Jump to content
Sign in to follow this  
Andi TDI

Sase litere magice: T U N I N G

Recommended Posts

mrwhite
Din cate am aflat eu pana acum au existat 3 versiuni de 1.8T (fara cel de 225CP);

1. 150CP, turbina k03, fara VVT

2. 150CP, turbina k03sport, VVT doar pt controlul emisiilor poluante

3. 180CP, turbina k03sport, VVT doar pt controlul emisiilor poluante, ECU modificat fata de cel de la pct 2).

Cam astea ar fi diferentele in mare.

Dupa chiptuning motorele de la pct 2) si 3) obtin aceleasi performante

<{POST_SNAPBACK}>

TONI motorul de pe seat ibiza cupra de 156 cp in ce categorie intra (adica de unde au scos 156 - asa sau gandit ei ca 150 nu e suficient; dece nu au pus 180 direct .... a ala l-au pus pe cupra R.... dece nu 150 si 156) Intrebarea e oarecum retorica pt ca din cate stiu eu motorul este comparabil cu 2) sau 3) din lista ta (iar cel de 180 este la fel cu cel de 156 doar cu o mapare seat sport)...

Cat despre TURBO pe aspirat eu am gasit la garret un kit pt 2.0 8v VAG care nu necesita modificare la interior (adica alte pistoane, segmenti....) oare cum merge ala si mai important oare tine???? de la 115 la ~200 cai (costa in jur de 2000 de dolari).

Share this post


Link to post
Share on other sites
toni

@mrwhite: daca intrebare e retorica atunci nu-ti mai raspund :D

Dar totusi ... lista aceea post-ata de mine e veche si se referea mai mult la motoare de pe piata americana (atunci nu prea stiam de diferentele de specificatii dintre cele 2 continente).

Cat despre motorul de 156cp la fel stiam si eu ca ar avea k03s si ECU putin modificat, din pacate nu cunosc prea multe detalii.

Share this post


Link to post
Share on other sites
andREI

Si ca sa fiu un adevarat carcotas.. titlul topicului e total gresit, Andi, sunt 5 litere magice ca N apare de 2 ori :beerchug: :) :D :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
mrwhite
Cat despre TURBO pe aspirat eu am gasit la garret un kit pt 2.0 8v VAG care nu necesita modificare la interior (adica alte pistoane, segmenti....) oare cum merge ala si mai important oare tine???? de la 115 la ~200 cai (costa in jur de 2000 de dolari).

<{POST_SNAPBACK}>

Asta nu comentati? Oare tine?

Share this post


Link to post
Share on other sites
andREI
Asta nu comentati? Oare tine?

<{POST_SNAPBACK}>

Cel putin teoretic se poate. Pentru ca in general un sistem turbo poate mari puterea motorului aspirat cu 80-90%. Ca exemplu un 1.9 SDI are 68 CP pe cand 1.9 TDI-urile au intre 90 si 150CP. Sigur ca cele de 130 si 150CP au si prin interiorul lor alte biele, bolturi, totusi 8V nu 16V (4L).

2000$ nu stiu daca e mult... daca e kit "bolt-on" (adica il montezi direct fara adaptari si batai de cap). Cresterea de putere nu pare neglijabila (:blink:)

Cu consumul insa nu ma intreba nimic ca nici nu vreau sa imi imaginez....

Share this post


Link to post
Share on other sites
iZOTOPE

interesant topic... eu is de acord cu tuning "home made"...

ok.. acum pt toti cei care au golf 2 fie simplu fie GTi ... am ceva ce ar putea fi interesant... scaderea cursei la schimbatorul de viteze... piesa care trebuie inlocuita costa cam 40-50 de dolari... si e aduza de autotech... asa ca nu are rost sa dai atat de multi bani pe o bucata de fier.. cand poti sa-ti modifici pe a ta... simplu...

Short Shifter Tips

cititi cu atentie... merge facut..e chair simplu... eu nu am reusit din cauza ca piulitza care tine acea parghie e intzepenita... si are capu ros.. :P ... dar daca imi da cineva o idee cum sa o desfac fara sa scot toata cutia de viteze am sa incerc...

acum ..inca o intrebare... am masina din semnatura... cum pot scapa de cutia cu filtru de aer si sa pun un filtru de aer conic K&N sport... pe cutia de la filtru de aer am montat sistemul de distributzie pt injectoare ...

Share this post


Link to post
Share on other sites
nadir@boosted.ro

deci mi-se pare cel mai tare topic

vreau si eu sa intreb daca stie cineva cum pot sa am aprinderea multiscanteiei si ce efecte negative are aceasta

mi-se pare ca este mai buna o scanteia mai buna decat mai multe scantei ... sau probabil nu am inteles eu cum e!

cat pt @voinea stiu ca pe motoarele mai noi de 2000 am vazut ca electroventilatorul are 2 sau poate mai multe trepte de viteza si un prieten mi-a zis ca de cand sia pus cip a inceput sa mearga si cealalta treapta a electroventilatorului pt a putea mentine temperatura la 90

deci e posibil sa se si incalzeasca mai tare

sau nu stiu exact si sigur exista diferenta intre remapare si clasicul CIP !

Share this post


Link to post
Share on other sites
SRV-JM

Numele meu este Cristi,si sunt din Timisoara.As dori sa stiu in cazul in care as dori sa vin la Bucuresti pentru un chiptuning, daca operatiunea s-ar putea face in aceeasi zi, in conditiile in care as ajunge de dimineata.Am un sharan din 2001 de 90 cp, la care as dori sa pun un chip.Am sunat in Timisoara la o firma care face asa ceva si mi-au spus ca trebuie sa imi dea jos chipul original si sa puna in locul lui unul modificat(in Austria,cica).Doresc sa stiu daca aceasta operatiune este ok, in conditiile in care de pe forum parerea generala este ca nu.Masina are 140.000 km ,am cumparat-o de curind de afara si e putin lenesa(cu 5 persoane) si "papa" mai mult.Vreau sa stiu cu cit se poate mari puterea ca motorul sa "tina" inca pe atita,in conditiile in care conduc la fel(140-150 kmh afara;in oras mers normal...no cox).

Share this post


Link to post
Share on other sites
andREI

Completeaza-ti campul "Masina" si cu informatii despre motor si anul de fabricatie. Momentan nu vad decat "vw sharan". Nu e nici o problema cu chip tuning-ul clasic in care se scoate vechiul (vechile) chip(uri) din ECU si se inlocuiesc. Doar ca masinile mai noi de 2000 (inclusiv parca) au si posibilitatea mai comoda sa rescrii Flash-ul din ECU fara sa il mai inlocuiesti. Asta e chestia, nu ca n-ar fi recomandat sa le schimbi.

Cat despre venitul la bucuresti, eu cred ca nu e necesar, poate daca vrei sa vezi peisajul mirific de pe aici (cred ca nu totusi :P). Daca masina este re-flash-uibila cred ca e mai bine sa astepti sa se mai stranga oameni din zona de vest si cand sunt 4-5 persoane cred ca face Voinea un drum (asa stiu ca avea obiceiul) pana la un punct de distanta comuna egala.

Share this post


Link to post
Share on other sites
jeff

Tebuie sa intervin si sa-l anunt pe colegul cristiseven7 ca se poate efectua flashtuning si in TM, la mine, ca si reprezentant al lui voinea. Contact 0745316775 sau www.ciptuning .

Scuze pt offtopic/reclama...

Share this post


Link to post
Share on other sites
iZOTOPE
Anul trecut, prin octombrie, mi-a venit o idee.....

hai sa fac rost de o masina pe care sa experimentez putina mecanica......

zis si facut............ am gasitu un golf 2 1.6 16V fara acte la 250 euro........l-am luat

impreuna cu 3 prieteni, afoni in mecanica toti, am zis sa ii face ceva sa mearga mai bine caruta si ne-am apucat de treaba.....

am fost la un mecanic pe Mihai Bravu care a reusit sa instaleze 4 carburatore in linie.......... 100 euro.

apoi ce ne-am gandit.. hai sa ii facem turbo. I-am scos filtrul de aer, si am montat un Intercooler care baga aer cu japca in motor .........cica turbo....... 50 euro

........hmmm...treaba nu e completa. hai sa facem motor aspirat......... asa ca am facut rost de un motor de aspirator pe 12V pe care l-am pus intre galerie si evacuarea propriu-zisa, care " aspira motoru" 500k lei.

am dublat debitul la benzina din carburatoare astfel incat papa cam 35l/ 100. ( nu am apucat sa facem 100 km cu el )

am montat pompa de benzina de 12 bari. 20 euro

in loc de benzina....am gadit noi...... kerosen de aviatie usaora, CO 107 15 euro /10 l .

hai sa-l testam........... MOAMAAAA !!!! avionn......... 0-100 km/h cam in

6.8 secunde dupa cronometru de la telefon...............

pacat ca toata distractia a durat 4 zile, ( 60 km) ca s-au spart pistoanele in motor.......... adica s-a dus dreq tot motorul............ ne-am lecuit de o basca de bani investi.......

oricum, experienta a meritat.............

acuma, va intreb eu pe voi................. am facut ceva bine din ce am facut ???? ( adica din idei )

Sa ma bata Dumnezeu, daca as face asa ceva cu un golf 2, nu au avut pic de respect pentru el.

Am si eu o intrebare cu privire la ceea ce numesc ei intercooler sau "turbo" , de au pus ceva motoras de sufla aer direct in cutia cu filtru de aer.

Se poate face asa ceva si daca este indicat??

Cum se monteaza un radiator de ulei pt golf 2?

Share this post


Link to post
Share on other sites
andREI

Un "aspirator" pus pe admisie cu scopul de a forta aerul in motor este sortit unui esec penibil. Cel putin cu astfel de motorase... Si apoi chiar daca ai pune un motor electric mai sanatos (sa zicem 15-20 kW / care ar fi un monstru dpdv al volumului si greutatii) ar fi nerentabil oarecum pentru ca el consuma o energie pentru a forta aerul si ar "da inapoi" mult mai putina energie.

Turbina e tot un sistem de supraalimentare cu reactie (NU VA GANDITI LA AVIOANE) insa ele folosesc energia gazelor de evacuare, energie ce ar fi fost aruncata altfel. Energia mecanica si termica.

Share this post


Link to post
Share on other sites
d_ovidiu

Mai baieti vreau sa fac si eu un flashtuning la o octaviaa 1.9 tdi din 2003 si la un touareg 2.5 tdi din 2004.

pe unde recomandati sa fac si cu ce preturi?

Share this post


Link to post
Share on other sites
gabriel

Da-i un search pe forum dar sigur toti iti vor recomanda TCM turbo adica dl Voinea de la noi de pe forum, dar depinde de unde esti, ca poate este cineva si mai aproape de tine .Bafta!

Share this post


Link to post
Share on other sites
BorisFlokow
"Anul trecut, prin octombrie, mi-a venit o idee.....

hai sa fac rost de o masina pe care sa experimentez putina mecanica......

zis si facut............ am gasitu un golf 2 1.6 16V fara acte la 250 euro........l-am luat

impreuna cu 3 prieteni, afoni in mecanica toti, am zis sa ii face ceva sa mearga mai bine caruta si ne-am apucat de treaba.....

am fost la un mecanic pe Mihai Bravu care a reusit sa instaleze 4 carburatore in linie.......... 100 euro.

apoi ce ne-am gandit.. hai sa ii facem turbo. I-am scos filtrul de aer, si am montat un Intercooler care baga aer cu japca in motor .........cica turbo....... 50 euro

........hmmm...treaba nu e completa. hai sa facem motor aspirat......... asa ca am facut rost de un motor de aspirator pe 12V pe care l-am pus intre galerie si evacuarea propriu-zisa, care " aspira motoru" 500k lei.

am dublat debitul la benzina din carburatoare astfel incat papa cam 35l/ 100. ( nu am apucat sa facem 100 km cu el )

am montat pompa de benzina de 12 bari. 20 euro

in loc de benzina....am gadit noi...... kerosen de aviatie usaora, CO 107 15 euro /10 l .

hai sa-l testam........... MOAMAAAA !!!! avionn......... 0-100 km/h cam in

6.8 secunde dupa cronometru de la telefon...............

pacat ca toata distractia a durat 4 zile, ( 60 km) ca s-au spart pistoanele in motor.......... adica s-a dus dreq tot motorul............ ne-am lecuit de o basca de bani investi.......

oricum, experienta a meritat.............

acuma, va intreb eu pe voi................. am facut ceva bine din ce am facut ???? ( adica din idei )"

Baietii astia nici nu au carnet probabil ... dupa ce povestesc ei acolo, nu stiu cum functioneaza un motor, iar montand un intercooler si un motor de aspirator mai greu sa spargi pistoanele in 4 zile. Oricum ... baietii ar trebui sa se apuce de literatura SF :beerchug:

Edited by BorisFlokow

Share this post


Link to post
Share on other sites
iZOTOPE

ei numesc turbo ca fiid "intercooler" <- eronat ... intercoolerul raceste ...ce treaba are el cu bagatul aerului. o fi el in circuit acolo, prea putin credibil ce au scris ei, probabil sa se arate mari "mecanici"

no comment

Share this post


Link to post
Share on other sites
cif

Stie cineva daca se poate face un tuning la un shtift de Logan 1.4 mpi? Ma tot intreaba un prieten daca poate sa faca asta (invidios,evident pt ca eu mi-am facut :) ).

Share this post


Link to post
Share on other sites
pmi

Golf 2 1.6 16v? Undeva este o eroare.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ice_2k
Stie cineva daca se poate face un tuning la un shtift de Logan 1.4 mpi? Ma tot intreaba un prieten daca poate sa faca asta (invidios,evident pt ca eu mi-am facut :offtopic: ).

un chip-tuning ii va da extrem de putin, nu merita. doar sa faca modificari serioase, cum ar fi turbo...

Share this post


Link to post
Share on other sites
kisslorand
Stie cineva daca se poate face un tuning la un shtift de Logan 1.4 mpi? Ma tot intreaba un prieten daca poate sa faca asta (invidios,evident pt ca eu mi-am facut ;) ).

Da, se poate tuna si Logan-ul. Daca vrei detalii iti pot trimite PM sa afli unde o poti face cat costa si ce pareri au altii ce si-au facut.

Share this post


Link to post
Share on other sites
mayday147

Vin sa intreb si eu, merita/sau se poate sa fac ceva semnificativ pentru masina din semnatura? ca ma scoate din minti cat de lenesa este. Multumesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites
moosct
DanuLS, tuningul adevarat nu e o chestie care se poate face in fata blocului cu nea gica mecanic de dacie (eu am intrebat un astfel de exemplar care e diferenta dintre simering si cuzinet si l-am blocat ...) si cu alocatia pe 2 luni.

A face tuning adevarat (cu reale cresteri de putere) inseamna sa modifici TOT (admisie, evacuare, chiulasa, axa cu came, supape, cutie de virteze, ambreiaj ... pana si cauciucuri) iar chestia asta costa enorm (eu am un gti pt ca atat imi permit ...daca imi permiteam mai mult ...imi luam m3 ... dar in nici un caz investeam mii de dolari in gti)

Am sa-ti dau un exemplu: rezistenta unui lant este data de veriga cea mai slaba (degeaba ai un lant cu zale de titan si una de sarma ... lantul va rezista atat cat rezista sarma) ... la fel este si cu tuningul ... degeaba ai tu nu-stiu-ce tobe + nu-stiu-ce filtre daca lasi vechile supape.

asa ca , sfatul meu, priveste acest topic ca un documentar si nu ca un "ce pot face doua maini dibace". sa stii ca nu faci tuning daca iti tragi o evacuare falsa, gauresti jicloarele cu bormasina, dai jos bancheta din spate + roata de rezerva pt a usura masina (si apoi iti dai cu parerea: "cred ca am castigat in jur de 20 de cai"). din pacate mai toate forumurile auto din tara sunt pline de astfel de indivizi care cred ca daca au pus 2 proiectoare + folie pe dacia lu taticu au facut tuning profesionist. (m-am amuzat copios cand am aflat ca pe un astfel de individ a venit ta-su si l-a luat in palme acasa de la cursele legale de la vitan (respectivu plod ciordise dacia familiei ca sa participe la cursa)..... sau altul "nu am putut sa particip la cursa pt ca a luat tata dacia si s-a dus la tara.... (probabil la sapat de porumb)")

:D

CristiGTI

Cristi, eu unul cred ca te inseli . cat de cat , in anumite privinte.

tuning inseamna cam orice faci extra la o masina, adica amprenta pe care o lasi cand te apuci sa schimbi anumite parti ...egal ce.

Si acum si tunningul e impartit in 2 mari parti... performanta si vizual....daca nu ma insel.

Poti sa iti faci masina sa arate super marfa, jante 18 inch, usi lambo, o culoare marfa, body kit super..stii la ce ma refer...si sa nu atingi motorul cat de putin...tot tuning se cheama...nu e asa...

Inca o chestie care mi se pare destul de ..interesanta in ce spui tu... da ai dreptate in faza cu lantul...dar nu se prea leaga in cazul masinilor.Nu poti spune ca masina ta cu sistem de evacuare stock e la fel de buna, rapida, puternica...cu aceiasi masina da la care pui sistem de evacuare sport(tuning)...la fel un sistem de admisie...si mai stiu eu ce.

Adica iti garantez ca daca iti iau masina si ii schimb admisia si evacuarea va fii mult mai buna decat este masina ta acum ...si fara sa umblu la injectie.

Adica, ce vreau eu sa spun ca daca vrei sa iti imbunatatesti masina nu trebuie neaparat sa schibi toate piesele din ea sa insemne tuning..sau tuning adevarat.

Poti spune ca faci tuning si sa schimbi numai evacuarea, nu trebuie ca masina ta sa devina un adevarat bolid sa poti numi tuning....Nu crezi?

un chip-tuning ii va da extrem de putin, nu merita. doar sa faca modificari serioase, cum ar fi turbo...

Parerea mea e ca daca vrei ..orice merita...

Chop tuning, evacuare...admisie..cam asta e ce poate face..si tot va simtii altfel masina.Si sa faci un motor din N/A in Turbo...mai bine iti iei un motor turbo.

Daca stiu altii alte date...va rog sa imi comunicati...sunt foarte interesat .

Merci

Share this post


Link to post
Share on other sites
moosct
Vin sa intreb si eu, merita/sau se poate sa fac ceva semnificativ pentru masina din semnatura? ca ma scoate din minti cat de lenesa este. Multumesc.

Merita?...daca ma intrebi pe mine..DA

Semnificativ?.... da si nu....cu putin noroc...poate ajungi undeva aproape de 100CP

La masina ta vei simtii ceva in plus...

Cateva sute de euro...si se face....simplu, se poate readuce la forma initiala...

Edited by moosct

Share this post


Link to post
Share on other sites
tytygtd

stie cineva daca prin schimbarea kit-ului(filtru aer + s.a. )creste puterea motorului??? am vazut asa cava intr-o revista de tuning din italia .

Share this post


Link to post
Share on other sites
DORU_14

Filtrul de aer aduce un spor semnificativ de putere la masinile turbo f puternice, la cele aspirate cresterea e nesemnificativa dpdv al puterii. Prin natura texturii mai permisive, lasa sa treaca mai mult oxigen si vei simti ca urcarea in ture e mai progresiva, in sensul ca trage parca mai usor motorul. Atentie, conducta de aer rece trebuie sa fie sub spoilerul fata, altfel va trage aer cald de la motor si va fi un dezastru.

In Romania nu recomand filtrele sport intrucat, datorita prafului, se strica in timp debitmetrul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri