Jump to content

Sase litere magice: T U N I N G


Andi TDI
 Share

Postare recomandată

Inseamna ca chip-ul este mult mai destept decat box-ul.

Multam, m-am lamurit

@Dragos.

La mine acul de temperatura se misca putin in jurul valorii de 90 de grade daca te uiti atent la el...

dupa cum se deschide si termostatul

Thermostat

starts opening

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Din pacate nu am mai avut timp sa mai scriu despre tuning in schimb "navigand" am descoperit un site plin de superinformatii legate de fenomenele si modalitatile de crestere a performantelor motoarelor (de toate tipurile).

Click to enter VEVEVE.ENGINE TIPS

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...
  • 1 month later...

incerc si eu sa invat cit mai multe.

la un motor diesel/turbo diese se poate ca un filtru de aer gen cold air system sa poata crestese puterea motorului sa zicem cum creste la un motor pe benzina?

chiar si cu 3-5 cai putere in plus?

exista asa ceva pt motoarele tdi?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exista pentru oricefel de motor, cred ca producatorii ar fi in stare sa le "proiecteze" si pentru motoarele electrice.

Avantajul unui sistem de admisie modificat este posibilitatea aspirarii unei cantitati de aer mai mari in regimurile ridicate (sarcina/turatie) care ajuta la o umplere mai buna a cilindrilor.

La motoarele diesel/turbodiesel oricum aerul este in excess, deci nu ajuta, in schimb la motoarele dotate cu debitmetru (MAF) cu film/fir incandescent poate distruge senzorul.

Cel mai mare beneficiu il are la motoarele Otto aspirate cu conditia ca aerul admis sa fie RECE si nu de langa galeria de evacuare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

mama ! gata m-ti convins sa imi fac si eu user aici :censur:

pana acum rubrica asta mi sa parut cea mai adecvata invatarii de lucruri noi despre ce si cum se paote face un mic tuning la un motor diesel cu sau fara turbina :salut:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Stiu ca motorul care il am eu este de 150CP(ca al meu), de 180 Cp si de 225 Cp. Intre 150Cp si 180Cp am auzit ca este doar diferenta de cum este programat cipul, asa este ? Si mai imi spunea cineva ca nu creste consumul, cea ce eu nu cred, daca nu creste de ce nu l-au facut aia de la Audi din start la 180 ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@PGV: si eu cred ca intre 150 si 180 e diferenta doar de chip (adica de curbe de injectie). Spunea cineva ca pentru Europa de Est s-a vandut acelasi motor cu 150 si pentru Germania cu 180 - sper ca nu-i asa, nu mi-ar placea sa ma stiu tratat ca piata de desfacere bananiera.

Probabil ca ratiunile au fost de marketing: scoatem acum unul "underclocked" dupa care venim peste un an cu o "noutate" = motorul la performante nominale.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din cate am aflat eu pana acum au existat 3 versiuni de 1.8T (fara cel de 225CP);

1. 150CP, turbina k03, fara VVT

2. 150CP, turbina k03sport, VVT doar pt controlul emisiilor poluante

3. 180CP, turbina k03sport, VVT doar pt controlul emisiilor poluante, ECU modificat fata de cel de la pct 2).

Cam astea ar fi diferentele in mare.

Dupa chiptuning motorele de la pct 2) si 3) obtin aceleasi performante

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sincer, jur ca n-ash fi deschis gura la subiect pt a nu profana ideea. dar daca nu scriem nu inseamna ca nu ne intereseaza, pe mine unu ma incita deadreptu'... ash vrea totushi sa shtiu daca prin marirea presiunii de aier la motoarele aspirate te refereai la admisia fortzata gen G-lader sau turbo charged....ca o creshtere a presiunii directe a aierului se mai poarta (vezi F1, ferrari maranello.....in general la cele cu prise de aier, mai putzin cele la care serveshte aierisirii inercoolerului) dar varianta asta lasa de dorit la capitolul randament, si are valoare doar la viteze peste 200 k/h deci...

deci adi , tot respectu pentru initziative, sper sa continuui cu variante si sper ca si altzii sa se implice, dar cei ce shtiu ce vorbesc, nu tot poporu' care-si da cu parerea.

un alt aspect tzine de vehementza cu care unul din membrii (GTI cumva)a tzinut sa puncteze prin incercarea de a "demola" ideea de "home made".

tzin sa te anuntz ca in unii din noi exista dorintza de a "meshterii" la mashini cu scopul de a IMBUNATATZII anumitzi parametrii, fie ei dinamici sau optici. nu cred ca e cazul sa arunci ideea in derizoriu cu dacierii tai care fac nushtiu' ce cu mashina lu tac'su. asta chiar nu ma intereseaza, dar in schimb poate sunt oameni competentzi si pertinentzi care au un cuvant de spus in acest context. sper din tot fufletul sa fie cat mai multzi cei care reushesc sa faca modificari viabile si sa ne ofere variante. daca nu te intereseaza problema ia-ti M3 tau si du-te (spar sa nu se supere calul ca l-am schimbat cu M3 :) ). eu unu ash fi foarte bucuros sa mai cashtig vreo 20Hp printr-o "operatzie" d'asta . cred ca tuningul de care vorbim se refera la imbunatatzirea performantzelor mashinilor noastre de zi cu zi, si nu neaparat in transformarea lor in mashini de curse. cat de tare sa le transformam asta depinde de fiecare-n parte.

deci oameni buni, care shtitzi ce vorbitzi contribuitzi la idee. asta e spiritul de tuning, farmecul de a te "baga" la mashina, bine-ntzeles doar daca rezultatul e "sanatos" si viabil, continuatzi sa va batetzi capul cu astfel de probleme ca nu totzi avem bani de M3 , si poate ca pe unii nici nu ii tenteaza...

a si inca ceva, scria careva ca nush'ce "operatzi" a dus la zgomote neregulate la turatzii scazute...ai auzit cum suna o mashina de curse la relanti? ai impresia ca de desface in bucatzi....dar cand se tureaza.....uiui...... ashadar ashtept cu interes discutzii noi (sa mai invatz si io ceva hehe)

:) :( :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

incep prin a va saluta pe toti...tocmai am descoperit acest forum si sunt foarte incantat sa gasesc o multime de oameni care stiu despre ce vorbesc in materie de tuning...de aceea incep cu intrebarile :salut: :colors:

iar in legatura cu

motoarele aspirate .......la admisia fortzata gen G-lader sau turbo charged
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

iar in legatura cu

motoarele aspirate .......la admisia fortzata gen G-lader sau turbo charged
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:salut: ...din cate stiam eu...pt o supraalimentare, pe langa modificarea galeriilor mai trebuie si o garnitura de chiulasa mai groasa(marirea camerei de ardere===>micsorarea raportului de comprimare===> compensarea cresterilor de presiune....si clar...cred ca turbina sau compresorul trebuie sa fie "potrivite" cu motorul :salut: ...adica calculate...asteptam totusi parerile celor ce au facut treaba asta :salut:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

shtiam treaba cu motoru decomprimat pt turbo, dar foarte curios, golful 5 gti are raportul de compresie 10-1 sau 10,5-1...e destul de mare.....la turbo ma gandeam la ceva de pe un audi 1.8 t

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

shtiam treaba cu motoru decomprimat pt turbo, dar foarte curios, golful 5 gti are raportul de compresie 10-1 sau 10,5-1...e destul de mare.....la turbo ma gandeam la ceva de pe un audi 1.8 t

Si tocmai din acest motiv sunt foarte susceptibile la detonatii. 1.8T are raport de compresie 9.3;9.5:1 (in functie de varianta) si tot e mare pentru un motor turbo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ab-33-wob, ca tot esti obsedat de TURBO, a venit turbo-ul la tine :scratch:

uita-te in piata de la a la z, anunt la piese de schimb, TurboTechnics, Cluj, str. Lombului, reprezentanta Garret, KKK, etc.

despre g-lader doua site-uri cool de tot :

http://www.orz-motorsport.com

http://www.g-laderseite.de

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Pentru a pune oarece supra alimentare pe orice motor aspirat este nevoie de bani multi. Totusi exista o varianta ceva mai accesibila.

Cea mai ieftina varianta de supra-alimentare a unui motor este folosirea unui compresor mecanic in locul unui turbo. Avantajul clar este folosirea galeriei de evacuare originala (la turbo este necesara o alta galerie). Dezavantaj: trebuie folosita o alta admisie (daca este 1.8 8V se poate folosi una de corrado g60) dar si la turbo trebuie de asemenea o alta admisie. Modificarile nu se pot face chiar in fata blocului dar cu ajutorul unor prieteni care lucreza la service si care au scule se poate face. Piesele necesare sunt:

1. compresor mecanic (se poate folosi g60-ul de corrado sau de golf 2 rallye sau eaton m45 de la mercedes clk sau slk 200) Eu prefer compresorul eaton deoarece

a. g60-ul are nevoie de alimentare permanenta cu ulei pentru ungere pe cand eaton foloseste un ulei care se schimba la 100.000 de km.

b. fiabilitatea. G 60-ul este recunoscut pentru faptul ca nu prea este fiabil si are costuri de intretinere mari

c. pret mai bun eaton fata de g60. Un compresor eaton se poate cumpara cu o suma ce variaza intre 300 si 800 de euro (depinde de varianta dorita m45, m60 sau m90)

2. inter-cooler. se poate folosi si fara inter-cooler dar nu este recomandabil. Compresoarele eaton functioneaza bine dar aerul dupa compresie este cam cald asa ca trebuie racit.

3. admisie. Se poate procura de pe e-bay sau de la firme de tuning specializate

4. pop-off valve.

5. chip. Trebuie sa existe un chip care sa stie sa gestioneze motorul cu compresorul pe el.

6. suport + alta curea de alternator

7. tubulatura

8. alta garnitura de chiulasa. Trebuie redusa compresia cat mai mult. La corrado g60 spre exemplu compresia este 8:1 fata de o masina normala la care este cam de 10:1

Urmatoarele nu sunt necesare dar ar fi bune la motorul omului:

1. alta axa cu came

2. regulator de presiune de benzina (s-ar putea sa fie necesara mai multa bezina)

Cantitatea de aer furnizata de compresor poate fi reglata prin dimensiunea rolei de angrenare a compresorului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
Din cate am aflat eu pana acum au existat 3 versiuni de 1.8T (fara cel de 225CP);

1. 150CP, turbina k03, fara VVT

2. 150CP, turbina k03sport, VVT doar pt controlul emisiilor poluante

3. 180CP, turbina k03sport, VVT doar pt controlul emisiilor poluante, ECU modificat fata de cel de la pct 2).

Cam astea ar fi diferentele in mare.

Dupa chiptuning motorele de la pct 2) si 3) obtin aceleasi performante

Din cite am aflat eu :D - din cele de 150cp ar mai fi unele cu injectoare mai "mici" si altele mai "mari" - ex motorul de pe masina mea (sau a ta) sau octavia RS - care mi-a permis sa-i fac chiptuning ca si cum ar fi fost de 180cp

ura!

Robert

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Se ridica des problema stresului la care este supus un motor "tunat" insa niciodata nu se specifica despre care stres este vorba. (ex: poate creste presiunea de varf in cilindrii si atunci sunt suprasolicitate, bolturile si bielele sau creste temperatura arderii si atunci instalatia de racire este solicitata suplimentar sau creste EGT-ul (Exhaust Gas Temeperature) cu solicitarea turbinei)

Intoddeauna motoarele sunt supuse solicitarilor mecanice si termice deosebite dar din proiectare acestea sunt supradimensionate astfel incat sa exista "marja de siguranta" Intrucat multe componente sunt similare pe modele diferite (ex pistoanele si bielele sunt aceleasi pe motorul TDI 90 Cp ca si pe cel de 110 Cp) atunci marja de siguranta difera de la un motor la altul.

<{POST_SNAPBACK}>

referitor la aceasta parte din introducerea ta in domeniul tuningului .........

Exemplu concret: motorul de 1,9 TDI are cred intre 90 si 130 CP.

De la 90 inteleg ca exista aceata rezerva dar de la 130 ??????

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La cel de 130, chiar daca unele piese au aceleasi dimensiuni, exista o diferenta de proiectare - 90 TDI peste 100 - TDI PD. Este altceva, sunt alte materiale. Aici se poate vorbi doar de diferente de la 100 la 130, care sunt tot de 20 - 30CP, care se incadreaza in limitele rezonabile ale rezistentei materialelor.

Deci la non PD sunt niste materiale, la PDi-uri sunt alte materiale, chiar daca dimensiunile sunt aproximativ aceleasi (cursa/diametru sunt la fel), dar daca te uiti la raportul de compresie exista o mica diferenta, care este data de chiulasa diferita de la PD la NonPD.

In general, dupa cum s-a mai spus, multe firme ies cu un motor. Acest motor este la primele modele "underclocked", si apoi dupa 1-2 ani se vine cu o "imbunatatire" de putere, care de fapt merge la nominal, si mai permite si putin "overclocking".

La motorul de 2,0 TDI, s-a modificat (marit) de fapt cursa pistonului, diametrul fiind acelasi. S-a obtinut o putere acum de 140 CP. Cu siguranta va merge mai mult.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De multe ori restrictiile impuse valorilor de cuplu motoarelor sunt impuse de factori subiectivi: norme de poluare respectiv clase de asigurare si se ajunge ca motoarele sa fie asemanatoare dar cu "rezerve" de solicitare diferite.

Prin ajustarea parametrilor de injectie (prin reproiectarea anumitor piese gen injectoare pistoane si prin modificarea mapelor) creste randamentul combustiei si astfel cuplul motorului iar ceea ce este mai important creste turatia maxima in cazul motoarelor TDI prin scaderea intarzierii la auto aprindere.

In aceste cazuri cu ajustari minime constructive motorul devine mult mai performant.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De multe ori restrictiile impuse valorilor de cuplu motoarelor sunt impuse de factori subiectivi: norme de poluare respectiv clase de asigurare si se ajunge ca motoarele sa fie asemanatoare dar cu "rezerve" de solicitare diferite.

Prin ajustarea parametrilor de injectie (prin reproiectarea anumitor piese gen injectoare pistoane si prin modificarea mapelor) creste randamentul combustiei si astfel cuplul motorului iar ceea ce este mai important creste turatia maxima in cazul motoarelor TDI prin scaderea intarzierii la auto aprindere.

In aceste cazuri cu ajustari minime constructive motorul devine mult mai performant.

<{POST_SNAPBACK}>

cu riscul de a enerva si de a fi penibil .....

cunostintele mele tehnice sunt nule :( (dar ma pricep la altceva :) )asa ca pe intelesul meu vreau si eu un raspuns concret referitor la motorul meu TDI PD de 130 CP ....... am mai multe riscuri prin tuning de al uza decat un motor de aceeasi capacitate dar putere constructiva mai mica??????

faptul ca am 4 motion (transmisia e diferita decat la cele cu tractiunea pe fata) este dezavantaj sau avantaj ???????

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Faptul ca ai 130 sau 150 de cai pe TDI de 1.9 nu aduce o uzura mai mare fata de cele de 90, 100 si 110CP. Faptul ca ai 4 motion, la un cip stage 2 de la Voinea, 183CP si 440nm, poate asa cam in 50.000km sa iti dauneaze la ambreiaj. Cuplul e imens. Dar si asa, numai daca tragi de ea non-stop o sa ajungi la tocirea discului de ambreiaj.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ca tot veni vorba de turbo - a auzit cineva de supraalimentare pentru motoarele 1.6 16v?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Baieti,

Ma framanta si pe mine un lucru. Octi 2 al meu are aproape 4 luni si numai 3300 de Km. In ritmul asta prima revizie o fac dupa un an. Intrebarea care ma framanta este daca pot sa-i pun un chip acum sau sa mai astept? Voi ce ziceti? La cati cai pot s-o duc safe? Am vazut ca la TDI-urile PD de 100 cai apar probleme la ambreiaj. La masina mea ar putea aparea aceste probleme? Nu sunt eu chiar distrugatorul de masini. De obicei nu fortez masina, respect regulile de bun simt si de curatare a turbinei. Dar daca imi vine cheful sau vad pe unul cu vreun Opel Vectra (urasc masinile alea) tin turometrul la 4000 :banghead: .

Mersi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!