Jump to content

Probleme Intermitente Legate De Boost - 1.8t


Recommended Posts

O sa incerc cu bobinele in weekend, daca e mai caldut afara :icon_thumright:

Cand hopaie sunt partial, dar calcata binisor. Sincer sa fiu cred ca am calcat-o doar de vreo 2 ori la podea, fiindca efectiv dupa 4000rpm e brutala si mi-e un pic frica de trafic :vaidecapulmeu: Problema e ca nu prea am unde s-o calc bine de tot, drumuri nashpa si aglomerate pe-aici.

Deci: urmeaza sa vina cele 2 valve si probabil concomitent cu schimbarea lor voi verifica si bobinele.

Mersi mult de ajutor!

Link to post
Share on other sites
  • Replies 197
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • jmf

    37

  • toni

    35

  • Bogdan_wrc

    16

  • andrei.toledo

    7

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Salut, propun cateva posibile rezolvari/diagnosticari pentru problema initiala de boost (pentru 1.8T AUQ/AGU): - DV-ului i s-a fisurat diafragma si pierde presiune, caz in care ar trebui schimbat (cod

da.masina mergea foarte prost..sau mai bine zis foarte diferit.sa verific n75 azi sa scap de o grija si eventual DV. alte pareri?

Posted Images

fa un drum catre BV si vei avea unde sa-i dai. :offtopic:

cand ai drum incoace facem si niste loguri, cu toni sau cine mai se pricepe si are chef.

sau vezi Kisslorand ca e din Cluj si poate te ajuta cu niste loguri si niste sfaturi... are si service.

Link to post
Share on other sites

Inca ceva de care mi-am adus aminte acum: supapa de sub galeria de admisie se poate curata. Eu bagat degresant la greu in ea si am dat cu o pensula. S-a curatat bine si acum etanseaza bine din nou. Merita incercat de cei care banuiesc probleme in zona aia si nu vor sa schimbe piesa fara sa fie siguri :D

Link to post
Share on other sites

Apropo de curatat: ati curatat careva MAF-ul folosind metoda cu alcool?

Link to post
Share on other sites

stiu ca mai era o solutie speciala care se gaseste in comert..dar nu am incercat-o...

Link to post
Share on other sites

am incercat eu cu ceva spray "MAF cleaner" tot pe baza de alcool si nu a mers.Ba chiar s-a agravat situatia,mergea mult mai rau dupaia.

Edited by Dodo89
Link to post
Share on other sites

Am reusit sa ies un pic cu masina pe drum mai lung si mai liber. Concluzia precedenta era gresita: se simte clar o imbunatatire cu arculetul galben. Desi inca mai are mici ezitari la acceleratie partial-throttle, nu se compara cu cele dinainte. La fel, sunetul de "descarcare" e mult redus fata de cand avea arcul verde.

De asemenea am facut si cateva sprint-uri WOT, aici nu prea mai are ezitari. De exemplu 80-120km/h in treapta a 3-a, in conditii de sfert de rezervor, drum uscat, 0 grade celsius, putin sub 4 secunde, dar de pe la 110 incepe wheelspin-ul si mi se aprinde beculetul de ESP. N-am incercat fara :)

Valvele inca n-au venit, sper sa rezolve problema ezitarilor si a "datului in nas" la porniri de pe loc sau la viteze mici cu turatii joase, intrucat simptomele sunt foarte similare cu ce a descris toni.

O alta chestie ce-am observat-o: cu arcul verde, de exemplu in tr a 2-a, la acceleratie WOT, pe la 3000-3500rpm avea o ezitare, dupa care tragea brutal. Cu arculetul galben trage mult mai liniar, fara ezitare, insa parca nu asa brutal de la 4000 in sus. Totusi, presupunerea mea e ca e o problema de perceptie: arcul verde posibil ca ducea la pierdere de boost la 3000-3500rpm, dupa care isi revenea full boost si simteai cu atat mai mult acceleratia. Ce parere aveti?

Edited by jmf
Link to post
Share on other sites

M-am uitat impreuna cu Dodo89 (thanks again!) si totul pare ok, nu sunt furtune sparte observabile, vag-com-ul nu da erori. Acuma urmeaza sa astept cele doua valve.

Inca o intrebare: pe grupul 032 (Dodo zi daca gresesc) pe vag-com am valorile -0.8% si 18.8%. Din ce am citit pe ross-tech prima valoare e ok, insa 18.8% nu e cam mult (ei zic acolo +-10% ca e in regula)?

Link to post
Share on other sites

Uff ... amestec sarac in sarcina :D

Aceeasi problema o am si eu, urmareste si topicul http://vwforum.ro/index.php?showtopic=48502

Pot fi doua cauze:

1. prea mult aer

2. prea putina benzina

3. sonda lambda masoara aiurea

Prea mult aer poate aparea din cauza unei cantitati de aer nemasurate (fals cum se mai zice) in admisie. Cauze posibile ca sa apara aer nemasurat: MAF-ul nu masoara bine (vezi ce valoare ai in grupul 003, in WOT, la >5500rpm), vreun furtun crapat sau vreo supapa care nu etanseaza cand trebuie.

Prea putina benzina, cauze posibile: pompa de benzina are debit suficient, regulatorul de presiune nu da suficienta benzina catre injectoare (neaparat sa verifici furtun de vacuum din galeria de admisie catre el!!! eu l-am avut putin rupt, iar dupa schimbare masina mergea mult mai bine) sau injectoarele nu pulverizeaza corect. Eu (de fapt mecanicul la care am fost) am descoperit ca un injector nu e chiar in regula verificand senzorii de detonatie (knock sensors) cu Vag-com in mers. Unul dintre ei scoate tensiuni mai mari decat restul 3. Asa ca luni merg sa curat injectoarele si le schimb si garniturile si sper sa rezolv problema.

Sonda lamba o poti verifica cat de cat in grupul 031, in WOT pe o plaja cat mai mare de turatii. Daca nu are salturi aiurea de la o valoare la alta sau in zero, ar insemna ca merge bine.

Link to post
Share on other sites

Mersi de raspuns, citisem si topicul celalalt. Cred ca momentan problema mea majora e ca n-am vag-com sa pot sa-l butonez "on-demand" :) Dar sper sa o remediez asap.

Furtune verific de cate ori deschid capota cred ;) (o sa ma uit, in schimb, inca o data la cel de la FPR), iar senzorii de detonatie, pe loc, nu dau erori pe vag-com.

Again, sper sa fie supapele "cele doua"...

Link to post
Share on other sites
  • 2 months later...

salut,

legat de topicul asta vreau sa fac si eu cateva precizari si sper sa obtin unele respunsuri.

problema la mine se manifesta prin lipsa de putere, consum mare, accelerari neuniforme.

In seara asta am facut cateva loguri in mers si cam astea sunt rezultatele:

Cred ca am si descoperit de ce se intampla astea. Am scos mufa de la MAF si am mers cu ea scoasa o perioada. Pot sa zic ca daca inainte sa scot mufa consumul in bucuresti nu scadea sub 12%, acum cu mufa scoasa am scazut undeva la 10. Motorul acum merge rotund, nu pot sa zic ca trage cum ar trebui dar merge rotund, ceea ce nu se intampla cu musa bagata.

Astept idei.

loguri.zip

DTC_errors.txt

Link to post
Share on other sites

1. Verifica DV-ul. E stock sau schimbat? Esti chipped sau nu?

2. Ai cautat furtune sparte sau fisurate?

3. Incearca sa faci un log de la 2000 la redline pe grupurile 002, 115 si 118 si pune-l aici.

4. Pe grupul 032 ce valori iti da (primele doua)?

Link to post
Share on other sites
  • 2 months later...

salut,

am si eu o intrebare ... daca scoti mufa de la n75, ar trebui sa simt o modificare majora a modului cum trage motorul?

pt ca la mine nu am simtit nicio diferenta!

despre erorile de mai jos ce-mi puteti spune?

17700 - Map Controlled Engine Cooling Thermostat (F265): Open Circuit

P1292 - 35-10 - - - Intermittent

16795 - Secondary Air Injection System: Incorrect Flow Detected

P0411 - 35-00 - -

merci!

Link to post
Share on other sites

In mod normal n-ar mai trebui sa traga masina. Mie alaltaieri mi-a fost sarit furtunul de vacuum de la n75 si dupa 2000 de ture era moarta.

Despre erori poti cauta pe ross-tech wiki, 16795 inseamna in principiu ca combi-valve-ul nu functioneaza cum trebuie (poate fi vacuumul care intra in el belit) sau furtunul de la pompa secundara de aer la combi valve spart.

Link to post
Share on other sites

intreb de furtun pt ca ... un coleg a scos furtunul de la N75, cel care mergea la turbina, wastegate daca nu ma insel si masina tragea ca nebuna ... rupea aderanta desi era tiptronic si esp activ!

Edited by lucianwwl
Link to post
Share on other sites

Poate imi scapa mie ceva, dar din cate stiu ar trebui sa fie fix invers. Wastegate-ul e setat din fabrica sa se deschida la un boost mic (parca 0.3bar), iar n75-ul il inchide in functie de comanda ECU, care e in functie de cat apesi pedala. La mine cu furtunul scos (sarit) dupa 2000 de ture nu mai tragea aproape deloc (mergea aspirat) si se auzea la greu cum presiunea e descarcata. Poate ne lumineaza cineva pe amandoi :D

Link to post
Share on other sites
  • 2 months later...

Cum a disparut o poza esentiala si sunt cativa interesati de piesele in cauza am gasit cateva poze ajutatoare.

PCV valve, cea de sub galeria de admisie:

oem20vw20252f20audi20br.jpg

Si cateva poze gasite pe net cu locatia supapei si a furtunelor aferente:

Breather_Pipe_Boost_Leak01_640x480.jpg

Breather_Pipe_Boost_Leak02_640x480.jpg

Verificati furtunele! :icon_thumleft: iata ce a patit cineva...

Breather_Pipe_Boost_Leak03_640x480.jpg

Edited by toni
Link to post
Share on other sites

Dap, aia este. Varianta asta am vazut-o 1.8T-urile din state. Nu stiu de ce difera...

Link to post
Share on other sites

merci toni !

ptiu, pot rasufla usurat ;) o sa o comand si eu zilele astea...acum ca stiu si pozitia sa-i explic mecanicului...e mai usor.

ma bate gandul sa comand N75 Race, de fapt N75 stock dar varianta race cea cu H la finalulul codului:

http://www.seatcupra.net/forums/showthread.php?t=22403

As an alternative for the VAG part you can get ECS Race valve which is in fact a copy of Audi’s serial 034906283H part.

All part numbers:

034906283H

034906283J

034906283K

058906283C

058906283F

(asta o putem discuta si pe topicul de tuning 1.8T)

ce parere aveti?

Link to post
Share on other sites
  • 4 months later...

Salut,

Am o problema de ieri seara... ceva care a inceput modest, acum s-a agravat... Cand accelerez si intra turbina in functiune pierde presiune, iar face presiune, iar pierde, etc... In concluzie fluctueaza in acceleratie. Cand pierde presiune se si aude zgomotul creat de actuatorul turbinei (wastegate) care elimina presiunea in evacuare... Am cateva banuieli:

- nu cred ca e de la diverter valve (am APR R1 cu diafragma) pt ca acesta face zgomot normal, elibereza presiunea doar atunci cand nu mai apas acceleratia; nu are sunet de membrana rupta;

- o posibilitate ar fi de la N75... eu am N75 J, insa nu stiu cum s-ar putea strica brusc... mai ales ca nu are mai mult de un an;

- o alta banuiala ar fi vreun furtun de turbo care e fisurat... insa nu stiu daca s-ar comporta asa sau nu ar mai face presiune deloc (eu tind sa cred ca daca ar fi vreun furtun fisurat nu ar mai face presiune deloc; ma insel?);

- m-am mai gandit ca ar fi clapeta de acceleratie care s-ar inchide si s-ar deschide defectuos...

Ma puteti ajuta cu un sfat bun?

Multumesc.

Link to post
Share on other sites

cauta prima data furtunele de la turbo pana in admisie (furtune,tuburi de legatura ,intercooler) este posibil ca fiind o crapatura mica, care se mareste la o anumita presiune si iese aerul :) :)

Link to post
Share on other sites

Cand fluctueaza? La WOT sau partial? Se manifesta la orice turatie? Masina totusi trage, adica urca viteza sau "stai pe loc"?

Link to post
Share on other sites

La WOT in special. Masina trage, insa cu intermitente... Urca in ture si ia viteza. Se aude cum turbo suiera puternic sa faca presiune, insa presiunea e directionata de wastegate in evacuare, iar ciclul se repeta.... In consecinta masina accelereaza in "hopuri"...

Edited by D'evil69
Link to post
Share on other sites

Daca ai posibilitatea, fa un log cu Vag-com pe grupurile 115 si 118 pentru a vedea ce presiune tine turbina si ce face N75-ul in acest timp.

Daca ai avea vreun furtun spart atunci s-ar simti o lipsa putere permanenta, nu intermitenta. Ar mai putea fi un N249 care actioneaza DV-ul de capul lui; poti incerca sa-i faci un bypass, dar preferabil intai sa verifici cu VC.

Edited by toni
Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri