Jump to content

Scut motor la Golf 4


vladixus
 Share

Postare recomandată

A scris aici distanta.

@Gelu1,poate sa nu fie vorba de acelasi scut pe care l-au luat altii si care ziceau ca e facut in Ucraina,scriau totusi ca tabla e 3-4 mm.Daca e doar 2-2,5 e ca la celelalte.Mai caut si eu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai e bine atunci

pe topicul de vanzare de la scut-motor a postat poze un user care tocmai si-a montat pe Golf 5 si parea super multumit!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca cel asa zis din Ucraina,de fapt nu mai e din Ucraina,(poate era in trecut importat) ramane sa vedem scut-motorm.Mi se par cam mari acele decupaje(care probabil ar fi pentru racire,dar fiind ceva cam mari poate intra si praful,murdaria pe acolo) si scutul ar trebui sa protejeze si impotriva mudarriii motorului.Daca-si ia cineva din cei interesati de acest subiect,din aceasta arie,poate ne spune impresiile.Eventual niste poze mai detaliate(nu ca cele generale din topic) inainte de montare,ale elementelor care intereseaza:grosime tabla,ambutisari,sistem de prindere si garda la sol dupa montare,cum a masurat si Gelu1.

Modificat de goofy4
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

http://vwforum.ro/index.php?showto...64137&st=20

sunt destul de clare aici pozele zic eu

din cat am inteles partea dreapta a scutului vine montata in fata, deci acele fante imense vor fi in partea din spate, deci mai greu sa intre noroiul prin ele...

Oricum si la scutul de plastic, cand l-am dat jos dupa ce am cumparat masina am dat jos din el cam o galeata de lut, pasari moarte ... (serpi dinozauri) o adevarata fauna moarta ce mai :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da,da impresia celui care si-a montat,nu poate fi inlocuita de poze...deci daca apar impresii,eu astept...

Modificat de goofy4
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai unul zice ca la benzinare nu s-a pus scut pentru ca se incalzeste prea tare vara.. si deci sunt bune cele cu fante si cu aerisiri pe dedesubt

altul zice ca daca scutul nu e intreg intra namol si murdarie si nu merita...

eu daca as avea finantele as comanda de la scut-motor si maine... e usor de prins, are 12kg, 2.5mm grosime, are fante pentru aerisire, sistemul de prindere e din suporti din otel

pentru ca la urma urmei imi iau scut pentru imprevizibil, pentru ca nu am de gand sa fac offroad sau sa urc borduri cu o masina joasa si mica de oras...

si sa nu fiti amagiti ca scuturile originale sunt mai rezistente... v-am povestit patania cu un T4 si un scut original de 4mm grosime... tot a atins baia si cureaua de distributie...

adica daca e sa o luati prin santuri sau offroad, tot se stramba, iar in functie de impact... tot ajunge pana la baie..

la urma urmei golf4 e o masina de oras, cu garda joasa (ceea ce o face stabila in curbe si la viteza)

asa a fost proiectata asa trebuie exploatata, cu grija si cu atentie.. cu ochii dupa denivelari, bolovani si gauri :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Borduri trebuie sa mai urcam;tu unde circuli,parchezi?in Bucuresti,la noi in Cluj n-ai unde parca de multe ori masina decat daca te urci pe trotuare,macar partial.Deci trebuie ca scutul sa permita asta.Mai mergi si in week-end,ca de-aia e masina si la iarba verde mai iesi de pe sosea...deci si la asta trebuie sa faca fata.Scutul de care vorbim,fiind turcesc,aveam indoieli asupra eficientei,cunoscand in general calitatea turceasca.Poate la asta sa fie o exceptie care nu confirma regula...

Modificat de goofy4
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fratilor depinde ce inaltime au bordurile pentru ca eu nu prea parchez asa. Daca bordura are 20 cm inaltime cred ca atinge scutul

montajul e foarte simplu. In pachet este o bara care se monteaza cu niste brate in fata, si care vin exact sub bara de plastic. Asta e punctul de sustinere a scutului in fata pentru ca nu s-ar putea monta altfel, iar in spate are date gauri exact pe prinderile scutului de plastic anterior. Are si un capac pentru schimbul de ulei.

are dreptate si colegul soila, Montarea scutului te fereste de imprevizibil si de eventualele loviri accidentale pe drum de tara in baia de ulei (asta fiind si scopul principal pentru care l-am montat), insa nu off road. Masina este cu garda destul de joasa si pentru oras.

Utilitatea scutului se poate vedea si la urcarea unei borduri totusi. Urci usor si daca atinge asta e.....dai inapoi, dar..... nu ai probat inaltimea bordurii cu baia de ulei . Fara scut se risca cineva sa parcheze asa?

Garda la sol sa nu uitam (cu scut) e 11.5 cm iar de la baia de ulei dupa cum a masurat colegul goofy este de 16 cm.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa cate am citit pe aci se vede ca unii vor sa ia ceva antiglont ,ceva cu ce sa treci pe teren minat si sa reziste, ceva de domeniul SF-ului.

Poate nu ati citit tot,dar e posibil si cu cel original sa spargi baia lafel de usor.

Vreti sa va urcati pe borduri, ati inceput cu piciorul stang luand un golf, asta e clar, dai si cu fusta si cu pragurile daca e pana acolo, stiu pe 2 care si-au deformat pragurile, sau au ramas pe jos cu fusta. Sincer,eu prefer sa ma dau jos din masina si sa ma uit daca merge sau nu, nici macar fusta prefer sa nu o zgariu.

Cel mai sigur e invatand gropile din oras :) fara gluma, cei care au drumuri mai rele in oras. La cum au unii grija de masina e ca si cum ai sari cu parasuta si iti iei si casca in caz ca nu se deschide. :icon_thumright:

Asa ca cine-si pune, va sti ca are un plus de siguranta, dar fara "lunecat 10 metri pe bordura". Asa ca rememeber, in caz extrem, nici unul nu face minuni.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Va salut.Eu am un golf 4 variant si mi-am facut un scut din tabla de aluminiu striata de 3mm (1m/1m).Am facut o rama falsa in partea din fata din profil patrat ambutisat.I-am facut niste gauri pt aerisire si una pt buson si am prins-o in 4 suruburi.Pretul unei coli de tabla de 2m/1m anul trecut era de 320 ron.Din bucata de tabla de 1m/1m necesara se fac niste decupaje pe laterale deci nu este foarte grea.Stima.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inteleg ca materialul se apropia ca si costuri de pretul unui scut nou.(daca mai pui si manopera,in caz ca nu ai unde sa o faci singur,si cu ce...)Daca zici ca-ti va proteja cutia eficient...DIY merita,dupa mine,daca iesi mult mai ieftin sau mai bun calitativ.(sau esti pasionat)

Modificat de goofy4
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca il faci singur iese calitativ...

grosimea o alegi tu, sistemul de prindere il faci tu, il poti antifona ca pe cele originale cu buret

dar asta inseamna timp, bani si cel mai importat... necesita un atelier, experienta in lucrul cu metale... etc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta asa e, si eu cred ca iese mult mai bine facut la cineva care lucreaza in tabla-metal, poti acoperii exact componentele care te intereseaza (care unele scuturi le acopera deficitar sau chiar nu), il poti face chiar cat vrei, ii poti face fante cu zeciile, alegi grosimea, sistemul de prindere...si pana la urma daca nu depaseste costul unuia turcesc, chinezesc sau unguresc, de ce nu? :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exista pe undeva o schema mai amanuntita cu acest scut ... cu cotari ma exacte... as putea sa imi fac unu ... am acces la o masina de depitat cu plasma care poate sa decupeze f usor tabla de 3-5mm dupa un desen facut in Autocad (de indoit gasesc eu o metoda)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Am si eu o dilema si din ce am citit pe forum nu imi dau seama ce sa fac, am o Bora 1.6 16v azd (benzina) si as-i dori sa ii pun un scut original de plastic. l-am comandat cu codul de pe ETKA si mi-a adus unul mic care eu il aveam deja montat pe masina prins de cele doua laterale si nu unul care acopera tot motorul. Mi-a sugerat un mecanic sa-l dau jos pe cel mic si sa pun unul de diesel ca se potriveste are aceeasi platforma. As-i vrea sa stiu daca se poate monta si nu sunt nevoit sa improvizez sa dau alte gauri sau sa-l intind ca pe un cauciuc etc. Am mai citit ca se va topi sau ca ar avea de suferit motorul. Din fabrica cum ies masinele benzinare cu scut sau fara scut?. Din moment ce eu nu am gasit alt cod de scut probabil ca nu a fost echipat motorul pe benzina cu astfel de scut, se supra incalzeste motorul?. Va rog dati-mi un sfat mentionez ca este vorba despre scutul mare ce vine sub tot motorul. Va multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din fabrica,Golf-ul cel putin,vine cu ce ai luat si tu(presupun ca la Bora e la fel).Adica acel plastic mic in fata.Daca citesti pagini mai in urma s-a discutat mult despre scut,multe metalice.Prin presupunere,unii sustin ca motorul s-ar supraincalzi daca este acoperit complet de scut(la motoarele pe benzina).Pana acum insa nu s-a argumentat concret aceasta ipoteza.E bine sa citesti cam ce s-a scris si o sa-ti formezi o concluzie.Astfel vei decide si aca vrei eventual metalic sau plastic.

Modificat de goofy4
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Depinde pentru ce scop vrei sa pui scutul de plastic. Daca vrei si ceva protectie cred ca e bine sa verifici daca ai gauri pentru prinderea lui, in spate si sa pui unul metalic. Eu cel putin nu cred ca se va supraincalzi motorul. Vezi poate e cineva care si-a montat pe benzina si poate sa-ti dea mai multe detalii.

Cel de plastic te ajuta doar sa nu se murdareasca motorul ca la lovituri dedesubt e ca si inexistent.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai aceelasi tip de motor ca al meu.Tu de exemplu ai scut?.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare baieti. O mica intrebare. Ce "plastice" mai sunt pe dedesubt ca si metode de protectie? (eu nu am scut la motor). Intreb asta, intrucat in vara, cand am vrut sa urc o borduca un pic cam inalta, am agatat un plastic pe dedesubt, si i-am rupt o "ureche" de prindere. L-am impins cumva la loc, am fost la un prieten care avea cheia necesara, si l-am prins provizoriu, si n-am mai avut probleme.

Acum, imediat dupa ce s-au topit zapezile, am luat o groapa atat de mare pe Berzei, incat l-am agatat iar, si l-am auzit cum se "t

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca va cumparati o masina pe benzina noua, si alegeti pachetul "drumuri grele"

va pune scut metalic si inaltatoare

deci mai are rost sa vorbim despre incalzirea motorului vara ?

daca ei din fabrica iti pune scut daca platesti in plus.

pentru ca standard, nu iti pune niciun scut.

la diesel se pune standard pentru antifonare... ca altfel ar suna ca un tractor

la motoarele mari 2.5 2.7 3.0 4.2 diesel, se capitoneaza si capota, tot pentru a elimina din zgomote.

zic asta pentru ca stiu cu certitudine oameni care si-au cumparat skoda octavia2 sau golf 5 cu motoare 1.4 MPI si au scut metalic daca au pachetul drumuri grele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai aceelasi tip de motor ca al meu.Tu de exemplu ai scut?.

Daca te referi la mine,nu am decat acela mic de plastic in fata si vreau sa pun unul metalic.Mai trebuie putine economii si pana da caldura o sa-l pun.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu poate pana la urma iau unul de plastic iar daca vad ca am probleme cu motorul il dau jos, dar am inteles ca nu e nici o problema unele vin din fabrica cu scut optional.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

soila e buna schita (chear nu o vazusem ) dar ceva mai amanuntit oare nu exista ? cu minim 2 vederi si pozitia gaurilor pentru suruburi , fante , si acele indoituri care se pot face la un afcant mai puternic + suporti .... stiu cer cam mult dar ca sa il pot face fara incercari e utila o schita completa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu vreau sa ma injure nimeni, dar am citi aproape tot topicul si nu am gasit cateva informatii in legatura cu scutul metalic, pe care le voi mentiona mai jos.

Deci eu vreau sa pun un scut metalic la masina din semnatura. Am gasit cateva variante si prin bucuresti si prin afara bucurestiului, dar astept si recomandarile dumneavoastra.

In alta ordine de idei scutul de plastic de la 16 16v este compus din 3 parti (stanga dreapta si central). Nelamurirea mea este ca nu stiu daca la scutul metalic mai este nevoie de cele doua componente laterale de plastic. Pe mine ma intereseaza foarte mult si protectia motorului de umezeala.

De aceea va rog pe cei ce cititi repy-ul meu sa ma ajutati cu ceva informatii si mai ales cei ce au achizitionat un scut metalic sa ma lamureasca cum sta treaba.

Tin sa mentionez ca scutul meu central e pe undeva prin zapada iar componentele laterale atarnau si erau si crapate, asadar le-am dat jos. Deci eu caut o inlocuire completa a scutului de motor cu varianta metalica.

Va multumesc pentru ajutor! Si imi cer scuze daca cumva am omis acele reply-uri ce contineau astfel de informatii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!