Jump to content

Ulei Pe La Joja


mihaidimache
 Share

Postare recomandată

  • 2 months later...

am gasit si eu putin ulei / mizerie la filtrul de aer am desfacut toata galeria de la fitru,conducte etc si am curatat tot ce se putea.sunt curios si eu de acel epurator cum se da jos si se curata.se simte ca masina nu e 100% in regula cu ceva.si imi curge putin ulei (fara sa lase pete pe jos,etc) de sub senzorul de ulei. EGR-ul e si el de ulei si pare cam antic/ruginit.m-am gandit sa il curet si pe acela dar e prin cu surub tip imbus si e cam sudat acolo din cate am observat eu.am inteles ca e ceva comun chestia asta.senzorul l-am schimbat dar degeaba.la joaja uleiul e pe max deci nu am probleme acolo si nici martori in bord.

 

In cel mai rau caz vizitez un service.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Puteti sa-mi spuneti la motorul BCB unde se afla acest epurator ca as vrea sa-l curat pentru ca am vazut ca-mi arunca un pic pe la joja si pe la busonul de umplere.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...
florynbadescu

Salut, iata cate ceva despre epuratorul de gaze (nu sunt cunoscator dar am gasit asta intr-un alt topic):

In urma arderilor din motor, rezulta evident si niste gaze ce scapa pe langa segmenti (nu sunt evacuate pe galerie -> evacuare) si ajung undeva in baia de ulei (in partea superioara). Aici exista o aerisire a carterului care preia acele gaze si le duce inapoi in admisie (furtunul acela care vine pe langa motor si intra in carcasa filtrului de aer).

Buun. Pana aici totul este in regula/ sau nu. Pe acest traseu , mai exact la baza lui, exista acest oil separator (incercuit in poza) care face exact ce-i spune numele. Acele gaze nearse / arse partial , contin si vapori de ulei. Separatorul de ulei contine un sistem de site/ decantoare ce permite condensarea acelor vapori de ulei si intoarcerea lor in baia de ulei. Gazele (ce nu mai contin acum vapori de ulei) isi continua drumul catre admisie si reintra in circuitul de ardere.

Acum ati inteles cum functioneaza. Sa va zic ce se intampla cand NU functioneaza, si de ce nu functioneaza.

Daca separatorul de ulei sau traseul respectiv este infundat exista riscul ca gazele neavand pe unde sa treaca, sa se intoarca in baia de ulei , sa creeze o contra-presiune si sa arunce uleiul pe la joja. 


De ce se infunda ? Sunt doua cauze :

1. Se umple separatorul de jeg (spuma de la ulei, calamina, etc…etc..)
2. Se creeaza un dop de gheata pe traseu, de obicei la baza furtunului ce intra in separatorul de ulei.

Prima cauza este mai rar intalnita cred, desi in combinatie cu a doua cauza, este foarte frecventa. Dopul de gheata : Furtunul acela care duce la filtrul de aer este vertical. Gazele acelea pot contine si vapori de apa care condenseaza pe peretii furtunului si se scurg pana la baza lui. Daca este frig peste noapte , ingheata , iar a doua zi , se produce fenomenul prezentat mai sus.
Masinile pana in noiembrie 2000 (adica si a mea) sunt predispuse acestei probleme, cele facute dupa aceasta data teoretic nu mai au problema aceasta pentru ca s-a montat pe furtunul care duce la filtrul de aer un “heater pipe”. Este o rezistenta cu doua fire, care incalzeste gazele acelea pentru a evita condensul.

Din cate am citit , VW a facut si niste rechemari in service pe acest motiv. Adica au recunoscut problema ca fiind defect de fabricatie si au montat gratuit acel heater pipe masinilor care erau inca in garantie sau celor care aveau revziile la zi in service VW autorizat. 
Heater pipe acesta cred ca are codul : 036 906 391 A (vreo 150-200 RON cred)

Ca si concluzie: Eu am desfacut acel traseu, am curatat furtunul, si oil separatorul. Am spalat cu benzina…a iesit jeg cat pentru o viata … Rezistenta (heater pipe) este destul de importanta iarna si o sa cumpar una si o sa o montez pe furtun. 

Epuratorul se poate desface destul de usor pe deasupra.


Orice completari sunt binevenite 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Daca da ulei pe la furtunul epurator si il baga in clapeta si in admisie inseamna ca trebuie schimbat epuratorul? rolul sau, din cate am vazut eu este sa separe gazele arse de vapori de ulei, adica uleiul nu trebuie sa treaca. eu l-am curatat cu benzina si tot da ulei. ce e de facut?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai uleiul trece sub forma de vapori si apoi se condenseaza pe clapeta

 

nu e nimic de facut, decat ulei de calitate buna, si curatat macar odata pe an toata carcasa filtrului de aer, eventual si epuratorul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

soila

am pus ulei castrol 5w30 pt. ca asta s-a folosit si inainte(am gasit in carte) si am curatat carcasa filtrului de aer si epuratorul acum 2000km. daca vaporii de ulei ajung pe clapeta inseamna ca epuratorul este defect si eu il curat degeaba?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

acum depinde si despre cat ulei vorbim.. daca gasesti putin ulei din vapori e ok

 

daca gasesti ulei mult, atunci clar merita schimbat epuratorul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

am desfacut din nou epuratorul pentru a-i schimba garniturile si era foarte curat. In schimb cand i-l scuturam sa cada mizeria din el se auzea cum balangane ceva in interior ca si cum avea ceva desprins. E normal? Cei care ati mai curata separatoare de ulei ati intalnit asa ceva?


si inca ceva : am comandat rezistenta care se monteaza pe furtunul epurator, dar nu prea stiu unde trebuie conectata. Daca are cineva vreo idee, schema ceva multumesc anticipat tuturor.

Modificat de florynbadescu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

salut,

ce tip de ulei imi recomandati sa folosesc pentru un golf IV 1.9 din 2003

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Mi-a facut si mie figura azi,bec aprins rosu si tot uleiul dat afara (cred ca a mai ramas in motor maxim 700 grame de ulei).

Abia facusem schimbul de ulei si bagasem 5w30 Shell  ultra502-505-503.01,care este foarte greu de gasit.

Pacat ca nu am reusit sa imi fac o impresie despre uleiul asta,asa la prima vedere imi parea extraordinar de bun si motorul la pornire mai silentios.

post-64586-0-93550800-1420009982_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu prea merita ulei scump la motoarele astea, exista riscul ca la primul ger sa te bage la ceva cheltuieli. Eu am patit de 2 ori in 5 ani sa-mi arunce uleiul pe la joja, am rezistenta functionala, dar la drumurile scurte prin oras nu cred ca apuca sa-si faca treaba.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dumitrualexander

La multi ani!

Subscriu si eu cu aceeasi problema. Am dat epuratorul jos acum sa il curat pentru ca s-a format dop de gheata, dupa ce am facut un drum scurt si am lasat masina afara la -10 grade Celsius. 

Il voi curata cu spirt ca altceva nu am la indemana momentan. Sper ca e ok.

Stie cineva ce valori trebuie sa aiba rezistenta la aceea la heater pipe? Eu am masurat si imi dadeau aprox 20 ohmi.

In plus, cand am pus contactul in mufa care alimenta acest heater pipe aveam aproximativ mV. 

E ok?

Mersi!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mircea_0072002

cineva spunea ca rezistenta lui masoara 16 ohmi.

 

ai reusit sa demontezi epuratorul fara sa ridici masina?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sfatul meu este,daca faceti drumuri scurte ls temperaturi negative,sa va cumparati un buson de ulei in care sa dati o gaura cu un spiral si sa mergeti asa.

Sfatul meu este,daca faceti drumuri scurte ls temperaturi negative,sa va cumparati un buson de ulei in care sa dati o gaura cu un spiral si sa mergeti asa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

gazul ala ajunge in habitaclu la nasucuri. si pute...

plus ca prin gaura aia motoru trage aer in bloc si se mareste si maimult condensul din carter.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

exista si varianta originala pentru astfel de dispozitiv:

buson cu o gaura si o reductie in el,furtun mediu care are diametrul aproximativ ca cel de benzina,un teu ca care se face ramificatia in furtunul de degazare epuratornexact in locul unde el intra in carcasa filtrului de aer.

Totusi exista si posibilitatea ca sistemul asta nu functioneze mereu,am vazut masina care facuse dop de gheata fix in stutul de la filtru de aer.

Cel mai corect este sa fie curatat epuratorul anual spre sfarsitul toamnei.

Se poate desface epuratorul pe sus dar este cam greu si risti sa strici capul unuia din cele 3 suruburi de prindere

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

rectific,furtunul din dop ajunge in a doua gaur pe partea opusa unde intra furtunul de la epurator....dar pentru asta exista un capac de la filtru de aer care inlocuieste capacul normal.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu cind am facut operatia de curatare a epuratorului acea ,,supapa" din epurator sa spart si sita din capacul filtrului de aer am aruncat-o asa ca acum am vazut ca nu se mai depune spuma aia .cred ca sita si cu ,,supapa"faceau acea spuma care ingheta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va salut Domnilor,nu stiu daca postez exact unde trebuie,dar imi cer scuze in privinta asta!! 
As dori si eu sa intreb cateva chesti,cat timp am dat zapada dupa masina am pornit-o sa se si incalzeasca,am plecat cu ea mi-am vazut de treaba,a doua zi cand am venit la locul de parcare am observat mare pata de ulei,deci in locul de unde plecasem cu o zi in urma,parchez masina deschid capota,si urma o mare supriza,mai aveam maxim un litru de ulei in motor,scot joja era sub nivel,langa joja din cate am inteles este o pompa,nu stiu daca de benzina sau ulei,pe acolo a sarit  tot ulei-ul!!! o sa pun si niste poze orientative sa vedeti despre ce e vorba,vreau sa stiu daca prin furtunul ala circula ulei sau alta este buba!!

 

vyvzr.jpg20h7xv6.jpg2dgncch.jpg

Modificat de D-A-N
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut gabi,

un cod pentru garnitura care etanseaza teava de la joja , daca exista asa ceva?

 

1.4 16v


Va salut Domnilor,nu stiu daca postez exact unde trebuie,dar imi cer scuze in privinta asta!! 
As dori si eu sa intreb cateva chesti,cat timp am dat zapada dupa masina am pornit-o sa se si incalzeasca,am plecat cu ea mi-am vazut de treaba,a doua zi cand am venit la locul de parcare am observat mare pata de ulei,deci in locul de unde plecasem cu o zi in urma,parchez masina deschid capota,si urma o mare supriza,mai aveam maxim un litru de ulei in motor,scot joja era sub nivel,langa joja din cate am inteles este o pompa,nu stiu daca de benzina sau ulei,pe acolo a sarit  tot ulei-ul!!! o sa pun si niste poze orientative sa vedeti despre ce e vorba,vreau sa stiu daca prin furtunul ala circula ulei sau alta este buba!!

 

vyvzr.jpg20h7xv6.jpg2dgncch.jpgla

la fel am patit si eu...dar cred ca mi a dat pe unde se imbina joja cu motoru'...ca vad ca se tot umezeste acu'...de vine epuratoru'...am luat altu'. ala e regulatorul de presiune pe rampa la injectoare.

Modificat de cikyu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la mine nu cred ca are treaba imbinarea intre motor si joja,daca arunca pe acolo aveam mai demult probleme,plus ca am pus mana si nu este atat de mult ulei acolo,furtunul pe care l-am incercuit pare destul de deteriorat plus ca era plin de ulei si se si vede!! daca prin el circula ulei e clar,dar este foarte mult ulei si dedesub,unde din cate stiu este un senzor,daca imi poate spune cineva care sa mai lovit de aceasta problema ar fi ok,pana ma duc cu ea la mecanic saptamana viitoare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu circula ulei, e furtun de vacuum. Intr-o parte e montat pe galeria de admisie si in cealalta pe rampa de la injectoare. Uleiul e dat afara pe la joja din cauza presiunii care se formeaza, ai un dop de gheata undeva pe traseul de recirculare a gazelor, eu am alt motor deci nu te pot ajuta cu locatia exacta a epuratorului la tipul tau de motor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc oricum pentru mesaj,este ceva de invatat..dopul se va duce? Sau trebuie ceva schimbat,epuratorul etc?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stealth,nu spun ca nu ai dreptate dar anul trecut am avut prima data(in 7 ani de cand am masina) aceasta problema iar rezolvarea(pentru moment) a fost cea pe care am descris-o mai sus.Vreau sa va spun ca daca mergeam cu busonul gaurit nu sarea uleiul iar daca il puneam sarea imediat pe la joja.Asa ca,daca trebuie sa mergeti cu masina neaparat,faceti o gaura in buson si gata.PS:eu am mers si fara buson.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!