Jump to content

Conservarea, Intretinerea Si Restaurarea Vehiculelor Istorice


bogdan
 Share

Postare recomandată

Eu as avea posibilitatea sa repar pragurile la un typ 3 si sa le fac din tabla de inox iar tevile care trec prin ele, la fel din inox. Apoi as vopsi in culoarea masinii si nu s-ar mai vedea nimic. Citi ar numi asta o restaurare? Ma rog ... "reconditonare" am putea sa o consideram, neindoielnic. Ar mai putea fi considerat de un purist oarecare (nu vorbesc de noi cei de aici care ne cunoastem si ne respectam opiniile) un vehicul istoric ? Practic nu i-as schimba alura si nici forma insa as imbunatati o zona care e predispusa coroziunii prin natura ei, din fabrica. Eu vreau ca acel typ 3 sa fie folosit zi de zi si nu e cazul sa o tin in garaj .. o fi cazul cu alte masini ... nu cu asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 194
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • bogdan

    50

  • Fikat

    28

  • AUTOMOBILIA

    13

  • NOSPHERATU

    9

Top Posters In This Topic

Posted Images

Din inox cred ca este prea scump si nu se justifica. Nu cred ca sta nimeni sa verifice din ce fel de tabla s-a facut o reparatie la caroserie. A si s-ar putea sa ai o problema la sudarea inox-ului pe tabla. Nu-s tinichigiu dar nu prea imi suna a bine. Legat de folosirea masinii zilnic sincer nu merita, mai ales in Bucuresti. Eu am parcat masinile in fata blocului si mi-am luat abonament RATB.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inlocuirea cu materiale noi/superioare dptv calitativ , efectuarea de finisaje superioare se cheama SUPRARESTAURARE , la concursurile de originalitate e penalizata. Mai pe romaneste daca doua broaste '60, la un concurs, ajung pe prima pozitie, la egalitate de puncte, si una dintre ele are tablaria de la motor cromata, iese clar din joc. Unele lucruri sunt fumoase, sunt utile dar n-au legatura cu orginalitatea. Fiecare poate stabili gradul de originalitate pe care-l urmareste la masina lui, in functie de buget si starea masinii , de ex eu la Mini mi-am propus originalitatea dar intr-un mod cu totul si cu totul personal , am folosit piese de la mai multe generatii , masina era Mk II (1964) , dar avea bare Mk III, masca MK V si cozoroace la aripi de la ultima serie, jantele erau din 1971 (aliaj, after market) si am avut ghinionul s-o cumpar cu trapa (am vrut sa renunt la ea dar la vremea restaurarii nu existau Mig-uri si tinichigiul a estimat ca plafonul va fi valuri valuri daca o sa-l carpeasca, a trebuit sa o pastrez) mai direct spus era un unicat care arata superb dar intr-un concurs de originalitate era depunctata , sau chiar exclusa (mai are si o priza de aer + volan de lemn - tot after market).

Judecand cu mintea de acum am ajuns la concluzia ca nu merita refacuta 100% original, pentru ca ara impecabila, si ma costase oricum mai mult decat puteam sa obtin pe ea in eventualitatea vanzarii (TREBUIE SA VA GANDITI SI LA ASTA), si asa a si fost. Asta e motivul pentru care ma doare sa vad multi forumisti pedaland in gol, investind in suprarestaurari (caz a fericit) sau tuning (macel). Stiu ca multora nu le plac vorbele astea dar asta e parerea mea, formata dupa aproape 20 de ani. Intr-o zi a sa-mi dati dreptate, din pacate pt masina anumite lucruri sunt facute temeinic (cu flexul) si asa raman pe veci.

REF PRAGURI : cred ca e mai simplu sa fie zincate, nu stiu exact cum vin montate dar inox-ul se sudeaza cu electrozi speciali , nu am incercat pe tabla, dar nu cred sa iasa ok. Cat priveste vopsitul e nevoie de un grund special, altfel dupa scurt tip totul se cojeste, e ca si cum ai vopsi un geam sau o piesa cromata, sare imediat. Si in cazul zincarii e nevoie de un grund special altfel vopseaua nu prinde.

post-1197-1197366940_thumb.jpg

Modificat de RETROMOBIL e si broscuta
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Pentru ca in discutia asta a aparut de nenumarate ori problema originalitatii anumitor elemente am sa incep acest an prin a prezenta accesorii originale VW.In seara asta catalogul VW pt. anul 1970.Pozele nu au o calitate prea grozava :) .Dar catalogul e bine realizat in dreptul fiecarui accesoriu se afla si silueta masinii pe care se putea monta.Sper sa va fie de folos in polemicile "e original, ba nu-i " :o . Promit sa revin si cu alte acesorii originale pt. VW .

post-41-1199811382_thumb.jpg

post-41-1199811392_thumb.jpg

post-41-1199811401_thumb.jpg

post-41-1199811410_thumb.jpg

post-41-1199811426_thumb.jpg

post-41-1199811437_thumb.jpg

post-41-1199811525_thumb.jpg

post-41-1199811533_thumb.jpg

post-41-1199811543_thumb.jpg

post-41-1199811552_thumb.jpg

post-41-1199811562_thumb.jpg

post-41-1199811573_thumb.jpg

post-41-1199811655_thumb.jpg

post-41-1199811662_thumb.jpg

post-41-1199811669_thumb.jpg

post-41-1199811679_thumb.jpg

post-41-1199811687_thumb.jpg

post-41-1199811695_thumb.jpg

post-41-1199811800_thumb.jpg

post-41-1199811809_thumb.jpg

post-41-1199811816_thumb.jpg

post-41-1199811825_thumb.jpg

post-41-1199811833_thumb.jpg

post-41-1199811846_thumb.jpg

post-41-1199811951_thumb.jpg

post-41-1199811960_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta cu accesorile pe ani mi-a scapat pe TheSamba :o . Ce am postat e din colectia personala . :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Promit sa revin si cu alte acesorii originale pt. VW .

Bogdane, poti, te rog, sa pozezi mai de-aproape ce-i incercuit cu rosu?

post-2697-1199814477_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

alea sunt niste piese de plexiglas, facute in general de kamei, se numesc windshield defrosters...

http://www.thesamba.com/vw/classifieds/detail.php?id=496391

ca aici

o duluma d-asta am vazut la mai multe broaste de prin austria,in special la cele pre 67...cred ca-si fac treaba...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

punem cartoane, cum pun daciotzii la radiator la masina, sa se incalzeasca mai usor :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cartoane transparente? Da-s bune ca poti sa faci si focul cu ele daca ramii izolat in padure. Bine, mai e varianta sa dai 100E pe alea "originale".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca se pot face f usor, cu 100 euro faci cateva seturi bune, va uniti mai multi, luati o foaie de plexi, faceti un sablon din carton pe care-l probati initial pe masina, mergeti la cei care repara stopuri daca nu reusiti s-o taiati singuri elegant, si treba-i gata, nu se poate sa nu reusiti.

Apropo stie cineva de unde se poate cumpara plexi de 2 sau 3 mm grosime, pentru o altfel de lucrare (geamuri laterale demontabile AERO) ?

Multumesc !!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca se pot face f usor, cu 100 euro faci cateva seturi bune, va uniti mai multi, luati o foaie de plexi, faceti un sablon din carton pe care-l probati initial pe masina, mergeti la cei care repara stopuri daca nu reusiti s-o taiati singuri elegant, si treba-i gata, nu se poate sa nu reusiti.

Apropo stie cineva de unde se poate cumpara plexi de 2 sau 3 mm grosime, pentru o altfel de lucrare (geamuri laterale demontabile AERO) ?

Multumesc !!!!

gasesti la bricostore tot felul de grosimi... chiar si fumuriu . bani sa ai ca e asa de scuuuuump..:vaidecapulmeu:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu nu am gasit la bricostore transparent si cel de acolo (fumuriu) e de calitate indoielnica - se matuieste /zgarie usor. Nu pare plexiglas. Sper sa revin cu un nume, o firma, intimplator am niste mostre pe acasa, de la tirguri si expozitii. ()

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Io as zice sa nu confectionati piese din materiale d-astea care nu existau in 1948-1979 :)) , cind exista piese d-alea de 100E, doar le vazuram, pe thesamba.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La AERO, o firma ceheasca , si nu numai, se foloseau geamurile din "inlocuitor" inca din 1934 la portiere, pentru ca erau demontabile, si trebuiau sa fie usoare, sa se poata manipula usor, in plus usile sunt pe structura de lemn si nu pot sustine greutati mari, nu se chema si nu era 100 % plexiglas ci mai degraba o foaie de celuloid mai groasa, de genul filmelor fotografice, din pacate asa ceva nu poti gasi astazi asa incat esti nevoit sa alegi un materiar similar.

Ideea e ca aspectul final sa fie identic, deci nu le poti face fumurii/oglinda, daca aspectul e identic cu originalul poti folosi materiale actuale, chiar si reproducerile postate de voi sunt facute din materiale actuale.

http://www.aero-auto.com/galerie/020.htm

Modificat de RETROMOBIL e si broscuta
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Firmele de publicitate, cele care fac firme si litere in relief, folosesc un fel de plexiglas.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

nu mai stiu daca de pe thesamba il am, dar atasez aici manualul de accesorii din 57 ptr ghia porsche si broscuta... :vaidecapulmeu: :lol: vizionre placuta

post-2659-1201403978_thumb.jpg

post-2659-1201403981_thumb.jpg

post-2659-1201403985_thumb.jpg

post-2659-1201403988_thumb.jpg

post-2659-1201403992_thumb.jpg

post-2659-1201403995_thumb.jpg

post-2659-1201403998_thumb.jpg

post-2659-1201404002_thumb.jpg

post-2659-1201404013_thumb.jpg

post-2659-1201404016_thumb.jpg

post-2659-1201404020_thumb.jpg

post-2659-1201404026_thumb.jpg

post-2659-1201404029_thumb.jpg

post-2659-1201404075_thumb.jpg

post-2659-1201404078_thumb.jpg

post-2659-1201404251_thumb.jpg

Modificat de Fikat
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru pasionatii de interbelice am vazut azi o carte "Manual de automobile" scrisa de col. Putica Vesela (n-am retinut :) ) in anii 30. Cartea este nedatata si pretul de 120 RON (mi s-a parut mult spre foarte mult), se gaseste la anticariatul de pe bulevard cum mergi de la Unirii spre Universitate pe stanga, e expusa in vitrina .Am frunzarit cartea si pare foarte interesanta pt pasionati sunt explicate pe indelete toate sistemele masinilor de atunci: motor, suspensie, frana, electrica etc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

din cate stiu este o singura firma producatoare de plexiglass (nu plastice ieftine), undeva vis-a-vis de Policolor, pe langa vechea fabrica de sticla Stirom, si se numeste Plexirom. Din pacate vand la foi de dimensiuni mari si au niste preturi ce te lasa :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Avind in vedere ca pe aici s-a cam asternut linistea in seara asta vreau sa va prezint un carburator. Legatura cu conservarea, intretinerea si restaurarea vehiculelor istorice este un pic tangentiala. Este vorba de un "carter" ce echipa automobilele Opel in perioada 1930-1950. Este compus practic din patru parti. Partea superioara cu clapeta socului, partea "mijlocie", rezervorul si partea inferioara cu clapeta de acceleratie.

post-41-1206727447_thumb.jpg

post-41-1206727457_thumb.jpg

post-41-1206727479_thumb.jpg

post-41-1206727489_thumb.jpg

post-41-1206727498_thumb.jpg

post-41-1206727514_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Partea "mijlocie" cuprinde plutitorul, cuiul "pontou" si pistonul ce inlocuieste membrana de la pompa de "sprit". Asa cum se poate vedea pistonul este practic un semering. De asemenea in partea de mijloc avem si un al doilea "cui" care la acceleratie dezobtureaza un jigleur din rezervorul carburatorului. Partea inferioara este din fonta si contine clapeta de acceleratie. Este cel mai vechi exemplar din colectia personala si doresc sa-i multumesc unui adevarat prieten pt el. Sar'mana Pac! :salut: Carburatorul in discutie urmeaza acum un tratament de intinerire si completare si va sfarsi in vitrina carbelitoarelor. Intr-o zi am sa va prezint intreaga colectie. O seara buna :) .

post-41-1206727845_thumb.jpg

post-41-1206727860_thumb.jpg

post-41-1206727868_thumb.jpg

post-41-1206727886_thumb.jpg

post-41-1206727893_thumb.jpg

post-41-1206727904_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pun si eu aici ceasurile mele auto:

- Metron Fiat, zgariata pe spate este data reparatiei XX/XX/1938. A echipat automobilele fiat antebelice

- VDO Kienzle 8 tage, functional, anii '20 din cate am reusit sa gasesc pe net. Desi functional, cu mecanism original, inclusiv remontor, este in stare destul de degradata.

- pe masina mai am un VDO Kienzle 8 tage, an fabricatie 60 si un pic, perfect functional si in stare f buna estetic.

Minicolectiile mele continua cu carburatoare, volane, etc.

Referitor la conservarea si intretinerea vehiculelor istorice, sunt curios daca poate cineva s aimi dea un procentaj in privinta "originalitatii" avand in vedere urmatoarele date:

Minusuri:

- plafon cu faltdach,

- bricheta neoriginala (cu gaura de rigoare)

- gaura in torpedou pentru ceas

- fusta spate demontabila

- motor cu 20 ani mai nou

- tapiterie neoriginala

- combinatie culori care nu se gaseau in cataloage vw

Plusuri:

- accesoriile conforme cu modelul ei cel putin, daca nu ca si an.

- instalatia electrica originala

- podele si table in general nesudate, nereparate (exceptie praguri) , reparatiile s-au facut cu tabla VW recuperata din gauroiul plafonului :icon_thumright:

- pina acum singurele piese schimbate sunt chederele de geamuri, braziliene, si lista sper sa fie cat mai scurta.

- caroserie fara chit (fara chit mult) , nesudata de sasiu, reparata cu sudura mig/mag si cositor in zonele sensibile.

post-2659-1206733566_thumb.jpg

post-2659-1206733574_thumb.jpg

post-2659-1206733587_thumb.jpg

post-2659-1206733596_thumb.jpg

post-2659-1206733605_thumb.jpg

post-2659-1206733727_thumb.jpg

post-2659-1206733733_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La ce-ti trebuie acel procent? Daca e vorba de participat la o competitie sau de a scoate un castig din asta cred ca sunt multe variante de "a pacali sistemul" . Daca e vorba de pasiunea ta (si eu cred ca de asta e vorba) nu trebuie sa-ti faci probleme. Numai faptul ca te gandesti la asta si te obsedeaza va face ca intr-o buna zi sa rezolvi toate minusurile. De fapt cred ca aici e problema: trebuie sa fie original pt mine (ca asta-i pasiunea mea) sau pt altii (ca asa se cere la competitie sau pt admiterea intr-un loc, clasa, club, etc)? Personal nu am vrut ca masina mea sa fie "originala" pentru cineva, ceva sau profit, ci pt mine. Vreau ca atunci cand merg cu aceasta masina sa ma simt ca in 1969. Vreau ca atunci cand o privesc sa vad o masina din 1969. Bine in toata povestea asta ca la orice alta pasiune intervine si un soi de schizo.... pardon obsesie :icon_thumright: .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!