Jump to content

Cauciucuri


big danny
 Share

Postare recomandată

ideea era de: aceeasi masina, dar cu setare diferita a suspensiei, cere presiuni diferite. te cred, evident

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Aseara am iesit si eu prima oara cu passatul pe zapada sa vad cum se comporta si am observat ca imi intra destul de des ABS/ESP la orice manevra un pic mai brusca.

Am incercat sa urc o rampa relativ mica, plina cu zapada si cred ca era si gheata pe dedesubt si a urcat ce a urcat pana cand s-a oprit si n-am mai reusit sa inaintez nici cu avant nici cu nimic. Dezamagitor este ca au trecut pe langa mine 2 masini si au urcat cu greu dar au urcat:). Mentionez ca am cauciucuri de iarna dunlop 3D din 2008 cu 5-6 mm 215/55/16 si cutie DSG.

Acum nu stiu daca o fi de la cauciucuri sau nu sunt eu acomodat cu cutia DSG iarna. Ma gandeam sa-i schimb cauciucurile pe fata, dar mi-e sa nu dau banii degeaba :) Voi credeti ca e de la cauciucuri sau e ceva normal?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1- verifici presiunea in roti, daca sunt prea umflate nu vei avea tractiune, pt ca pata de contact a gumei cu asfaltul e mica. Ar trebui sa nu ai peste 2.3 in roti

2- dezactivezi ESP, ca sa ii permita rotii sa patineze, altfel o franeaza cand patinezi si nu urci.

3- nu turezi peste 2200-2300 rpm motorul, patinatul excesiv nu te va face sa urci, trebuie turat doar cat sa aiba putere sa urce, sa invarti roata in panta

4- refa testul si zi-ne cum sta treaba

Modificat de 75NOR
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Presiunea in roti era 2.3 cand le-am montat. am incercat eu sa dezactivez si esp dar deja se facuse gheata acolo unde ramasesem prima oara si nu am putut sa trec de ea. O sa mai incerc o data in seara asta si revin cu rezultate. Nu stiu cum sa-mi dau seama daca anvelopele sunt de vina sau greutatea masinii + DSG :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verificati din nou presiunea, la montaj probabil era cald si in mod normal se umfla cu cel putin 0,2+ fata de ce aveti afisat la usita rezervorului pentru anvelopele de iarna, s-a mai discutat!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cauciucurile din 2008 deja sunt imbatranite, intarite si s-ar putea sa aiba cea mai mare parte din vina. A 2a veriga slaba ar putea fi soferul, care nu este inca acomodat cu masina. Dar asta e doar parerea mea, nu dati cu pietre.

Daca iti permiti, schimba cele 2 cauciucuri are rotilor motrice si o sa vezi o diferenta majora

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am postat acelasi lucru si pe treadul cu jante, oarecum dilema mea e impartita :)

Am un passat b6 / 2007, l-am luat cu jante de 16"aliaj OEM, phoenix cred ca sunt. A venit cu cauciucuri de iarna 215/55 r 16 si vad ca in talon am 3 optiuni : 205, 215 si 235 (cele din urma pe 17"evident). Nu sunt decis ce sa iau pt vara.

Intrebarea mea e: totusi, de ce VW a dotat passatul din fabrica cu 215/55 si nu cu 205/55 ? Diferenta e aproape insesizabila ca diametru al rotii sau latime...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Credeti ca ar fi rezonabil sa pun 205/55/16 noi pe fata si pe spate sa le las pe cele vechi 215/55/16 ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu, pt ca vei avea roti cu diametrul diferit. Ideal trebuie sa ai 215/55 la toate rotile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vei avea de asemenea si probleme cu martorul ,,presiune in roti''!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Credeti ca ar fi rezonabil sa pun 205/55/16 noi pe fata si pe spate sa le las pe cele vechi 215/55/16 ?

Nuuuu ! Mare atentie ca-ti dai peste cap senzorii de ESP si ABS, pentru ca vei avea turatii diferite ale rotilor fata spate

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da aveti dreptate. Am vazut destul de multa lume cu roti de dimensiuni diferite pe alte masini, dar nu m-am gandit ca afecteaza toate sitemele de siguranta ale masinii. Probabil o sa raman ori la 2 noi 215 ori la 4 noi 205. E o diferenta destul de substantiala intre o anvelopa pe 215 si una pe 205 probabil datorita faptului ca aceasta e mai raspandita. Are cineva Michelin Alpin A4 ? As fi interesat de o parere despre cum se descurca pe passat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Constructiv masina accepta si 205-urile. Nu stiu insa "real life" care o sa fie diferenta. M-am prins ca e un pic mai stabila, insa intrebarea e "cat". Clar, daca pun de 17 se mai rigidizeaza un pic, insa practic intre 205 si 215 avem :

- 10mm diferenta la latime

- 0,55 x ( 215 - 205 ) = 0,55 x 10 mm = 5,5mm , inmultit cu 2 (sa acoperim diametrul) deci 11mm per total in diametru

Masina e HL. Cine ruleaza pe 205 ? :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt ideale aceste dimensiuni mai ales pentru anvelopele de iarna, cat mai inguste si cat se poate de inalte!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu caut de vara, de iarna am 215/55 , asa a venit masina :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am 205, dar nu pot compara cu 215 pentru ca nu am condus. pot spune doar ca volanul e destul de usor, ideal pt parcari. stabilitatea inca e buna, dar te zdruncina considerabil mai putin liniile de tramvai si alte 'mici' imperfectiuni din asfalt.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

confirm. am si pe anvelopele de vara si pe cele de iarna 205/55/16 (asa a venit masina si asa am facut RAR-ul <asa e trecut in civ>) si am mers in aceeasi directie. pot sa spun ca nu am probleme nici cu directia si nici cu viteza. eroarea intre viteza afisajului si masurata pe gps este cea in parametri.

o fi TL, nu o fi TL, nu stiu daca e un etalon marimea rotii pentru echiparea masinii cum nici toti colegii de trafic cu toata oripilitatile (slicuri duse la extrem), pot eticheta varianta de echipare a masinii.

ca si stabilitate la un trip de 6000 km, nu am avut nici o problema nici pe autobhand la viteze ametitoare pentru Romania nici in alte conditii.

Drive safe!

Modificat de DonzDonz
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu de iarna am pe 205 si de vara pe fata am 205, pe spate 215.

N-am simtit nici eu si nici masina ca s-ar da peste cap ESP-ul si ABS-ul cu alea de vara.

Problema ar fi daca pe fata balonul ar fi de 55/16 si pe spate pe 60/16 sau invers, asa stiu eu, totul e sa n-ai diametru diferit al rotilor fata/spate.

1cm latime a cauciucului nu cred ca strica nimic.

In carte am trecute 205/55/16

Modificat de toni d
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

tonyzg , poti pune linistit 205/55/16 de iarna pe toate 4 roti , asa am pus si eu si nu simt diferenta de la 215 de vara

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu de iarna am pe 205 si de vara pe fata am 205, pe spate 215.

N-am simtit nici eu si nici masina ca s-ar da peste cap ESP-ul si ABS-ul cu alea de vara.

Problema ar fi daca pe fata balonul ar fi de 55/16 si pe spate pe 60/16 sau invers, asa stiu eu, totul e sa n-ai diametru diferit al rotilor fata/spate.

1cm latime a cauciucului nu cred ca strica nimic.

In carte am trecute 205/55/16

205/55 <> 215/55, deci diametrul rotilor difera, cu approx 11mm..nu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu pana acum nu am avut probleme la ESP sau ABS, adica nu am observat nimic in neregula la aceste functii. Ce pot spune ca am observat la ESP, este ca se aprinde mai des la plecarile dupa loc, dar asta de cand am facut stage1.

Anvelopele de vara au dimensiunile 225/55/R16, iar cele de iarna 205/55/R16.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

KeGPR

Ce zici tu e latimea cauciucului(suprafetei de rulare care e mai mare cu 1cm pentru 215), cum am mai zis , nu poti(nu-i bine) merge cu 205/55/16 fata si 205/60/16 spate, ca exemplu.

Modificat de toni d
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai si 55 la ce crezi ca se refera? Daca am 235/55 crezi ca e tot una cu 205/55?

Se pare ca 205/55 cu 215/55 merge, dar la diferente mai mari de latime cu acelasi indice al inalţimii cu siguranta va da eroare la abs. Probat de un prieten la un opel astra...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai si 55 la ce crezi ca se refera? Daca am 235/55 crezi ca e tot una cu 205/55?

Se pare ca 205/55 cu 215/55 merge, dar la diferente mai mari de latime cu acelasi indice al inalţimii cu siguranta va da eroare la abs. Probat de un prieten la un opel astra...

Evident ca va da erori la diferente de peste "X" %. Senzorii de ESP si ABS sunt comuni in roata, iar daca inregistreaza diferente de turatie intre punti, din punctul lor de vedere masina patineaza, deci vor actiona sa remedieze problema.

@Cosmin:

1. La faza cu geometria sunt pareri pro si contra. Eu trec saptamana viitoare la 16'' iarna si merg la geometrie - preventiv. Am pastrat si buletinul de geometrie facut cu rotile pe 17''. Daca voi constata diferente cu jantele puse la capitolul "cu 16'' montat" o sa scriu aici.

Intr-un final, am fost azi la geometrie.

Deci: schimbarea de la 16'' la 17'' si invers NU necesita refacerea geometriei. Am verificat in decurs de 3 luni lucrul asta, masina e in aceeasi gama de parametri, exact la mijlocul intervalului acceptat ca fiind OK, adica in zona "verde"

Nota: de la 15'' la 17'' si invers, trebuie facuta geometria. Citez din mecanicii de la fata locului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!