Jump to content
flopem

Epurator gaze

Recommended Posts

gdm

Am gasit cele doua garnituri: 7 si 6 lei buc.

A fost demontat epuratorul (care era curat), au fost inlocuite garniturile.

Manopera: 60 lei (cam scumpel).

A doua zi sub masina o mica pata de ulei.

Ce se intampla?

Azi ma duc din nou sa o urc pe rampa.

Share this post


Link to post
Share on other sites
gdm

Operatia a reusit. Pe la epurator nu mai curge nimic.

Pata este de la surubul de golire a uleiului.

L-am achizitionat (5 lei cu tot cu saiba de etansare). Urmeaza sa-l schimb.

Share this post


Link to post
Share on other sites
c0sminel

pai si nu schimbi si uleiul daca schimbi surubul?

Share this post


Link to post
Share on other sites
marian_c

alta data, nu mai da fuga sa dai 5 lei pe un surub, + deplasarea pana la locul unde e surubul de vanzare.

Iei saiba minune, care de acum e tare si nu mai etanseaza, si o inrosesti la aragaz, frumusel, si ii dai drumul intr-un borcan cu apa rece.

O sa ai o saiba de cupru, decalita, moale, care in momentul strangerii, iti va etansa locasul.

In plus de banii aia, putem bea cateva sticlute cu bere.

Share this post


Link to post
Share on other sites
rigocalin

Salutare lume,

Am facut un transplant de motor din AUA in BBY pt Fabiutza mea dar am o dilema...

Epuratorul de gaze pe BBY are rezistenta aia pt a impiedica formarea dopurilor de gheata.. Cum o alimentez? E comandat de ECU sau e alimentat direct cu 12v?

PS: Daca aveti si o schema/poza aprindere de BBY (bobina individuala VS monobloc) va raman dator.

  • Downvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
SergiuD

Mi-am achizitionat cele 2 garnituri pentru epurator (poza1). Am reusit sa fac poza (#2) la furtunul care iasa din epurator (cred) si in locul unde intra in galeria de admisie sub clapeta de acceleratie (poza3).

 

Nedumerirea mea e felul cum se declipseaza acele mufe care le are in capete sa pot da epuratorul jos de pe masina la curatat.

post-75511-0-34738800-1381426520_thumb.j

post-75511-0-39328400-1381426535_thumb.j

post-75511-0-87883000-1381426541_thumb.j

Edited by SergiuD

Share this post


Link to post
Share on other sites
Carmina

Are 2 urechiuse de plastic.

Share this post


Link to post
Share on other sites
SergiuD

Merci.

:flower:

 

LE - Apropo trebuie apasate, nu?

Edited by SergiuD

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mr VW

Cat te au costat garniturile !? Si de unde le ai luat ?! Mc

Sent from my iPhone 4s using Tapatalk on ios 7

Cat te au costat garniturile !? Si de unde le ai luat ?! Mc

Sent from my iPhone 4s using Tapatalk on ios 7

Share this post


Link to post
Share on other sites
SergiuD

De la un magazin din colt cu 20 de lei, daca le luam de la o reprezentanta skoda primeam ceva discount si chiar daca pretul normal era mai mare cu reducerea pentru vechimea  masinii iesem cu 2, 3 lei sub pretul de mai sus.

Share this post


Link to post
Share on other sites
SergiuD

Poze cu operatiunea:

 

 

post-75511-0-94742300-1381607402_thumb.j

post-75511-0-09060600-1381607411_thumb.j

post-75511-0-01053300-1381607416_thumb.j

Edited by SergiuD

Share this post


Link to post
Share on other sites
cretzu_28

salut,

epuratorul acesta are lagatura cu check engine-ul si cu pierderea de putere? cred ca imi trage aer fals pe acolo, este posibil? ms anticipat

Share this post


Link to post
Share on other sites
SergiuD

unde iti intra vaporii de ulei din epurator: in galeria de admisie (atunci are legatura) sau in carcasa filtrului de aer (atunci nu are legatura) ?

Edited by SergiuD

Share this post


Link to post
Share on other sites
cretzu_28

din cate mi-a zis mecanicul in galeria de admisie. am golf 4 1.6 16V cod BCB an 2003. ...ms...

Share this post


Link to post
Share on other sites
SergiuD

cred ca din 2003 pe toate benzinarele 1.4 - 1.6 cu 16v asa s-au facut ca si update sa nu se mai infunde mai ales iarna de la vaporii de apa, initial vacumul creat in carcasa la filtrul de aer nefiind suficient sa decongestioneze epuratorul.

 

eu aveam pierderi de putere cand ajungea motorul cam pe la 60 - 70 de grade, am dat vina pe epurator fiindca atunci cand desfaceam busonul de ulei se facea vacum foarte mare, practic nici nu era nevoie sa infiletez busonul sa nu-l pierd el ramanea fix doar la simpla asezare pe gatul de umplere cu ulei al motorului, se simtea cum e absorbit

 

am cumparat epurator nou si am avut aceasi poveste, rasfoind netul am gasit si niste lamuriri :

 

http://www.youtube.com/watch?v=uL_3q4CeLG0#t=0

 

http://www.youtube.com/watch?v=f-by21MJKTM#t=0

 

http://www.youtube.com/watch?v=DIMpIAkWeNI

 

http://www.youtube.com/watch?v=qZITZoLTgGE

 

http://www.youtube.com/watch?v=FBy0tRn2xLw

 

atunci le-am desfacut si am facut probe la cel vechi am comprimat arcul membranei pana am redus vacumul in motor la un nivel foarte mic si la cel nou am scos arcul cu totul membrana arcuind suficient sa creeze vacum deja sesizabil la deschiderea busonului

 

 

post-75511-0-88751600-1386668323_thumb.j

post-75511-0-34770400-1386668341_thumb.j

Share this post


Link to post
Share on other sites
wolf1338

sal sal

scz daca ma bag in seama unde nu trebuie dar eu am un vw polo 1.4 tdi cod motor bnv si citind pe aici ma intrebat unde este epuratorul la mine ?

multumesc

Share this post


Link to post
Share on other sites
B0gdy-

Banuiesc ca e PD motorul tau. Mergi, iei jos capacul de pe motor si il vezi in stanga busonului de ulei. Din el(epurator) iese un furtun care merge in admisie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
RaulTM

Astazi am demontat epuratorul ,la motorul meu este codul 036103464AD .

Are multe canele si "tunelute" si nu se poate desface decat prin distrugerea carcasei,poate data viitoare... :evil:

Oricum sunt mai confuz ca inainte in legatura cu functionarea lui.

 

Singurul lucru bun ce l-am facut e ca am curatat membrana cu arc,era un strat gros de depuneri si afecta etanseitatea la contact cu tubuletul din mijloc si cercul mai mare din jurul lui de la piesa cu care face contat ,pe ea scrie >PA66-GF30 ,pe google nu-mi da nici un rezultat relevant,stie cineva daca se gaseste de cumparat? 

 

La mine e vacum mare in blocul motor dar nu am amestec sarac,fuel trim-ul are valori foarte mici si relanti perfect stabil.

 

Cand o sa gasesc cablu de date de la telefon o sa postez si pozele...


Sergiu spune-mi te rog e vreo diferenta in functionarea motorului cu vacum mai scazut?

Edited by RaulTM

Share this post


Link to post
Share on other sites
SergiuD

e la fel de ok si am vacum suficient incat sa nu se faca condens pe busonul de ulei

 

acel arc ce se afla in spatele membranei ce etanseaza circuitul spre admisie poate fi comprimat sa aibe o forta cat de mica fiindca el va ajuta la deschiderea membranei si absorbtia din carter

 

nu recomand scoaterea lui deoarece apare condensul in partea superioara a motorului (iarna oricum apare la drumuri scurte - se vede pe busonul de ulei) si ajuta la absorbtia gazelor (care nu se mai plimba prin ulei sau sa se depuna prin motor) plus cred ca absorbtia mai ajuta si uleiul sa coboare din partea superioara in baie si cred ca ajuta la circulatia uleiului cand pompa de ulei goleste mult baia de ulei

 

>PA66-GF30 e tipul de plastic din care e construit

 

verifica atent membrana sa nu fie crapata in zona unde are bucla de mobilitate, daca e fisurata membrana nu va putea inchide circuitul spre admisie (pierde vacumul) plus mai patrunde aer si din exterior, capacul membranei avand gaura de respiratie

 

membrane se vand separat la unele bmw fiindca acolo epuratoarele sunt mai integrate in motor, dar vezi inainte si la motoarele 1.2 htp fiindca au epuratorul sus si e tot parte din motor

 

eu am gasit epurator rebranduit, nu-mi vine in minte acum noua marca, dar e din acelasi tip de plastic ca si originalul si tehnologic e lucrat perfect identic cu Vaico ce se gaseste acum in magazin si aproape identic cu cel original de pe masina (au mai schimbat scrisurile), defapt ei sunt singurii care fac acest tip de epuratoare si OEM si AM, ideea e ca pe Vaico sau OEM gaseam doar peste 400 pana in 500 si rebranduit (se vedea clar unde s-a stars brandul Vaico) 250

 

eu aveam membrana crapata si nu m-am mai obosit sa caut sa vad de la ce alte masini si potriveste, am preferat nou deoarece am observat ca e dificil de scos tot jegul din el, practic la al meu era imposibil si la fiecare curatare cu solutii si metode diferite ieseau din el bucatele de depuneri ca o zgura de care mi-a fost frica sa nu beleasca ceva la motor sau pompa de ulei prin infundarea unui circuit sau prin zgariere (sfaramate acele bucati erau ca un nisip fin...)

 

multa bafta

Edited by lucian.1950

Share this post


Link to post
Share on other sites
RaulTM

Multumesc de raspuns

 

La mine acel arc este foarte elastic ,daca il comprimam revine la loc, deci nu se pote modifica la ce grad de vacum etanseaza membrana.

 

Eu am avut noroc ca nu era crapata membrana, doar foarte murdara si nu mai etansa cat trebuia.

 

Am mai cercetat functionarea acestui sistem pcv, inainte credeam ca aceasta membrana  e valva/supapa cu sens unic dar aia se afla intre filtrul de aer si capacul de la chiulasa :wacko:

 

Aceasta membrana doar limiteaza comunicarea intre galeria de admisie si evaporator in functie de turatia motorului:

 

turatie mica: presiune bloc motor mica / vacum mare in galeria de admisie >membrana limiteaza mult circulatia intre epurator si galeria de admisie

 

turatie mare: presiune bloc motor mare / vacum mic in galeria de admisie > membrana nu mai limiteaza circulatia intre evaporator si gal.admisie  

 

 

Iar de acel nisip de carbon imi este si mie un pic frica sa nu infunde traseele de ungere, sper sa ramana doar in filtrul de ulei :unsure:

Edited by lucian.1950

Share this post


Link to post
Share on other sites
SergiuD

eu sper ca acea calamina/zgura sa nu afecteze lobii pompei de ulei si sa scada eficienta acesteia

 

ai inteles bine principiul de functionare a membranei, arcul l-am limitat (eu aveam 2 epuratoare de mi-am permis experimentele) comprimandu-l de tot si intorcandu-l pe dos, am tras de el asa ca sa-si reduca forta prin reducerea lungimii lui, el stand comprimat intre membrana si epurator spatiul fiind mic

 

am redus forta cu care se opune inchiderii membranei pe considerentul uzurii motorului, adica ma gandesc ca odata cu aparitia unor uzuri normale depresiunea facuta de motor in galeria de admisie mai scade probabil astfel e nevoie ca acel arc sa se opuna mai putin inchiderii membranei, plus se mai adauga prin insumare si efectul aparitiei mai multor gaze de carter odata cu inaintarea in varsta a unui motor, gaze care se opun si ele prin presiunea creata inchiderii membranei

Edited by lucian.1950

Share this post


Link to post
Share on other sites
csm_1

Stie cineva la ce cuplu se strang suruburile epuratorului?

Share this post


Link to post
Share on other sites
aragorn2033
On 02.05.2012 at 21:18, Carmina a scris:

gdm daca te incumeti, poti sa faci tu operatiunea, ce zici te ajuta?

post-25544-0-07666700-1335982692_thumb.j

post-25544-0-11671600-1335982700_thumb.j

Salutare Carmina, in ce solutie l-ai pus ca sa-l cureti? La mine furtunul cel mai lung e crapat are funingine in el :)) trebuie sa-l schimb iar rezistenta aia dintre furtune e topita putin in exterior, oare e dusa sau mai merita pusa la loc?

50283526_231781941078510_5342452842458251264_n.thumb.jpg.ad2ed974c4d5fd9826b878632b674178.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Carmina

Copy/paste de pe un forum. Nu stiu cu ce l-a curatat persoana respectiva.

Un spray de curatare carburatoare, EGR, discuri de frana, cred ca ar fi ok.

Rezistenta trebuie verificata daca este functionala. Da, trebuie sa ramana acolo.

  • Upvote 1
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
aragorn2033

L-am bagat in benzina, l-am clatit de cateva ori dar apa nu mi s-a facut asa galbena, mai mult neagra, si cateva farmituri negre, nu l-am lasat mult in benzina, apoi l-am mai clatit cu apa calda si detergent de vase ca sa nu ramana benzina prin el, l-am pus la loc dar nu am conectat rezistenta, am nevoie de masina, n-am schimbat garniturile, la mine e neagru tot pe acolo pe langa el ulei depuneri de praf, etc. asa-i la tara, furtunul cel lung e varza in interior zici ca-i din burete asa sunt de mancati peretii 😮  :)) trebuie sa vad ce-i cu rezistenta, sa-l cumpar nou 170 lei 😮  o sa ma mai uit si la cablu sa desfac plasticul de la stergatoare si sa vad cei cu el sa nu am vreo surpriza pe acolo, ms de raspuns, spor.

Renunta la citarea inutila!

Edited by vdragos
Citare absolut inutila

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri