Jump to content

Schimb Ulei Cutie De Viteze/servodirectie


catala2k
 Share

Postare recomandată

nu mai pot edita anuntul de mai sus... pentru cine mai intereseaza azi am fost la reprezentanta si am cumparat ulei de cutie 2 bindonase de 1 l la pretul de 85 lei ambele.

Modificat de mihaita_us
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...
amc.computerservices

pentru ca nu e nici verde nici rosu ,e maro smile.gif

Nu doar inlocuirea uleiului solutioneaza problema. Va trebui spalat circuitul servodirectie. Oricum ca si ulei va sugerez sa luati FEBI Verde (il gasiti la orice magazin de piese auto), cu mentiunea sa scrie pe el servodirectie. Iar despre spalarea circuitului, toate operatiunile se vor face CU MOTORUL OPRIT, altfel se va crea suprapresiune in circuit si va ceda pe unde gaseste uzuri (la 0,7% aer in circuitul de servodirectie, presiunea din circuit se dubleaza in viraj maxim).

Ca si operatiuni trebuie sa demontati furtunele DE LA POMPA, sa le lasati in jos, undeva sub nivelul casetei, iar CU MOTORUL OPRIT se vireaza maxim stanga-maxim dreapta pana cand se goleste complet circuitul. Apoi, cu un amestec de 50% ulei si 50% motorina, se toarna un litru pe unul din furtune, se pun furtunele cap in cap cu un stut si doua coliere iar cu masina ridicata de fata se iau viraje maxim stanga-maxim dreapta vreo 10-15 minute (se creaza efectul de seringa), dupa care se lasa aproximativ 30 minute sa se sedimenteze, apoi se goleste din nou circuitul intr-un vas curat. Dupa golirea circuitului se pipaie amestecul scurs intre degete ca sa se poata observa asperitatile (daca sunt). Daca mai sunt asperitati - cum ar fi nisipul fin - se repeta operatiunea de incarcare, spalare, golire, pana cand amestecul care curge din caseta este curat. Separat, se demonteaza pompa de servodirectie, se desface boabe, se spala la interior cu motorina, se sufla cu compresorul, se reasambleaza si se monteaza la loc in suport.

In momentul in care si caseta si pompa sunt curate, se reasambleaza furtunele la pompa, si CU MOTORUL OPRIT, se toarna ulei VERDE de servodirectie in vasul de servo si se vireaza maxim stanga-maxim dreapta pana cand incepe sa scada nivelul din vas. Se completeaza cu ulei in vas si se repeta operatiunea pana in momentul in care nu mai scade. In momentul in care nu a mai scazut, se porneste motorul, SE LASA LA RELANTI FARA A VIRA cam 10-15 minute, dupa care, de aceasta data cu rotile din fata pe sol, se vireaza USOR maxim stanga, se tin rotile bracate 2-3 secunde, apoi maxim dreapta pana cand incepe sa scada nivelul uleiului din vas. Se completeaza si se repeta virajele in mod identic, pana cand nu mai scade nivelul uleiului din vas si pana cand nu se mai aude "maraitul" sau "mugetul" pompei.

In rest, daca mai sunt probleme astept sa imi scrieti aici sau pe pm

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...
  • 1 year later...

A intrebat cineva mai sus unde se afla busonul de umplere cu ulei pt cutia de viteze la skoda cod motor ALH, eu am cod motor ASV si sincer nu am gasit inca recipientul unde se pune ulei, as avea nevoie de o indicatie in ce zona se afla? masina mea e cu volan pe dreapta fiind in Anglia.. schimbatorul de viteze este indentic ca forma si folosinta precum cele volan pe stanga .

Nu gasesc in cartea masinii care este uleiul original ce trebuie , sa fie la fel ca la ALH ? si anume G 060 726 A2 ? Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Caline:

Si pentru ALH....la fel.

post-25544-0-23962300-1352660956_thumb.j

post-25544-0-76552400-1352662119_thumb.j

Modificat de carmina
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa ce am tot citit acesta l am luat: Valvoline Durablend GL4 75W90 1Ltr

Gear oil 75W90 - Use where API GL-4 gear oil is specified by the manufacturer.Valvoline DuraBlend Gear Oil GL-4 is a high performance synthetic blend gear oil specially formulated to provide enhanced protection, lubrication and easier shifting over a wide temperature range. For use in all transmissions and transaxles where a API GL-4 gear oil is specified by the manufacturer. Valvoline Durablend Gear Oil GL-4 protects against rust and corrosion and provides an excellent lubrication under hot and very cold weather circumstances.

  • Approvals/Performance levels API GL-5 75W90
  • Approvals/Performance levels MIL-L-2105D 75W90
  • 205/04

Doar ca acu m am sucit, vreau sa l schimb pe tot nu doar sa completez, la 220 000 km cati am sigur nu a fost schimbat, din ce am inteles surubul de scurgere se afla in cel mai jos punct de pe corpul unde se afla si surubul de completare da? Acol o sa l caut :) .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cand se masoare nivelul la ulei servo??? Se aude un zgomot ciudat la vireje, si m-am uitat la nivel si era la minim, asta cu motorul cald. Vreau sa stiu daca trebuie completat, uleiul e curat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Trebuie completat. Cand virezi la maxim oricum este zgomot la Octavia 1.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate cineva sa mi confirme daca suruburile pentru scurgere la cutia de viteze motor alh/asv e Hex 21 , iar pentru completare este Hex 17 ? trusa ce o am e pana la 12 din pacate, deci va trebui sa le cumpar si nu as vrea sa iau ceva care nu ma ajuta :) .

Intreb pentru ca in 30 pagini citite pe forum auzi ba una ba alta..toata lumea intreaba de ulei insa nicaieri nu spune cineva clar si sigur ce chei ai nevoie.

Modificat de Glacius
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce mi dai tu acolo e piesa care se afla pe masina banuiesc cu un filet de 24. Pe mine ma interseaza ce cheie imbus/hexagon sa folosesc ca sa desfac suruburile de scurgere si completare la ALH/ASV.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca nu stie sigur nimeni masoara cu un subler hexagonul la fiecare surub si vezi ce marime are.

Modificat de calin.g
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

17mm

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mersi mult ! mi am comandat si eu un program cu toate datele insa mai am pana il primesc . Buna ideea cu sublerul insa ..nu am unul si la ce lumina proasta si pozitie ai acolo jos ..cam greu de masurat :) .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

19 mm. Sa fie neaparat in trusa.

Modificat de carmina
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am comandat de 14/17 mm doar initial , Imbus de 19 e pentru cel dedesubt de scurgere ? Am luat si 19/21 ..

Modificat de Glacius
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De ce oare in programul VW mi arata un cu totul alt surub de completare cu ulei la cutia de viteze ....

post-112151-0-34474800-1353534503_thumb.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

acesta e de umplere/completare si e de 17mm, la fel si cel de golire care este situat in partea de jos a cutiei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Nu sunt avizat in domeniu insa va contrazic, plecand de la "patania mea". Am o SOT1 1,9 TDI ALH iar la cca. 65.000 km a inceput sa agate in treapta a 2-a. Am fost la un prieten care are un service si m-a sfatuit sa schimb uleiul din cutie, fiind cea mai mica investitie iar daca nu se remedia, urma sa desfaca cutia pentru constatare. Am luat de la Skoda Pantelimon 2 bidoane (inta 1,8l ... un bidon are 1l) pe care am dat aproape 100 ron iar rezultatul: nu mai agata si schimba treptele impecabil.

Pe cale de consecinta, chiar daca sunt paralel cu mecanica auto, va lansez urmatoarea intrebare: ULEIUL DE BUCATARIE "BUNICA, FLORIOL, ETC" DE CE ARE TERMEN DE VALABILITATE INSCRIPTIONAT? si ... de ce uleiul de cutie pe care l-am cumparat avea de asemenea termen de valabilitate". Oare odata ajuns in cutie nu isi pierde prorietatile de lubrifiere, nu se incarca cu particule de metal?

Este vorba doar de o logica simpla, fara filosofie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Probabil ti-au dat uleiul special, de actiune.... pentru cutiile care agata la schimbarea treptelor, de aia s-a remediat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am schimbat la fosta uleiul la200k si mi sa parut ca e mai prost ca cel din fabrica Ce ulei de actiune ? Daca trebuia schimbat nu era in planul cervice?In cutie nu i temp. sa se arda...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

este un topic intreg pe tema uleiul de cutie. Este un simplu ulei, deci trebuie schimbat, doar ca la interval mare. notiunea Filled for life - inseamna in medie 8 ani sau 120.000 km....

ulei actiune - la anumite cutii de viteze s-au folosit sincroane cu o cantitate insuficienta de Molibden in compozitia aliajului, motiv pentru care sincroanele nu mai asigura alunecarea necesara sincronizarii prin frecare a turatiilor pinioanelor. Pentru remediere nu s-au inlocuit piesele ci s-a folosit un ulei cu Molibden, care sa compenseze lipsa acestuia din aliaj.

codul acestui ulei este G 052512A2

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...
PopaAlexandruGabriel

salut!am si eu o skoda octacia 1 si vreau sa-i schimb uleiul din cutie.din cate am inteles incap aproximativ 3 litri.maine o sa ma uit daca am hexagoanele care imi trebuie.eu vroiam sa va intreb daca pot pune si un aditiv in acest ulei.eu la fosta masina puneam  aditiv in uleiul de motor(stiu ca e altceva cu uleiul din motor).am vazut prin magazinele de consumabile si aditivi pentru  cutie de viteze.sincer as baga daca chiar daca o sa fie un pic mai gros uleiul.daca nu o sa gasesc aditiv pt cutie de viteze ar fi vro problema daca bag din ala de motor cu teflon?

Modificat de PopaAlexandruGabriel
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu zic sa pui original intra 2l fara aditivi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

PopaAlexandruGabriel

salut!am terminat mai dvr de schimbat uleiul.am cautat astazi jumatate din zi un ulei pentru cutie si am cumparat castrol 80w90.nu stiu cat de recomandat este ,dar vanzatorul mi-a zis ca asta merge pus.eu stiam de 75w90.mi-a intrat vro 1,8 litri banuiesc ca mai ramasesse prin cutie din cel vechi.nu se simte mare diferenta intre uleiul vechi si cel nou acum sper sa nu fi facut vro prostie cu uleiul asta.cel vechi era negru negru .in urma acestei operatiuni am observat pe baia de ulei a motorului un senzor(cred) care are iesire de  mufa electrica dar la mine nu vine nici  o mufa.aveti idee ce poate fi?va salut

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!