Jump to content

Conservarea, Intretinerea Si Restaurarea Vehiculelor Istorice


bogdan
 Share

Postare recomandată

Exact, asta e si ideea, de avea o piesa de schimb, sa stii ca te poti baza pe ea, ca este in stare buna si de ce nu arata si bine.

Ce as vreau eu sa fac, dar inca nu am avut timp din pacate, este sa si cataloghez piesele (poza+part number+starea de uzura+eventual provenienta), asta pentru a stii ce am, de ce as mai avea nevoie si poate cel mai important de unde (un furnizor de calitate fie ca este vorba de piese S/H NOS sau noi/reproduceri este extrem de important) .

Modificat de Bobo1300
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 194
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • bogdan

    50

  • Fikat

    28

  • AUTOMOBILIA

    13

  • NOSPHERATU

    9

Top Posters In This Topic

Posted Images

ca sa nu postez in plus, centurile is normale, cum are si RaduI, nu de poala. prindere in 3 puncte.
am deja centurile... fabricatie 1966. oldies

nu le mai aminti pe ale mele... nu-s vintage ci rusesti, luate din targ, "de la rusi", fab. '93 :angry:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ref centuri :

Daca aveti mecanismele de fixare vechi, in stare de functionare, si chinga e putrezita, puteti folosi chinga de la modele noi recuperate de la dezmembrari, cele retractabile sunt mai lungi si puteti sa obtineti din ele un material de calitate, care taiat la dimensiunile dorite si recusut in acelasi mod va duce spre efectul dorit, centuri sigure , identice cu originalul. La masinile care nu au puncte de prindere pe stalpi puteti incerca sa le prindeti de alte elemente ale caroseriei, ideal fara sa dati gauri suplimentare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sa clarificam. centurile sunt de pe un fiat 1500 din 66, scrie pe ele 1966 deci sunt vechi. materialul e perfect, fara rupturi/fibre desfacute, elementele de prindere sunt impecabile. crom perfect, am si suruburile lor originale si tot . dar nu am gaui in caroserie si in tunel. :icon_thumright: partea mai dificila e ca in mod normal unde se prindeau, sunt gaurile de semafoare si nu as vrea sa umblu acolo, sa sudez piulita ca suruburile sunt mai lungi, plus ca ar trebui sa dau gauri si pe tunel si jos pe prag. deci o sa le montez intr-o cutie... si le tin ptr cand o sa am masina cu gauri de centuri. :P

alta intrebare: am luat de la gabi.b o pompa de spalat parbrizul, cu membrana, manuala. m-am cautat pe net si am vazut ca de fapt ar cam fi "din filmul ala" adica am vazut montate pe masni sisteme de spalat parbrizul aftermarket. sa o pun pe masina? ar insemna sa gauresc bordul, sa n-o pun, iar nu e bine, ca nu spal parbrizul si pompa electrica nu vreau sa pun. pentru 58-59 nu era buton in bord cu bumbul si pompita din roata de rezerva...

ce intrebari existentiale am... :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am luat ladite de plastic pt. fructe din piata (se gasesc gratis diverse dimensiuni) si le-am pus pe caprarii. Treaba cu inventarul e un vis frumos :) nu mi-a iesit niciodata, de multe ori am cumparat piese pt. ca nu stiam ca le am :angry: . In orice caz piesele NOS sau noi si alea de "valoare" le tin intr-un dulap in casa. Restul pe balcon sau in boxa, la alea de pe balcon n-am acces ca-i pusa o usa de stejar peste raftul in care stau :angry: .

Referitor la butonul de stropareata din cate stiu (s-ar putea sa gresesc nu dati cu :tomato: ) era si un model de buton pt stergatoare cu un alt buton central pt stropareata, parca asa ceva cauta Sergiu la un momentdat. Eu am pus o pompa electrica de Golf, iar butonul de actionare sta spanzurat pe sub bord ca sa nu mai fac alte gauri. Pompa e prinsa cu banda izolatoare de rezervor :angry: , ma rog asta a fost cea mai rapida si mai la indemana solutie cand l-am montat. Am si sistemul original NOS (nu a fost pe masina) dar inca nu i-a venit timpul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Alege orice solutie dar nu da gauri pe fata bordului, poti monta butonul sub bord, la urma urmei intr-un drum nu stropesti de 100 de ori geamul, e usor incomod dar sanatos, pentru masina.

Traim intr-o lume nebuna, intr-o revista de specialitate din F am vazut un articol despre cum sa-ti montezi o bricheta, bordul violat bormasina si apoi pila era cred de broscuta model mai vechi, cretinopati,

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bricheta aftermarket era montata intre cele 2 butoane, de faze si de stergatoare. se dadea gaura si se monta. eu am gasit o bricheta autofume germany, cu rama cromata si cu buton ivory dar din nefericire gaura ptr bricheta era deja facuta in dreapta scrumierei, si o sa o las asa.

am primit veste de la mesterul care imi face masina ca a taiat plafonul si a montat trapa originala de broscuta ptr ragtop. vreau sa aud cateva pareri. trapa este de pe un model 1961, cu maner pliabil. chiar daca modelul masinii a fost fara sunroof, chiar si pe masini cu valoare au montat aftermarket sectiune de plafon, sau si mai rau alte kituri destul de prost facute. chiar daca nu a fost original asa, consider ca un montaj de piese originale vw, in cazul de fata sectiune de sunroof nu aduce prejudicii mari originalitatii, atita timp cate e pus corect.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aici nu se dau sentinte :)) sau nu asta-i scopul topicului. Daca ce adaugi sau modifici la masina concorda cu modelele din perioada de functionare a masinii (vezi inceputul discutiei) eu zic ca-i ok Referitor la centuri: acum vad ca ai o masina de zi cu zi (Golf) si doua de "pasiune", parerea mea e sa nu faci modificari pt. centuri. Vei folosi masina asta (broasca) doar ocazional la intruniri, parade sau alte evenimente, ca urmare nu cred ca se justifica. Bunul meu prieten Lucian are un Ovali din 55, nu a vrut sa monteze centuri, a pastrat si restaurat motorul de 30 CP si a facut turul Ro asa.A si o mica paranteza legata de gaurile din bord: la Variant-ul din 69 sunt putine si delimitate clar gaurile din bord (asta-i pt. bricheta, asta-i pt. dezaburire) la Variantul din 72, model 73, e plin de gauri (date de fabrica si astupate cu dopuri de plastic) pt. optionale in functie de ce si cat erai dispus sa platesti. Asta ma face sa cred ca in 71-73 a inceput la ei (tu'le muma'n .... de nemti ) capitalismul de consum :D .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la Variantul din 72, model 73, e plin de gauri (date de fabrica si astupate cu dopuri de plastic) pt. optionale in functie de ce si cat erai dispus sa platesti. Asta ma face sa cred ca in 71-73 a inceput la ei (tu'le muma'n .... de nemti ) capitalismul de consum :) .

normal, avand in vedere debutul primei crize petroliere, marketingul a intrat in functiune pentru a momi cleentul si mai tare

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

legat de problematica centurilor de siguranta. Stie cineva sigur ce se prevede dpdv.legal? adica in actualul cod rutier,...si ma refer la faptul ca in precedentul cod rutier era specificat clar ca obligativitatea de a purta centura este doar pentru locurile prevazute din fabricatie cu centura. Nu discut despre utilitate sau nu, ci doar din punct de vedere legal ...in asa fel ca sa nu avem probleme cu politia etc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am pus sus ragtopul. 3 poze cu rezultatul si detalii. mie unul imi pare reusit :frigbaitata:

pe colturile fata si linga oglinda sunt niste ranforsari care urmeaza.

post-2659-1196010468_thumb.jpg

post-2659-1196010477_thumb.jpg

post-2659-1196010488_thumb.jpg

Modificat de Fikat
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

misu ploiesteanu

imi place lucratura, e din ploiesti mesterul/ poate imi dai si mie amanunte unde este atelierul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

o sa mai pun poze cu mici lucrari pe masura ce mai ajung acolo. mesterul nu e din ploiesti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

intreb si io.....

De ce nu pui pozele la topicul cu mashinutza ta?....

Ca nu mi se pare relevanta instalarea trapei pe un topic despre conservare si restaurare.... la fel si discutiile despre piesele de mai sus... (pe care s-o pun... pe care sa n-o pun......)

Oricum... uitase toata lumea care era tema.... :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca tai broasca... sa pui o trapa.... pe cine conservi? pe cine restaurezi? pe cine intretzii?

asta pt ca tot v-ati conversat jde topic-uri despre butoanele din bord.....care nu erau ale mashinii :vaidecapulmeu:

in fine.. lasam aici... nu-mi mai dau cu parerea ca nu ma pricep la restaurari/conservari/etc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Ce sa zic, eu unul nu sunt de acord cu modificari de genul asta, inteleg ca fiecare vrea un model mai rar, cu trapa, luneta split, semafoare si alte chestii din astea, din pacate ele sunt rare. Si pentru ca sunt rare costa si mult, fiecare face insa cum vrea, cand iti doresti un lucru f mult ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sudura la trapa cu ce a fost facuta ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

punct dupa punct dupa punct in mig la distanta de 1,5 cm, protectie co2, apoi cositorita toata zona. tablele au fost puse petrecute la o latime de circa 1 cm, in spate un pic mai mult

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

referitor la ce a scris tonic, restaurari sunt mai multe tipuri.

frame-off restorations sunt cele mai complexe, implica demontarea totala a masinii, schimbarea fiecarui surub, dupa cum zice tonic.

din pacate, singura restaurare frame-off de care stiu eu e cea facuta de bogdan coconoiu la steyr.

restul sunt cosmetizari, mai mult sau mai putin complexe, care pot fi numite si restaurari.

ceea ce face fikat este maximul pe care il poate face avand in vedere un buget de om tanar. omul care lucreaza la masina lui chiar face treaba foarte buna, foloseste cositor in loc de chit, deci om care stie meserie, lucrare buna. ok, nu e frame-off restoration, dar cati isi permit un frame-off?

Modificat de citroends21
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ref restaurare, as fi preferat masina nerestaurata, cu pragurile ei originale chiar si gaurite, as fi pastrat-o asa. din nefericire nu se poate, asa ca va trebui si revopsita, si inlocuite pragurile si multe alte gauri astupate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Restaurarea cu desfacerea pana la ultimul surub mi se pare oportuna atunci cand este nevoie de asa ceva (masina se afla intr-un stadiu avansat de degradare si care necesita interventia asupra tuturor elementelor componente) si atunci cand timpul, spatiul,cunostintele si bugetul iti permit. Chiar mi se pare total neindicat pt un incepator sau pt cineva care nu are posibilitati sa se inhame la o astfel de munca. Rezultatul va fi prost! O masina descompletata, care se va deteriora mai repede si la final va interveni frustrarea, iar toata "opera" va sfarsi in cel mai bun caz vanduta pe piese. Asa cum am mai spus si cu alte ocazii e plin de "proiecte neterminate" scoase la vanzare prin toata lumea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

un factor important e sa privesti lucrarea pe termen lung. unii prefera masini cu mecanica f buna, dar cu tabla mai putin ok, altii viceversa. nu cred ca exista masina la care o revitalizare mecanica/estetica sa dureze sub un an, indiferent cat de buna ar fi. orice reper merita atentie, iar manopera nu e ieftina nicaieri in lumea asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Un batran care imi mai repara brotacul (se pensionase de la Ciclop si trecuse pe la Wolsburg la un curs de reparatii VW), a zis asa: Baite cand iti iei masina caroseria e importanta, motorul se face apoi.

Dupa vorbele lui ma ghidez si acum. Caroseria sa fie brici, motoare se gasesc/repara.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pasiune sa fie ca restul vine de la sine! Unii fac din pasiune masina din nou, pornind de la poze (vezi cazul Mircea/Kubel ) :D . Important e sa crezi in ceea ce faci si sa fie aceea legatura nedescriptibila intre tine si masina aleasa. Imi plac broastele dar fara un typ 3 viata mi se pare trista. Stiu e urata, e o imitatie nereusita a unui porsche dar mie imi place! Eu in masina asta ma simt acasa :) :) .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!