Jump to content

Probleme Intermitente Legate De Boost - 1.8t


Recommended Posts

verifica DVul, si furtunele care duc la turbina.

eroarea aia poate insemna si DV defect. teoretic,un DV stock costa sub 200 ron si se schimba in 10 min de cineva priceput.

Link to post
Share on other sites
  • Replies 197
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • jmf

    37

  • toni

    35

  • Bogdan_wrc

    16

  • andrei.toledo

    7

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Salut, propun cateva posibile rezolvari/diagnosticari pentru problema initiala de boost (pentru 1.8T AUQ/AGU): - DV-ului i s-a fisurat diafragma si pierde presiune, caz in care ar trebui schimbat (cod

da.masina mergea foarte prost..sau mai bine zis foarte diferit.sa verific n75 azi sa scap de o grija si eventual DV. alte pareri?

Posted Images

jmf

Fara niste loguri in mers e cam greu de diagnosticat motorul asta. Aceeasi sugestie am si eu ca BogdanWRC, verifica furtunele in primul rand iar apoi DV-ul.

Link to post
Share on other sites

Astazi am fost si am schimbat distributia, ulei, filtre. M-am uitat, impreuna cu mecanicul, si la dump valve (valva de recirculare). Ce a facut baiatul e sa bage pistolul cu presiune in ea, la un moment dat s-a auzit un "bum" si el a zis ca era blocata si acum si-a dat drumul.

Tot asa am aflat ca masina are: o turbina semnificativ mai mare decat cea stock, impreuna cu o tubulatura de admisie din metal (cica original e cauciuc). Un FMIC, legat impreuna cu intercoolerul original. Evacuarea schimbata pana la finala, cu un traseu mai gros. Filtru de aer sport K&N. Astea le-am vazut pe masina.

Pe facturile primite de la neamt am mai vazut: axa cu came sport si ceva ce seamana cu injectoare sau duze modificate.

Rezultate dupa la proba de mers:

a) masina acum trage, fata de ieri. Probabil o fi din cauza dump valve-ului care s-a "deblocat", nu stiu, ideea e ca trage. Comparativ cu o octavia 2 rs stock mie mi se pare ca trage semnificativ mai bine, chiar un pic scary. Totusi, nu mi se pare ca trage constant, in sensul ca pana in 3000 trage ok, acolo parca se balbaie un pic pana in 4000, dupa care rupe.

b) sunetul de "psst-psst-psst-psst" rapid inca se aude, la fel ca inainte. Am mai apucat sa intreb in seara asta scurt pe cineva care se ocupa cu tuning si mi-a zis ca e din cauza filtrului de aer sport. Maine ma mai intalnesc cu el sa verific (cica si masina lui face la fel). Sunetul se aude DOAR cand las piciorul de pe pedala, DUPA ce am accelerat relativ brusc. Daca accelerez lin si las nu se aude asa tare.

c) eroarea "boost pressure control valve (n249): mechanical malfunction" inca o am: baiatul cu tuningul mi-a zis ca n249 e ceva valva de control a turbinei si ca e posibil sa am eroarea asta din cauza turbinei schimbate.

d) consumul la forja maxima a fost mediu 18%. Dupa inca vreo 25km mers normal alternat cu sprinturi scurte a scazut la 12.8, destul de ok zic eu.

Concluzia: inca mai sap sa incerc sa-mi dau seama daca sunetul pe care il face masina e normal sau nu. Din ceea ce zic cei din filmuletul postat mai sus, care se aude EXACT la fel, as zice ca nu e normal, insa din pacate nu stiu de unde as putea scoate un DV sa il inlocuiesc pe al meu, fara sa-l comand. Vreo idee cum as putea determina cu siguranta daca DV-ul e dus sau nu?

Mersi :icon_rambo:

le: am uitat sa zic, in a 2-a si a 3-a (cel putin), la talpa in jur la 3000 de ture, ambreiajul patineaza. Vreo sugestie referitoare la ce ambreiaj ar trebui la schimb?

Edited by jmf
Link to post
Share on other sites

Poate nu e cel mai bun loc sa intreb dar: nu stiti de unde as putea sa cumpar softul + cablul vag-com? Ce versiune am nevoie si cam la ce pret se invarte?

Link to post
Share on other sites

Intrucat n-am gasit pe nimeni sa aiba un dv la indemana in Cluj am comandat un 007p de la Forge, vinerea viitoare trebuie sa ajunga. Revin cu impresii.

Link to post
Share on other sites

pana atunci...e pe aici ceva de citit

http://vwforum.ro/index.php?showtopic=3694

ca la forge stiu ca se face o intretinere/curatare cam la 15-20 000 km.

ce soft vrei ca cumperi? de diagnoza? cu vag com...stiam ca in Cluj are kisslorand.

incearca si tu sa aflii ce turbina ai...ce coduri ceva..

"boost pressure control valve (n249): mechanical malfunction" nu prea ar treaba cu schimbarea turbinei, mai ales daca a fost facuta bine, ci in special cu DVul.

Link to post
Share on other sites

Da, softul de diagnoza l-as vrea, cu mufa cu tot... o sa incerc sa dau de kisslorand sa ma lamureasca cu preturi si minuni... si poate sa-mi si citeasca harta curenta.

Link to post
Share on other sites

A venit azi Forge 007p-ul si l-am pus. Rezultatul: sunetul respectiv a disparut cu totul. Deci vechiul dv era dus. Maine o sa-i fac vechiului dv si un "suction test", trebuie sa-l curat prima data fiindca avea putin ulei pe tubul de jos.

In rest masina pare sa mearga mai "smooth" acum, se tureaza parca mai repede, la schimbarea treptelor in sarcina se vede clar o schimbare in bine (adica lag = 0).

Singura chestie care am mai observat-o o data e in treapta a 3-a, la acceleratie, parea ca "descarca" din cand in cand turbina, desi masina continua sa traga relativ bine. Acum vad aici doua posibilitati: a) eram de vina eu fiindca posibil sa fi ridicat putin piciorul de pe pedala (ca idee inca n-am calcat pedala "in fund", ci o calc progresiv) sau b) dv-ul de la forge care vine cu arcul verde (l-am desfacut) sa nu fie suficient pentru turbina schimbata si sa fie nevoie de un arc mai tare in el. Ce credeti?

Link to post
Share on other sites

Am apucat sa ies un pic pe un drum mai liber. Desi sunetul nasol a disparut, inca am problema de "hiccup" la accelerare. Mai precis, de la treapta a 3-a in sus, pe acceleratie, din cand in cand simt o ezitare, ca si cum as lua piciorul de pe pedala o fractiune de secunda (asemanator cu ce a descris cortez pe pagina anterioara), moment in care si aud turbina descarcand, adica un "pssst". Poate fi din cauza ca arcul din forge 007p standard e prea slab sau sa ma uit la altceva?

Link to post
Share on other sites

Arcul verde e pentru presiunea stock. Cel galben e imediat urmator. Simptomele par sa fie de la arc dar daca zici ca ai alta turbina ar fi bine sa faci un log sa vezi cu presiune rulezi si te lamuresti repede.

Link to post
Share on other sites

si eu ma gandesc ca tie ti-ar trebui arc mai dur..galben daca ai modificari la turbina...sau macar soft.

Link to post
Share on other sites

Am vorbit cu cei de la forge motorsport. Si parerea lor e ca ar fi bun un arc mai puternic si s-au oferit sa-mi trimita unul pe gratis :vaidecapulmeu: . E vorba de http://www.forgemotorsport.co.uk si arcul va veni in ianuarie.

Cumva offtopic: puteti recomanda ceva boost gauges de calitate? Eventual daca stiti vreo firma care vinde set boost-afr-oil...

Edited by jmf
Link to post
Share on other sites

Azi am reusit sa fac un log in mers cu vag-com-ul.

Boost = 2300mbar, adica 1300mbar, adica 18.8 psi.

Cuplu (conform vag-com, nu stiu daca e adevarat) = 398nm.

De asemenea, am sters eroarea "boost pressure control valve (n249): mechanical malfunction" si dupa o tura cu masina n-a mai reaparut, deci banuiesc ca era din cauza dv-ului dus.

Acum urmeaza in ianuarie sa schimb arculetul din dv si sa vad ce se intampla. Azi am facut un drum in afara orasului de aprox 130km si am observat ca problema cu pierdere de boost se manifesta doar la acceleratie WOT si nu chiar intotdeauna, daca accelerez finut (normal) masina merge frumos fara pierderi. Deci banuiesc tot mai mult arcul respectiv care la WOT pur si simplu nu face fata.

Link to post
Share on other sites

Da, stiu. Chiar am vrut sa iau de la bun inceput kitul de arculete, dar m-am zgarcit la bani :icon_thumright:. Oricum, in ianuarie fac miscarea...

Link to post
Share on other sites
Problema se manifesta in felul urmator: nu am boost tot timpul, ba am cum trebuie si masina trage bine, ba nu am aproape deloc si parca conduc un motor aspirat. Cateodata, desi tin acceleratia apasata constant masina zgaltaie putin ca si cum as apasa si ridica piciorul de pe acceleratie (asta am observat mai mult la rece, dupa ce parcurg cateva sute de metri).

Eu banuiesc ori DV ori N75. Alte sfaturi, ce sa incerc? Cum sa izolez cauza?

nu te supara ca intreb dar eu nu pricep asta inca...si eu am tot motor 1.8T... imi spui si mie de la ce vine DV si N75 ??

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Scuze am incurcat topicurile si am postat din greseala pe altul de 1.8t. Reiau aici, scuze inca o data:

Am primit azi si montat arculetul galben in valva 007p. Din pacate nu am vazut vreo diferenta. Simptomele sunt aceleasi: in treapta a 4-a, de exemplu, acceleratie de la 80km/h in sus masina are "ezitari" in a trage din cand in cand, moment in care aud si un zgomot de aer, ca si cum ar descarca turbina. Idei?

ps: recitind topicul, pot incerca sa schimb si eu cele doua valve de care zicea Toni. Toni intrebare: ai mai avut probleme dupa ce le-ai schimbat?

Link to post
Share on other sites

Atunci n-am mai avut probleme, dar au aparut altele mai tarziu :) Chiar de curand am verificat supapa unisens de sub galeria de admisie si etanseaza bine, iar de langa DV este curata, ceea ce insemna ca PCV-ul merge bine.

Decat sa schimbi piese pe ghicite, eu iti recomand sa mai faci niste loguri cu Vag-com sa vedem ce se intampla.

Incerca sa dai mai multe detalii despre manifestarea problemei, la ce turatii apare, in ce trepte, cat de tare accelerezi etc. Pur si simplu nu trage in acele momente sau trage in hopuri? Sa nu fie vreo problema cu supapa N75, poate ai furtunul care comanda wastegate-ul crapat ... e greu de spus, dar este o varianta.

Link to post
Share on other sites

Cu log-urile nu e asa usor, intrucat n-am vag-com si mecanicii sunt mereu foarte ocupati :icon_thumright:. In schimb descrieri suplimentare pot sa dau:

1. De multe ori, la pornirea de pe loc in treapta 1-a, sau chiar daca masina merge foarte incet (20km/h) si dau a 2-a, in jur de 1000 de ture "da in nas", concomitent cu un fasait/zgomot de aer, ca si cum ar pierde presiune pe undeva, dupa care imediat isi revine si chiar pleaca cu un mic "zvac". Cand "da in nas" aud, pe langa zgomotul de aer, si un sunet ca si cum s-ar "opri" ceva, adica un sunet descrescator, cam cum sunt prin filme cand vor astia sa porneasca o racheta dar se strica ceva si se sting luminile :)

2. La acceleratie in trepte mai mari de viteza, gen 4 sau 5 (desi se simte si in a 3-a, dar mai putin), masina trage in hop-uri. In treapta a 2-a de exemplu trage liniar, poate doar cu un hop din cand in cand. In a 3-a deja apar vreo 2-3 hop-uri, in a 4-a si a 5-a sunt si mai multe. Hop-urile se manifesta cam intre 2500-4000 de ture. Dupa 4000, indiferent de treapta, se dezlantuie uraganul :icon_thumright: si ma baga in scaun binisor, fara alte probleme. Inca o data, in treptele 1 si 2 sunt ca inexistente hop-urile, in a 3-a apar cat de cat, in a 4-a si a 5-a sunt chiar enervante.

Asa, pe la furtune m-am uitat si eu si 2 mecanici. Nici unul n-am vazut ceva probleme, cu mentiunea ca daca e vreun furtun crapat pe langa turbina e cam greu de depistat.

Oricum, ma gandesc in prima faza sa schimb cele doua valve. Nu sunt extraordinar de scumpe (daca le mai gasesc la acelasi pret) si merita incercat. Pe langa cea ciuperca ultima data cand m-am uitat parca parca am vazut ceva ulei. Nu mult, dar parca era ceva pe-acolo.

Edited by jmf
Link to post
Share on other sites

bujiile...bobinele le-ai verificat/schimbat? la 1.8T mai pica..

Link to post
Share on other sites

Mecanicii la care am fost (2 diferiti) mi-au zis ca nu am ce verifica si ca daca bujiile sau bobinele sunt nashpa se simte clar si la relanti si in mers normal. As putea cumva sa le verific eu insumi?

Intre timp am comandat cele 2 valve (aprox 78 ron in total). Revin cu impresii dupa ce ajung (2-3 zile).

Edited by jmf
Link to post
Share on other sites

Bobinele le poti verifica scotandu-le mufele pe rand, la relanti. Daca la vreuna dintre ele nu se simte nici o modificare in mersul motorul insemna ca e dusa.

Daca ai stii cand au fost schimbate bujiile ultima data ar fi bine si n-ar strica sa fie verificate...

Atunci cand "hopaie" :) cum esti cu acceleratia? La podea sau partial? Ai incercat sa modifici, adica sa apesi mai mult sau mai putin?

Poate sa fie si o problema legata de chiptuning, sa aibe harta vreun flap-spot.

Edited by toni
Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri