Jump to content
flopem

Epurator gaze

Recommended Posts

GABIVVX

scuze am gresit cu link respectiv.Da o fuga la o reprezentanta,poate reusesti sa faci ceva..din cate stiu nu se gasesc numai furtunele separat.Iti pot da cateva coduri de af dar nu iti pot furniza preturi pt ca nu le gasesc pe stok nicaieri..MALŇ 177541,IMPERGOM 223538.

:(

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ebi

Cele 2 coduri, Maln si Impergon sunt coduri pentru setul de 2 buc la 2 firme diferite, sau un cod este pentru un furtun si celalalt cod pentru alt furtun? Deocamdata am pus un furtun de plastic de la instalatii electrice ( tub copex ). Daca aveti va rog si codul de la garniturile de la epurator? Curge putin ulei si vreau sa-l curat. Daca se poate o poza pe care sa o pot tipari? Vreau sa merg cu poza la magazinul de piese auto, ca am fost cu certificatul de inmatriculare dar ei nu au gasit ce vreau eu. ( motor AXP, 1,4 16V VSSZZZ1MZ1RO55487 )

La rezistenta aceea i-am scos firele (mufa) pe timpul verii ca nu are nici un rost, consuma curent si coace furtunele cu caldura degajata. La mine cel putin, merge tot timpul. Nu este comandata de ECU sa porneasca doar la temperaturi negative de exemplu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
GABIVVX

codurile de la garnituri le aveai 2 posturi mai sus tot de mine postate.garnitura mare N 90617501 si garnitura mica 036103677.Da o fuga la o reprezentanta Skoda,VW,Seat..vezi ce pret iti fac fiecare in parte..e accelasi motor accelasi sistem.(28) 036103493BB

breather hose / F >> 1M-1B035 000* / F >> 1M-1R039 000*

/ AHW,APE,AXP

(28) 036103493BB

breather hose

/ AUS,AZD

28A 036103474C

breather hose / for vehicle use in cold climates / F >> 1M-1B035 000* / F >> 1M-1R039 000*

/ AHW,APE,AXP

28A 036103474C

breather hose / for vehicle use in cold climates

/ AUS,AZD

(28A) 036103474L

breather hose / F 1M-1B035 001>>* / F 1M-1R039 001>>*

/ AHW,APE,AXP

19 este epuratorul de pe masina ta(19a apare in schema dar nu ai tu treaba cu el)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ebi

Am vazut codurile de garnituri epurator de mai sus, dar am crezut ca sunt valabile pt. codul AZD de motor, nu am stiut ca sunt bune si pt. AXP. Raspunsul de mai sus era pt. AZD. Mersi pt. informatii, ati fost foarte prompt.

Cat despre furtunele care pleaca din epurator,dupa desen reiese ca eu am modelul 28a nu 28, adica ala pentru masini exploatate in climat rece.(cold climates)- cu rezistenta de incalzire a carei mufa recomand sa o scoateti pe timpul verii cum am zis mai sus.

Share this post


Link to post
Share on other sites
andygtafan

Recent am fost si eu la un service pentru ca imi iesea fum de sub capota si nu stiam de unde. Problema era insa o garnitura de la epurator care era ferfenita si care permitea scurgerea uleiului direct pe catalizator. In urma curatarii epuratorului si inlocuirii garniturii am scapat de fum si sper sa nu mai apara nici vechea problema pe timp de iarna cu spuma galbena pe la buson si pe joja. Epuratorul ajuta la extragerea vaporilor de apa(nu de benzina) si a altor gaze din motor si introducerea lor in admisie, inainte de filtrul de aer. Din cate am vazut demontarea/montarea este destul de usoara, se face numai de sub masina si nu se pierde ulei in urma procedurii.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ebi

Eu am comandat cele 2 garnituri de la epurator si costa 6 lei bucata, originale. Furtunele care duc in sus la filtrul de aer nu le-am gasit decat cu rezistenta cu tot si cica costa 160 lei originale. Nu dau atatia bani, nu pentru ca nu am, ci pentru ca nu merita atata.

Sa stii ca desi ai curatat epuratorul, iarna tot o sa ai spuma galbena la buson (maioneza), pentru ca aia este condens de apa amestecata cu ulei si se face din cauza frigului, umezelii si mersului pe drumuri scurte.

Rolul epuratorului nu este tocmai cel descris de tine. La orice motor, scapa gaze in timpul exploziilor pe langa cilindrii. Alea se acumuleaza in carterul motorului. Sunt compuse din fum, benzina nearsa, picaturi de ulei. Toate motoarele au un furtun de aerisire a carterului. Daca acesta se infunda, se face presiune si arunca joja, capacul de ulei, uleiul afara. Aceste gaze se recirculeaza prin filtrul de aer (intra la ars) din motive de economie de combustibil si mai ales de poluare. Pentru ca aceste gaze contin si picaturi de ulei care este bine sa fie recuperate si nu arse, trec prin epurator sau separatorul de ulei unde sunt oprite de site sau ghemotoace de sarma si se scurg inapoi in baia de ulei.

Am uitat sa spun ca gazele mai contin si vapori de apa. Bine ar fi ca doar gazele cu vapori de benzina sa intre la ars si tot ce este retinut de epurator sa nu se scurga in baie ci sa se colecteze si ulterior odata la cateva luni sa se arunce. Am vazut pe you tube demonstratii cu ce se strange in 3 luni, dar asta tine de tuning.

Share this post


Link to post
Share on other sites
nelutzui

Ebi, spune-mi te rog unde ai comandat garniturile pentru epurator. Stie cineva daca se gasesc la reprezentanta vw?

Share this post


Link to post
Share on other sites
andras.ilyes87

Salutari! As avea o intrebare in legatura cu epuratorul asta, va atasez poza cu rezultatele de la test, zicea domnul de la service ca trebuie schimbata supapa de retinere vapori combustibil.

Asta ce este mai exact, cum se schimba, si cam cat costa, daca stie cineva. Msi mult!

post-76834-0-50923400-1318756808_thumb.j

Share this post


Link to post
Share on other sites
GABIVVX

nu are legatura epuratorul cu sistemul de alimentare.Banuiesc ca e vorba de supapa de pe canistra de vapori aflata pe langa rezervor.Racordul respectiv cu supapa pe el este in jur de 30 euro numai pe original il gasesti.Nu sunt 100%sigur ca despre asta e vorba...dar asta cred.Piesa 12 din schema..

post-64586-0-46481500-1318758690_thumb.g

Share this post


Link to post
Share on other sites
sorinaccio_G5

am fost la reprez vw, si mi s-a spus sa inlocuiesc furtunele de la epurator pt ca sunt intr-o stare de degradare, v-as intreba unde le pot gasi de cumparat si la ce pret sunt, in afara de cel din reprezentanta vw

Share this post


Link to post
Share on other sites
GABIVVX

Imi trebuie un cod de motor.Oricum sunt destul de circumspect in legatura cu informatiile primite de tine de la reprezentanta...wink.png

Share this post


Link to post
Share on other sites
mac_cata

Salut!

Am si eu nevoie de acele garnituri ale epuratorului de gaze ptr masina din semnatura, cod motor AUB.

Ma poate ajuta cineva?

Multumesc anticipat.

Share this post


Link to post
Share on other sites
GABIVVX

N90617501 si 036103677

Share this post


Link to post
Share on other sites
andygtafan

Se pare ca tot de la epurator am avut si zilele astea probleme cu pierderile de ulei, in sensul ca odata cu temperaturile astea de -15, -20 de grade, am pierdut cam un litru de ulei pe la buson si joja. M-am speriat citind pe net pareri cum ca ar trebui segmentat motorul, insa o vizita la service mi-a demonstrat ca prin curatarea epuratorului scap de problema asta. Ideea este ca la temperaturi scazute, condensul care se formeaza excesiv in epurator, ingheata peste noapte sau in timpul stationarilor lungi si influenteaza circuitul uleiului prin motor. Un alt mecanic mi-a spus ca din cauza ca epuratorul e obturat, se aduna gazele in carter si se aprind la un moment dat, de aceea gaseam ulei improscat in tot compartimentul motor.

Share this post


Link to post
Share on other sites
GABIVVX

Nu se aprind,pur si simplu apare o presiune mare in carter si uleiul iese pe unde apuca..joja..semering vilbrochen fata-spate.

Share this post


Link to post
Share on other sites
andygtafan

Da, si eu sunt de acord ca asta ar fi explicatia pentru care uleiul refuleaza cu asa putere. Din pacate, la mine a tinut doar o zi figura cu curatatul si acum a inceput sa faca la fel. Nici nu stiu daca sa caut un epurator la dezmembrari, iar de nou nu am vazut sa pot cumpara de pe nici un site. O sa intreb la reprezentanta.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Carmina

,,Se pare ca motorul meu e chiar pe duca. Dupa ce am schimbat uleiul de la 5w40 la 10w40, anul trecut, pentru ca nu aveam compresie buna, acum, o data cu gerul asta, a inceput sa imi arunce ulei pe la buson si joja" parca asa afirmai nu andy?

Daca esti sigur ca antigelul este la nivel, nu rebuie sa completezi.... parerea mea filtrul de ulei jos, la fel si uleiul si incearca un 0w40 sa vezi ca n-a mai tusi... :lol: marmelada produce galeata aia de apa de care nu te mai scapi... cand apuca sa se subtieze i-ai luat maul....asa ca nu te mira ca dimineata copca este inghetata, si da p-afara. :icon_thumright:

Edited by carmina

Share this post


Link to post
Share on other sites
alexedyson

am si eu nevoie de o poza clara cu epuratorul de gaze la vw golf4 1.4 16v

Share this post


Link to post
Share on other sites
apkah

garniturile astea pentru epurator se gasesc numai la reprezentanta? :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites
bn64and

nu..la orice magazin de piese, pe comanda

ai aici codurile:

garnitura mica 036103677 si garnitura mare N 90617501.

Edited by bn64and

Share this post


Link to post
Share on other sites
gdm

Stie cineva cat este costul schimbarii celor doua garnituri si al curatarii separatorului?

Share this post


Link to post
Share on other sites
andygtafan

Daca te referi la epurator, curatarea costa cam 30 Ron, iar garniturile 6 Ron bucata.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Carmina

gdm daca te incumeti, poti sa faci tu operatiunea, ce zici te ajuta?

post-25544-0-07666700-1335982692_thumb.j

post-25544-0-11671600-1335982700_thumb.j

Share this post


Link to post
Share on other sites
gdm

Multumesc andygtafan!

Multumesc Carmina!!!

Va povestesc ce am rezolvat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri