Jump to content

Scut motor la Golf 4


vladixus
 Share

Postare recomandată

Un ventilator electric consuma mult mai putin ca incalzirea in scaune..de ex, consumul de benzina ar fi practic insesizabil. Eu zic ca iarna cel putin pot sa zic sigur ca nu ar fi probleme cu incalzirea excesiva, mai ales ca folosesti si incalzirea in habitaclu, ceea ajuta si ea chiar mult, se vede la TDI bine ca motorul se incalzeste mai greu (si prin natura lui fata de un benzinar) daca folosesc incalizrea inainte de a ajunge la 90 de grade.

Cat despre clima e cu totul altceva, acolo cupleaza un ambreaiaj electromagnetic care preaia din forta motroului prin cureaua de accesorii iar ECU injecteaza mai mult carburant pt a tine aceiasi turatie la relanti insezizabila la TDI si la benzina se vede bine. La ambele motoare se va observa un consum de carburant marit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Oki.Dar cred ca nu se poate compara cu clima, ca si diferenta de consum, si castigul eu zic ca este mai mare.Eu unul am scut metalic si nu am simtit decat siguranta fata de transeele din romania ( in vara am facut un tur prin tara 2.000 km, consum 6.6l% si viteza nicidecum mica),si va asigur ca am dat de niste drumuri de imi venea sa o iau inapoi. In concluzie eu sunt pentru scut metalic!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai daca ai experienta unui scut (la masina pe benzina)care nici nu avea fante de racire si n-ai avut probleme cu supraincalzirea,inteleg ca ...se poate

Masina asa am cumparat-o, traversele de metal pe care sta scutul nu pareau a fi montate "aftermarket" (fara urme de sudura si sunt vopsite in culoarea masini), scutul la fel se vede ca este de multa vreme pe masina (ruginit si "zgaraiat") + garda elevata, din toate astea am tras concluzie ca este instalat din fabrica (parere confirmata de mecanici cat si reprezentanta VW care mi-au zis ca se numeste "pachet drumuri grele", exact cum am anticipat)...

Sa zic exact cum e cu sau fara scut nu pot pt ca eu stiu cum este doar cu scut :) ... sistemul era pe un motor destul de mic 1.4 si nu se supraincalzea vara exagerat (nu pornea electroventilatorul in mers exagerat sau sa creasca nivelul la apa excesiv incat sa imi fac probleme; da crestea putin peste 90 dar de abia se ridica de pe 90), in repaus nu are rost sa discutam. Eu vreau acum sa pun pe 1.8T scut de metal, am citit parerile pe acest subiect (si inca le mai astept dupa cum am zis si mai sus) si totusi cred ca merg pe experienta mea (daca nimeni nu vine cu un argument mai bun) asa ca o sa imi pun un scut de metal( cand? Voi reveni cu un poast cand e montat, probabil ca nu chiar acum curand dar va fi)

Parerea mea logica este ca indiferent daca ai scut sau nu, vara cand stai pe loc (sau sub anumita viteza, cca. 30km/h - din experietna) motorul se incalzeste relativ la fel (cu sau fara scut), problema racirii se pune DOAR in mers si nu vad (din experienta) de ce motorul s-ar supraincalzi mai ales daca scutul este dotat cu fante speciale pt aerisire. Da, probabil electroventilatorul in loc sa porneasca de 3-4 ori in decursul unui drum va porni de 5-6 ori datorita debitului scazut de aer care intra in compartimentul motor (prin fantele speciale ale scutului) si consumu va creste probabil cu 0,15l la suta (cel mult). Oricum principala sursa de racire a motorului ramane apa care se raceste in radiatorul fata, asa ca nu cred ca apare nici o "buba" la motor daca se pune vre-un scut...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu m-am gandit teoretic,si am specificat ca diferenta de consum va fi mica sau poate insesizabila.

Practic...poate ca radiatorul face fata si fara a porni el.ventilatorul,dar atunci de ce au lasat liber acel loc la benzinare ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

PiltZu-le,

Nici eu nu cred ca se va supraincalzi motorul. Daca gasesti vreo oferta de scut din aluminiu sau mai stiu eu ce alt aliaj minune pentru masinile noastre (1.8T) sa ma anunti si pe mine ca sunt amator de asa ceva dar nu din fier.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

PiltZu-le,

19']

Nici eu nu cred ca se va supraincalzi motorul. Daca gasesti vreo oferta de scut din aluminiu sau mai stiu eu ce alt aliaj minune pentru masinile noastre (1.8T) sa ma anunti si pe mine ca sunt amator de asa ceva dar nu din fier.

Din aluminiu vrei scutul? Vrei sa faci din golf un avion ?!

Pai ce sa tina aluminiu la impact?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Duraluminiul... :rolleyes:

Eu am taiat odata o placa de racire pt tranzistori cu panza de bomfaier, si mama ,cat m-am chinuit.

Acum na, daca vreti antiglont ;)....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai ce sa tina aluminiu la impact?

Evident ca e ce zice Marius si nu ma refeream la materialul din care se faceau antenele TV prin anii '80... ;)

Ceva gen thor sau cobalt... (e doar o coincidenta de nume :rolleyes: nu din alea sunt facute...) dar sa se gaseasca si pe la noi si sa nu coste cat o turbina noua.

Modificat de cri-cri
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da dar vezi ca in timp ce aia de la Thor zic ca e periculos sa ai orificii in scut si daca le faci le faci pe propriul risc, cei de la Cobalt l-au umplut de gauri. :)

Mie-mi place mai mult varianta Thor. Sa tina si la apa cat de cat; daca e plin de gauri ce rost mai are? Agati o creanga si-o tarasti pe urma tot drumul, sau opresti si te bagi sub masina sa o scoti (noaptea, pe ploaie, etc. )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai dreptate raulitto, si eu sunt de aceeasi parere, Cobaltul l-am postat mai mult ca exemplu.

Intre timp am gasit si modelul pentru Golf 4, se numeste ATLAS.

Poate gasim ceva similar in Romania, daca nu, asta e, o sa-l comand de la ei... bine ca macar ne avantajeaza cursul euro-dolar :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai dreptate raulitto, si eu sunt de aceeasi parere, Cobaltul l-am postat mai mult ca exemplu.

Intre timp am gasit si modelul pentru Golf 4, se numeste ATLAS.

Poate gasim ceva similar in Romania, daca nu, asta e, o sa-l comand de la ei... bine ca macar ne avantajeaza cursul euro-dolar :D

Interesant scutul, pare mai usor decat unu din metal si banuiesc ca este destul de rezistent (la impacturi mici - pietre, denivelari- nu borduri si stalpi de telegraf :icon_bounce: )...

O sa caut si eu oferte si daca gasesc ceva avantajos o sa le pun si aici...

Mie imi trebuie OBLIGATORIU, neaparat un scut pt ca am garda sport (+jante cu balon mic) si baia imi sta la cca. max 10cm de sol (ochiometric masurat)...eu practic nu pot iesi de pe sosea, nu pot parca ca tot omu, la denivelari de tiruri stau cu morcovu, la cel mai mic onduleu in carosabil trebuie sa fiu foarte atent...sincer e stresant , asa ca...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pare interesant,daca e rezistent si se potriveste exact la G4.Am inteles ca cel de la Odorhei,(metal)e cam 500 ron.Depinde si de pret acum,ca vorba aia"daca costa cat o turbina..."Daca ne poti tine la curnt,in caz ca-ti pui;de unde ,cum,cat?Si daca merge fara inaltatoare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Despre scutul de la Odorhei, mi-am pus eu acum 2 ani dupa ce am trantit baia de ulei intr-o bordura. Sunt foarte multumit de el, m-a aparat de multe belele, si pot spune ca isi merita banii. Singura lui problema este ca nu e prea bine vopsit si rugineste, un strat superficial acolo unde il zgarii sau il lovesti , si trebuie vopsit daca tii si la esteticul de sub masina. Se monteaza simplu, un cadru se prinde de masina in 2 suruburi, iar placa metalica in 5 (3 in fata de cadru si 2 in spate de masina). Nu trebuie nici un fel de inaltatoare,are doar 10Kg (mai putin de un bax de apa). si nu se lasa deloc masina in mod vizibil (poate o jumatate de milimetru). Tabla are 3-4 mm grosime si este dintr-ul otel destul de rezistent fata de tabla de aluminiu care o indoi la ciocan. Si trebuie avut in vedere faptul ca o coala ordinara de tabla de Alu (1m X 2m) de 1,5mm sare de 200 ron , plus un cadru, plus munca, plus nervi, plus ca rezistenta lui este cu putin peste cel de plastic. Eu zic ca 500 de roni si 5 min de montat merita pe deplin.

Modificat de hremus
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din asta are cineva ?

Da, pe G4 1.9 SDI.

In pozele tale apare pe Bora la 495 ron

Modificat de mircea74
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum e, esti multumit ? Ti se pare ca intra praf / mizerie mai multa decat cu cel original de plastic ?

Service-ul respectiv ti se pare ok ?

Ma tenteaza si pe mine. Ala original de la PoRo costa 1.650 ron cu manopera cu tot.

Modificat de SSorin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum e, esti multumit ? Ti se pare ca intra praf / mizerie mai multa decat cu cel original de plastic ?

Service-ul respectiv ti se pare ok ?

Ma tenteaza si pe mine. Ala original de la PoRo costa 1.650 ron cu manopera cu tot.

Il am de un an si sunt foarte multumit mai ales ca am avut vreo 3 lovituri care sigur spargeau baia

A costat 600 ron cu montaj si mi-au pastrat lateralele de plastic, deci nu intra praf prea mult.

Nu am observat probleme la racire si nici nu mi-a coborat semnificativ garda la sol.

Are fanta pentru busonul de ulei acoperita cu un capac de cauciuc.

In fata au pus un cadru care se prinde prin locasurile de la proiectoare de gaurile pentru cuiul de remorcare.

In fata l-au prins de acest cadru iar in spate exista gauri in lonjeroane. Nu mai sunt sigur dar parca asa l-au prins.

Service-ul OK. Profesionisti. Scutul era pe stoc si cam intr-o ora a fost gata.

Modificat de mircea74
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din asta are cineva ?

Da, tot ala de Bora il am si eu pe G4 1.9 TDI, dar s-a cam ruginit.

O sa-l dau jos la primavara, sa-l reconditionez. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mi-am cumparat azi si eu un scut metalic - scria pe cutie ca e de la Odorheiul Secuiesc- 540 de lei. Mi se pare destul de solid - are o bara care se monteaza banuiesc in fata si suruburi lungi.- il montez maine

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Il montezi singur?Daca da poate ne spui cat de simplu/complicat este,daca se potriveste la fix,sau mai trebuie "adaptat"Are fante de racire?Daca se comporta bine si fara inaltatoare;am inteles ca nu coboara garda mai mult de 1cm.Si cam ce greutate are.

Modificat de goofy4
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@SSorin: Din ala am si eu.

@bad69 Asta e singura lui problema.

@Goofy si Geli1: Aveti in postul meu nr #313 cum se monteaza. In service te duci doar daca ti-e frica ca te murdaresti pe maini sau ca trebuie sa te bagi sub masina.

PS: E bine sa pastrati lateralele.

Modificat de hremus
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

L-am montat astazi la un mecanic (cunostinta). Se monteaza foarte usor Nu trebuie data bara jos. Se scot fantele acelea in care ar putea fi proiectoarele, si se vad doua suruburi. acelea se scot si se infileteaza bratele de la bara de care se prinde scutul in fata. Apoi e simplu Se potriveste scutul perfect parca ar fi original VW. Are si fante pentru aerisire pe margini.

Tabla e destul de groasa Cred ca 2 mm. Scutul are si cateva intarituri si loc pentru schimbul de ulei. Deci mi se pare ca e destul de zdravan. De sub masina impingeam de scut si se ridica masina.

Greutate am vazut pe colet 12 Kg

Garda la sol nu mi s-a parut sa o fi afectat mai mult de 1 cm. Eu nu am pus inaltatoare dar am vorbit cu mecanicul meu si-mi zicea ca sa ridic garda la sol s-ar putea sa pot pune arcuri de golf IV 4 motion si inaltatoare la capatul amortizorului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cat loc ramane intre el si baie? poti sa-i faci ceva poze?

Modificat de johny77
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am sa incerc sa-i fac cateva poze. Trebuia sa-i fi facut in timpul montarii dar .. am uitat.

Distanta banuiesc ca e de 1 cm sau 2. Dar cred ca-i trebuie o lovitura zdravana sau poate sa ramana suspendata pe vreun bolovan in care intri cu viteza, ca sa-i spargi baia

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!