Jump to content

Conservarea, Intretinerea Si Restaurarea Vehiculelor Istorice


bogdan
 Share

Postare recomandată

Si azi continuarea..... Tapiteria refacuta de fostul proprietar :icon_cool: , a pastrat "lateralele" dar a schimbat "sezutul". Am desfacut tapiteria de pe ambele scaune, am refacut partea de arcuri, am folosit cea mai buna "umplutura" (zegras sau cum s-o numi) si am intarit portiunile crapate sau cu risc de crapaturi. Rezultatul arata cam asa :) . Ca o constatare: cu cat revin la chestiile originale cu atit mai mult isi schimba masina aspectul. Detaliile fac diferenta! Urmatorul pas va fi revenirea la un radio din epoca respectiva si montarea unor ceasuri vdo pt presiune, temperatura ulei si temperatura exterior. Ma bate foarte tare gandul sa revin la culoarea originala, tot verde dar un verde mult mai cald :) . E ceva in genul frunzelor in August cand se pregatesc de toamna.

post-41-1195387176_thumb.jpg

post-41-1195387196_thumb.jpg

post-41-1195387364_thumb.jpg

post-41-1195387372_thumb.jpg

post-41-1195387383_thumb.jpg

post-41-1195387411_thumb.jpg

post-41-1195387419_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 194
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • bogdan

    50

  • Fikat

    28

  • AUTOMOBILIA

    13

  • NOSPHERATU

    9

Top Posters In This Topic

Posted Images

Si un mic concurs cu premii :) . Cine descopera o alta "restaurare", aparent neinsemnata , la interiorul masinii va primii aprecierea mea + :) . Este vorba de un element (hai sa-i zicem asa) care initial nu mi-a placut, l-am donat si apoi l-am recuperat :icon_cool: . Un ajutor: o fotografie din vara aceasta , in fotografiile de mai sus il aveti pe cel original :) care s-a intors la locul lui :).

post-41-1195388856_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:santa: si eu visam la o maciulie pentru schimbatorul de viteze cu emblema wolfsburg. mi-am dat seama la timp ca ce originala e mult mai potrivita pt masina

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bravo ! Spiritul de observatie feminin nu se dezminte :santa: :santa: :D . Corect, initial renuntasem la maciulia cu alb, mi se parea asa un pic desueta, dar am constatat ca are si ea farmecul ei. Inca odata felicitari Valee! Te astept la prima intalnire la o BR rece :D .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca sa dam un pic de viata topicului si sa sprijinim ideea de restaurare si de aducere a masinilor la starea lor originala, lansez un concurs. Cel mai reusit proiect de restaurare a unei masini VW, nu conteaza modelul important este sa fie un vehicul istoric. Stiti regulile minim 30 de ani de la incetarea productiei. Inscrierile se fac aici cu poze, cu planul de restaurare, cu evolutia restaurarii, cu cat mai multe date legate de restaurare. Regula 2: masina sa fie restaurata in aceasta iarna. Data limita de prezentare a proiectului 1 Mai (ziua oamenilor muncii :D ). Premiul cel mare se va decerna la intrunirea de la Bran (daca organizatorii imi permit :santa: ) si va consta intr-un radio Blaupunkt din anii 70, functional dar care are evident nevoie de un pic de restaurare :santa: . E acu sa va vad!Uite si premiul. Mai putin plasticul cu fata care-l imbraca. E stereo si functional, trebuie doar curatat un pic prin interior.

post-41-1195409258_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am trimis deja masina la sudat si vopsit... pina de craciun e gata. imi da cineva un motor pina la bran? :)

Modificat de Fikat
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu cred ca o restaurare (in adevaratul sens al cuvantului) nu se poate porni de la zero si finaliza intr-o asa de scurta perioada de timp...poate doar daca proiectul de la care se porneste este in conditii bune spre foarte bune...chiar si asa...munca pt. restaurare, cu desfacerea surub cu surub a masinii, luata fiecare piesa la mana etc, nu mai vorbesc de repararea tablariei, sablare fosfatare etc (care sa zicem ca se sar)...dureaza ceva mai mult de cateva luni de zile...sau poate doar sa fie cineva dedicat zi si noapte acestui proiect si atat.

A nu se confunda restaurarea cu repararea/reconditionarea etc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tonic se premieaza cel mai bun proiect de restaurare din aceasta iarna. Nu am spus nicaieri ca restaurarea trebuie sa fie totala si gata pana la primavara. Mentiunea a fost facuta cu scopul incurajarii restaurarii si ca urmare nu pot participa masini deja restaurate :salut:. Sper sa nu se supere nimeni.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cred ca o incurajare de restaurare nu e necesara aici pe forum. eu i-as da lui lexxus premiu ptr ca s-a apucat sa faca dintr-o masina franjuri un 1302 original. chiar daca nu pune poze. (dilaru sa se ia de mana cu gherminele :( )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am lansat un concurs, cine vrea participa cel mai bun PROIECT va fi premiat. Daca se vor inscrie mai multi pana la final decizia finala asupra castigatorului va fi una argumentata. Eu cred ca e nevoie de incurajari si de sprijin ca daca ma uit pe topicurile de la "masina mea" numai de restaurare la starea initiala nu poate fi vorba (cu mici exceptii :( ). E timp suficient pt prezentat masina, ideile de restaurare si realizarile ........

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tonic se premieaza cel mai bun proiect de restaurare din aceasta iarna. Nu am spus nicaieri ca restaurarea trebuie sa fie totala si gata pana la primavara. Mentiunea a fost facuta cu scopul incurajarii restaurarii si ca urmare nu pot participa masini deja restaurate :icon_thumright:. Sper sa nu se supere nimeni.

eu doar am vrut sa trag un semnal referitor la folosirea in ultimul timp poate prea des si fara acoperire a termenului de "restaurare". Trebuie ca lumea sa fie constienta ce inseamna un adevarat proiect de restaurare, si sa nu confunde cu o reparatie a caroseriei sau a anumitor parti mecanice etc.

atata tot.

de asemenea consider ca cine chiar este pasionat si vrea sa faca o restaurare in adevaratul sens al cuvantului are cu totul alte motivatii decat premiul pus in joc...dar poate este doar parerea mea personala, care nu inseamna ca este neaparat conforma cu o realitate subiectiva (pt. unii sau altii dintre noi)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in ziua de azi, sau cel putin la noi e mai greu sa faci o restaurare de la A la Z. pentru ca implica munca multa, si mai ales timp (care e problema mare) si investitie maxima.

eu personal stiu ca nu o sa restaurez broscuta in "acel" sens consacrat al cuvantului. insa in afara de reparatia micilor probleme de caroserie, adica reparatie praguri nu o sa schimb nimic estetic. o sa pastrez tapiseria ei originala, chiar daca nu e in cea mai fericita stare, o sa o repar cu sectiuni din acelasi material. mecanica reimprosptatata pe cat se poate si atat. piesele de mecanica noi, 2 bare fata spate noi ptr ca nu pot gasi unele originale intregi sub nici o forma, si montaj atent. m-am zbatut sa gasesc piese originale nemtesti, ornamente accesorii etc, nu NOS, ci folosite cu patina. si inca oscilez intre a recroma unele piese, sau a le gasi in stare mai buna/folosi pe cele existente. spre exemplu manerele de usi au ciupituri de timp in crom. o recromare m-ar costa poate 100 lei, in timp ce un set de clantze folosite pot costa aproape aceiasi bani, dar cu crom original, in stare aproape perfecta. ce ati face in locul meu?

originalitatea masinii in acceptiunea mea se refera la corectitudinea pieselor pe cat se poate posibil, si ami ales pe cat se poate de vechi. inclusiv tapiseria masinii, nu una identica de pe alta masina a aceeluiasi an. un alt exemplu: vitezometrul meu este corect ptr modelul masinii, ca model. 120 km/h, ac transparent, dar e stantat 8.60 (luna.an) masina mea fiind 11.59 (luna.an). asta ar insemna ca nu e original? sau masina va suferi la originalitate? daca schimb tapiseria de plafon inseamna ca masina nu va mai fi originala? ca doar o sa schimb vinilinul ei cu un material identic cu cel din perioada respectiva. daca montez o sectiune de plafon cu ragtop de pe o masina din 62 masina mea va fi strutocamila? eu tind sa cred ca pe masura ce un broscar pastreaza o masina in familie, incepe sa se preocupe incet incet si de eliminarea elementelor "neoriginale". sa nu imi spuna cineva ca daca am releu de semnalizare electroprecizia nou, si nu hella ce avea ea la anul ei, masina mea nu mai e originala. acu sa nu dati cu pietre, mi-am exprimat opinia personala. cred ca masini (de broscute zic sau ma rog seria vw vechi) perfect conservate nu exista in romania. nici chiar a lui neneavictor desi e poate cel mai bien pastrat exemplar din tara alaturi de cea a lui bubu. inteleg ca unii oameni de pe forum poate au pregatirea necesara in domeniu ca isoric/restaurator, sau au mult mai multi ani de broscareala ca mine, insa conditiile in care ne aflam ne impiedica uneori in a atinge scopuri nobile, ca de exemplu restaurarea unei masini la standarde aproape de perfectiune, cu repere originale vw, nu reproduceri braziliene sau adaptari de la alte modele vw.

astept si eu un feedback, cel putin in legatura cu planurile ptr masina mea. de la un avizat in domeniul restaurarilor, astept aici propuneri/intrebari si de ce nu, sugestii. promit s aurmaresc topicul si sa raspund la orice intrebare legata strict de broasca mea. pun poze, dau orice detaliu necesar pina la cel mai mica amanunt. :D

Modificat de Fikat
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sunt 2 chestii diferite...discutia despre termenul de restaurare vs. reparare/cosmetizare etc etc

si discutia despre % de originalitate obtinut dupa un dintre operatiunile de mai sus.

Iti dau doar un exemplu...recromarea elementelor originale nu impieteaza nicidecum la originalitate, de asemenea nici folosirea unor elemente cu cromul original in stare buna insa de exact acelasi model pt. anul respectiv.

Schimbarea tapiteriei poate sa zicem...cu toate ca o masina complet restaurata si care sa si arate ca noua pe afara..parerea mea este ca nu ii cade bine o tapiserie cu defecte/rupturi/cusaturi/carpeli..deci eu personal as reface si tapiseria (daca este posibil..si de curand am aflat ca este si la un pret acceptabil, atunci cu tapiserie exact ca originalul...idem si pt.plafon etc....). daca ins atapiteria si fetele de usi (sa zicem) arata bine atunci e de preferat doar curatarea lor si pastrarea, daca dupa aceasta operatie rezultatul se rifdica la nivelul general al masinii....

Modificat de tonic
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

prima intrebare:

ce ati alege?

1. maner de usa recromat. durata de viata in jur de 2-3-5 ani in functie de calitatea cromajului, cosmetizat si lustruit cu solutii de intretinere ptr viitor.

2. maner de usa original. crom nu perfect, zgarieturi superficiale din utilizare, dar fara pete, fara puncte. durata de viata... inca 20 ani in conditii de exploatare normale.

inclin sa cred ca ce a facut vw atunci nu egaleaza un atelier de cromat acum. poate sunt paranoic, dar as alege varianta 2.

referitor tapiserie: split, ovali cu tapiseria originala, nerefacuta. mici rupturi, dar a masinii.

jaguar, rolls whatever, cu tapiseria cu aspect de piele veche. rupta pe alocuri, tocita binisor, dar a masinii. voi ati schimba asa ceva?

Modificat de Fikat
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

prima intrebare:

ce ati alege?

1. maner de usa recromat. durata de viata in jur de 2-3-5 ani in functie de calitatea cromajului, cosmetizat si lustruit cu solutii de intretinere ptr viitor.

2. maner de usa original. crom nu perfect, zgarieturi superficiale din utilizare, dar fara pete, fara puncte. durata de viata... inca 20 ani in conditii de exploatare normale.

2., evident, geme samba de vechituri in stare buna; uite de exemplu, pentru un prieten care are o broscuta cu specificatii US am comandat din state faruri sealed beam (alea de se arunca cand se arde filamentul :) ) pentru a readuce in originalitate sistemul de iluminat (si renuntarea la niste faruri triste hibridizate de pe skoda)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mi se pare absurd sa inlocuiesti piese cu mici defecte, pentru ca cele noi sunt facute in multe cazuri (la majoritatea masinilro americane vezi cazurile Willys, Mustang, etc) prin China sau in cel mai bun caz Taiwan, cromul nu va dura mai mult decat cel refacut pe la noi, materialele nu mai sunt aceleasi. Piesele astea aduc mare profit celor care le fac pentru ca sunt produse in serii mari cu costuri mici, culmea ca si clientul e fericit pentru ca pretul final nu e mare, (cumpara piesa noua cu pretul cerut de un atelier de restaurare), in timp insa castigul e de partea producatorilor, pentru ca restauratorul va avea nevoie nu peste multa vreme de o noua piesa si tot asa. In concluzie pastrati pe cat posibil piesele originale si inlocuiti numai in cazul in care acestea nu pot fi reconditionate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

alta intrebare: cu sau fara centuri de siguranta? masina mea nu avea centuri, nu avea gauri ptr centuri. am un set de vw, model vechi, si intreb. sa pun/sa nu pun mesteru sa faca gauri ptr ele?

stiu ca se admit masini fara centuri daca nu au fost echipata standard... voi ce ati face?

ca sa nu postez in plus, centurile is normale, cum are si RaduI, nu de poala. prindere in 3 puncte.

Modificat de Fikat
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu unul in orica caz as pune centuri, cel putin in fata. sfatuiesc in 3 puncte, daca nu de poala. se pot gasi si "stil vechi". nu o sa fie strict original dar totusi vrei sa si circuli cu masina, nu sa o cari peste tot cu platforma. parerea mea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revenind la discutia cu tapiteria, poate ca pare carpeala ce am facut (refolosirea cu intarirea partilor obosite) dar a costat 70 RON (20 de Euro) si nu 200 Euro. Desi am spalat-o la 5 grade afara si mi-am petrecut 3 uichenduri sa scot la capat doua scaune, ma simt mandru de ce am realizat. Nu-i perfecta, e veche, cusuta pe alocuri si decolorata de soare dar e din acelas film cu masina. Experienta cu piese noi nu ma convinge sa dau 200 Euro pe niste fete de scaune ;) . Chederele noi la triunghiuri s-au crapat dupa un an! :blink: Chederele la pop-out-uri (dintr-un cauciuc mai bun) sunt mai inguste decat cele originale (geamul se inchide prost) si mai groase, a fost o intreaga aventura sa le montez. Daca tapiteria asta veche se va rupe ( ma indoiesc) intr-un an sau doi e trist, daca una noua de 200 Euro se rupe la fel de repede e o problema. Nici un dilar de astfel de piese nu acorda garantie! Legat de atelierele de cromat (nici astia nu dau garantie ;) ) am cromat 4 capace de roti dupa 2-3 ani aratau cu mult mai rau decat inainte de cromare. Am sa le fac niste poze, nici macar ale originale dupa 30 si ceva de ani nu arata asa. Daca urmariti discutiile pe thesamba.com o sa vedeti ca si acolo se prefera NOS-uri sau SH-uri in stare buna in detrimentul pieselor noi fabricate de SRL-ul Cucu. Fikat eu zic sa nu-ti faci probleme acum pt. un releu de dacia. Restaurarea se face in timp, va veni si momentul in care timpul si banii sau gasirea unor piese in stare buna iti vor permite sa te intorci la repere originale. Mai e o moda ca atunci cand nu poti repara niste chesti la parametrii lor de functionare sa zici ca-s depasite s-au proaste si sa le inlocuiesti cu unele moderne ex. franele ineficiente se rezolva cu adaptarea unor frane disc nu cu repararea celor pe tambure :P . In problema centurilor, parerea mea :P , daca faci o masina cu care sa mergi drumuri lungi sau dese eu zic in afara orasului eu zic sa-ti pui. Daca vrei doar o masina de parade si garaj las-o asa. Centura mi-a salvat viata si consider ca merita mai mult decat un fier, la viata ma refer :lol: . Hai va astept la inscriere cu proiectele voastre de restaurare! Deja am in vedere si un premiu pt. locul doi.Inca ceva legat de centurile oldies trebuie verificate! Am facut rost de unele originale de pe un typ 3 si cand am tras de ele am ramas cu mai multe bucati in mana: erau putrede :D . Zacusera la un mos intr-o magazie si puteau fi folosite doar cu rol decorativ :D .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa 7 ani am ajuns si eu la concluzia ca merita un efort suplimentar sa gasesti piese originale fie ele S/H sau NOS.

Ma uit la chederele care dupa 6 ani arata deplorabil, la fel de rau ca cele originale care aveau 30 de ani, si nu am pus

unele ieftine au fost din cele German Quality.

Acum referitor la piese de schimb si ma refer mai ales la cele S/H, eu sunt de parere ca nu ajunge sa faci rost de ele si dupa aia sa le pui intr-o cutie.

Fiecare piesa trebuie intai reconditionata, curatata (cate piese n-am vazut pline de jeg de parca erau dezgropate dintr-un sit arheologic :( ),

verificata daca mai este functionala si intr-un final depozitata in conditii "civilizate" si pe cat posibil protejate,incetinind inevitabilul proces de imbatranire.

Eu unul iau fiecare piesa la mana si incerc sa o aduc la "lumina", fiecare depozitata dupa aceea in pungi de plastic sau cutii. Daca este o piesa din cauciuc putin talc o protejeaza, piesele metalice un pic gresate pentru a le feri de umezeala, elemente de sticla sau fragile protejate cu bureti.

Foarte bune sunt si pliculetele cu "desicant" cum se gasesc in cutiile de electronice, care puse intre piese absorb umezeala.

Este absolut inutil,strict din punctul meu de vedere, sa tii cutii intregi in care stopurile, mici maruntisuri delicate sunt la un loc cu un tambur plin de rugina si vaselina

degeaba ai un stoc imens de piese glogozite pentru ca unele se vor deteriora iremediabil intr-un final, cauza fiind conditiile improprii de stocare.

Am sa dau si un exeplu de cum pastrez eu piesele, este vorba de un bloc de lumini, toata lumea stie cate de rare sunt S/H si ce preturi au noi,

eu am norocul sa am unul de rezerva, iar dupa 6 ani de stocare arata la fel de bine ca in ziua in care am terminat reconditionarea lui :

dsc00124ph1.th.jpg

Modificat de Bobo1300
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Jos palaria Bobo, un exemplu de urmat ! Din pacate la capitolul piese multi din cei care stocheaza asa ceva le distrug fara sa realizeze asta, lent, si nu numai pe la noi, imi pare rau s-o spun dar realitatea e ca daca n-ai habar cum functioneaza pe masina o piesa n-ai in nici un caz cum sa ai habar cum trebuie conservata corect ca sa-si pastreze calitatile. Pe scurt, se stocheaza cantitativ, "sa fie acolo" de multe ori in ploaie sau in spatii fff umede. In cazul in care omul chiar stie cu ce se mananca piesa respectiva spera ca se vor vinde si asa, adica "ma doare in basca sa munceasca fraierul care le cumpara sa le scoata la lumina". Multi pastreaza ani de zile piese complet distruse sau ofera spre vanzare piese la care orice ai face nu mai pot fi refacute. In alte cazuri oamenii stau linistiti "am o toma de piese", din fiecare cate 3-4, daca le arata unuia care chiar se pricepe se intristeaza brusc, multe din ele sunt numai bune de topit. Am intalnit si la targuri cu pretentii din tari cu traditie oameni care vindeau fier vechi , la pret de piesa noua, chestii rare e adevarat dar intr-o stare irecuperabila. Le cara an de an, spre paguba lor, platesc sa care si sa expouna gunoaie. Exista si comercianti care le stocheaza precum Bobo, eventual le si repara inainte de vanzare, acestia au clienti si fac profit, iar in cazul in care o fac doar pentru colectia personala, se cheama ca au piede de rezerva, pe care pot conta, ca de fiare vechi n-au nevoie decat topitoriile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!