Jump to content

Cutia de viteze - Probleme


bogdancmb
 Share

Postare recomandată

Bogdan Moraru

Revenind la miscarea schimbatorului si agatarea la schimbatul in viteze pentru motoarele pe BENZINA, cu timoneria mai proasta ca la batrana Dacia, astazi am schimbat bucsele la tamponul anti-cuplu (Cel de sub cutia de viteze).

Impresii. Schimbatorul este batz, vitezele sunt fixe si precise, nem smuceala la decelerare sau accelerare

Dezavantaj care pe mine personal nu ma deranjeaza (Se simt vibratiile mai bine in caroserie, cel putin la plecarea dupa loc, dupa care nu se mai simt) bucsele sunt PowerFlex si se pot comanda daca nu ma insel de la Nick Racing si costa cu tot cu transport 122RON.

Numai bine!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin cu niste detalii si anume ... cand este motorul rece nu se agata de la 1 la 2 , cand ajunge la 90gC incepe sa agate ... sa schimb uleiul cu ceva 75w90 cum au mai facut si altii ? sa fie de la ulei ? multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin cu niste detalii si anume ... cand este motorul rece nu se agata de la 1 la 2 , cand ajunge la 90gC incepe sa agate ... sa schimb uleiul cu ceva 75w90 cum au mai facut si altii ? sa fie de la ulei ? multumesc

Eu zic sa incerci un schimb de ulei la cutie,un 75w90 si vezi cum se comporta daca nici asa nu merge incearca un reglaj la timonerie sau daca nici asa varianta cea mai naspa discul de ambreiaj.Din ce stiu de la un mecanic daca la cald face figuri la intrat in viteza e discul de ambreiaj. :banghead:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

turigioiuvas_AG

Cit ulei intra in cutia mea de viteze?

Am un vw.golf 4 1.9tdi 81kw din 2001 motor ASV, vreau sa stiu cit ulei intra si ce tip.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2l, 75W90 synthetic

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ Bogdan Moraru

Te rog daca poti sa adaugi niste poze cu piesele respective sa intelegem mai bine unde sunt si cum se pot schimba (service/acasa) etc. Mersi

Modificat de R&W
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu zic sa incerci un schimb de ulei la cutie,un 75w90 si vezi cum se comporta daca nici asa nu merge incearca un reglaj la timonerie sau daca nici asa varianta cea mai naspa discul de ambreiaj.Din ce stiu de la un mecanic daca la cald face figuri la intrat in viteza e discul de ambreiaj. :rolleyes:

da am sa incerc cu ulei ... posibil sa fie si de la disc nush ce sa zic ... decat ... ca l-am schimbat anul trecut intreg kit-ul de ambreiaj de la valeo .... am sa revin cu detalii dupa ce schimb uleiul si reglez timoneria ... ms

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca era de la ambreiaj agata la orice treapta nu doar la 2.

daca nu e de la ulei aproape sigur e ceva la sincroanele cutiei. bafta, si sa fie de la ulei.....si mie imi agata in 2 si 3 daca schimbam un pic mai repede si dupa schimbul de ulei s-a rezolvat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bogdan Moraru
@ Bogdan Moraru

Te rog daca poti sa adaugi niste poze cu piesele respective sa intelegem mai bine unde sunt si cum se pot schimba (service/acasa) etc. Mersi

http://www.racingnick.ro/rn/items/1978/GOL...-03.html#prices Aici gasesti linkul catre distribuitor. In principiu nu prea ai cum sa faci operatiunea asta acasa din 2 simple motive.

1. Trebuie sa intri sub masina si sa desfaci 2 suruburi care prind tamponul de cutia de viteze, si inca 2 suruburi care prind tamponul de carul (puntea) fata.

2. Suruburile care prind tamponul de puntea fata sunt din fier, in aluminiu (suportul) deci se coxeaza. Acel cox practic sudeaza surubul de tampon si risti sa se rupa, cazul meu. Daca nu ai elevator, este mare chin.

Si nu in ultimul rand, bucsele fiind poliuretanice, se strang mult mai greu si pentru a le putea pune in suportul propriuzis, tamponul anti-cuplu iti trebuie macar o presa, sau un cric si ceva inventivitate.

It's ok now? :beer:

Numai bine!

Eu zic sa incerci un schimb de ulei la cutie,un 75w90 si vezi cum se comporta daca nici asa nu merge incearca un reglaj la timonerie sau daca nici asa varianta cea mai naspa discul de ambreiaj.Din ce stiu de la un mecanic daca la cald face figuri la intrat in viteza e discul de ambreiaj. :D

Tin sa iti spun ca si mie imi agata la rece, cu ulei nou in cutie. Am zis ca e de la ulei, da si schimba, am zis ca e ambreiaj...problema era de la idiotenia de tampon care, este a nu stiu cata oara cand ma repet dar totusi o spun iar, are o timonerie legata prost de ea. In consecinta, nu este ca la disesel, are multe articulatii foarte puntin flexibile. In aceasta idee iti propun sa incerci ce realizam eu, pune masina cu botul in deal, sau in vale si schimba treptele. Vei vedea ca nu mai agata. De ce? pentru ca se aseaza cutia cum ar trebui sa stea de fapt, si timoneria vine in pozitia ei normala.

Schimba tamponul anti-cuplu si vei vedea ca nu mai agata in nicio treapta ;) testat de subsemnatul

daca era de la ambreiaj agata la orice treapta nu doar la 2.

daca nu e de la ulei aproape sigur e ceva la sincroanele cutiei. bafta, si sa fie de la ulei.....si mie imi agata in 2 si 3 daca schimbam un pic mai repede si dupa schimbul de ulei s-a rezolvat

Fratilor, ambreiajul de obicei agata, nu atunci cand literalmente discul de amberiaj este dus, ca ala cupleaza, poate nu bine, dar cand nu e bun patineaza. Aici este problema fie din rulmentul sau placa de presiune. Acolo e partea cu agatatul in cel mai bun caz. Daca s-au dus sincroanele....este cu totul alta problema, mare.

Spor si seara buna

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ Bogdan Moraru .... masina mea este tdi ... la mine se referea postul lui razva_88

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bogdan Moraru

Am observat ca este TDI, dar daca nu nimeresti uleiul bun, ca grosime (Vascozitate) etc, acesta la rece va fi marmelada, si la cald apa de ploaie, deci la rece va intra greu in viteze si va agata, si la frig va trece unsa printre trepte. Este o chestiune delicata, crede-ma ca mi-am schimbat eu uleiul in cutie si nu este asa de usor precum pare. Daca nu este uleiul bun, o sa boscorodesti tot timpul ca agata sau merge greu.

Numai bine!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ok, am inteles ... este o problema delicata ... ai tot vb de ulei bun si ulei nebun ... dar nu ai zis nimic in privinta lui ... ce sa bag ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uleiul de cutie nu se ia pe ghicite... Daca vrei sa iasa treaba ca la carte, ia ulei original de la reprezentanta VW si nu vei avea problemele enumerate de colegul Bogdan Moraru.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius1982.11

Si eu recomand OEM, eu de ala am pus. Merge fara problme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut.Am vazut diverse topic-uri cum ca uleiul este de vina sau sincroanele la agatarea treptelor.Deci va zic din proprie experienta ca la masina din semnatura am avut enumerate probleme la cutie.Am avut-o data jos de pe masina de 3 ori si cunosc destul de bine problema.Pana sa o dau jos a3 oara si mie imi intra greu in viteza la rece si imi agata la cald destul de rau.A 3 oara mi sa blocat cutia din cauza la o siguranta de la treapta a5 si pana sa o duc la reparat m-am ambitionat si mi am desfacut cutia bucatele.Credeti ma ca am ramas uimit cat de bine arata cutia cu toate ca intra forte greu in viteza la rece si la cald agata.cutia nu avea deloc uzura nici pe sincron sau altceva.In conluzie daca la rece intra greu este dusa place de presiune sau uleiul acesta fiind prea vascos.La cald daca intra greu in viteza sau agata ori este discul de ambreiaj sau timoneria.Cel care mia reparat cutia mia zis sa pun ulei in cutie,G052726A2 ulei recomandat de constructor care costa 42,53 lei/l,sau 75w90.Indiferent ce tip de ulei preferati din care am enumerat eu credeti-ma ca am experimentat cutia se va comporta frumos si la rece si la cald.Si cand o cutie agata la intrarea in viteze poate sa fie si din cauza tamponului de la cutie nu numai de la sincroane sau mai stiu eu de la ce.Si nici nu am auzit ca poate sa fie din cauza la sincroane ca agata.Am pus o poza cum arata sincronul si pinionul de la cutia mea si care agata la greu si intra la rece extrem de greu in viteza mai ales la rece..eu zic ca nu are uzura deloc :(

post-46557-1274123387_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am avut si eu "problema" asta. Cred ca intradevar esti perfectionist. Ignora si va disparea ca prin minune :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bogdan Moraru am vorbit cu cei de la ***** (nu vreau sa fac reclama) pentru bucsele powerflex ca sa dau comanda la "dogbone".Toate bune pana cand i-am intrebat "sigur se potrivesc?" iar ei imi trimite poza ca sa vad bucsele.Exact asa arata si bucsele tale?

pff85420poza.png

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bogdan Moraru

Da,

Astea sunt bucsele din DogBone. Spor la modificat!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare Are un prieten o problema cu Treapta I si treapta II ! In treapta unu intra foarte greu si se roteste maneta de schimbator cand intra in Intaia!Iar in a doua la turatii mari nu vrea sa intre! are un Golf 4 din 2003 1.6 16v 77kw! Astept raspuns! O zii buna MS!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut.e posibil sa fie ambreiajul pe duca de intra greu in viteza

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La masina din semnatura am si eu aproape aceeasi problema, masina are in jur de 150.000 km....intra greu in prima viteza daca motorul este rece (inainte sa se incalzeasca la 90 de grade, asta nu numai iarna...ci si vara) dupa ce merg cu el vreo 20-30 km...incepe sa isi dea drumu fara probleme...chiar intra in treapta 1 pe la 40km/h (asta daca exagerez). Ce sa fie de vina? Uleiul din cutie?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

incearca sa schimbi uleiul in cutie.Iti recomand sa bagi ulei recomandat de constructor G052726A2 care costa 41 lei/l sau 75w90 care costa tot la fel.incearca sa vezi daca merge daca nici asa atunci cred k trebuie sa schimbi chitul de ambreiaj dar nu cred k si eu am avut aceeasi problema la cutie si cand i-am schimbat uleiul nu am mai avut probleme cu intratu greu la rece.Spor la treaba si sa imi zici cum ai rezolvat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

urspintzer 02

la masina din semnatura am problema cu cutia,in sensul in care la rece merge ca unsa,la cald (dupa ce rulezi cu ea 5-6 km)incep problemele intra greu 1 si 2 cateodata sare si din 1,devine greoaie asa lasa impresia.Nu stiu incotro sa o apuc.Sa schimb uleiul,sa schimb cutia,sa schimb ambreiajul.Precizez ca am curatat si timoneria,atat cat mi-a incaput mana cu sprayul degripant si cu carpa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

lucian.1950

Vezi ce e cu uleiul, ai destul ulei in cutie ?! cred ca nu...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare. As vrea sa verific si eu nivelul uleiului din cutie la motorul meu AUS si nu stiu pe unde sa ma uit. Daca ma poate ajuta cineva cu o poza sau ce cheie trebuie ii raman dator.ms

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!