Jump to content

Conservarea, Intretinerea Si Restaurarea Vehiculelor Istorice


bogdan
 Share

Postare recomandată

Asta a fost unul din motivele pt care nu am pus pana acum husa pe masina. Dar am stat si m-am gandit ca eu masina o folosesc saptamanal si ca urmare bruma de umezeala care ar transpira sub husa n-ar fi o problema mai mare ca actiunea directa a mediului asupra ei (caini, boi, etc ) . Si daca pun husa doar cand masina-i uscata n-ar trebui sa faca condens. Vedem....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 194
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • bogdan

    50

  • Fikat

    28

  • AUTOMOBILIA

    13

  • NOSPHERATU

    9

Top Posters In This Topic

Posted Images

cu timp si parale :icon_thumright:

Mai Radu chiar asa o fi? Eu nu cred ca doar milionarii excentrici isi iau broasca. Cand am facut tinichigeria&vopsitoria am facut-o la un service particular, cu pretentii. Nu am discutat sau comentat pretul, am dat cat mi s-a cerut. Rezultatul: in 4 ani vopseaua era jumate luata sau umflata. In unele locuri tinichigeria s-a facut cu banda autoadeziva de hartie si antifon pe deasupra, in alte locuri au facut mai mult rau decat bine. Oricum parca si la noi incepe sa mai miste cate ceva :) . Daca cu ani in urma ti-era frica sa dai un geam jos ca see rupe chederul vechi si copt acum sunt tot mai multi care dau caroseria jos de pe sasiu, care sableaza masini, care nu mai folosesc autogenul, etc Partea proasta e ca aceste lucruri se desfasoara in curtea din spate ca un experiment exotic. Nu avem ateliere specializate si nici care sa inspire incredere sau sa dea garantii reale. Singurele lucruri de care sunt multumit la masina mea sunt partea mecanica si electrica facuta de mine cu mana mea si motorul facut de Lucian, restul .... Pana si montarea unei anvelope sau o pana banala devine o loterie!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ref conservat in parcare, daca se poate spune asta, eu am splitul acum parcat pe ciment, cu anvelopele umflate, pasajele de roti is date cu ceara de caroserii, chederele nu curg, am grija sa curat carapacea de praf, sa o pornesc saptamanal si sa dau cel putin o tura de cartier. in tura asta de 2-3 km cat e ea, ascult daca zdrangane ceva, daca trage in mers sau are probleme si cand o aduc in parcare incerc sa remediez problema...

planificat am:

schimbat anvelopele cu 4 buc victoria 165 intacte, perechi,

schimbat sabotii spate pentru ca-s nituiti si uzati pina la limita niturilor... inca nu huruie dar nici mult nu mai au

schimbat pompa frana ptr ca are scurgeri pe la garnituri

cred ca esential in mersul bun al masinii este plimbarea saptamanala prin cartier pentru ca numai asa isi dezmorteste ciolanele, si o mentin in stare de functionare. tot in acelasi timp am grija ca si electrica sa functioneze bine, mai misc de sigurante etc.

husa nu pun pe ea pentru ca se usuca mai bine dupa o ploaie, si pentru ca nu am probleme cu catei sa urineze pe cauciucuri...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa-ti spun drept eu daca nu ma dau un uichend (sper sa nu-mi mai atraga nimeni atentia ca se scrie week-end, pliiiiiizzzz ) cu typ 3-ul meu e ca si cum n-ar fi fost uichend. M-as da si in timpul saptamanii, dupa program, dar mi-e frica ca nu mai gasesc loc de parcare cand ma intorc :icon_thumright: .

Si pentru cei care taie broaste ca-s irecuperabil ruginite va invit sa urmariti topicul asta: http://restowagenuk.com/bb/viewtopic.php?t=8918&start=0

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai Radu chiar asa o fi?

Vorbeam strict despre ce inteleg eu prin restaurare si probabil ca si tu: a face totul cu manuta ta nu s-o duci la service sa ti-o restaureze. Ceea ce a facut pana la urma si anglo-italianul ala din link - pasiunea lui in a restaura a constat numai in cautarea reperelor originale, ca munca propriu-zisa a facut-o prin diverse ateliere. Si ca sa faci cu mana ta, trebuie TIMP. Si parale, sculele profi costa.

Daca nu despre restaurare vorbim ci despre meseriasii din Romania ... exista o gramada de alte topic-uri pe tema aia

Modificat de RaduI
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta e ca sa zic asa pasiunea totala :)) . Din pacate e nerentabil si foarte greu sa le faci singur pe toate. Asa intradevar trebuie sa fi milionar ca sa-ti cumperi un mini service numai al tau. Cred ca important e sa sti ce vrei sa se faca la masina ta si unde sa ceri sa ti se faca, iar asta cred ca face parte din restaurare. Sunt sigur ca nici eu si poate nici tu nu vom ajunge vreodata sa avem camera de sablare sau vopsire si probabil nu o sa ajungem nici tinichigii profesionisti. Nu zic ca nu s-ar putea :) . Si pentru mine a devenit cumva frustrant ca la orice problema de care ma lovesc sa invat o meserie pentru ca cei care ar trebui sa-si faca meseria isi baga picioarele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta e ca sa zic asa pasiunea totala :)) .

pai despre pasiune totala vorbim, nu ? :Driver:

ca asa, sa scoti cascavalu si sa-l dai lui nea Gica poate oricine, nu ?

Sunt sigur ca nici eu si poate nici tu nu vom ajunge vreodata sa ...

pai de-asta nici n-am avut si n-am sa am vreodata pretentia ca restaurez ceva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca important e sa sti ce vrei sa se faca la masina ta si unde sa ceri sa ti se faca, iar asta cred ca face parte din restaurare.

cum bine zici, "face parte din restaurare". Dar nu inseamna ca restaurezi tu. Ci ca faci o oarece documentare si, hai sa zicem, managementul lucrarii.

Eu, cand ma gandesc cum ar fi sa-mi restaurez broscuta, asa ma imaginez: stand si gadiland vreun reper la nesfarsit, documentandu-ma, invatand sa fac una-alta (chiar tinichigerie) - cum face Fikat, de pilda. Si chiar daca nu-mi iese cum i-ar iesi adevaratului meserias. Macar e facut de mana mea. Data viitoare imi va iesi mai bine. Si am satisfactia imensa ca e facut de mana mea.

Pentru ca nu pot face asta deocamdata, ma multumesc sa merg cat mai mult cu ea si sa fie cat mai ok dpdv tehnic.

Si poate ca va veni odata si ziua cand ... :Driver:

Daca mi-ar facea-o altul si ar fi 100 % restaurata corect, pana la ultima scama originala din tapiteria cu care a iesit din fabrica, treaba mea fiind apoi doar s-o tin cat mai mult in casa, ca vorba aia, am bagat o gramada de parale in ea si mi-a fost lucrata de unicul meserias din zona asta a Europei, descoperit cu mare greu si numai in urma unor alambicate ponturi ... sincer, m-as plictisi repede de ea. :))

Modificat de RaduI
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce zici tu e suprarealist adica daca-mi trebuie o bucsa imi cumpar strung si fac un curs intensiv de strungarie? :lol: Hai sa fim seriosi ca nici aia cu motociclete de pe Discovery care au ditai service-ul nu le fac ei pe toate. Aici vorbim de oameni normali si nu de miliardari. Asa patronul de la BBT avea un service numai pentru masinile lui si o persoana angajata doar sa-i intretina repare, restaureze parcul auto la care se adaugau si angajatii magazinului ( are zeci de masini Kubel, Porsche 356, broaste toate modelele posibile, busuri SP1, 2 si alte minuni ). El e mai pasionat ca noi? Nu, are mai multi bani si mai multe posibilitati. Chiar o dam in altele si nu cred ca are rost :( . Si chiar daca mi-ar face altul masina si nu as mai avea cerepara la ea mi-ar ramane placerea plimbatului, a competitiilor, a intrunirilor, etc Chiar mi se pare un pic infantila placerea lucrului la care vesnic mai ai ceva de facut. Masina mea este 100% functionala, mai am de facut interiorul ( tapiteria ) si o vopsea decenta + inca vreo 2-3 chedere si apoi nu vreau sa mai fac decat lucrari de intretinere. Proiectele interminabile sunt la fel de "rele" ca tiuningul :D . Prefer sa ma apuc sa lucrez la o alta masina decat sa stau sa frec un surub la asta sau sa-mi strang bani de strung ca am pierdut surubul pana la pensie. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce zici tu e suprarealist adica daca-mi trebuie o bucsa imi cumpar strung si fac un curs intensiv de strungarie? :P

Nu, nu despre asta vorbeam si stii bine ca nu. Bucsa, surubul si orice piesa mecanica se cumpara noua, in cazul nostru. Exemple mai potrivite ptr. ceea ce spuneam eu ar fi cele pe care le avem chiar aici, pe forum, cei care au investit intr-un aparat de sudura pricopsit si refac singuri un sasiu de pilda, decat sa-l duca la nea Gica sa-l sudeze, fara sa fie siguri ca iese profi lucrarea, oricat ar sta pe capul lui.

Chiar mi se pare un pic infantila placerea lucrului la care vesnic mai ai ceva de facut.

hehehe !!! aici te pot contrazice din gros ! Pai nu asta facem toti ? nu mereu mai gasim cate ceva de facut la batranici ??? Nu avem destui printre noi care se chinuie sa refaca in starea originala cate un brat de semnalizare rar sau un volan original, etc. ?

Masina mea este 100% functionala, mai am de facut interiorul ( tapiteria ) si o vopsea decenta + inca vreo 2-3 chedere si apoi nu vreau sa mai fac decat lucrari de intretinere.

100% functionala e si a mea si inca ma stradui s-o "functionez" zilnic, o idee mai rar pe zgribuleala asta, desi pot beneficia de caldurica si confortul din "plastic". Am si zis mai sus, sau in alta parte, imi place mai mult sa merg mult cu ea, sa gust aerul, atmosfera si sunetul ala de "oldie" decat s-o ingrop cu anii in garaj.

Proiectele interminabile sunt la fel de "rele" ca tiuningul :blah: . Prefer sa ma apuc sa lucrez la o alta masina decat sa stau sa frec un surub la asta sau sa-mi strang bani de strung ca am pierdut surubul pana la pensie. :blah:

Perfect de acord cu tine apropos de proiectele interminabile. Desi, imi consider masina un proiect interminabil. Numai ca, asa cum am zis mai sus, intre timp ma bucur folosind-o. Aia cu strungul ... pica, am explicat mai sus ca nu m-am gandit la lucruri absurde.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cu timp si parale si fara a "beneficia" de lupta pentru supravietuirea zilnica, specifica tarisoarei noastre...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

iete un accesoriu mai putin cunoscut - sonda cu afisaj electric pre 67

http://www.thesamba.com/vw/classifieds/detail.php?id=678079

2294470.jpg

2294471.jpg

precum si o ventilareata de bord

http://www.thesamba.com/vw/classifieds/detail.php?id=548106

1883084.jpg

Modificat de MikeRG
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am gasit la un moment dat un sit care vindea tapiterie pentru VW pe culori, modele, etc Din pacate nu-mi mai aduc aminte despre ce sit era vorba si cum l-am gasit. Daca cunoasteti vreun sit de genul puneti un link aici. Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cel mai probabil ii cauti pe astia

http://www.evwparts.com/TMIBeetleSeatUpholstery.asp

cei de la TMI au o oferta in acest sens

http://www.vwupholstery.com/docs/typeiii/uphol.pdf

dar vand prin diversi dealeri

mai sunt si WCM

http://shop.westcoastmetric.com/browse.php?categoryID=877

sau Davis

http://www.convertiblestops.com/catalogpag...e=4&page=31

mai sunt si baietii astia, mai saracuti in tapiterii dar poti gasi alte lucruri, mai interesante la ei

http://www.bfyobsoleteparts.com/

Modificat de MikeRG
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

...pai si continuarea? A venit criza? Unde ati disparut? (am citit pe nerasuflate thread-ul si parca s-a terminat prea brusc) Bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Domnu Nospheratu' ai si mata un pic de rabdare ca abia acum da coltul ierbii si incep oamenii lucrarile la troace. Ca nu peste tot e cald ca la matale :D .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

...wrong - sunt la 'acasa' din Dr. Taberei, pun umaru' la munca si parca imi venea asa un dor de hobby-uri... pregatesc ceva surprize (bicarbonat e indiciul)...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

(bicarbonat e indiciul)...

for free?

pot sa fiu cobai? bruasca mea are probleme cu stomacul :icon_thumright:

PS: am studiat bine pagina voastra (apropos de tema si de alt topic)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

not for free, for fee- din pacate nimic nu e pe gratis... va inteleg pasiunea, si eu sunt virusat dar din nefericire nu ma inteleg furnizorii de materii prime si utilitati, familia care ma intreaba ce fac cu atatea 'fiare' si cand ma opresc sa mai cumpar altele, aia de la financiar, aia de la mediu, aia de la garda, aia cu parcarea, etc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

stiu. era o gluma. atat timp cat se folosesc consumabile, energie si timp...

oricum mai citesc ceva maclatursa sa ma edific mai bine si imi voi faca niste calcule si s-ar putea sa te contactez (nu pt masina :) ) ci cu alte interese.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

no problem, oricand cu placere!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!