Jump to content

Schimb Ulei Cutie De Viteze/servodirectie


catala2k
 Share

Postare recomandată

va salut pe toti. am citit acest topic. s-a discutat mai mult de uleiul de la cutia de viteza. eu cred ca am ceva probleme la pompa de servo. nu sunt sigur. am incercat o diagnoza la servo si nu am reusit sa accesez servodirectia. rulmentii de la flanse nu sunt de vina ca i-am schimbat si pe umezeala merge brici neintrerupta super ok, dar pe uscat se modifica povestea. am cauciucuri 205/55/16. m-am gandit ca gumele sunt de vina. nu gasesc o solutie. m-am gandit sa schimb uleiul la servo dar poate nici asta nu e motivul. va rog veniti cu pareri sau cu rezolvati cei ce au patit-o si au rezolvat enigma asta. multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

la mine tot ce inseamna ulei la masina e VALVOLINE si e super ok. Sunt lamurit de mult timp de CASTROL care mi-a cam terminat motorul meu ATJ la un passat...Iar MOBIL-ul il mananca parca face salata nu alta...Bafta

Modificat de axxa84
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...
Pune Aral EP SYNTH SAE 75W-90, are un raport pret/calitate excelent.

Acest ulei este potrivit si pt. cutiile de viteza prezente pe motorul ALH? Daca da, inteleg ca am nevoie de vreo 4 bidonase!

Modificat de Florin.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iti recomand sa folosesti uleiul original (G 060 726 A2) pt.tipul tau de cutie (cod EGR in cazul motorului ALH),ca sa fii sigur ca nu ai probleme. Ca pret e 40-50 RON la reprezentanta si 2 litri iti sunt suficienti. Cred ca pe Aral dai mai mult de 100 RON pe 4 bidonase de 0,5 l, deci nu cred ca merita sa te incurci cu ulei aftermarket.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acum o luna am facut o revizie generala la masina si am schimbat toate lichidele. La cutia de viteza nu am facut decat sa adaug inca 200-300 ml nu mai tin minte ce marca era. Toata operatia a fost facuta in reprezentanta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Apare vreo schimbare in bine/rau dupa ce se schimba uleiul in cutie?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca ii pui si metabond cu siguranta va aparea o schimbare in bine :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am schimbat tot uleiul la cea din profil (chiar daca nu este O2) si se vede diferenta , Valvoline este mult mai bun decat uleiul introdus de fabrica.

Modificat de Evil
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu se vede nici o dif. daca nu ai probleme cu cutia sau sub 2,00000km nu merita schimbat eventual completat!originalul e rosu , daca ai probleme nu se vor rezolva cu schimbul de ulei

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am citit mai demult de un experiment facut parca de nemti : - au luat doua motoare identice, unuia i-au schimbat uleiul si filtrele dupa specificatiile producatorului , mai si intarziind din cand in cand - adica asa cum se intampla de obicei in realitate , iar celuilalt motor i-au fost schimbate cu strictete filtrele si uleiul la jumatatea intervalelor date de fabricant.

Au obtinut in cazul celui de-al doilea motor o durata dubla de functionare.

Este mai important intervalul de schimb al uleiului decat marca acestuia ( pastrandu-ne in aceeasi gama de utilizare )

Rotile dintate din cutiile de viteze produc aschii in urma angrenarii. Acestea sunt in general colectate de busonul de golire al cutiei de viteze care are un magnet. Dar daca magnetul se incarca prea mult spanul este antrenat de ulei si introdus in mecanismele cutiei. Rezulta o crestere accelerata a uzurilor. In general nu se simte imediat dar durata de viata a cutiei se reduce.

Uleiurile de cutie contin aditivi de extrema -presiune (EP ), pentru a nu se rupe filmul de ulei pe supafata de contact dintre doua roti dintate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

se poate schimba uleiul la servo cu ulei orig VAG verde cu norma 004000?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In prezent uleiul de servodirectie original VAG este numai cel verde. Daca ai masina mai veche, poti avea ulei rosu la servodirectie, care nu se mai fabrica, cel verde inlocuindu-l pe cel rosu. Deci se poate face schimbul fara probleme.

Apropo, de ce vrei sa-l schimbi?

Modificat de x-tremist
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pentru ca nu e nici verde nici rosu ,e maro :)

Modificat de iorgunicolae
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inseamna ca a fost candva rosu...Daca este limpede si fara impuritati nu e obligatoriu sa il schimbi.

Modificat de x-tremist
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cam are impuritati extrem de fine...am testat pe un servetel alb,se observa

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Am intrebat si eu mecanicul cand am schimbat uleiul si filtrele, mi-a recomandat sa fac schimbul din 10.000km nu 15.000 km si am intrebat de uleiul din cutie daca e nevoie sa il schimb. raspuns " Cutia e capsata uleiul nu se schimba niciodata" Voi ce ziceti????

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cutia de viteze are si dop de golire si dop de umplere. In carte scrie ca la fiecare 30.000 Km trebuie sa verifici nivelul uleiului si sa completezi, dupa caz.

Parerea mea este sa il schimbi la 60 - 90.000 Km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O sa il shimb la urmatorul schimb de ulei, si ce ulei trbuie sa ii pun, 1.9 TDI ALH, si ce cantitate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iti recomand sa folosesti uleiul original (G 060 726 A2) pt.tipul tau de cutie (cod EGR in cazul motorului ALH),ca sa fii sigur ca nu ai probleme. Ca pret e 40-50 RON la reprezentanta si 2 litri iti sunt suficienti.

Daca te uitai cu o pagina in urma, gaseai raspunsul...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

De vreo 3 luni de zile am descoperit un zgomot la cutia de viteze. Initial am mers la servis si "desteptii" deacolo au tras de roti si mi-au spus ca rulmentul de pe satnga fata przinta zgomot si ca s-a dus cimentajul de pe el. Am cumparat rulment nou de FAG si l-am dus sa-l schimbe. Depa ce l-au dat jos mi-a spus ca rulmentul original era bun si nu trebuia inlocuit, dar zgomotul enervant a continuat sa persite poate chiar s-a si amplificat. Am mers si am echilibrat rotile am tras de ele, am mai mers la un servis si si mi-au spus ca masina nu are nimic, dar eu tot aud "falfaiala" care se intensifica pe la 40-50 km/h si apoi creste vitezei creste si frecventa si sunetul se ascute.

Credeti ca poate fi din cutia de viteze datorita uleiului? masina am cumparat-o la 92 de mii si acum are 135 de mii dar nu stiu daca i-a fost schimbat vreodata uleiul din cutia de viteze.

Un ulei uzat poate sa faca asemenea figuri?

PS. in timpul verii cand se incalzea motorul intra in viteza ceva mai greu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

S-ar putea sa ma insel , dar cumva ai schimbat cauciucurile inainte de aparitia zgomotului ? Un prieten al meu a patit-o . Initial nu a bagat de seama zgomotul , dar odata auzit , i s-a "insurubat"

in ureche . A avut parte de diagnostice de la zgomot de rulment pana la pinion din cutie . S-a dovedit ulterior ca erau gumele . Bafta !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

cine poate sa ma ajute si pe mine in gasirea busonului de umplere a cutiei de viteze la octavia 1 2002 1.9 tdi alh. busonul de golire l-am identificat sub dar cel de umplere nu gasesc surubul cu cap imbus niciunde sau poate e altfel de surub? eventual mai bine ar fi si o poza pentru al putea identifica mai bine. multumesc

Modificat de tzunami
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 9 months later...

din ce am citit in thread-ul asta am inteles ca uleiul de care am nevoie la masina mea pentru cutie cu cod EGR este 75w90 . ce nu m-am prins este daca trebuie sa fie sintetic sau semi-sintetic....ori nu conteaza...

ati putea sa ma lamuriti si pe mine? :Driver:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Trebuie neaparat sintetic la cutie. Si eu vreau sa-l schimb desi in carte scrie ca nu se schimba niciodata, dar la 10 ani si 200 000 Km cred ca nu strica. Am de gand sa-l iau de la reprezentanta ca sa nu fie probleme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ok.am priceput.a mea la 5 ani are 255.000km.eu ma gindeam sa bag metabond GL-SYN 75W90.sa-mi zici si mie cat e la reprezentanta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!