Jump to content

Conservarea, Intretinerea Si Restaurarea Vehiculelor Istorice


bogdan
 Share

Postare recomandată

Episodul III: RESTAURAREA :) (prima parte)

De la inceput trebuie precizate cateva adevaruri despre restaurare pentru cei ce se afla la inceput de drum in acest demers. Restaurarea este un proces de durata, scump si care necesita numeroase cunostinte din domenii foarte diferite. Stiu ca suna ca naiba dar este un adevar :) . Chiar daca avem timp si bani trebuie sa stim si ce trebuie facut, iar daca nu avem decat bani trebuie sa stim ce si cum sa cerem celor carora le incredintam masina pt. restaurare (tinichigii, vopsitori, tapiteri, mecanici ).

Etapa preliminara a restaurarii este cea juridica, trebuie sa ne asiguram ca vehicolul in discutie este dpdv legal al nostru, ca nu vom avea ulterior probleme legate de inmatricularea lui sau chiar de posesie. O masina cumparata fara acte legale doar pe simpla intelegere intre vanzator si cumparator, la o valoare mica, poate fi revendicata dupa restaurare de vanzator :( sau putem ramane cu un "fier" scump numai bun de expus in garaj sau de plimbat pe platforma.

Daca am trecut de aceasta problema urmatoarea etapa este evaluarea tehnica a vehicolului in discutie. Faceti cat mai multe poze masinii, ele va vor ajuta sa evaluati progresele facute, vor fi un reper in munca de restaurare (cand totul va fi bucati bucatele, s-ar putea sa pierdeti din vedere viziunea de ansamblu) iar in final vor face parte din povestea masinii, din al doilea certificat de nastere. Sincer va spun ca ador povestile :) nu as putea cumpara o masina complet restaurata fara sa am si povestea ei. In acest scop e bine sa luati de la fostul proprietar tot ce este legat de masina: acte, carti de service, poze de epoca, numere vechi de inmatriculare, orice este legat de masina inclusiv povestile (cum a cumparat-o, de unde, prin ce evenimente a trecut etc) .

Documentarea este esentiala! Este practic primul pas in restaurare. Adunati orice informatie legata de masina: brosuri publicitare, poze de epoca sau cu masini deja restaurate sau nu, manuale de reparatie, date tehnice, cataloage de accesorii, orice va poate ajuta in crearea unei imagini cat mai reale a masinii in perioada ei de "glorie" .

Pasul urmator ar fi evaluarea masinii, ce este original si ce sunt modificari ulterioare. Care este starea tehnica. Care sunt defectele cunoscute, specifice modelului si cum se pot rezolva. Care sunt defectele specifice masinii ce urmeaza a fi restaurata.

Din rezultatul evaluarii si al documentarii putem stabilii planul de restaurare.

In urma documentarii si a evaluarii stabilim o lista ideala cu piesele lipsa sau deteriorate iremediabli ce trebuie inlocuite. Urmeaza partea trista :( : gasirea surselor, a furnizorilor care pot asigura aceste piese. Cu cat o masina este mai veche cu atat acestia sunt mai putini. Legat de piese, furnizori si modalitati de obtinere a acestora voi revenii mai tarziu.

Aici se termina prima parte a acestui episod si daca-mi permiteti cu un sfat: nu va apucati sa dezmembrati nimic pana nu aveti clar ce trebuie facut mai departe! Nu numai in RO e plin de "proiecte" vesnic neterminate scoase la vanzare care de foarte multe ori sfarsesc prin a fi vandute pe "bucatele" sau si mai grav la "fiare vechi".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 194
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • bogdan

    50

  • Fikat

    28

  • AUTOMOBILIA

    13

  • NOSPHERATU

    9

Top Posters In This Topic

Posted Images

Vin cu noutati de la autoclasic/autospecial. Asa cum am banuit, nu se punea problema depozitarii in hala de lucru. Exista o hala separata, deocamdata folosita pe post de depozit de masini/motociclete, in dezafectare, ce urmeaza a fi amenajata ca si garaj de stocare.

Deocamdata serviciile de stocare nu sunt available, se pare ca vor porni de undeva din luna august a anului viitor. Din cate am inteles, nu sunt neaparat calati pe "stocare in conditii ideale" ci pe intretinere auto si service, asa cum dealfel (asa cum mi s-a explicat) au facut si pana acum.

Am intrebat si de preturi. Mi-au spus ca pana acum nu au pretuit aceasta activitate de stocare, masinile pe care le aveau in grija fiind dintre cele restaurate la ei, pe care proprietarii le-au lasat in grija lor, achitand numai costuri de intretinere si reparatii. Cat despre viitoare preturi in noua hala reamenajata, nu au stiut ce sa-mi spuna, au spus ca vor stabili preturile in momentul in care vor avea gata amenajarile.

Oricum, m-a mirat ca am gasit afara sub cerul liber acel ferrari care se alfa la vanzare pe site la 75.000 euro. Poate asteptau un client.

Cam atat de la autoclasic, ne cam intoarcem de unde am plecat :icon_thumleft:

Modificat de bubnoff
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Masina, daca nu circuli cu ea, se tine pe capre si saptamnal pornita si schimbate toate vitezele in gol.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa continuam cu restaurarea :D .

Dupa partea de documentare si evaluare daca bugetul permite trecem la restaurarea in sine.

Incepeti cu tinichigeria si partea mecanica: tren de rulare, frane, directie, suspensie, motor si cutia de viteze. Ultimul pas ar trebui sa fie vopsitoria si interiorul. Din motive obiective dar si subiective eu am procedat usor invers mai intai frane (la un nivel care sa permita deplasarea masinii prin mijloace proprii :D ) si directia apoi tinichigeria si vopsitoria. Rezultatul a fost prost: la interventiile la motor, cutie, roti am ciobit vopseaua prin diverse locuri, am zgariat masina etc :D

La motor nu faceti rabat la piese si la prelucrari, vorbind de VW air-coled cu exceptia motoarelor de 30 CP pentru restul se gasesc toate piesele noi! Mare grija la prelucrarea blocului motor. Daca meseriasul va spune sa folositi bailagare trimiteti-l la plimbare: se gasesc cuzineti de palier pana la cota +4 pe exterior! Daca motorul nu se incadreaza nici in aceasta cota renuntati la acel bloc. Si acum mai aud pe forum de ideea asta tampita cu bailagarul (nu vreau sa supar pe nimeni! ). Nu faceti greseala de a prelucra un singur palier la o cota mai mare si de a pastra restul la cota standard. Daca palierul de la volant are uzura fiti siguri ca si ceilalti au mai mult sau mai putin.

Rectificati arborele si aduceti-l in cote. Schimbati pompa de ulei de preferat cu una cu debit marit. Folositi arcul/arcurile si "pistonase" noi la supapa/supapele de presiune, un set nou este ieftin si o sa vedeti o mare diferenta. Schimbati bucsele de la biele si mare atentie: prelucratile dupa bolturile de la setul motor nou. Nu mergeti dupa principiul: merge si asa ca n-are uzura mare si nu ascultati meseriasii care spun asta. Un motor bine facut, desi poate costa mult, va merge mult fara reparatii si rebilduiri ulterioare care pot fi foarte costisitoare atit ca timp cat si ca bani. Folositi numai garnituri si semeringuri noi. Mare atentie la garnituri: alegeti garnituri "originale" sunt usor de identificat cele de la "pantalonasii" tecilor tijelor de la culbutori, au culoarea alba. Marfa braziliana este de foarte multe ori slab calitativa. Pe cip1 daca va uitati la piese sunt acordate stele in functie de calitate. Un pret bun poate ascunde de multe ori o marfa proasta spre extrem de proasta :D . Cam atit pt. seara asta, revin maine. O seara buna!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa continuam cu restaurarea ;) .

Dupa partea de documentare si evaluare daca bugetul permite trecem la restaurarea in sine.

Incepeti cu tinichigeria si partea mecanica: tren de rulare, frane, directie, suspensie, motor si cutia de viteze. Ultimul pas ar trebui sa fie vopsitoria si interiorul. Din motive obiective dar si subiective eu am procedat usor invers mai intai frane (la un nivel care sa permita deplasarea masinii prin mijloace proprii :P ) si directia apoi tinichigeria si vopsitoria. Rezultatul a fost prost: la interventiile la motor, cutie, roti am ciobit vopseaua prin diverse locuri, am zgariat masina etc :P

La motor nu faceti rabat la piese si la prelucrari, vorbind de VW air-coled cu exceptia motoarelor de 30 CP pentru restul se gasesc toate piesele noi! Mare grija la prelucrarea blocului motor. Daca meseriasul va spune sa folositi bailagare trimiteti-l la plimbare: se gasesc cuzineti de palier pana la cota +4 pe exterior! Daca motorul nu se incadreaza nici in aceasta cota renuntati la acel bloc. Si acum mai aud pe forum de ideea asta tampita cu bailagarul (nu vreau sa supar pe nimeni! ). Nu faceti greseala de a prelucra un singur palier la o cota mai mare si de a pastra restul la cota standard. Daca palierul de la volant are uzura fiti siguri ca si ceilalti au mai mult sau mai putin.

Rectificati arborele si aduceti-l in cote. Schimbati pompa de ulei de preferat cu una cu debit marit. Folositi arcul/arcurile si "pistonase" noi la supapa/supapele de presiune, un set nou este ieftin si o sa vedeti o mare diferenta. Schimbati bucsele de la biele si mare atentie: prelucratile dupa bolturile de la setul motor nou. Nu mergeti dupa principiul: merge si asa ca n-are uzura mare si nu ascultati meseriasii care spun asta. Un motor bine facut, desi poate costa mult, va merge mult fara reparatii si rebilduiri ulterioare care pot fi foarte costisitoare atit ca timp cat si ca bani. Folositi numai garnituri si semeringuri noi. Mare atentie la garnituri: alegeti garnituri "originale" sunt usor de identificat cele de la "pantalonasii" tecilor tijelor de la culbutori, au culoarea alba. Marfa braziliana este de foarte multe ori slab calitativa. Pe cip1 daca va uitati la piese sunt acordate stele in functie de calitate. Un pret bun poate ascunde de multe ori o marfa proasta spre extrem de proasta :P . Cam atit pt. seara asta, revin maine. O seara buna!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa continuam cu restaurarea ;) .

Dupa partea de documentare si evaluare daca bugetul permite trecem la restaurarea in sine.

Incepeti cu tinichigeria si partea mecanica: tren de rulare, frane, directie, suspensie, motor si cutia de viteze. Ultimul pas ar trebui sa fie vopsitoria si interiorul. Din motive obiective dar si subiective eu am procedat usor invers mai intai frane (la un nivel care sa permita deplasarea masinii prin mijloace proprii :P ) si directia apoi tinichigeria si vopsitoria. Rezultatul a fost prost: la interventiile la motor, cutie, roti am ciobit vopseaua prin diverse locuri, am zgariat masina etc ;)

La motor nu faceti rabat la piese si la prelucrari, vorbind de VW air-coled cu exceptia motoarelor de 30 CP pentru restul se gasesc toate piesele noi! Mare grija la prelucrarea blocului motor. Daca meseriasul va spune sa folositi bailagare trimiteti-l la plimbare: se gasesc cuzineti de palier pana la cota +4 pe exterior! Daca motorul nu se incadreaza nici in aceasta cota renuntati la acel bloc. Si acum mai aud pe forum de ideea asta tampita cu bailagarul (nu vreau sa supar pe nimeni! ). Nu faceti greseala de a prelucra un singur palier la o cota mai mare si de a pastra restul la cota standard. Daca palierul de la volant are uzura fiti siguri ca si ceilalti au mai mult sau mai putin.

Rectificati arborele si aduceti-l in cote. Schimbati pompa de ulei de preferat cu una cu debit marit. Folositi arcul/arcurile si "pistonase" noi la supapa/supapele de presiune, un set nou este ieftin si o sa vedeti o mare diferenta. Schimbati bucsele de la biele si mare atentie: prelucratile dupa bolturile de la setul motor nou. Nu mergeti dupa principiul: merge si asa ca n-are uzura mare si nu ascultati meseriasii care spun asta. Un motor bine facut, desi poate costa mult, va merge mult fara reparatii si rebilduiri ulterioare care pot fi foarte costisitoare atit ca timp cat si ca bani. Folositi numai garnituri si semeringuri noi. Mare atentie la garnituri: alegeti garnituri "originale" sunt usor de identificat cele de la "pantalonasii" tecilor tijelor de la culbutori, au culoarea alba. Marfa braziliana este de foarte multe ori slab calitativa. Pe cip1 daca va uitati la piese sunt acordate stele in functie de calitate. Un pret bun poate ascunde de multe ori o marfa proasta spre extrem de proasta :P . Cam atit pt. seara asta, revin maine. O seara buna!

nu ma supar .. ca am dat ideea cu bailagarul.. dar iti spun ca eu am prins vremuri grele... fac motoare din 1992 cam de cind eram gata cu prima facultate.... pe vremea aia piesele pentru masini straine se manufacturau loco.. venisera atunci in tara puhoi tot felul de masini..\piese ioc.. deci trebuiau adaptari.. pise care se gaseau erau pentru dacie, oltcit, lada, moscvith, trabant, ceva skoda, aro si mai erau niste fabrici care faceau cite ceva .. nu vorbesc de cele facute de nea vasilica dupa proiect.. vorbesc de piese standard.. e .. cu piesele astea trebuia sa faci ce fac cei din cuba.....

... chestia cu bailagarul.. ... bailagarul nu rerezinta numai o bucata de indigo sau o tabla de cupru sau alama bagata sub cuzinet.. este un "adaos".. la un cuzinet bun .. pus pe partea dinspre bloc a cuzinetului .. facuta dintr-un material corespunzator ca duritate.. astfel ca sa nu afecteze nici blocul nici arborele .. el se face cu grija .. si nu pe genunchi .. daca va faceti masinile la vreun mecanic de colt de strada e bine sa va feriti de asa ceva... daca mergeti la un mecanic care primul lucru pune mina pe intou si pe micrometru , sfatul meu e sa mergeti in continuare cu el.. daca da marunt din pleoape si pune mina sub barba .. spunetii ca veniti putin mai tirziu....... bailagare s-au pus si se vor pune la masini de epoca in tari mai civilizate ca a noastra (ma refer la tehnica si tehnologie de reparatie) inca mult timp de acum incolo... si am vazut si eu asta si nu la masini la motoare de avion, intr-un atelier din UK...... fara cuvinte..... si culmea tot un motor boxer cu chiulasa ptr fiecare piston .. cu numele de Lycoming.. cu carte de reparatie Bombardier Canada...

... si inca ceva .. inca sint mindru sa mai vad pe sosele masini pe care le-am facut EU.. acum vreo 12 ani in urma... rechin din 79 cu pistoane de mosk .. bot de cal cu pompa de inj de tractor.. sa ridem.. .. bedford... skode cu motorul la dos cu pistoane de dacia... inca mai tin legatura cu vechii clienti.. doar pentru consultanta .. de pus manuta nu o mai pun decit la masinile mele...cind poti salva un bloc, sau o piesa din care mai iese ceva fa-o.. satisfactia e mai mare decit atunci cind schimbi cu totul.. ce ai face daca ai avea o masina integrala de prin 47.. si te-ai impiedica de bloc........????

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu vreau sa fiu gresit inteles: scopul acestui topic este acela de a aduna informatii si sfaturi care sa ajute pe cei ce vor sa restaureze o masina ( de preferat VW ). Nu sunt expert in restaurari de masini, sunt doar un pasionat care si-a propus sa aduca un vw la "starea initiala". Am considerat ca experienta mea in domeniul istoriei si restaurarii patrimoniului istoric poate fi aplicata si la vehicule. Dorinta mea este ca acest topic sa adune cat mai multe informatii legate de acest subiect si cat mai multe informatii folositoare. Sunt constient ca poate multe din cele expuse de mine sunt gresite atit ca informatie cat si ca norme acceptate de foruri ce sunt indreptatite sa evalueze "vehicule istorice" . Contributia voastra va da valoare acesui topic, o parere diferita, un sfat avizat vor face ca informatiile adunate sa fie unele constructive. In prima parte am insistat pe probleme teoretice, urmatoarele mele topic-uri doresc sa fie cat mai axate pe exemple si solutii concrete pt. a restaura o masina cat mai aproape de starea ei initiala fara a pierde din valoarea istorica. Ma bucur sa vad ca oameni pasionati si cunoscatori ai subiectului citesc acest topic: Mircea, Dihorul, Pacman, Bubnof, Komissar ........ Nu ezitati, impartasiti din experienta voastra. Daca maine cineva va achizitiona un VW si citind acest topic va hotari sa-l restaureze la starea si forma lui initiala din 1952 sau 1973 sau de oricand, renuntand la idei tuningiste este un castig pt. noi toti. Acea masina va avea valoare si acum si peste zece ani sau cincizeci de ani. Un tuning, un capriciu sau o moda de moment vor afecta poate iremediabil o masina ce poate fi considerata vehicul istoric. Hai ca v-am plictisit destul :) ....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O scurta discutie despre bailagare consider ca-i bine venita in acest topic. Asa cum am spus si mai sus ideea de bailagar la motoarele vw air-cooled (cu exceptia celor de 30 CP ) mi se pare cea mai proasta solutie. Daca blocul motor a depasit cota de reparatie +4 inseamna ca-i bun de REMAT ! Daca nu a depasit aceasta cota ce rost are sa cumparam cuzineti si sa platim si pt bailagar? Daca palierul de la volant a ajuns peste cota +4 cum stam cu cotele pe bloc la axa cu came? Asta in cazul in care nu ai AS41 cu cuzineti la axa cu came. Aici vorbim de restaurare si nu de mentinerea in circulatie cu orice pret a unui harb. Este pacat sa investesti intr-un motor al carui bloc este iesit din cote. Cu totul altfel sta treaba la un motor de 30 CP . Pt un astfel de motor nu se gasesc cuzineti cu cota de reparatie pe exterior. Bailagarul in acest caz ramine singura solutie. Dar foarte mare atentie cum este facut acest bailagar. In primul rand trebuie alezat blocul motor la o cota X pt a nu avea un palier oval. Apoi se executa bailagarul dupa cota blocului si cea a cuzinetului . Mare atentie atunci cand faceti bailagarul: prima data se sectioneaza materialul pe diametru si apoi se prelucreaza. Este o greseala frecventa prelucrarea barei din care se realizeaza bailagarul si apoi taierea pe diagonala. In acest caz rezulta doi "semicuzineti" cu spatiu intre ei pe unde se pierde presiunea la ulei. In trecut s-au facut foarte multe greseli tehnice, din lipsa de informatii sau de piese. A persevera in aceste greseli acum in anul 2007 mi se pare inadmisibil.

Si pentru ca tot suntem la discutia despre motoare vreau sa va reamintesc faptul ca modificarile a caror scop este cresterea puterii motorului ( la VW air-cooled ) se fac doar pe bloc motor nou! fara uzuri si care nu au suportat imbatranirea materialului. Ultima fraza nu are legatura cu restaurarea :icon_thumright: .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu de ce ar fi o solutie foarte proasta folosirea de bailagare pe un bloc ,altul decat cel de 30 de cai!Spre norocul meu,am avut sansa sa-l cunosc pe Octavian Ioachim,ing.mecanic,un pasionat de broaste si impreuna cu care am alezat un bloc (de 1600 mi se pare) si care ulterior a functionat impecabil.Evident cu bailagare executate profi,totul masurat si tinut cont de strangeri e.t.c.Si stiu sigur ca nu a fost singurul reparat in acest mod!Nu toata lumea isi permite sa schimbe blocuri si implicit sa omologheze motoare pe masini.Eu consider ca daca faci un lucru cu cap,acel lucru va merge bine!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Schimbarea blocului cu unul de acelas tip nu presupune omologare, motorul este considerat piesa de schimb. Pt. restul nelamuririlor tale consider ca am raspuns in postul anterior.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Am observat o tendinta ce tinde sa se generalizeze pe forum (sectiunea air-coolde) aceea de a restaura masinile cat mai aproape de starea originala in detrimentul tuningului si chestia asta ma bucura nespus :D . o masina restaurata cat mai bine va avea o viata mult mai lunga si o valoare mult mai mare decat o masina transformata dupa o toana sau o moda de moment. In seara asta am sa continui discutia despre restaurare cu partea electrica.Masinile au suferit in decursul timpului modificari mai mici sau mai mari la partea electrica, ele au aparut din necesitate (trecerea de la 6 la 12 volti, inlocuirea dinamului cu alternatorul ) cat si din lipsa pieselor: adaptarea de relee de dacia, de faruri de TV, de triple si lampi de semnalizare de toate felurile. Si eu personal la inceputul anilor 90 la Variantul din 72 am inlocuit lampile de semnalizare de fata cu niste semnalizatoare de RABA (cred) . Gestul regretabil a fost nascut din cauze practice, nu aveam de unde procura lampi originale pe vremea aceea net-ul era SF ca si posibilitatea de a aduce piese de afara. La cea de a doua masina am incercat sa evit toate greselile trecutului: am renuntat la alternatorul cu care fusese inzestrata masina de fostul proprietar revenind la un dinam original. Am inlocuit toate releele de dacia cu unele originale de VW ce au echipat acest model de masina. Lampile de semnalizare fata erau sparte si chiar cu bucati lipsa, am comandat unele aftermarket de la cip 1 iar pe cele originale le-am restaurat la atelierul din apropierea strazii Tunari. Mai jos aveti o poza cu lampa cea mai afectata din care lipsea o buna parte . Rezultatul este mult mai bun decat ce comercializeaza cip1 ! La celelalte lampi reparatiile sunt foarte greu vizibile. O alta realizare a fost inlocuirea lampilor laterale (cele mici de pe aripile fata ) evident tot de dacia cu unele originale (cautarea a durat 3 ani dar eu zic ca merita :D ).Diferenta poate nu e prea vizibila in ultimele 3 poze :D , dar in realitate e mare ! Revenirea la o instalatie electrica pe 6 v este destul de scumpa dar va fi foarte apreciata si va creste valoarea istorica a masinii. Un radio original nu va oferii facilitatile unui CD MP3 sau mai stiu eu ce minunatie moderna dar acest neajuns poate fi micsorat prin achizitia unui emitator FM in care putem stoca toata muzica din PC-ul nostru si care poate fi ascultata la un radio de 40 de ani pe o frecventa stabilita. Sunt cateva idei schitate in graba promit sa revin pe aceasta tema. Parerea voastra legata de acest subiect este bine venita si va ajuta pe cei ce se apuca de restaurat masini .....

post-41-1193681882_thumb.jpg

post-41-1193681892_thumb.jpg

post-41-1193681905_thumb.jpg

post-41-1193682231_thumb.jpg

post-41-1193682399_thumb.jpg

post-41-1193682407_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

unele radiouri blaupunkt au mufa in spate, la care se poate conecta lejer un ipod, deci nu e chiar asa greu cu muzica. pui mpharom in torpedou, si-l lasi sa cante. singura modificare va fi o gaura in buzunarul torpedoului prin care va intra firul cu jack. sau... daca vreti prin scrumiera, ptr cei nefumatori. in state se poarta ipod si alte minunatii, cuplate la radiouri vintage.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Firma din Ghencea se cheama AUTO CLASSIC FORUM nu stiu de unde a aparut ideea cu Autospecial ca n-a avut niciodata alt nume. Ref Ferrari mi se pare o gluma sa creada cineva ca masina aia sta afara, masinile sunt scoase la vanzare pentru reducerea parcului, o sa plece una din ele.

Ideea cu spatiul de depozitarea de acolo a fost a mea din pacate nu au fost f multi interesati iar investitia initiala era f mare, asa ca momentan e in stand by, cred ca va dati seama ca pretul pietii e mare pentru un spatiu de depozitare si ce trece de 50 eur/masina e destul de greu de digerat de eventualii doritori.

Nu vreau sa par negativist dar am renuntat sa mai cred in ideea unui garaj mare impartit intre mai multi colectionari, asa incat m-am apucat sa-mi fac un garaj propriu, e destul de cotisitor, incerc sa-l fac cat mai profi , din Izopan, imi intra la centimetru toate cele patru masini pe care le am, eu un garaj de stocare pentru ca latimea de 2,30 (16,5 lungime) nu prea lasa loc de lucru, o sa folosesc in continuare garajul de la subsol care e langa atelier pentru restaurari.

In special pentru Bogdan si cei care mai sunt interesati si au fost dezamagiti ca n-am adus sasiul de Steyr la ANTEBELUM, va astept la un schimb de experienta intr-o seara, la o bere.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O.T. - atelierul de reparatii faruri, triple si semnalizatoare s-a mutat pe langa Udriste.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ideea cu Autospecial n-a aparut de niciunde. Pur si simplu scrie mare pe caseta luminoasa montata la intrarea in hala: "AUTOSPECIAL".

Despre activitatea lor, la fel ca si despre acel Ferrari, am povestit doar ceea ce am vazut acolo. Nu cred ca trebuie sa justifici de ce statea masina in curte. E treaba lor, masina lor. Eu am fost numai mirat s-o gasesc acolo. Fereasca Dumnezeu sa fi picat vreun panou de la cei cu mobila de-alaturi.

Cat despre preturi de garare, deja 50e/luna incepe sa se stinga odata cu demolarile masive de garaje din bucuresti.

Dalli avea 200ron/luna inainte de demolari iar acum are 310ron/luna (pentru parcarile subterane). Asta-i situatia.

Ca tu iti faci garaj e o treaba foarte buna. Ai unde sa-l asezi. Eu n-am. Si nici amicii/cunoscutii mei n-au. Asa ca discutia era pentru cei care n-au si le tin in strada unde fac pipi caini pe rotile lor.

D-asta am si fost pana la autoclassic. Sa vad daca ei au. Si daca dau si la altii. Pe bani.

Asa ca, daca ne poti ajuta cu o informatie despre un loc unde putem tine masinile ca lumea,repet, pe bani, ar fi foarte bine.

Daca nu, felicitari pentru garaj.

Modificat de bubnoff
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Te inteleg f bine, stiu cum e sa n-ai garaj, nici eu n-am unde sa fac unul pentru toate masinile dar m-am tot rugat de socrii, e destul de naspa sa le tai din gradina, pomi si alte chestii vegetale (o sa replantez triplu), pana la urma s-au indurat, sper sa nu ma apuce iarna.

Eu zic sa deschideti o lista de potentiali amatori, stabileste tu cat puteti plati lunar de masina, cand avem o suma deschid iarasi discutia pentru voi la AUTO CLASSIC (ref caseta o fi ramas de la chiriasi anteriori), mai sunt inca 6-7 amatori din RCR, poate iese treaba. Probabil ca tu ai discutat cu cei de la atelier, eu o sa discut cu patronul, in masura in care suma se apropie de asteptarile lui cred ca treaba se poate rezolva, eu unul va dau tot sprijinul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bun asa, pe masura ce ma vad cu oamenii la ochi o sa notez disponibilitatile financiare si doleantele fiecaruia.

Stabilim la final o medie posibil realizabila a doleantelor si o medie posibila financiara. :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sper sa intelegi corect cum vine treaba, daca se prezinta un singur posesor si intreaba de "cazare" oamenii de acolo pot sa nu fie interesati, pentru ca au 30-40 de locuri, daca insa le oferim un pachet de clenti cred sincer ca se poate face treaba.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am inteles asta, cum spuneam, urmeaza sa vedem disponibilitatile financiare si doleantele. Criteriile astea doua vor cerne destul de clar potentialii clienti de "povestitori".

In final vedem cati ramanem si daca e cazul sau nu sa le batem la usa celor de la autoclassic.

Desi cand au inceput lucrarile de amenajare ale halei banuiesc ca au avut ceva clienti in vedere.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

"In special pentru Bogdan si cei care mai sunt interesati si au fost dezamagiti ca n-am adus sasiul de Steyr la ANTEBELUM, va astept la un schimb de experienta intr-o seara, la o bere."

Stai linistit, n-am fost dezamagit, de fapt nici nu cred ca are rost sa-l plimbi pana nu e gata intreaga masina (daca poti sa mai pui o poza cu evolutia lucrarilor e perfect). Ma simt onorat de invitatia ta si mai ramine sa vad cand putem sa-i dam curs, de luni pana vineri ajung tarziu spre foarte tarziu acasa asa ca ramane sa ne intalnim la un sfarsit de saptamana. Abia astept sa vorbim de fiare si restaurarea lor :rolleyes: .

O remarca pt. cei care intra pe acest topic: daca aveti ceva concret, constructiv si care aduce o contributie la ideea de conservare, intretinere sau restaurare a unui autovehicul istoric astept cu nerabdare sa postati. Daca aveti pareri personale, aluzii, polite de platit, comentarii de genul ala avea basca sau nu avea basca sau ornament va rog sa postati pe topicurile de profil (sunt multe si o sa le gasiti repede). Hai sa nu porcaim si acest topic! Poate cineva intr-o buna zi va avea nevoie de un sfat sau o informatie si ar fi deprimant sa parcurga zeci de pagini de balacareli printre care se mai strecoara din cand in cand si ceva folositor. Multumesc pt. intelegere :) . Daca rugamintea nu-mi este respectata voi apela la moderatori pt :D ........

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Am citit de un anunt - in zona Floreasca, un spatiu de cca 300 mp de inchiriat, se poate acces si cu un tir, incalzit, centrala proprie, etc (neclar cit e de mare si cum e), s-ar cere 1500E / luna. ... Dupa parerea mea ar incapea 15- 30 de masini inauntru. Daca sar repede 15 cetateni si garanteaza ferm 100E de caciula, ma duc si-l vad si il inchiriez pe o firma. As investi si duce acolo compresor, cuva de spalat cu ultrasunete, strung, freza, cricuri hidraulice, macarale de ridicat hidraulice, etc si contra unei alte sume (sa spun un abonament, sau solicitari lunare de 10 - 20E - 50E in plus, de caciula (in functie de ce operatii vrea sa faca si cit timp i-ar trebui) as facilita accesul la aceste scule, eventual conform unui planificari / orar). Daca sariti repede ma duc si vad ... e doar o idee si mie mi-ar conveni ca e linga casa si ma pot ocupa repede de asta.

Cit despre discutia anterioara, eu as da un 100E chirie /luna, dar doar daca ar veni la pachet si cu alte servicii (posibilitate lucru la masina, acces la anumite scule, etc) . Altfel, nu m-ar pasiona in mod special un garaj cu 100 E ... ma rog, masinile nu sint sa fie tinute in bucuresti, pe strazi iar unele pot fi considerate rable, ca ale mele. Aici discutia s-ar pune doar intre cei care tin f mult la masinile lor, au obrazul finutz si au masini deosebite si cei care ar avea nevoie de un spatiu / hala, unde sa lucreze. Pe restul nu cred sa-i intereseze. In ce-i priveste pe primii, ar plati probabil un abonament ... in ce-i priveste pe ultimii s-ar multumi cu o suma data citeva luni (pina isi termina treaba sau cit considera fiecare). Target-ul este un om care cistiga suficient cit sa-si permita o asemenea cheltuiala lunara sau ocazionala fara un nod in git ...

Poate in timp s-ar putea angaja si un om / paznic, mecanic, etc.

Modificat de tipatescu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fara paznic e sport extrem, cautatatorii de metale trec si prin cartierul Floreasca, pana sa ma apuc de Steyr l-am tinut intr-o curte pe o strada cu nume de compozitor, noroc ca aveam un batator de covoare pe care punem o prelata ca sa blochez vederea dinpre strada cand mai imblam pe la ea , de vreo 2 ori i-am suprins pe carutzasi cu ochii tinta pe fiarele mele, va inchipuiti ce bine dormeam noaptea ....Pt Bubnoff : hala din Ghencea costa 2400/luna si se pare ca au un client asa ca pare un subiect inchis

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru ca vremea de afara nu mai permite lucrari de exterior, azi m-am apucat la restaurat interiorul masinii, mai exact scaunele (scaunul din stanga). Fostul proprietar retapitase scaunele cu un material infect si de proasta calitate. Pe langa aspectul inestetic care m-a obligat sa folosesc niste huse tip targ Vitan scaunul de la sofer avea si vreo doua arcuri rupte. In urma cu o saptamana am achizitionat scaunele si pernele de la o masina ce zacuse ani de zile fara geamuri. Tapiteria era cea originala de culoare maro la fel cu tapiteria masinii mele. Dupa o juma de zi de frecat cu peria la ele la sfarsit am folosit si un silicon care cica ar face bine la plastic si vinilin. Am desfacut materialul, am cusut cu o dublura pe interior cele cateva gauri. Am desfacut scaunul meu si am refacut arcurile desfacute sau rupte. La final am imbracat scaunul masinii cu materialul original. Ce a iesit se vede in poze :). Acum am o mica problema: tapiteria este decolorata de soare, se poate vopsi cu ceva sau sa o las asa ?Am sa revin si cu poze la tapiteria ce a fost pe masina. Saptamina viitoare am sa fac scaunul din dreapta :) .

post-41-1194780678_thumb.jpg

post-41-1194780688_thumb.jpg

post-41-1194780698_thumb.jpg

post-41-1194780712_thumb.jpg

post-41-1194780773_thumb.jpg

post-41-1194780784_thumb.jpg

post-41-1194780794_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se poate vopsi dar nu iti recomand, exista spray si alte solutii dar e ceva de suprafata, in timp se curata, am vazut asta inslusiv pe piele. Parerea mea e sa le lasi asa cum sunt, patina e f frumoasa pe orice piesa veche.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!