - daca kilometri erau reali).masina a fost exploatata necorespunzator.

Cit priveste faza cu fumul pe la busonul de ulei merge si la benzinar si la diesel.E veche de cind lumea, faza, dar merge si acum cu conditia evident ca motorul sa fie cald.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si iata ca am si incheierea la acest topic! Acum 10 minute am ajuns cu masina acasa de la service, merge ca noua. In primul rand turbo nu are nimic, am avut segmenti lipiti de pistonul 1 si 3. Toata treaba m-a costat 850 eu(4 pistoane complete ST,garnitura de chiulasa, curea distributie, ulei, filtru +manopera) Tin sa precizez ca in motor s-a mai umblat, a fost facut ptr. vanzare. IN CONCLUZIE: daca vreti sa va cumparati masina, cumparati-o de afara, ca romanul e hot si parsiv, se jura si pe biblie ca a schimbat tot la masina, doar sa castige citiva euroi! Trist, dar asta e realitatea!

tocami de aceea te-am intrebat de unde ai luat masina .cand am vazut romania si numarul de kilmoetrii am stiut exact cum sta treaba pentru ca spre exemplu daca intrii pe mobile.de foarte rar gasesti masini cu putini km la vanzare doar daca au fost lovite sau cu alte defectiuni. oricum imi pare rau pt ce ai patit si imi pare bine ca ai rezolvat :D Bafta -_-

Modificat de tracto
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sincer nu mi-a placut comportamentul asta ATY69.... pai ai deschis un topic, ai citit si ai ascultat pe toti dar dupa ce ti-ai rezolvat treaba " thread closed " .inca unii vor sa stie exact ce ai facut si ce ai patit inclusiv si eu chiar daca n-am o masina cu turbina !!!....mai detaliat putin daca se poate....

Salut, nu te supara, ce nu ai inteles? Am scris negru pe alb exact ce mi s-a intamplat. Citeste cu atentie tot ce am scris, si daca ceva nu-ti e clar scrie-mi, si am sa completez cu lux de amanunte!

@ATY masina ta nu are 179.ooo km nici in ruptul capului, un ALH chiar daca este alergat tine fara probleme 300k km, trebuie doar sa schimbi uleiul la timp . Mai mult decit sigur motorul tau avea o uzura accentuata, "a luat-o pe ulei " si ai patit ce ai descris in primul post. Ca un sfat, pe viitor cind mai cumperi o masina TDI SH verifica vizual daca are compresie, in timp ce merge motorul (sa fie cald motorul) scoti busonul de la ulei si vezi daca scoate fum pe acolo, daca scoate fum inseamna ca are uzura. Cel mai profi este sa-i faci un test de compresie dar ala costa si nu accepta orice vanzator un sa-i testezi masina . Testul cu busonul este rudimentar dar functioneaza de fiecare data .

S-ar putea sa ai dreptate, treaba cu km. mi-a spus-o si mecanicul,inseamna ca am dat banii degeaba la testere, am fost la 3 meseriasi cu testere, care mi-au spus ca sunt km reali

Adica ? De unde stii ca s-a mai umblat ? La ce ?

Mecanicul mi-a spus ca s-a mai umblat la motor, a vazut ceva silicon colorat la capacul motorului, si din cele 4 pistoane, adica al 4-lea era de alt tip, si in stare mai buna decat celelalte

Nu cred ca cineva a pus "jar pe foc" . Tu ai cerut pareri si asta ai primit . Faza cu turbina li s-a intamplat si altora si aceleasi "urmari" le-a avut ca si cele descrise de tine de tine ... Poate totusi ne explici si noua care a fost cauza reala a ceea ce ti s-a intamplat . :P

Daca stiam care a fost cauza , va scriam; mecanicul a spus ca motorul(pistoanele) aveau uzura, si asta a fost cauza. Am scris ce mi s-a schimbat, adica PISTOANELE si acum merge masina, am parcurs 200 km, si merge bine, dar exact asa a mers si inainte sa se tureze singura. Sunt un simplu proprietar al unui Golf, pot sa stiu eu cauzele exacte? Am scris tot ce am stiut (adica ce mi-a spus si mie mecanicul)si ce mi s-a intamplat .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

Aha ... deabia acum am inteles cum au stat lucrurile ...

In ceea ce priveste kilometrii , eu cred ca sunt reali ( asa cum zici ca ti-au spus cei 3 la care ai testat masina ) dar ... fostul proprietar a avut ceva probleme cu motorul - personal suspectez ruperea curelei de distributie - , probleme care au dus la schimbarea unui piston , repararea de mantuiala si ... vanzarea ...

Daca lucrurile au stat asa cum spui , la tine era doar o chestiune de timp pana iti cadea motorul ...

Lucru care s-a si intamplat ... ca de-aia traim in rromanica ... sa ne dam ghimpi unul altuia ... :P :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Iata ca revin cu noutati! Am scris pe 27 oct. 2007 ca am incheierea la acest topic, dar nu e asa! Dupa ce am parcurs 3000 de km., istoria aproape s-a repetat. La o urcare, dat talpa pana la fund, a inceput sa se tureze iarasi motorul, am fost pe faza si am oprit masina din cheie. Am tractat-o acasa, si dupa multe cautari rezultatul defectului = joc mare la ax turbo. Am demontat turbo si am comandat unul nou la Cipos. Dupa ce il montez va mai tin la curent.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ATY ca sa intelegi odata pt totdeauna, km reali la ALH nu pot fii cititi decit cu VAG COM 6.xx sau 7.xx, daca tu ai fost la atelier service normal aia habar nu au de VAG COM. Daca ti-au citit km reali cu VAG COM 6.xx sau 7.xx si au iesit reali inseamna ca masina a fost "manarita " de un baiat istet. Se pot "manari" ALH urile astfel incat sa nu se vada. Trebuie sa te uiti cu mare atentie la stikere, poate gasesti vreo unu pe care scrie cind a fost facuta ultima revizie, sau poti merge la reprezentanta VW din orasul tau si contra cost poti afla cind a fost facuta ultima revizie si citi km avea masina atunci . Nu vreau sa te superi pe mine DAR eu chiar nu cred in km pe care ii are masina ta .

Eu nu cred ca un ALH se poate strica la 180k km, motorul meu are 260k km, este modificat la 140CP de la 90CP si trag de el ca de un cal mort, turbina a fost curatata acum 3 ani, tot acum 3 ani am constatat ca are un mic joc la axul turbinei DAR astept sa crape odata turbina sa o schimb si eu cu un VNT 17 .

Uleiul il schimb la 15k km si bag numai 5w40 OMV, in acesti 15k km am o pierdere de ulei de 500ml .EGRul l-am anulat (hardware folosind azbest) dupa care nu am constatat nici o imbunatatire si l-am pus la loc, este plin de ulei acolo dar sincer nu ma intereseaza. Cum o sa intre masina in primul "limp mode" o sa ma apuc sa-mi caut turbina, pana atunci apa paie si bataie .

PS> singurul lucru care pica pe la 200k km este ambreiajul la ALH.

Modificat de Bogdan_G
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am luat masina cu 128 000 de km acum un an.Am facut scanare la masina si e ok, dar toata lumea mi-a spus ca nu poate sa-mi spuna daca e minarita sau nu la kilometri fiindca e axr.Cipos mi-a zis ca e minarita.

Dar masina a halit 1.2 litri in 15 000 de kilometri iar la ultima scanare era ok inclusiv turbina.Sa spunem ca are real cu 100 000 de kilometri in plus care e problema?

Merg cu ea asa cum se conduce un diesel si atit.

Adica la revizie mi-a recomandat sa schimb bucse spate si sa curat EGR, in rest consumabile si atit.Intr-un an de zile am schimbat un bec si un contact inperfect la instalatia de aer conditionat.

Bogdan_G are dreptate, trebuia sa cauti un stiker, ceva la masina ca sa vezi kilometri sa te uiti la motor, la emisii daca sunt.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa este la unele motoare nu se poate vedea nr reali de km DAR in cazul de fata motorul fiind ALH era foarte simplu sa se afle nr de km reali (cu un VAG COM 6.xx sau 7.xx) .

Cristi masina ta fiind PD are un consum specific de ulei, dar vorba ta daca pe tine te satisface masina este ok, cred ca asta este al 2 lea lucru important la o masina, adica sa-si multumeasca proprietarul si sa-l faca sa se simta bine la volan iar cel mai important lucru este sa-l duca din pct A in pct B .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si ca o concluzie, fata de problema cu motor dus la 179 000 de kilometri, nu conteaza kilometri ci modul de exploatare a masini.

Bogdan G: hai sa nu mai laudam atit aceste masini (VW) la fiabilitate, ca va crede lumea ca ne iubim masinile prea mult. :vaidecapulmeu: :Driver:

Totusi eu deseori mai merg si cu alte marci de masini si este foarte usor sa fac o comparatie. :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vreau sa aduc cateva lamuriri fata de mersul unui motor pe ulei...uleiul are o putere calorica mai mare decat a motorinei si de aceea este si mai greu de oprit, plus ca nu exista nici un control asupra alimentarii cu ulei in cazul defectarii turbinei si a uleiului ajuns in admisie...odata cu turatia care creste, creste si debitul pompei de ulei care alimenteaza in continuare pierderea pe la axul turbinei si aspirarea lui in camera de ardere. acea clapeta care ar trebui sa obtureze aerul nu prea mai functioneaza (90%din cazuri) la o turatie asa mare si in amestec de aer si ulei

pompa de injectie sau orice alt sistem de alimentare cu motorina are o electrovalva care opreste alimentarea in momentul "luarii" contactului, pe cand cand motorul merge pe ulei turatia sporita nu face decat sa alimenteze mai mult cu combustibil(a se citi ulei).

la renault laguna2 1,9dci turbinele au avut un defect de fabricatie+folosirea defectuoasa sau neefectuarea reviziilor la timp ducea la sectionarea axului turbinei in doua exact la lagar (am schimbat 5 pana acum in 7 luni). este drept ca nici unul din motoare nu a avut de suferit (cel putin nu atunci pe moment) dar toate au fost oprite in vit 4-5 cu frana calcata, dupa ce contactul era deja intrerupt si cartela de pornire era in mana omului...

inca un lucru de tinut cont procedura service (cel putin la renault, dar nu cred ca e dif la vw) spune ca odata cu schimbarea turbinei se schimba si traseul de dupa turbo pana la admisie inclusiv intercooler, si alimentarea cu ulei + evacuarea acestuia pt turbina, si uleiul+filtru ulei + filtrul aer. o astfel de reparatie te baga la faliment...dar se poate si altfel...curatat totul cu mare atentie si pus la loc, dar obligatoriu pt ca ramane ulei in intercooler si la urmatoarea pornire veti avea aceasi surpriza neplacuta si un turbo nou distrus din nou. eu am gasit bucati din paleta turbinei de pe admisie infipte in conducta de la filtru sau in debitmetru...va imaginati ce frumos era daca intrau in turbina noua in timp ce era in sarcina max?

deci daca patiti asa ceva cel mai indicat este sa opriti masina in viteza 4-5-6 care are 6, cu frana calcata, si apoi sa aveti grija la ce mecanici mergeti pt operatiunea de inlocuire...

inca ceva apropo de diagnosticul din posturile anterioare...segmentii lipiti nu cauzeaza supraturare, iar in conditii cat de cat ok nu se pot lipi...posibil curea distributie rupta si pistoane care au lovit in supape si s-au deformat strangand segmentii in canale. la reparatie s-au inlocuit supapele si alte belele (acel piston 4 care probabil s-a spart) si restul a ramas la locul lui. manarii se fac cu gramada.

OFF TOPIC eu am la service diverse persoane care vin sa isi schimbe distributia la masini pt vanzare dar doar cureaua !!! pt ca la o eventuala inspectie vizuala cureaua arata bine, celelalte role si pompa apa nu sunt vizibile deci se deduce ca au fost schimbate. eu ii refuz politicos desi imi spun ca nu vor garantie si blabla. la fel si cu schimbul de ulei..."schimba domne si uleiul ca filtrul l-am schimbat eu acum 1000km"...si scot unele filtre (cartuse de obicei) care se dezintegreaza pur si simplu cand vrei sa le inlocuiesti in carcasa...si exemplele pot continua...dupa parerea mea pt cat costa un filtru nu cred ca merita...si refuz sa fiu la fel cu astfel de banditi chiar daca pierd bani...macar dorm linistit.

firme care aduc masini de afara si le iau inainte de 90.000km deci fara distributie facuta si au tupeul sa spuna clientilor ca distributia trebuie facuta la 180.000km !!!!totul ca sa isi vanda masina fara "costuri suplimentare"...OFF TOPIC

traim in romania, si asta ne ocupa tot timpul

Modificat de danubius
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pana la urma vad ca aproape toti colegii care au scris in topic au avut dreptate:

@gokey: asta e simptoma cand se duce turbina( cu diferenta ca nu s-a rupt axul turbinei)

@keos:motorul se poate face,inlocuiesti pistoanele,un set de garnituri,turbina noua si poti fi sigur ca va functiona

( motorul l-am facut, nu am schimbat turbo)asta a fost greseala mecanicului, a zis ca turbo nu are nimic

@ cosmin: perfecta dreptate

@aryes 13:"fostul proprietar a avut ceva probleme cu motorul - personal suspectez ruperea curelei de distributie - ,

probleme care au dus la schimbarea unui piston , repararea de mantuiala si ... vanzarea ...

Daca lucrurile au stat asa cum spui , la tine era doar o chestiune de timp pana iti cadea motorul ...

Lucru care s-a si intamplat ... ca de-aia traim in rromanica ... sa ne dam ghimpi unul altuia ... "

Exact treaba asta am discutat cu mecanicul si niste amici, sunt 99% ca asa s-a intamplat

@ danubius: perfecta dreptate

sa continui si eu: am montat turbo, am pornit masina, dar motorul nu mergea cum trebuie,

avea un tzacanit, si parca nu mergea rotund, un nestiutor poate zicea ca merge bine, am facut o tura cu masina

, am crezut ca isi revine, dar nu a vrut, am desfacut motorul, si surprizele au aparut:

1 piston a inceput sa se topeasca, 3 biele strambe, nu tare, dar destul sa nu mearga motorul rotund, si joc la 2 supape.

revin cu noutati dupa ce se repara si imi revin cu finantele.

PS. Nu cumparati masini de la necunoscuti din Romania! Riscati sa patiti 99% ce am patit si eu, adica sa bagati bani grei

in masina, bineinteles daca vreti sa tineti masina!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca era mai putin costisitor sa cumperi un ALH de la dezmembrari, se invart pe la 1300E cu tot cu cutie .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca era mai putin costisitor sa cumperi un ALH de la dezmembrari, se invart pe la 1300E cu tot cu cutie .

asa este Bogdan, dar niciodata nu e tarziu, cred ca asta am sa fac, vreau sa repar masina sa ma bucur de ea, nu ca "bisnitarii" din`anintea mea !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu aveai de unde sa stii asta decit daca mergeai cu cineva care se pricepea si eventual cu un tester . Eu ma gandesc cu groaza ca vreau sa dau masina si toata lumea o sa ma scada la bani pt ca are mult peste 200k km

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am citit tot ce s-a scris mai inainte,nu pot sa spun ca sunt multe de invatat, din acest topic (chiar daca am motor

pe benzina fara turbo) . Foarte profesionist in indicatii mi s-a parut d-nul danubius ,,respect pentru profesionisti!,,.

Sunt plecat de ceva timp din Romania ,dar am fost anul trecut in tara si am obsevat mult praf care se depune peste tot.

Am doua intrebari :

1. Ce legatura este intre Filtrul de aer si celelalte componente de exemplu turbina , debitmetru , EGR ?

2. Filtrul de aer nu este recomandat in Romania sa se schimbe mai repede (de exemplu la 5 mii)

asta ar ajuta sa protejeze celelalte componente?

Nu sunt intrebari profesioniste ,dar poate ajuta toti posesorii de auto desigur cei care vor sa-si protejeze masinile.

PS: Sper ca exista o legatura intre filtrul de aer si turbina alfel sunt off topic :rolleyes:

Numai bine si condus fara incidente.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator
@ATY masina ta nu are 179.ooo km nici in ruptul capului, un ALH chiar daca este alergat tine fara probleme 300k km,

:icon_thumright:

Sambata am avut ocazia sa scanez un Golf IV Variant , cu ALH .

Kilometri in bord ~ 151k , kilometri reali ( cititi cu VagCom) = 423.808 .

Si motorul torcea frumos , fara niciun fel de probleme .

Asa ca da , daca este ingrijit un ALH poate duce destul de multi km fara probleme majore . :rolleyes:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

aveti dreptate, pana la urma conteaza sa mearga masina (motorul) ; kilometrii ptr. mine conteaza mai putin, sunt curios dupa ce repar motorul + turbo nou cat timp am sa ma bucur de masina! :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!