Jump to content

Conservarea, Intretinerea Si Restaurarea Vehiculelor Istorice


bogdan
 Share

Postare recomandată

Cat despre colectii si colectionari poate ar fi util, frumos si incurajator ca in lungile luni si nopti de iarna Retromobilul sa organizeze expozitii ale colectionarilor. Sunt sigur ca s-ar bucura de succes. Colectii de vederi, documente, volane, carburatoare, embleme, medalistica, orice legat de automobile ar trezii interesul multora. Cu un pic de promovare ar fi chiar un succes.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 6 months later...
  • Replies 194
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • bogdan

    50

  • Fikat

    28

  • AUTOMOBILIA

    13

  • NOSPHERATU

    9

Top Posters In This Topic

Posted Images

hehe ... stai sa vedeti ce fac eu .... :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce tziganie fac astia acolo, curata de 7 ori vopseaua ca nu iese la culoare, piese potrivite la an, nu asa se face frate .....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ador sa fiu carcotas :evil: Omul cred ca vrea sa faca o masina de expus la muzeu, care sa mearga doar pe platforma :P . De ce zic asta? Pai ... Foloseste cilindrii de frana NOS :eek: cu garnituri de acum 50 de ani ;) . Din aceias serie face parte si folosirea de anvelope NOS. N-am inteles de ce nu a scos si coviltirul de la masina ;) dorea sa aiba o mostra din fostele vopsele ale masinii pe sub ea? :blah:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2 moduri elegante de a pacali un bolt de balama de broasca fara filet de prins oglinda...

mi se pare cel mai conservator mod cu putinta de a pune oglinzi atat stanga cat si dreapta fara sa schimbi un bolt fara joc.

in plus broscutele standard nu aveau oglinzi laterale si in lumea cunoscatorilor se puncteaza pastrarea acesteia asa cum a fost. pentru drumuri insa se pot monta oglinzi, si cele 2 piulite se pot da jos oricand in 2 minute maxim.

setul de 2 poze este de la un zwitter 1953, iar balamaua maron de la o broscuta karmann kabriolett din 1952.

post-2659-1223566646_thumb.jpg

post-2659-1223566656_thumb.jpg

post-2659-1223566817_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Un bun exemplu de restaurare....

http://forums.pre67vw.com/Default.aspx?g=posts&t=14651

Ce parere aveti?

nu m-am uitat decat la prima pagina (din lipsa de timp). ce mi s-a parut ciudat este ca face sablare (cu nisip) fara a demonta complet toate sistemele mecanice de pe caroserie/masina.

de obicei pt astfel de situatii nu se foloseste nisip, ci exista alte tehnici de sablare.

Bine ca macar a dat jos motorul...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fikat, asta demonstreaza ca mereu se pot gasi solutii sa nu macelarim masinile.

Tonic, v-am zis sunt carcotas sef, atit cu altii cat si cu mine :) . Ce mi-a placut, la ce face omul asta, e grija cu care s-a lucrat in unele locuri gen: refacerea usii sau prinderea barii. Sincer cati ar fi renuntat la vechea reparatie inestetica dar inca viabila ( intr-o zona putin vizibila ) pentru una "ca la carte"? Cat despre sablarea cu nisip sau cu praf de copt, eu zic ca-i moft daca ce urmeaza dupa nu-i facut cu cea mai mare responsabilitate si profesionalism. Personal n-as sabla nici macar o bicicleta in RO. Inca n-am vazut pe nimeni, pe aici, care sa se ridice macar la standardul celor "de afara" de acum 40-50 de ani.

Perfectiunea e un atribut divin, noi restul, invatam de la altii si trebuie sa incercam sa fim cat mai buni :lol: sau sa carcotim pe margine ;) .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In Satu Mare sunt niste tipi care comercializeaza niste aparate de sablat mai speciale (o tehnologie putin diferita de cea clasica ) .

Am vazut o demonstratie cu ce poate face acel aparat: poate sa ia doar vopseaua de pe o foaie de hartie fara sa strice hartia si merge pana la curatarea peretilor.

Aerul trecea mai intai printr-un apartat ce il usca si abia apoi intra in apartatul de sablat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sunt diverse tehnici de sablare. ideea este ca nisipul impins cu forta respectiva poate patrunde prin toate orificiile mici ale partilor mecanice de prin apropiere (punti, cutie de viteze etc etc). eu la asta ma refeream cand m-am mirat ca a lasat pe masina partile mecanice

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

exista si un pistol care sablleaza cu duza lipita de tabla, si recircula nisipul. ala nu face mizerie asa mare. si nu arunca in partile mecanice cu praf.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

In perioada 14-15 Nov 2008, la Turin in Italia, a avut loc a doua editie a Forumului International despre Autenticitatea si Conservarea Vehiculelor Istorice. Forumul a fost organizat de FIVA, informatii despre acest eveniment gasiti pe sit-ul FIVA: http://www.fiva.org/E/Archive/Hot%20News.html cat si pe sit-ul RCR la sectiunea stiri: http://www.retromobil.ro/ . Programul evenimentului il aveti aici: http://www.fiva.org/CommonDownloads/programma.pdf . Frumos ar fi daca undeva s-ar publica si comunicarile sustinute sau macar un rezumat cu concluziile acestora pt ca asa cum vedeti din program s-au discutat lucruri interesante pentru cei implicati sau doar pasionati de subiect cu atit mai mult cu cat ele tin de pozitia oficiala FIVA. Am sa caut si pe sit-urile altor organizatii de gen poate aflam mai multe :)) .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si ca sa pastram discutia pe teme concrete, un alt link cu o restaurare de Ovali. Priviti masina la inceput si spuneti-mi si mie cati ar fi desfacut-o. Nu mai intreb daca credeti ca asa ceva e posibil in RO. http://restowagenuk.com/bb/viewtopic.php?t...asc&start=0

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stiti ce ma termina psihic la astia? faptul ca taie si repara inclusiv reparatiile vechi doar pe motiv ca sunt inestetice sau facute dupa ureche dar care nu au probleme tehnice vizibile :blink: . Adica tot conceptul "las ca merge si asa" e eradicat complet! ce fel de oameni sunt astia? Acum ce sa zic cand astia faceau masini, noi inca ne bateam cu turcii :study: . Lor le-a iesit Rover, Jaguar, MG, RR si alte trasnai noua ne-au iesit Dacia 1100, 1300, Logan, ARO, Lastun :icon_thumright: Am vazut la TV un documentar unde se spunea ca 70% din masinile Land Rover produse de la inceput pana acum sunt inca in functiune (productia a inceput in 1948 ! ).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu as fi desfacut masina aia. nu toata, dar cel putin se vede ca era coapta rau si pe la suportii de bara, si indoita, si ruginita rau in portbagaj...

apoi... sincer ma oftic din cateva motive: nu am puterea financiara sa fac reconditionari auto cum ar trebui, nici timp destul, si din faptul ca in romania inca e foarte greu sa gasesti ateliere specializate pe sablat, stripping, cromat, protejat caroserii etc. cativa au acces... dar cat % dintre cei care au masini de reparat?

ai vazut cum a iesit carapacea dupa ce a dus-o la curatat, zincat etc.. si a iesit neagra... cum era asa era numa buna de urcat pe sasiu. nu o sa ne comparam prea curand cu restaurari la broaste asa, pentru ca pina si piese banale de ovali in romania nu exista. nu mai zic de capote, aripi, sau praguri nos, repere de tabla nos, originale vw nu piese brazil. si in topicul de pe pre67 cu zwitteru cabrio omu cumparase cilindri de frana de oval, cu 4 sau 2 surburi (nu mai tin minte) nos, si platise o gramada de bani... cati din tara, cu un salariu de fix 1000 euro/luna sa zic, in caz fericit, isi permit sa dea 2-300 euro pe piese marunte, dar noi originale, sau cum e in cazul spliturilor, 500 euro pe o aripa ruginita si chinuita de split, in speranta ca dupa ceva ore de suduri si reparatii va ajunge sa o monteze pe masina? sau 1000 euro pe 2 scaune de split cu tapiterie inca destul de ok? sau 150 euro pe o janta de 16", 3000 de euro pe un motor desfacut de split... si asta doar din dorinta ca masina lui sa fie exact, reper cu reper ce a fost cand a iesit din fabrica?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Perfect de acord cu Fikat. eu unu am invatat o treaba, cand cumpar o masina cara arata bine, o verific bine de tot cu ciocanelul ascutit, fara mila. doar asa iti faci o idee cat de cat de starea masinii, nu dupa ochi. e clar ca "proba ciocanelului" ma ducea sa desfac acea masina, si as fi facut-o. Acum ce sa mai vorbim de posibilitati tehnice si financiare, ca s-a scris tot mai sus: la noi nu prea se poate. ce sa zic? o parte le pot face acasa: sudura, sablat (incet de tot ca nu am pistol industrial... defapt nu am deloc dar cand ajung il cumpar, ca am vazut deja unul potrivit) reconditionare la partea mecanica. dar ce mi-ar placea si mie sa bag masina in baie de acid sa scot tot "raul" din ea, si apoi la o baie de vopsea cu zinc, peste care se poate suda, si apoi la o baie de ceva vopsea protectoare sa intre peste tot sa protejeze... da deh, nici nu stiu daca o sa vedem asa ceva la noi, lucram si noi cum se poate. si da, cati ar cumpara toate piesele alea originale? eu unu mi-as dori, dar e mult peste posibilitatile financiare, asa ca ma rezum la post 60, unde nu e asa scump.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cati ar cumpara? Neclar, vorba unui clasic in viata :rolleyes: ..... Ideea e de lucrul bine facut care sa nu lase loc la nici un dubiu. Din cate am vazut pe anunturile de "afara" vorbesc de cele corecte nu de aberatii, pretul unei masini este direct proportional cu starea masinii si cu banii investiti. A ca la noi nu da nimeni bani pe ceva muncit si facut cu simt de raspundere ( uitati-va si la anunturi sa vedeti cat de repede se da o masina refacuta ca sa nu zic restaurata ), ca mai degraba se dau bani pe prostii gen spoilere, eleroane si solutii tehnice dubioase este o alta poveste. Ca se cere 15.000 pe un Ovalii dar e facut si arata asa si nu ca unul din RO gasit la fiare vechi pe care se cere 10.000 ca-i de colectie si daca te duci la fabrica iti da un passat nou. Dar nu despre pret e vorba neaparat, ci despre multumirea ta sufleteasca. Eu acum dupa ani de zile de munca si bani bagati imi dau seama ca am o troaca, un cazan ambulant :) . E clar astia cu sit-ul lor m-au deprimat teribil.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu nu nu as da atatia bani pe o masina restaurata. de ce? pentru simplul motiv ca nu e munca mea acolo. placerea mea este sa cumpar o masina prabusita, si sa o readuc la viata, sa fac eu absolut tot. si cred ca asa simt multi de pe aici. da, si eu imi dau seama ca ce fac eu nici nu se apropie de ce se face prin strainatate, dar incerc sa fac cat mai bine cu posibilitatile mele, dar nu consider ca o sa scot niste cazane :P. si inca ceva: dupa ce bagi atata munca in masina, si o vezi "crescand" in mainile tale, iti mai vine sa o vinzi? mie nu. De-aia daca ar vrea cineva sa cumpere pe Cipica de exemplu, cand va fi terminata, as cere 20-30.000 de euro, ca sa nu se poata atinge de ea. pentru ca pentru mine valoreaza mult mai mult decat atat, indiferent de banii pe care i-am bagat.

Modificat de TZepeSH
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tu nu si nici eu nu! Si poate nimeni de aici.... Dar nu asta era ideea :P . Ca in ochii nostri au o valoare inestimabila asta-i indiscutabil. Ca in realitatea obiectiv comerciala lucrurile nu stau tocmai asa e clar. Scopul topicului nu este acela de a naste polemici si dispute. Scopul acestui topic este sa dea idei celor ce se apuca de treaba sau nu stiu pe ce cale s-o apuce.

Asa ca o idee de "conservare" a masinilor ce stau in parcarea din fata blocului, mai exact a rotilor: cartoane puse peste roti. Folosesc treaba asta de o vreme si sunt multumit de rezultate: potaile se pisa pe carton cel mult si nu pe rotile mele :D . Ma si mir ca ideea nu mi-a venit mai de mult timp. urmatorul pas va fi sa achizitionez o husa pt intreaga masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

referitor la conservare: atentie mare la husa folosita, trebuie sa lase sa transpire umezeala, nu e de nici un folos daca tine umezeala.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!