Jump to content

Valva EGR


zonkkk
 Share

Postare recomandată

Salut colegii!

 

Am scos si eu acel EGR (cel din poza este nu? ) era destul de murdar, l-am curatat si l-am montat la loc. Mi-a sters un nene eroarea cu Check Engine inainte de operatia cu Egr-ul si martorul nu s-a mai aprins vreo 500-600 km (inainte l-am mai sters odata fara sa curat EGR si a aparut in 50 de km).

 

Ideea e trebuie readaptat sau facut ceva in plus dupa ce l-am curatat? Si doar acea piesa se curata sau e un mecanism intreg ce se poate curata?

 

Apropo, nenea ce mi-a facut diagnoza mi-a spus sa imi curat EGR. Putea cumva sa vada daca e doar EGR cu probleme sau putea sa vada eventual si catalizatorul?

w5sq.jpg

Modificat de tzontzolino
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

se adapteaza usor cu vagcom. Cumperi un cablu si iti faci singur treaba

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iti dai seama ce mecanic am....EGR e prin zona sau unde il gasesc? Se scoate doar EGR sau si acea conducta (asa am vazut o poza pe net) ? Se curata usor sau e vreo metoda mai speciala?

 

Multumesc!

Modificat de tzontzolino
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In foto dreapta jos este EGR.post-10189-0-11024500-1391090272_thumb.j.Pentru demontare trebuie sa slabesti/desfaci teava mai intai de la clapeta de acceleratie apoi o scoti de la EGR. Se curata relativ usor (numai partea de jos-cea cu gaurile de intrare/iesire). Ai grija sa nu iti intre solutie de curatat la partea electrica.Dupa curatare verifica sa culiseze usor tija interioara (sa nu agate/sau sa ramana blocata)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Masina are 82 000 km reali - au fost verificati in reprezentanta. Ce pare mai plauzibil sa fie? Un egr murdar sau catalizator dus? Masina a fost exploatata putin necurespunzator in sensul ca cine a mers cu ea prin Germania a cam mers cu viteza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Am rezolvat azi problema oscilatiilor la relanti prin curaterea valvei EGR. Turometrul sta nemiscat unde trebuie, in schimb se vede un tremurat al motorului. Nu se aude nimic anormal, se comporta in parametri, doar ca la relantii tremura dar nu foarte tare(in masina se simte foarte putin). Poate fi de la tampoanele pe care sta motorului? Am schimbat si bujiile dar tremuratul a e la fel. mecanicul mi-a recomandat sa pun un aditiv in ulei, Duralube, si in benzina. El a spus ca a folosit la multe masini si a vazut rezultate bune. Voi ce parere aveti de acesti aditivi?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este suficient un ulei bun (cu norma recomandata de VW pentru motorul tau) schimbat la timp.Parerea mea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ai grija mare mai ales cu aditivii de ulei sa nu pateasca ceva motorul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare!  Ma confrunt cu o  problema la motorul asta 1,6 16V AZD. Un timp am tinut EGR-ul anulat si anume l-am obturat.

Ieri am inlocuit egr-ul cu unul functional. L-am adaptat cu VAG.comul rezultand ADP OK, apoi am trecut la testul de drum, dupa ce motorul a ajuns in 90 de grade 

la mers constant ~60km/h are intreruperi, simtindu-se cel mai bine daca stau cu mana pe schimbator, la 80 km/h aceeasi treaba. Daca trec de 3000 de rpm nu mai intrerupe, nici cand accelerez...

Ma gandesc.. daca era sa deschida egr-ul prea mult, nu trebuia sa dea "excessive flow"? Cand il aveam obturat, dupa ~30 de km imi dadea eroare "insuficient flow".Sa fie de vina MAP-ul?  

sau vreo bobina mai obosita si sa nu faca fata cand e oxigen mai putin in amestec?

 

Mentionez ca nu oscileaza la relantii, iar dimineata la pornire treb sa dau mai mult la automat, nu pleaca la sfert si cand incerc sa plec de pe loc fara sa o las 1 min sa mearga, se opreste chiar daca o tin din acceleratie. Dupa ce o repornesc nu mai am treaba, plec de pe loc fara acceleratie. Nu stiu daca au acceasi cauza problemele sus mentionate..

 

Astept pareri

Modificat de comrace_ultra
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deschiderea valvei egr este raportata la cantitatea de aer ce intra in motor si la regimul in care se afla motorul.

 

Sunt unele motoare care masoara cantitatea de aer ce intra in motor prin intermediul unui debimetu ori prin potentiometrul de pozitie al clapetei de dozaj.

 

Deschiderea EGR  este in general posibila  cand motorul este in sarcina partiala, iar dupa 3000 rpm , si in accelerare este mereu inchis fie ca e diesel fie ca e benzina.

 

Tu prin obturarea EGR ului nu ai decis daca e EGR ul e de vina ori debimetri/potentiometrul clapetei de debit, si ptr mine din explicatiile tale inteleg ca e o problema la debimetru/potentiometru de pozitie  deoarece recircularea gazelor , fiind incorect controlata , duce la un mers neregulat  atunci cand EGR ul deschide.

 

La adaptarea cu VAC com ul nu reusesti sa il pacalesti  sa reduci putin cantitatea de gaze recirculate??


Deschiderea valvei egr este raportata la cantitatea de aer ce intra in motor si la regimul in care se afla motorul.

 

Sunt unele motoare care masoara cantitatea de aer ce intra in motor prin intermediul unui debimetu ori prin potentiometrul de pozitie al clapetei de dozaj.

 

Deschiderea EGR  este in general posibila  cand motorul este in sarcina partiala, iar dupa 3000 rpm , si in accelerare este mereu inchis fie ca e diesel fie ca e benzina.

 

Tu prin obturarea EGR ului nu ai decis daca e EGR ul e de vina ori debimetri/potentiometrul clapetei de debit, si ptr mine din explicatiile tale inteleg ca e o problema la debimetru/potentiometru de pozitie  deoarece recircularea gazelor , fiind incorect controlata , duce la un mers neregulat  atunci cand EGR ul deschide.

 

La adaptarea cu VAC com ul nu reusesti sa il pacalesti  sa reduci putin cantitatea de gaze recirculate??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

Deschiderea EGR  este in general posibila  cand motorul este in sarcina partiala, iar dupa 3000 rpm , si in accelerare este mereu inchis fie ca e diesel fie ca e benzina.

 

La adaptarea cu VAC com ul nu reusesti sa il pacalesti  sa reduci putin cantitatea de gaze recirculate??

 

tot textul e de neinteles dar macar nu mai induce lumea in eroare daca nu ai lucrat cu VCDS sa vezi cum functioneaza EGR live la un benzinar

Modificat de SergiuD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Toata adaptarea EGR-ului se face automat, din ce am observat si anume citeste pozitia de minim, pe cea de maxim(cand supapa este la maxim deschia) iar in functie de aceste doua valori, jongleaza cantitatea de noxe recirculate... ma gandesc ca si MAP contribuie la acest reglaj, pe langa potentiometrul de la clapeta de acceleratie

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

MAP contribuie in mers, prin masurarea diferentei de presiune ( de fapt e depresiune) sesizata de el in galeria de admisie in urma deschideri pe maxim a EGR, astfel ECU stie ce flow de gaze poate debita EGR, de aici si erorile de insuficienta sau excesiv, la aceasta deschidere inregistreaza si valorile obtinite de la potentiometru de pozitie astfel va sti sa dozeze amestecul prin deschiderea partiala in functie de sarcina si turatie, totodata apare in canalul 74 adapt ok, deci ECU face singur adaptarea

 

parametrul pressure difference se gaseste in canalul 75 si apare doar dupa ce trece motorul de 60 grade cand EGR incepe sa lucreze si se merge la turatie si sarcina constanta (cel putin la mine asa e) si cred ca e doar un ajustaj fin in dozajul EGR in functie de particularitatile fiecarui motor sau a presiuni atmosferice care am observat ca influenteaza mult, de asemenea am mai observat ca aceasta diferenta de presiune scade pana la un moment dat cu cat se merge mai mult cu masina mai ales in regim extern

Modificat de SergiuD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

deci sa inteleg ca dupa ce  merg un timp, mai constant cu masina, este posibil sa se mai ajusteze dozajul?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu asta zic ca se intampla din moment ce valoarea la pressure difference din canalul 75 se modifica, e un parametru dinamic ca si fuel trim dat de lambda

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

stand pe loc verificand diverse canale sa vad diferite valori, pe canalul 75 imi apare error; o sa verific in mers la viteza constanta dupa ce motorul ajunge in 90 de grade, sa vad ce afiseaza canalul 75  :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

... e un parametru dinamic ca si fuel trim dat de lambda..

Doua extrase din manualul de reparatii - Adaptare EGR-AWY,AZQ,BMD,BME.pdf - pt. motorul meu AZQ, si- Adaptare EGR-AUA,AUB,BBY,BBZ,BKY.pdf pt. motorul tau - BBY. Din analiza celor doua documente eu trag urmatoarele concluzii:

- Adaptarea EGR - in grupul 074 - se face in cazul unei erori (dupa curatare); cand se schimba EGR ; cand se schimba motorul sau ECU;

- Informatiile din grupul 075 - sunt necesare in cazul unei erori stocate in ECU, pentru a vedea daca  EGR  functioneaza in parametrii stabiliti de fabricant;

- Pentru a nu distorsiona rezultatele afisate este necesara respectarea procedurilor (cu motorul la ralanti se apasa de 5 ori scurt dar profund pedala de acceleratie pana la turatia maxima);

Se stie ca ECU comanda deschiderea EGR cu un anumit procent pe baza informatiilor din hartile stocate in el.Consider ca feedbackul (in ceea ce priveste EGR) primit in timp real este folosit de ECU numai pentru a sti daca EGR functioneaza in parametrii si in cazul in care constata abateri trece pe o alta harta si aprinde becul in bord.  

Modificat de ionel.d.2007
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ionel - iti recomand sa faci practica in VCDS si apoi sa vi sa ne zici ce ai reusit ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

post-10189-0-81613400-1393175739_thumb.j   No comment!

Modificat de ionel.d.2007
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ai VCDS ? verifica acolo cum lucreaza daca vrei sa vezi, in rest nu inteleg ce vrei sa zici...

Modificat de SergiuD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin cu informatii, am urmat sfaturile voastre si am facut test in measuring block, pe canalul 75 si intradevar dupa un timp de mers constant, apare si parametrul pressure :D  apoi in chenarul de diagnoza mi-a aparut syst ok. Observ ca masina merge ok, nu mai am intrerupe; o tin sub observatie un timp, sa vad daca exista recurenta :icon_cool:   

Modificat de comrace_ultra
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

... in rest nu inteleg ce vrei sa zici...

 

Daca nu stii engleza, da-mi un pm si iti traduc :lol:

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

comrace_ultra - nu vreau sa te dezamagesc dar si la mine dadea la teste ok EGR dar dupa un timp a inceput sa mearca in suturi urat, am ajuns pana acolo sa-l deconectez la un drum sa pot merge linistit cu masina, problema la al meu provine de la potentiometru, l-am masurat si are valori aiurea

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!