Jump to content

Cauciucuri


big danny
 Share

Postare recomandată

Pe langa asta flancul anvelopei de 235/45 e mai mare decat la 225/45, ai sanse mai mici sa-ti distrugi atat anvelopa cat si geanta in cazul in care dai puternic in vreo groapa, ceea ce e o chestie normala la noi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut! Am nevoie si eu de un sfat. Am schimbat ieri cauciucurile de iarna cu cele de vara si cu ocazia asta am innoit masina cu 4 Michelin PS3. Dunlopurile cu care a venit masina mai mergeau mult si bine, dar ma scoteau din minti datorita zgomotului dat de uzura "in dinti de fierastrau". Masina a fost verificata in service si nu are probleme cu trenul de rulare, se pare ca a fost un lot slab de Dunlop. Acum vine problema: din motive financiare si, de ce nu, si din pragmatism am trecut de la 215/55/16 la 205/55/16, anvelope care sunt de asemenea trecute in carte si talon. Aveti idee, trebuie sa fac ceva ajustari apropos de viteza? Am gasit in meniul MFD ramura winter tyres care imi poate modifica cred vitezometrul cu +/- 10 km/h dar din calculatorul miata reiese o diferenta de doar 1,7% intre ele, o diferenta zic eu nesemnificativa. Cei de la service au tot incercat sa ma convinga ca o sa am probleme cu interpretarea vitezei si ca o sa-mi creasca consumul si de aceea incerc sa ma sfatuiesc si cu voi. Va multumesc anticipat!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce ai vazut in calculator nu iti modifica vitezometrul si este o functie a masinii care te avertizeaza atunci cand atingi un anumit prag de viteza.

Concret, daca ti-ai pus anvelope de iarna si pe ele este trecut indicele de viteza "T" (190 km/h) tu atunci va trebui sa setezi in functia respectiva 190 km/h iar cand masina va atinge acel prag de viteza o sa primesti o avertizare. E o functie asemanatore cu cea de temeratura. Cand temperatura scade sub 4 grade celsius masina te atentioneaza ca exista riscul producerii de polei.

De obicei limita de viteza la anvelopele de iarna este mult inferioara celor de vara si de aceasta calculatorul de bord al masinii are aceasta functie.

Cat priveste consumul si diferenta de viteza, nu te mai lua dupa inginerii romani ci ia-te dupa cei nemtzi. Daca constructorul ti-a scris ca poti pune anvelopa aia atunci pune-o fara probleme si lasa-i pe cei de la noi de la service sa zica ce vor!! Nu o sa-ti creasca niciun consum, dimpotriva, o sa-ti scada: roata va fi mai ingusta cu 10 mm si frecarea cu asfaltul va fi mai mica. Circumferinta rotii va fi o idee mai mica si masina va trage mai usor... nu vei mai avea nevoie de cuplu motor prea mare.

Trebuia sa iti faci problemele astea doar daca puneai o roata mai lata si mai mare in circumferinta.. atunci crestea consumul... logic!!

Diferenta la kilometraj este de asemenea nesemnificativa... il loc de 70 mph vei rula cu 68.8 mph conform unui calcul simplu facut aici: http://www.carbibles..._bible_pg4.html

Sau cu alte cuvinte, in loc de 112.6 km/h vei rula cu 110.7 km/h ... o diferenta de doar 2 km/h!! ... dar probabil "cei de la service" au zis ca asta poate fi un dezastru pt masina ta, nu-i asa??!!! :)

Modificat de meghitz
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu un tester(vag com) poti schimba in IC ca sa-ti arate cat mai aprope de viteza reala. Modifici distance impulse number sa fie cat mai aprope de valoarea reala.

Uite cam cum poti face: aici

Daca ai calculat care e circumferinta rotii, poti sa arunci un ochi pe codificarile astea;

Coding digit: 1

DIN*: 22188

MB 201: 22188

MB 202: 1938mm

Coding digit: 2

DIN*: 22076

MB 201: 22076

MB 202: 1948mm

Coding digit: 3

DIN*: 21960

MB 201: 21960

MB 202: 1958mm

Coding digit: 4

DIN*: 21848

MB 201: 20660

MB 202: 2081mm

Coding digit: 5

DIN*: 22304

MB 201: 22304

MB 202: 1928mm

Coding digit: 6

DIN*: 22420

MB 201: 22420

MB 202: 1918mm

Coding digit: 7

DIN*: 22532

MB 201: 22532

MB 202: 1908mm

unde Tire Size Comparison

Specification Sidewall Radius Diameter Circumference Revs/km Difference

205/55-16 113mm 316mm 632mm 1985mm 504 0.0%

Modificat de nervoss
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cred ca are rost sa isi faca omul probleme. Cei 2 km/h aproape ca nici nu ii poate sesiza pe acul de vitezometru.

Oricum, el are anvelopele de iarna pe dimensiunea 215/55/R16 ... deci oricum daca va regla conform anvelopelor de vara va fi diferenta asta pe vitezometru cu anvelopele de iarna.. deci tot aia e.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

OK, va multumesc de sfaturi! Acum m-am lamurit deplin!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

am si eu o curiozitate privind trecerea de la 215 la 205 si cu inscriptia din talon. Am luat si eu in calcul aceasta trecere dar am vrut sa respect exact ce scrie in talon adica 205/55/16 94V , ei bine atunci cand m-am apucat sa caut am vazut ca nu prea gasesc ce imi doresc eu cu aceste specificatii iar daca gaseam erau aproape la fel de scumpe ca si cele de 215.

Doar la mine este trecut acest 94V?

Acum aproape doi ani cand am facut ITP-ul cel din fata mea l-a picat pentru ca avea cauciucuri cu 91V in loc de 93V...iar culmea ala nici spaga nu a vrut..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai e normal sa l pice, indicele de greutate e mai mic. Daca ai indice de greutate si viteza mai mare nu e nicio problema.

Cred ca tu ai 94V pentru faptul ca este 4motion. Este singura explicatie logica.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai asta era si ideea, ca in principiu la passat daca folosesti anvelope pe 205 au indicele de greutate 94 nu? Sau cum spui tu asta e doar la mine? :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu. Cele de 205 au 91H iar cele de 215 au 93H. La viteza sa nu ai sub indice, la greutate la fel.

Este vorba de sarcina suportata de cauciuc. Ti am dat ce am eu trecut in carte (berlina). Plus inca ceva dimensini pe 17. Abia acolo am 94 H unde au talie de 45 (235/45 R17 94 H).

Sarbatori Fericite.

Modificat de theo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din pacate si eu am pus anvelope 225/45 R17 pe Passatul din semnatura. Am vrut neaparat GoodYear Eagle F1 Asymmetric 2, plus ca m-am gandit ca fiind mai putin lat (225/235), servodirectia va fi mai usoara. Nu am stiut ca latimea anvelopei influenteaza si dimensiunea balonului. Imi poate spune cineva exact care e codarea ok pe care trebuie s-o fac cu VCDS astfel incat sa imi arate viteza reala?

Apropo, cand am trecut la rotile de vara, 225/45/R17, de la 205/55/R16, servodirectia a devenit destul de greoaie. Pe de o parte mi se pare si normal, dar as vrea sa stiu daca si la voi se intampla la fel.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu te supara, pai pe o suprafata de contact mai mare, tu credeai ca frecarea o sa fie mai mica?

Modificat de theo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu ma supar, dar nu inteleg de ce ai tras concluzia asta, ca nu am spus nicaieri ca ma asteptam ca frecarea sa fie mai mica.

ma interesa strict daca si altora li se ingreuneaza directia (asta am spus ca mi s-;ar parea normal, vroiam doar o confirmare), ca din ce am mai invartit din volan la alte masini cu roti la fel de mari mi se parea ca se invarte mai usor ca la mine.

am avut un astra H inainte, iar directia se ingreuna sau era usoara total aleatoriu: cateodata era o placere sa o parchezi, altadata iti venea s-o lasi cum s-a nimerit. nu mai vreau probleme de astea idioate, deci vroiam sa stiu strict daca si altii au sesizat intarirea directiei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am 235 pe masina si invart volanul cu un deget (bagat intre spite), cu masina stationata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Importanta este si greutatea rotii care influenteaza simtitor manevrabilitatea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@meghitz, si eu pot invarti volanul cu un deget, dar ma cam doare pe urma... :)

o sa incerc sa ajung pe la intalniri si sa compar cu cineva care are jante tot pe 17...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stiu ca ,,taria'' directiei poate fi setata cu VCDS sau cel putin asa spunea cineva pe topicul cu proceduri vcds.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

asa se pare: http://www.myturbodiesel.com/1000q/a5/Power-steering-electric-assist-adjust.htm

cu proxima ocazie verific si revin cu feedback, insa mi-e putin teama sa ma joc la valorile alea. ma gandesc ca daca maresc asistenta, va consuma mai mult curent, si cine stie ce implicatii mai sunt...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mie imi se intamplava lafel cu Passatul care am avut inainte de asta, un TDi 4Motion: diferenta intre cauciucuri de vara(225/45/17)/iarna(195/60/15) fost sensibila. Mai ales ca cu cauciucuri de vara am simtit ca masina, destul de des, fost "condusa" de la sine "sapate" in asfalt de tiruri.

Din pacate si eu am pus anvelope 225/45 R17 pe Passatul din semnatura. Am vrut neaparat GoodYear Eagle F1 Asymmetric 2, plus ca m-am gandit ca fiind mai putin lat (225/235), servodirectia va fi mai usoara. Nu am stiut ca latimea anvelopei influenteaza si dimensiunea balonului. Imi poate spune cineva exact care e codarea ok pe care trebuie s-o fac cu VCDS astfel incat sa imi arate viteza reala?

Apropo, cand am trecut la rotile de vara, 225/45/R17, de la 205/55/R16, servodirectia a devenit destul de greoaie. Pe de o parte mi se pare si normal, dar as vrea sa stiu daca si la voi se intampla la fel.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

asa se pare: http://www.myturbodi...sist-adjust.htm

cu proxima ocazie verific si revin cu feedback, insa mi-e putin teama sa ma joc la valorile alea. ma gandesc ca daca maresc asistenta, va consuma mai mult curent, si cine stie ce implicatii mai sunt...

din pacate nu am gasit respectivele setari si la mine.

am intrebat la service daca pot schimba lichidul de la servodirectie, si mi-au spus ca e complet electrica, nu am ce lichid sa schimb. cat despre cat de greu se invarte volanul sau nu, nu mi-a putut da nici un feedback, ci doar sa verific la o masina cu aceleasi dimensiuni la anvelope si aceeasi servo-directie.

@MEDES CALAN, problema cu 'sinele' din asfalt am avut-o si eu la un astra H, cu roti de vara de 205/55/R16.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Probabil ai o clona si din cauza aceasta nu le poti schimba. Al meu are 215/55/r16 si nu mi se pare moale, insa nici exagerat de tare.

In schimb alt passat cu 235/45/r17, are directia simtitor mai moale decat a mea. Vorba aia, o invarti cu degetul. Deci de setat, se poate seta intr-un fel.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca ati un Passat 3B6 (Passat Variant 11.00>08.05) servo nu are cum sa fie electrica: servoelectrica, pe Passat fost pusa numai incepind de la 3C2/3C5 (03.05>).

Pe aceast model fost puse 2 diferite modele de servoelectrice: la incepu fost pusa pe ea acelasa servo ca pe Golf, cc cremaliera cu doua set de dinti (unu pentru pinion de la volan, unu pentru pinion de la motor de asistenta), dupaia o servodirectie tot ZF dar cu un melc cu sfere il loc de al doilea set de dinti.

Sistem cu melc este mai potrivit pentru masinile grele si cu cauciucuri late (servoelectrica cu acelas sistem echipeaza si BMW 3E90). Poate ca ati un Passat cu servo de primul tip.

Asta sunt coduri OEM de la primul tip:

VOLKSWAGEN

  • 1K1 423 055 G
  • 1K1 423 055 GX
  • 1K1 423 055 K
  • 1K1 423 055 KX
  • 1K1 423 055 M
  • 1K1 423 055 MX

din pacate nu am gasit respectivele setari si la mine.

am intrebat la service daca pot schimba lichidul de la servodirectie, si mi-au spus ca e complet electrica, nu am ce lichid sa schimb. cat despre cat de greu se invarte volanul sau nu, nu mi-a putut da nici un feedback, ci doar sa verific la o masina cu aceleasi dimensiuni la anvelope si aceeasi servo-directie.

@MEDES CALAN, problema cu 'sinele' din asfalt am avut-o si eu la un astra H, cu roti de vara de 205/55/R16.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@FlorinC: da, e clona. o sa vorbesc cu Pronet, poate ma ajuta el. ma bucur ca au sesizat si altii diferente in ce priveste cat de usor se invarte volanul. Nu e foarte tare nici la mine, dar as vrea sa fie un pic mai moale, in special pentru parcari.

@MEDES CALAN: passatul meu e din 2007, deci e servoelectrica directia sigur. acum, care model, nu stiu.. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca cunosteti limba germana asta este aplicabilitate de servo primul tip (dubla dintura) la Passat 3C:

  • für Lenkgetriebehersteller : ZF
  • bis Fgst.Nr. : 3C-9P014 010, 3C-9G002 805, 3C-9E024 248
  • nur in Verbindung mit : OE 1K1 971 111 AJ

  • Austauschteil:
  • elektrisch
  • für Linkslenker
  • Anzahl der Befestigungsbohrungen: 3
  • Herstellereinschränkung: Generation 3

  • ohne Spurstangen

Parte importanta e asta: servo este valabila numa pana la sasiu nr:

3C-9P014 010, 3C-9G002 805, 3C-9E024 248

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!