Jump to content

Cauciucuri


big danny
 Share

Postare recomandată

@75NOR: tocmai ma pregateam sa te intreb! :) Nici eu nu am observat schimbari in tinuta de drum a masinii in ce priveste directia, singura "indoiala" era in ce priveste tocirea neunifoma. Dar daca cifrele au vorbit, ne incredem in ele :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din pacate rampa mea de incercare a fost curatata si nu am mai putut face testul :) Din ce am mai circulat zilele astea pe bulevarde si pe stradutze, am observat ca pe zapada se comporta ok masina dar cum da de gheata situatia se schimba radical, derapeaza foarte usor. Probabil saptamana viitoare imi voi achizitiona 2 cauciucuri Michelin Alpin A4 pe 215/55/R16. O sa revin cu impresii dupa ce le testez.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bad post

Modificat de KeGPR
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@tonyzg: zici tu ca merita banii Alpin4? Personal gasesc nejustificat de scumpa marca Michelin, atat la vara cat si la iarna.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stiu ca sunt cam cele mai scumpe pentru toate gamele, dar am avut o experienta placuta cu Michelin Alpin A3 pe alta dimensiune si m-am gandit ca merita si Alpin 4. Vad cu ce buget raman dupa perioada de cadouri si voi lua mai usor decizia :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In comparatie cu Alpin 4, GoodYear Ultra Grip Performance ce am eu, zici ca este super oferta.... 470Ron cu TVA/buc - 215/55/16.

Alpin 4 este 680 Ron/buc la 215/55/16 !!!!! :( Mi se pare enorm.... 200Ron diferenta la buc ? La 2 Alpinuri iei 3 GoodYear !!!

Uite aici....

http://www.anvelopej...l=215&h=55&d=16

M-am jucat cu Passat-ul, am "dat zapada" cu el printr-o parcare pustie, zapada afanata era atat de mare incat atingeam cu bara fata jos, in conditiile in care am PDG pe masina.

Super multumit de gumele astea si pe ud si pe uscat si mai ales pe zapada. Mi se par peste Conti Winter Contact TS830 pe care le-am avut anul trecut.

Modificat de 75NOR
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Unde ai vazut tu la 470 Ron? vad ca sunt 603 si 623, de aceea am si zis ca merita Alpin 4. Daca gaseam UG Performance la 470 nu mai stateam pe ganduri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am verificat intr-un final Dot -ul cauciucurilor de iarna ale masinii.....

DOT FU WC K8N X 4506 205/55/16 H Michelin alpine

dupa cod se pare ca este din 2006 cauciucul???

Cam vechi deci se justifica zgomotul mare .....

Am mers acum destul de mult pe zapada si gheata si s-a comportat civilizat bine nici nu am fortat ,dar cred ca o sa le schimb cat de curand.....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Unde ai vazut tu la 470 Ron? vad ca sunt 603 si 623, de aceea am si zis ca merita Alpin 4. Daca gaseam UG Performance la 470 nu mai stateam pe ganduri.

Intra pe linkul din postul meu de mai sus. Pe Penultimul rand, a doua din stanga: GY UG Performance 215/55/16: 479Ron Bucata !

Am verificat intr-un final Dot -ul cauciucurilor de iarna ale masinii.....

DOT FU WC K8N X 4506 205/55/16 H Michelin alpine

dupa cod se pare ca este din 2006 cauciucul???

Cam vechi deci se justifica zgomotul mare .....

Am mers acum destul de mult pe zapada si gheata si s-a comportat civilizat bine nici nu am fortat ,dar cred ca o sa le schimb cat de curand.....

dot 4506, inseamna practic, 2007. Poti avea probleme la modul la care chiar daca ai profil sa nu ai suficienta aderenta datorita pierderii in elasticitate a anvelopei datorita imbatranirii. La o guma asa veche vei avea automat mici crapaturi longitudinale in profil. Surprize mari poti avea la franari de urgenta gen treceri de pietoni si mers in coloana.

Incearca sa-ti iei macar 2 - prin martie vor fi discounturi la anvelopele de iarna ramase prin stocuri. Cauta un DOT 2012.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

caut un cauciuc dunlop sp sport 07 215/55/16 am unul la rezerva nou nout si as pune pe spate la vara asa ceva insa sub 640 roni nu am gasit

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eh na ca am testat si gumele noi Tigar Winter 1. Ce este de spus in mare.. pe zapada se comporta foarte bine , insa pe asfalt alunecos , zapada topita treaba sta altfel parca masina e mai instabila zici ca sunt in barca si plutesc pe sosea . Am incercat sa ma invart si eu cu masina pe la Auchan prin parcare :)) nu prea merge decat cu ESP-ul dezactivat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

"Am incercat sa ma invart si eu cu masina pe la Auchan prin parcare :)) nu prea merge decat cu ESP-ul dezactivat"

si asta inseamna ca anvelopele nu isi fac treaba? sistemele de siguranta ale masinii lucreaza impreuna cu punctele de contact pe astfalt/gheata/zapada.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@donz anvelopele isi fac treaba foarte bine pe zapanda dar nu si pe drum alunecos/umed aici are minus .. In auchan in parcare este numai zapada

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Momentan am pe masina 215/55/16 de vara, doresc sa montez de iarna 205/55/16

Dar am auzit ceva informatii ca ar intra si 205/60/16, astea avand un pic balonul mai mare, pt iarna ma gandeam ca e bine sa inalte masina un pic mai ales ca modelul meu e sportline si are garda coborata cu 1 cm si suspensie sport.

Ce stiti intra fara sa atinga ceva 205/60/16 sau raman la 205/55/16??

Modificat de haxorsile
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am schimbat acum 2 sapt 205/55 cu 205/60; am castigat cam 1.3 cm (din diametru si din faptul ca guma actuala are mai mult material). nu am bagat-o in zapada afanata, noroi, etc ca nu am mai gasit (si nu asta e scopul) doar ca m-ar ajuta daca o ninge mult iar, in 6 ani am ramas doar o singura data suspendat in zapada afanta - ca am vrut sa-i vad limitele. este mai ok pe drumuri stricate, mai mult cauciuc+aer care sa absoarba denivelarile. la drum lung nu am scos-o inca. mie nu-mi loveste absolut deloc-dar am pachet drumuri grele si probabil 2 cm + fata de standard si probabil aproape 3 fata de tine (acum nu stiu exact daca dif e la garda la sol sau si pe la aripi, contra aripi, etc (la cotraaripa spate pare sa fie cea mai mica dist si anume vreo 3 cm fata de materialul ala, deci nu ma ingrijoreaza inca, sa vdm cum e cu masina full.

nu stiu cum vor fi astea noi de 205/60 (Firestone) dar fostele de 205/55 Conti Wintercontact ts 810 au fost super, mai mergeau vreo 2 ierni dar am vrut garda la sol (nu de alta dar parca au iesit cele mai bune cauciucuri de iarna de cateva ori; in fine acu si pretul face diferenta fata de alte marci).

pt vara ma asteapta cauciucuri noi de 215/60/16 (aici dif e cam mare si sunt curios de efecte, sper sa nu atinga cu masina full pe undeva, pe alta parte deja am un mini suv :) - de fapt asta a fost si scopul sa castig la garda sol sa nu fiu nevoi sa investesc in alta masina care sa faca acelasi lucru dar care sa coste dublu).

colegii mai "puristi" sustin ca nu e ok sa schimbi la o dif asa mare din mai multe considerente (tinuta drum, legislatie, recalibrare abs+ESP la noile dimens, senzori de presiune care nu mai recunosc noile dimensiuni, etc...)

Modificat de catanexus
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Valy: de acord. A se face diferenta intre zapada si gheata. Drept exemplu sapt trecuta cand in sudul tarii a plouat sambata noapte si duminica dimineata era gheata de 2 cm peste tot.

Am reusit sa ma deplasez in siguranta 3 km dus si 3 km intors cu 20km/h si multa dibacie in a roti volanul.

Concluzia: pe gheata singurele care pot ajuta ar fi crampoanele de metal inserate in anvelope care din ce stiu eu sunt interzise pe drumurile publice in Romania.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am schimbat acum 2 sapt 205/55 cu 205/60; am castigat cam 1.3 cm (din diametru si din faptul ca guma actuala are mai mult material). nu am bagat-o in zapada afanata, noroi, etc ca nu am mai gasit (si nu asta e scopul) doar ca m-ar ajuta daca o ninge mult iar, in 6 ani am ramas doar o singura data suspendat in zapada afanta - ca am vrut sa-i vad limitele. este mai ok pe drumuri stricate, mai mult cauciuc+aer care sa absoarba denivelarile. la drum lung nu am scos-o inca. mie nu-mi loveste absolut deloc-dar am pachet drumuri grele si probabil 2 cm + fata de standard si probabil aproape 3 fata de tine (acum nu stiu exact daca dif e la garda la sol sau si pe la aripi, contra aripi, etc (la cotraaripa spate pare sa fie cea mai mica dist si anume vreo 3 cm fata de materialul ala, deci nu ma ingrijoreaza inca, sa vdm cum e cu masina full.

nu stiu cum vor fi astea noi de 205/60 (Firestone) dar fostele de 205/55 Conti Wintercontact ts 810 au fost super, mai mergeau vreo 2 ierni dar am vrut garda la sol (nu de alta dar parca au iesit cele mai bune cauciucuri de iarna de cateva ori; in fine acu si pretul face diferenta fata de alte marci).

pt vara ma asteapta cauciucuri noi de 215/60/16 (aici dif e cam mare si sunt curios de efecte, sper sa nu atinga cu masina full pe undeva, pe alta parte deja am un mini suv :) - de fapt asta a fost si scopul sa castig la garda sol sa nu fiu nevoi sa investesc in alta masina care sa faca acelasi lucru dar care sa coste dublu).

colegii mai "puristi" sustin ca nu e ok sa schimbi la o dif asa mare din mai multe considerente (tinuta drum, legislatie, recalibrare abs+ESP la noile dimens, senzori de presiune care nu mai recunosc noile dimensiuni, etc...)

Eu zic ca inginerii germani care au facut n'spe teste si calcule pentru a determina caracteristicile optime pentru trenul de rulare pot sa-si dea demisia, aici, in Romania, noi suntem mult mai isteti si mai avizati, toti avem laborator de teste in garaj si putem determina singuri solutia optima pentru masina noastra.

Uite, tocmai de asta legea ii da posibilitatea politistului sa-ti ia talonul daca ai alte roti pe masina. Pentru ca in situatii extreme, se pot intampla nenorociri cauzate si de "micul si finutul tuning" practicat pe masini.

Tocmai pentru ca oamenii aia de la fabrica sunt platiti si raspund pentru tinuta de drum a masinii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iti zic eu altceva , neamtu ala jmecher si destept de care vorbesti tu nu a luat in calcul strazile din romania cu craterele ei. Si nu crd ca 1 cm la inaltime afecteaza extraordinar stabilitatea masini, ( asta nu e masina de curse, e masina de zi cu zi , "barca" inclinata spre confort ) , Eu am trecut in talon doar 2 marimi 205/55/16 si 235/45/17 , dar masina mea a venit cu roti de 215/55/16 din fabrica , asta ce inseamna ??? Nu am voie cu ele pe strada ca nu sunt trecute in talon???

In certificatul mic nu mai sunt trecute dimensiunile permise, asta insemana ca nu prea mai au cum sa ia talonul asa cum vor ei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la noi in iasi sunt in bazar actibilduri de lipit pe cauciuc negre cu inscriptionarea M+S si fulgul. am lipit eu pe cauciucuri si sunt perfecte nu iti dai seama de diferenta... gaborul de ma opreste nu are ce sa comenteze..cu un pret de 4 lei bucata deci 16 lei in total am cauciucuri iarna fara dureri de cap! sunt chinezesti am impresia da se lipesc foarte bine am deja 2 luni si nu se dezlipeste nici o bucatica..

oricum nu merg cu viteza ca am profil de 15mm si in afara orasului nu ies in iarna asta.

oricum nu merg cu viteza ca am profil de 1,5mm si in afara orasului nu ies in iarna asta.am pus preventiv ca am inteles ca astia de la asigurari nu dau polita daca faci accident cu cauciucuri de vara pe carosabil cu ghiata sau zapada. si daca pup pe unul macar sa am acoperire cu asigurarea...

oricum nu merg cu viteza ca am profil de 1,5mm si in afara orasului nu ies in iarna asta.am pus preventiv ca am inteles ca astia de la asigurari nu dau polita daca faci accident cu cauciucuri de vara pe carosabil cu ghiata sau zapada. si daca pup pe unul macar sa am acoperire cu asigurarea...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iti zic eu altceva , neamtu ala jmecher si destept de care vorbesti tu nu a luat in calcul strazile din romania cu craterele ei. Si nu crd ca 1 cm la inaltime afecteaza extraordinar stabilitatea masini, ( asta nu e masina de curse, e masina de zi cu zi , "barca" inclinata spre confort ) , Eu am trecut in talon doar 2 marimi 205/55/16 si 235/45/17 , dar masina mea a venit cu roti de 215/55/16 din fabrica , asta ce inseamna ??? Nu am voie cu ele pe strada ca nu sunt trecute in talon???

In certificatul mic nu mai sunt trecute dimensiunile permise, asta insemana ca nu prea mai au cum sa ia talonul asa cum vor ei.

Vezi ca 215/55/16 sunt echipare OEM. Putina documentare nu strica.

la noi in iasi sunt in bazar actibilduri de lipit pe cauciuc negre cu inscriptionarea M+S si fulgul. am lipit eu pe cauciucuri si sunt perfecte nu iti dai seama de diferenta... gaborul de ma opreste nu are ce sa comenteze..cu un pret de 4 lei bucata deci 16 lei in total am cauciucuri iarna fara dureri de cap! sunt chinezesti am impresia da se lipesc foarte bine am deja 2 luni si nu se dezlipeste nici o bucatica..

oricum nu merg cu viteza ca am profil de 15mm si in afara orasului nu ies in iarna asta.

Bravo, e arhisuficient 1.5mm profil ! Poate "pupi" pe unul care se uita cu ce circuli si are niscaiva bate de baseball in masina

Modificat de 75NOR
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bata din aia am si eu...la nevoie ma apar nu e o problema asta. acum sa mai spun o chestie, pe timpul lui ceasca sau dupa nu au mai fost ierni cu zapada si ghiata? cine avea la batrinele dacii cauciucuri de iarna? asta ca sa nu spun ca nici sistem esp nu exista sau abs...macar la asta chiar de e cauciucul uzat nu iti blocheaza roata la frina si nu mergi sanie! acum sa recunoastem ca una e sa mergi cu 80 sau 60 pe ghiata si sa incerci o frinare ca tot nimic nu poti face! apropo a fost la tv un reportaj aseara 12% din accidentele grave din tara asta se produce la marca bmw si mercedes cu toate ca aceste marci reprezinta o foarte mica parte din parcul auto. cauza e deci ca smecherul crede ca daca are motor puternic si eventual cauciucuri noi poate merge cum vrea el... eu recunosc ce am si merg mai incet...cauciucul de iarna poate salveaza un metru sau doi depinde de viteza insa minuni nu face! iar cei ce folosesc cauciucuri sh de 5...10 ani vechime uzate si scoapte te asigur ca alea sunt mai rele de 10 ori ca un cauciuc nou de vara!!! o lege corect facuta ar trebui sa spuna un profil de minim 4 mm( exemplu ) si o vechime de maxim 5 ani a anvelopei. la fel cum s-au adus toate cazanele din exterior la noi s-a adus si anvelopele sh.

apropo nu ai mai spus daca dai sau nu rezerva aia dunlop sp sport 215/55/16. am si eu rezerva noua la fel si as face un set pentru la vara....spune tu cit vrei pe cauciuc si daca eventual il dai cu janta..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Andrei, trebuie sa te contrazic. Foarte ferm.

1.Iernile de pana in '89 sa zicem, vedeau cate o dacie la 10 minute pe strada. Acum avem aglomeratii bara la bara. Atunci aveai loc de franare fiind un trafic mult mai redus comparativ cu ce se inampla acum. Deci nu merita comparatia. Drumurile pe vremea lui Ceausescu erau mult mai bine intretinute decat drumurile care formeaza acum majoritatea carosabilului. Nu ma refer la exceptii.

2. Iarna nu gasesti numai ghiata pe strada. Mai ai si carosabil ud, zapada, noroi unde diferenta la franare este foarte clara la temperaturi sub 7 grade. Nu stau sa caut mai mult dar uite aici de ce anvelopele de iarna sunt recomandate sau mai clar poti urmari filmul de aici.. Eu zic ca e edificator.

3. Nu cred ca este un exemplu bun sa aduci in discutie cauciucuri expirate, defecte si nerecomandate circulatiei. Faptul ca unii sunt inconstienti si merg cu asemenea cauciucuri (fie de vara fie de iarna) si ajung in parapeti nu inseamna ca acum trebuie sa ii luam ca etalon.

Eu stau acum cu masina in service din cauza ca un cretin cu un Audi A6 se credea Schumi pe strazi, probabil cu cauciucuri de vara si crede-ma ca daca eram la fata locului cand mi-a accidentat masina nu cred ca mai conta ca este din minoritatea raraita.

Asa ca daca stai cu cauciucuri in starea care o declari, tine bine de bata aia ca Doamne fereste, s-ar putea sa ai nevoie de ea.

Modificat de mars01
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu prea circul acum pe zapada asta ca stiu ca nu pot iesi nici din parcare....astia zic ca in ianuarie o sa fie frumos asa ca am rabdare si apoi daca mai astept februarie inca o luna nu o fi bai! si chiar de pup pe unul nu cred ca ii stric mai mult de spoiler ori o tripla ca circul destul de incet...doamne ajuta!!!

apropo tot timpul se aprinde in bord semnul ala cu o masina si 2 linii serpuite cind era carosabilul uscat nu se aprindea..care e cauza?

oricum e pe galben nu pe rosu asa ca nu imi fac probleme, corect?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intra in functiune ESP-ul. Atata tot. Daca se intampla des arata ca nu ai aderenta la roti. De ce oare ?!!!

Modificat de mars01
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si cele OEM nu trebuiau trecute in carte??

Apropo de ce zice andrei_70 cu cauciucurile de pe dacii, asa am zis si eu:

"Ce imi trebuie mie cauciuc de iarna cand eu stiam ca mergeam cu dacia peste tot fara probleme", dacia o cumparasem de noua si avea cauciucuri montana allseason , era echipare standard dar eu nu stiam acest lucru, si la urmatoare masina, un fiat stilo dotat cu toate sistemele de siguranta , cauciucuri de vara ca noi dar profil in V

(bf goodrich) , cu 15 la ora nu am reusit sa iau prima curba intalnita si m am infipt frontal intr-un golf parcat pe bordura ,sistemele de siguranta nu m au ajutat cu nimica ,

( omul era terminat ca abia isi scosese masina din service tot de pe urma unui accident :)) ), rezultat bara sparta, capota indoita la a mea .

De atunci nici o iarna fara cauciucuri adecvate, nu merita , costa mult mai mult reparatia fie ea si minora (bara, capota , far, etc) decat un set de cauciucuri de iarna noi .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!