Jump to content

PROTEJARE CAROSERIE


alexserb2000
 Share

Postare recomandată

Inteleg ca merg jos, dar daca vrei sa le schimbi, cum faci? In special jos.

Al meu este 1968 si am doua din astea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 155
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • alexserb2000

    26

  • tipatescu

    18

  • RaduI

    13

  • guvydu

    13

Broscarul amator
Inteleg ca merg jos, dar daca vrei sa le schimbi, cum faci? In special jos.

Al meu este 1968 si am doua din astea.

<{POST_SNAPBACK}>

Banuiesc ca faci montajul in afara dupa care tragi de tuburi pana se asaza in spatiul ala ingust.... :)

Nu dati cu pietre, e doar o parere... :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cu partea de jos si la mine sunt probleme ca nu am reusit sa le infig acolo :) , asa ca am facut o improvizatie :) : bagat tuburile in partea de jos cat mai aproape de locul lor si apoi am bagat bucatele de zapada artificiala si apoi carpe.. voiam sa bag spuma, da' s-a facut cald :) ..afara

Modificat de niq_ro
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

ajutorrrrr!!!!!

mi-am luat de curand o broscuta si acu e in renovare.

la mine toate tuburile de incalzire nu mai sunt functionale.

are cineva o schema cu toata incalzirea masinii cu explicatii asa pt incepatori ca tare as vrea sa o refac.

broasca mea e din 69 au ramas la ea doar aerisitoarele de pe bord(2 laterale + unu central, care nu sunt conectate la nimic) grila centrala din portbagaj care si aia nu e conect la nimic (are doar un furtun la partea inferioara care intra printr-o gaura centrala si cred ca pica jos pe linga rezervor).

tuburile incalzitoare doar pe stanga pare intreg, incerc sa il refac si pe cel din dr dar nu sunt sigur ca voi reusi pe ca a suferit intense sudari in trecut (dar incerc)

am descoperit cum conectez tobele la tuburile de incalzire, in spate, numai ca trebuie sa iau tuburi flexibile si sa refac cumva sistemul de inchidere/deschidere actionat de cele 2 manetele de linga frina de mana (am impresia ca si unul din cablurile alea e busit asa ca daca stie cineva cum sa in schimb).

si foarte important : cum ajunge aerul cald la parbriz? nu mi-am dat inca seama pentru ca v-am spus ca broasca a suferit multe schimbari prin partile esentiale ale caroseriei.

astept nerabdator raspunsurile si explicatiile voastre. va multumesc in avans.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aerul cald vine din fiecare incalzitor, printr-un tub flexibil. Fiecare tub flexibil intra in alt tub, care apoi se splituieste: o parte merge catre gurile de aer cald de sub bancheta, o parte pleaca spre parbriz prin canalele de incalzire de la nivelul pragurilor. La modele mai noi exista niste fante, care pot da caldura la nivelul picioarelor. Mai departe printr-un tub flexibil din hirtie si aluminiu, cum e la mine, caldura merge catre un split: de aici o parte merge catre coltzul parbrizului, alta, printr-un furtun de plastic, catre o gura centrala (cum e la modelul meu). La alte modele, bordul are si niste fante de aer proaspat care vine din grila de pe capota.

ti-am descris 50% din instalatzia de incalzire, adica doar de pe o parte a masinii.

Instalatzia de incalzirea are, de regula, foarte mult de suferit din cauza refacerii artizanale, fara repere originale, a pragurilor si podelei masinii.

De aceea, iarna nu e foarte funny sa mergi cu broasca daca nu ai caldura.

Mare atentzie si la instalarea racordurilor dintre incalzitoare si restul instalatziei. Daca ai toba sparta, intra gaze in masina ca la Auschwitz. :banghead: Sau potzi sa aspiri gazele altor masini.

Guvidule, scoate si tu sapca de pe cap cind intri prima data pe forum! B)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La modele mai noi exista niste fante, care pot  da caldura la nivelul picioarelor.

<{POST_SNAPBACK}>

Toate modelele au grile la nivelul picioarelor

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca sint un pic diferite, n-am vazut instalatii de incalzire ep toate modelele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca sint un pic diferite, n-am vazut instalatii de incalzire ep toate modelele.

<{POST_SNAPBACK}>

toate modelele au canale de caldura in praguri, pana in fata, la picioare. Probabil ca difera griluta aia. Nu toate insa au grila mediana la parbriz. Si mai apare o diferenta la sistemul de actionare a clapetelor: manete langa frana de mana sau robinete, etc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

grila de picioare a fost mai spre fata, cu capacele (domnu' radui nu le stie ca nu le mai are ) care culiseaza fata spate - pentru modelele pre 67; pentru cele post grila e mutata mai in spate si e acoperita cu o masca de plastic cu fante si un levier care inchide/deschide gaurica

alooo - aceste diferente exista pe www.r-si-r-doctori-in-broaste.go.ro - > Istoric

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

domnu' radui nu le stie ca nu le mai are )

<{POST_SNAPBACK}>

Ba le stiu, ca le-am avut :banghead:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am facut o ghidushie (a se citi "profanare") dar cert e ca merge caldura pe geam cum n-am mai vazut: am bagat doua coolere de PC (unul pe stinga, unul pe dreapta) in niste cutii de carton, le-am racordat tuburi de carton etansate cu gasket (munca de kinez batrin) si am bagat un buton de comada sub bord in stinga volanului. Astea sug aerul cald din praguri si-l baga pe parbriz.

La fel am facut si cu incalzirea habitaclului: coolere sub bancheta spate unde intra aerul cald de la incalzitoare (dar astea din alea mari si tari, diametru minimum 14cm, obtzinut prin tatonare).

Mi-am facut griji sa nu se duca dreak lagarele din coolere la caldura (ca-s facute din plasticul ala negru), dar experientza arata ca functzioneaza cool.

Daca va bate gindul sa faceti la fel, atentie la spatziul ocupat de coolere. Cele pentru parbriz risca sa intre in conflict cu bratele care sustin capota-fatza, iar cele din habitaclu cu banketa-spate (pe dreapta mai e si bateria...)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

merci pentru solutii. voi adopta si eu ceva pana la urma.

dar tot nu stiu cum si pe unde sa racordez tuburile din praguri cu grilele. prin habitaclu sau pe afara prin portbagaj. in habitaclu ar arata urat cred la picioare sa ai niste tuburi. chiar merge faza cu coolerele de calculator? cirtisem pe undeva prin forum ca nu prea au putere.

multumesc. Guvydu

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exista asa ceva, dar este scump.

Modificat de tibimakai
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

merci pentru solutii. voi adopta si eu ceva pana la urma.

dar tot nu stiu cum si pe unde sa racordez tuburile din praguri cu grilele. prin habitaclu sau pe afara prin portbagaj. in habitaclu ar arata urat cred la picioare sa ai niste tuburi. chiar merge faza cu coolerele de calculator? cirtisem pe undeva prin forum ca nu prea au putere.

multumesc. Guvydu

<{POST_SNAPBACK}>

Prin portbagaj se face treaba, jos, de la praguri , ar trebui sa ai niste stuturi pe care sa prinzi tuburile flexibile

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

merci mult, Radu. o sa ma uit mai atent.

dar grila de pe mijloc cum trebuie bagata in instalatie?

nu ar trebui sa existe o trapa/comutator sau ceva care sa aleaga aer cald sau aer curat rece de afara?

iata aici ce a mai ramas din instalatia de aer/caldura:

Modificat de guvydu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

merci mult, Radu. o sa ma uit mai atent.

dar grila de pe mijloc cum trebuie bagata in instalatie?

<{POST_SNAPBACK}>

Nu stiu tata, a mea n-are, 1200/64 n-aveau asa confort :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La bord ar trebui sa ai doua rotele(sub casetofon) cu niste sageti in cerc din care se deschid si se inchid clapetele din cutia accea din poza. Caldura sau racirea se face din manivele dintre scaune. In portbagaj(in poza) se vede clar ca tuburile de la aerisitoarele din bord se indreapta inspre cutia mare din poza, acestea(cel din stinga si cel din dreapta) trebuie conectate cu cite un tub ca si cel de la motor.

Celelalte tuburi(ale aerisitoarele din bord) care se indreapta spre stinga respectiv dreapta masinii trebuie conectate cu cele cu tuburile din prag. Din cite stiu astea au diametre mai mici si nici eu nu stiu cum se poate conecta la praguri pentru ca nu ai loc sa lucrezi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

multumesc Tibi,

eu pe bord sub casetofon am trei butoane care in ordine sunt:

1. pt lumini (pozitii si faruri)

2. pt stergatoare

3. pt avarie

deasupra casetofonului (la mine in loc de cas e o gaura imensa) mai sunt 2 gaurele. cred ca acolo veneau butonasele rotitoare despre care imi povestesti, dar din pacate nu le mai am, si nici instalatia care le lega la grila aia mare de pe mijloc. are cumva, cineva asa ceva sau stie cineva cum pot confectiona asa ceva?

aaa si mai e o gaura in dreapta scrumierei. acolo ce trebuia sa fie?

ehe mai e de treaba!!!!! :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Al tau este si mai modern ca al meu. Eu am cel pentru lampi stinga sus, in dreapta sus cel de stergator si jos stinga si dreapta cele doua pentru aerisire. Poate MikeRG are ce ai tu, intreabal pe el. Nu poti face niste poze?

Ca sa reglezi clapetele in aceea cutie din poza ar trebui sa ai niste cremaliere din plastic si niste roti dintati tot din plastic, nu vezi asa ceva pe acolo?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

multumesc Tibi,

eu pe bord sub casetofon am trei butoane care in ordine sunt:

1. pt lumini (pozitii si faruri)

2. pt stergatoare

3. pt avarie

deasupra casetofonului (la mine in loc de cas e o gaura imensa) mai sunt 2 gaurele. cred ca acolo veneau butonasele rotitoare despre care imi povestesti, dar din pacate nu le mai am, si nici instalatia care le lega la grila aia mare de pe mijloc. are cumva, cineva asa ceva sau stie cineva cum pot confectiona asa ceva?

aaa si mai e o gaura in dreapta scrumierei. acolo ce trebuia sa fie?

ehe mai e de treaba!!!!! :)

<{POST_SNAPBACK}>

Comutatorul luminilor de avarie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am scanat pentru dumneavoastra: bord de 1300 din 1972.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Comutatorul luminilor de avarie.

<{POST_SNAPBACK}>

nope, wrong.

ala e in randul alora 3 de care ziceam [alea de sub casetofon]

tipu de la care am luat-o la intrebarea "ce a fost acolo" mi-a raspuns sec:

"un led". :lol:

da da pentru ce acel led?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

m-am uitat, mai tibi, foarte atent.

am descoperit clapetele din cutia aia neagra de pe mijloc dar la panoul din bord nu mai este instalatia pe care ai descris-o, aia cu cremaliere, ai idee cum pot confectiona asa ceva, sau sa iau de la demolari?

tot nu ma prind cum intra in ecuatie grila de la parbriz aia de pe mijloc, ca am si acolo una care are la cele 2 capete cate un furtunas (astea nu stiu la ce sa le conectez).

va multumesc pentru osteneala.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu nu am masina aici, deci nu pot sa te ajut prea mult. Cel mai bine ar fi sa gasesti pe cineva care are acelasi sistem ca si tine si compara cu ce ai tu si ce de ce ai nevoie.

Din cite imi amintesc rotula(butonul pentru aerisire) are o roata dintata in capatul axului si cum il invirtesti, cremaliara se misca in stinga sau dreapta, actionind un cablu bowden care inchide sau deschide clapeta in cutie si sint doua din astea.

Ma gindesc ca se poate improviza ceva in locul rotii dintate si cremaliera, ceva care sa faca acelasi lucru, de pilda ceva care sa arate ca si manivela de la masina de tocat carne, sigur va trebui sa-l faci mic ca sa incapa acolo. Sper sa intelegi despre ce vorbesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!