Jump to content

Ulei Pe La Joja


mihaidimache
 Share

Postare recomandată

costi dumitrescu

Salut!!!

Am si eu un golf 4 tot motor 1.4 16v.masina e din '99

Aceeasi problema am avut-o si eu.Chestia asta mi se intampla doar iarna.Daca e frig afara si e un interval de 12-18 ore cand masina e nepornitta, mai precis sa inghete. In momentu cand pornesc masina ii desfac capacul de la motor, cel pe unde se baga uleiul, si o las sa mearga asa cateva minute (de obicei in jur de 10 minute ca sa aibe timp sa se dezghiete). Daca o pornesc si plec fara sa desfac capacul, imi arunca tot uleiul afara tot pe la joja. E din cauza ca nu stiu ce furtun ingheata. Am fost la un service cu ea anul trecut si au zis ca nu stiu ce sai faca. Ei mi-au zis sa fac chestia asta cu capacu.

Sper sa te ajute cu ceva.Chiar functioneaza in cazul meu.

Am si o Bora 1.6 si o Octavia tot 1.6 si nu au asemenea probleme. Motorul asta de 1,4 nu e prea reusit.....

PS: chiar zilele trecute am uitat sa o las sa se dezghite cu capacul dat jos, si mam pomenit in mers cu becu aprins la ulei.

Modificat de costi dumitrescu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si daca sonda de ulei in baia de ulei este inghetata din cauza unui dop de gheata ce faci cs sa nu mearga motorul fara ungere??? Si eu am un capac gaurit pe care il folosesc cand in cand dar nu este chiar o rezolvara ideala.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai vw a facut o modificare de genul asta.Am vazut doar pe o singura masina.Din capacul de tacheti au adaugat un gat cu un furtun care pleaca spre degazare.Apoi busonul propriuzis de ulei se baga in gatul adaugat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

http://www.motor-talk.de/forum/motorschaden-zugefrorene-kurbelgehaeuseentlueftung-trotz-heizung-t1675372.html?page=25#post26287337

ein link fur diejenige die auch auf Deutsch sprechen.

salut, avand un capac gaurit evit surpriza cu aruncatul de ulei prin gaura este un furtun pe care am tras un luftbaloon numai ca sa nu fie liber si inca nu a spart luftbalonul nici consumul de ulei nu a crescut. Gabi cunosc despre ce vorbesti tu mai sus numai ca nu vreau sa le iau de la reprezentanta unde costa in jur de 25 euro ci o sa fac candva rost de niste furtuni si o sa fac eu din improvizare aceat Kurbelgehausedurchluftung.

ups nu am reusit sa postez si o poza cu capac dar daca dati pe linkul mai sus o gasiti acolo si tot ce se refera la problema cu aruncatul de ulei naturlich nur auf Deutsch

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sau cauti pe la dezmembrari un motor 1.6 cod BCB.Acolo am vazut si eu capacul la care face referire Gabi.

Modificat de zebrocksky
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Vineri seara mi s-a aprins martorul de nivel ulei. Am mai mers vreo 500 m pana acasa unde am constatat cu stupoare ca joja e uscata. Am crezut initial ca am spart baia de ulei ca altfel nu ar fi avut cum sa se goleasca complet in 500 m, iar uleiul nu avea nici 2000km de la schimbare. Dar, surpriza, nicio pata de ulei sub masina. Urmatoarea dimineata ma uit la motor si observ ca e ulei pe langa joja: pe niste fire care duc la rampa de injectie, pe capacul de la cureaua de distributie etc. Joja nu era sarita si nici nu era ulei pe capota.

Am vrut sa desfac epuratorul, dar e sub galeria de admisie si frigul m-a dezurajat. Am pus 500ml de ulei, ce mi-a mai ramas de la ultimul schimb insa nu se vede nimic pe joja :|

1. Se poate sa fi sarit canalul jojei de la presiunea prea mare si sa nu mai indice corect?

2. Pe unde sa mai verific motorul de scurgeri? Buson, simeriguri etc.?

Motorul e 1.6 AZD.

Thx.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am vazut si o solutie mai buna decat cea data de mine mai sus. Asa cum s-a mai aratat de alti colegi, exista o modificare, cred ca la motorul BCB, unde cei de la vw au pus un furtun de gaze Carter ce pleaca de la busonul de ulei spre filtrul de aer, mergand cu el prin zona de deasupra motorului, astfel ca nu se mai face dopul de gheata. Numai ca, din ce am inteles, capacul negru ce acopera motorul, este putin mai inaltat fata de cel de la motorul AZD (motor ca al meu) asa ca mai trebuie facute unele modificari (probabil si altele) daca vreti sa cumparati buson de ulei cu furtun ce nu face dop de gheata!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

capacele sunt la fel si la azd si la bcb din cate am vazut.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am citit tot topicul la forumul neamt referitor la aruncatul de ulei prin joja (Zugefrorene KGE trotz Heizung) si concluzia forumistilor neamt este ca se poate evita problema inghetari cu schimbarea uleiului de motor inainte sa vina gerul, curatarea epuratorului si instalarea "Durchluftungul" aerisire capac .... (sorry for not knoing the right romanian word for this) adica asta http://www.motor-talk.de/bilder/motorschaden-zugefrorene-kurbelgehaeuseentlueftung-trotz-heizung-g29331629/gesamtbild-i203643479.html. Si avand toate lucrurile astea facute nimeni nu mai raporta probleme cu aruncatul de ulei din motor. Nimic nou nu mai am ce sa scriu la topicul asta!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Totusi un sfat zic eu bun ar mai fi de adaugat. Daca furtunul de recuperat gaze arse din carter este crapat din cauza vechimii, foarte bine, lasati-l asa. Macar aveti certitudinea ca nu se poate face presiune sa arunce uleiul. La mine a fost crapat mult timp, si ca un destept l-am schimbat. Acum mi-a aruncat aproape tot uleiul. Rezistenta pe furtun o am si este buna.

Epuratorul l-am curatat vara asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A desfacut cineva epuratorul la AZD? un DIY cu poze ar fi ideal.

Trebuie data admisia jos?

Thx.

Modificat de abuwz
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

GABIVVX, multumesc pentru raspuns dar nu ma ajuta.

O sa incerc sa desfac epuratorul azi, din cate vad in etka ar fi 3 suruburi de desfacut. Ar mai putea fi si in alta parte gheata?

Avand in vedere ca nu pot sa evit deplasarea pe distante scurte in iarna aceasta, o sa pun si un traductor de presiune in baia de ulei, pentru a detecta mai repede presiunie mare, caz in care opresc motorul si scot busonul de ulei pt depresurizare.

EDIT: problema asta cu ingetul de ce nu apare si la motoarele bazate pe blocul de la 1.8 AGU? (1.6 8v, 1.8, 2.0 etc)

Stiu ca difera pompele de ulei si parca-mi amintesc ca zice cineva ca pompa de 2.0 ar avea valva de by-pass in caz de presiune prea mare. pompa de pe 1.4 si 1.6 16v are aceasta valva?

Modificat de abuwz
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Gheata apare imediat la intrarea furtunului in filtrul de aer care este racit si de aerul proaspat care intra permanent in el. Ingheata maioneza care apare in ulei iarna la parcursuri scurte.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hmm, am vazut poze in topicul asta in care gheata se forma la iesirea din separator: http://vwforum.ro/topic/24567-ulei-pe-la-joja/page__view__findpost__p__1199544

N-am apucat sa-l dau jos, dar am facut o descoperire interesanta: la motoarele BCB si BCA, separatorul de ulei este incalzit si arata diferit. In imaginea atasata, nr 4 este separatorul de pe mai toate motoarele cu 16v iar nr 31 este cel montat pe BCA si BCB. Se poate observa si un conector electric pe el.

Din cate am citit, pe motoarele 16 8v, 1.8 (T) si 2.0 nu s-au montat aceste separatoare.

post-11830-0-63372400-1328782874_thumb.p

Modificat de abuwz
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut,

revin cu vesti, epuratorul nu parea foarte inghetat, au curs din el vreo 30-40 ml de apa, posibil si condens din casa. Mizere foarte multa nu mi s-a parut sa iasa din el. L-am spalat cu benzia, am inlocuit garniturile, l-am remontat si acum masina pare sa mearga bine.

Am completat cu 1.5 litri de ulei din 3.5l cat e capacitatea totala, ma bucur ca nu am ramas de tot fara ulei, senzorul de nivel a salvat motorul.

Acum caut sa inlocuiesc surubul de la baia de ulei cu un manometru. Va dau de stire cand e gata montajul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut prieteni.

Revin iar cu acceiasi problema.In cursdul diminetii in timp ce rulam cu masina s-a aprins martorul rosu de ulei,pe display afisand mesajul STOP.Am coborat si am verificat daca uleiul nu a fost aruncat pe la joja.Uleiul nu era aruncat si parea in limite normale.Deoarece motorul era inca rece am pornit masina la relanti si am stat pe loc pana s-a incalzit motorul.Mentionez ca pe parcursul asteptarii(la relanti) martorul de ulei nu s-a mai aprins.Am facut acest lucru deoarece am considerat ca poate epuratorul are gheata si incalzind motorul am sanse sa-l dezghet si sa favorizez circulatia vaporilor de ulei prin el.Dupa ce motorul s-a incalzit am accelerat incet mai intai pana la 1000 rot/min,martorul nu s-a aprins.Cand am urcat la 1500 rot/min s-a aprins martorul.Am oprit si am pornit iar,martorul nu se aprinde decat daca accelerez peste 1500 rot/min.Mentionez ca uleiul are cca 13000 km in motor,ulei castrol 5w40,filtru mann.

Din simptome inteleg ca ar trebui sa exclud varianta epurator infundat?Poate fi uzat uleiul sa nu mai faca presiune sau infundat sorbul pompei?

Orice sugestie e binevenita.

Multumesc anticipat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la 13k km e mult.Schimba'l.Poate fi uzat,devine vascos peste noapte si sorbul nu isi face treaba cum ar trebui.

Ca si idee,pt norocosii cu garaj si aeroterme/radioatoare/resouri....inainte sa porniti masina,bagati resoul sub baie cateva minute,astfel incat baia sa se incalzeasca iar uleiul sa devina mai subtire.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate fi uzat,dar de viscos nu cred.Motorul era cald cand se aprindea martorul.

Astept si alte sugestii.

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vedeti ca dop de gheatza face si in locul unde intra furtunul de degazare in carcasa filtrului de aer.Verificati si acolo.Daca tot desfaci epuratorul desfa si carcasa superioara de la filtrul de aer..si vedeti cum stau lucrurile acolo..eventual spalati bine tubulatura de plastic in care intra furtunul si care este in carcasa superioara a filtrului de aer.Si aia are prostul obicei sa se optureze de la condens si de la rezidurile provenite de la furtunul de degazare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

acolo am spalat si eu ultima oara cand schimbasem filtrul

e o teava pe partea superioara a carcasei care era plina de ulei :) mai ales ca aia duce uleiul pana in clapeta de acceleratie, si cu mizerii cauzeaza probleme cu trepidatiile la relanti

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

problema asta cu ingetul de ce nu apare si la motoarele bazate pe blocul de la 1.8 AGU? (1.6 8v, 1.8, 2.0 etc)

Stiu ca difera pompele de ulei si parca-mi amintesc ca zice cineva ca pompa de 2.0 ar avea valva de by-pass in caz de presiune prea mare. pompa de pe 1.4 si 1.6 16v are aceasta valva?

Sa stabilim o treaba: Uleiul este aruncat pe la joja iarna din cauza infundarii cu maioneza-gheata-condens a furtunului de aerisire carter. Presiunea care face sa fie aruncat uleiul, NU este facuta de pompa de ulei. Presiunea este facuta de gazele care inevitabil scapa pe langa pistoane la fiecare explozie. La orice masina exista aceste gaze si furtunul de aerisire carter sau de recuperat gaze de carter. La tipul acesta de motor furtunul este dus prin zone reci, infipt in zone reci si ingheata. Daca este fisurat lasati-l asa.

Asa ca nu are importanta daca exista valva de by-pas in pompa de ulei ca ea nu are nici o treaba aici. Repet, presiunea este data de gazele care scapa pe langa pistoane si aceasta presiune face ca tot ce este in motor sa fie aruncat afara, dar nu este nimic ce poate fi aruncat, inafara de ulei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut.

Revin cu detalii.Am schimbat uleiul,pus castrol 10w40(la recomandarea mecanicului care sustinea ca poate uleiul prea subtire a fost vinovat),montat filtru mann.S-a demontat baia de ulei,s-a curatat,s-a verificat sorbul pompei,nimic anormal.Am schimbat si senzorul de presiune ulei,aceeasi problema.Concluzia:trebuie desfacut motorul sa inspecteze pompa de ulei..Se mai poate repara pompa?Exista kit de reparatie?Ce altceva ar mai putea fi?

Astept si parerile celor care au avut situatii similare

Multumesc!

PS:durerea e ca am mers cca 23 km cu ea la 1000 rot/min pana in service,nu s-a auzici niciun zgomot ciudat.Cred ca e o prostie monumentala!!!

Modificat de Paulorossi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!