Jump to content

Schimb Ulei Tiptronic


DanielL
 Share

Postare recomandată

Bai ce naspa cu schimbul asta. E a zecea mia oara cind vad alte si alte raspunsuri.

La A6 din 2001 cu 2.5 180CP tiptronic ce ulei ar fi recomandat sa folosesc? (unul bun ... fff bun. Pt uleiul de motor folosesc Mobile 1 5w-50).

Am deja cei 60k parcursi si nu stau nici o zi :P

Cu stima,

Addnann

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

"recomandat" este sa folosesti uleiul de la VW. Oricum.. poti sa-l schimbi la 100k linishtit. Ai sa te convingi cind il dai jos pe asta vechi. :P Si nu uita FILTRUL :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Care este diferenta daca masina o conduc pe Drive sau schimb eu vitezele?(diferenta de uzura, consum, etc)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai nu este nici o diferenta,decit ca la programul tiptronic ai mai mult fun,nu te lasi condus ci conduci.

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut! La mine se aude un suierat usor in treapta I intotdeauna, dar dispare dupa ce schimba a II-a. I se mai intampla cuiva? Cutia mea este automata, fara tiptronic.

Si acum o intrebare care pare :) dar nu e: e posibil ca masina sa se adapteze la stilul de condus? As putea sa jur ca daca merg sportiv cu ea reactioneaza mai promt la apasarea acceleratiei, iar daca merg relaxat raspunde mai lent, la aceeasi apasare a acceleratiei? Nu radeti de mine... o chestie pe care am observat-o ca se intampla cand parcurgi mai mult de 100 de km intr-unul din stilurile de mai sus si dupa care treci la celalalt.

Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scrie si in manual: cutia reactioneaza la comenzi in functie de viteza cu care apesi pedala de acceleratie. daca o calci repede va reactiona mai sportiv si va schimba la turatii mai mari iar daca accelerezi lent schimba la turatii mai mici. Simplu!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scrie si in manual: cutia reactioneaza la comenzi in functie de viteza cu care apesi pedala de acceleratie. daca o calci repede va reactiona mai sportiv si va schimba la turatii mai mari iar daca accelerezi lent schimba la turatii mai mici. Simplu!

Asa este. Treptele de viteze se pot controla din felul in care apesi sau retragi piciorul de pe acceleratie. Insa eu nu ma refeream la asta. Cu riscul de a ma face de ras :P , voi fi mai explicit... Cand am zis ca reactioneaza mai prompt la apasarea acc. m-am gandit la cum "trage" masina pentru aceeasi apasare : "As putea sa jur ca daca merg sportiv cu ea reactioneaza mai promt la apasarea acceleratiei, iar daca merg relaxat raspunde mai lent, la aceeasi apasare a acceleratiei?". Asta daca mergi intr-un fel ceva km(100-200km), dupa care schimbi stilul.

Apropo de manual: cine-mi da manualul o jumatate de ora sa-i fac o copie? ;) Daca e in lb. romana...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am observat ca marja de schimbare a vitezelor este intre 2000 rot/min si 4000 rot/min depinzand de apasarea pedalei (cat de repede, cat de mult, etc).

inca sunt placut uimit de cutia asta. am venit iar de la BV si pe serpentine intre Timis si Pradeal m-a multumit la fel de mult ca orice manuala. chiar mai mult. ca e mai placuta miscarea manetei. singurul inconvenient este ca eram obisnuit cu muult frana de motor la manuala (adica schimbare treapta inferioara si accelerare putin imediata) si acum tre sa mai astept 1-2 sec. dar oricum, cutia "face toti banii". inca o data multumesc lu cristiseven7 pt toate sfaturile.

legat de intrebarea ta, ciprian, nu stiu daca exista o dif chiar asa sesizabla intre schimbarea vitezelor la acelasi nivel deapasare al pedalei. eu pana acum nu am vazut diferente.

ps: inca mai ma obisnuiesc cu schimbarile cutiei in modul D pe serpentine, ca este foarte "indecisa". trebuie sa mai imi modific un pic "stilul" de condus.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dap. TCM-ul are un programel de "invatzare". Adica; daca tu mergi ca pensionarul cam x km si nu prea o calci.... ea invata sa fie "mai lenesa" si asta e. Sau daca esti mai nervos cu ea (o pui sa schimbe pe la 2500-3000), la un moment dat ai sa observi ca nu mai trebuie sa calci pedala la fel de mult ca sa schimbe. Cauta pe net "fuzzy logic" plus "auto trans" si-ai sa gasesti mult mia multe chestii interesante :screwy: Chiar si lucruri despre frina de motor - inca n-am testat asta....

fuzzy logic se poate reseta cind te enerveaza. Am mai scris pe undeva procedura... daca n-o gasiti revin cu info.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

;) Multam Pacman !! :huh: Imi era teama ca par nebun... E super chestia cu adaptarea, n-am de gand s-o scot. Cand merg singur, conduc mai sportiv, cand sunt cu copilul merg mai incet! Multumesc inca odata!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bai ce naspa cu schimbul asta. E a zecea mia oara cind vad alte si alte raspunsuri.

La A6 din 2001 cu 2.5 180CP tiptronic ce ulei ar fi recomandat sa folosesc? (unul bun ... fff bun. Pt uleiul de motor folosesc Mobile 1 5w-50).

Am deja cei 60k parcursi si nu stau nici o zi :scratch:

Cu stima,

Addnann

ai grija ca la motorul de 180 de cp,trebuie ulei special de cuite care nu este acelasi cu cel pentru 155 de cai.Nici eu nu am stiut si cit pe aci sa fac o gafa,noroc ca cel care imi vindea uleiul(la un service vw din Germania) a vazut ca re 132 kw masina ,ca altfel imi dadea ulei pt.155 de cai.

Acelasi lucru mi-a spus si cel care mi-a vindut masina,ca exista ulei special pentru moturl de 132 kw,ulei de cutie vreau sa zic.Pun poza,ca sa vezi si sa iti cumperi si tu.25 de euro/litru am dat eu pe el in germania.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pina la urma ... trebuie sa schimb uleiul!? Am deja 60 000 km facuti si nu as glumi cu cutia. Jur ca multi ii aud cu da, mult cu nu...!?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai 60.000 km are masina in totalitate,..sau 60.000 d ecand ai facut tu?

eu zic ca daca masina are doar 60.000 km de care trebuie sa fii sigur, atunci nu e nevoie sa schimbi. dar nu sunt sigur. eu am scos o picatura din cutia mea cu 183.000 km si uleiul era perfect transparent. deci...

anyway, o alta intrebare pt cei mai experimentati. sper sa ma fac bine inteles:

la cutiile auto sau tiptronic, efectul de surge se produce mai rar (afoarte rar) sau mai des decat la cutiile mauale?

adica daca in 4-a am 1500 ture, daca accelerez brusc, masina schimba o treapta in jos, deci teoretic nu ar trebui sa existe surge.

dar daca in timp ce schimba, turbina deja lucreaza la turatie mare, atunci nu se creeaza mai mult surge decat la manuale?

sunt cam nedumerit...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am fost la reprezentantul local VW si l-am intrebat de uleiul din cutie: cand se schimba, etc... S-a uitat in talon si mi-a raspuns scurt ca la modelul pe care il am eu nu se schimba. E pe viata uleiul... I-am explicat ca eu am citit pe forum ca se schimba si la cutiile automate, chiar daca la unele se zice ca e for life, etc..., dar a zis ca la cutia mea nu se schimba. Acum vin si eu cu o intrebare cum se identifica cutia din datele din talon? El a tinut-o una si buna ca la unele automatice se schimba dar nu la toate...

PS: inca se mai aude un usor suierat in treapta I, any ideas?

Si inca ceva: :huh: socru-meu si-a spart ieri baia de ulei la Bora(12.000km :huh: ) pe drum asfaltat din cauza unor denivelari... Hai Romanica! :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este posibil ca mecanicul respectiv sa aiba dreptate avand in vedere tipul de cutie de pe masina ta. Am avut si eu o masina cu cutie automata si din cate imi aduc aminte tot asa scria si in cartea ei (uleiul de la cutie nu necesita inlocuire). Probabil un reper pt. problema cu se schimba sau nu uleiul, este prezenta sau nu a filtrului de ulei. ( a mea nu avea filtru de ulei)

Modificat de xxleeus
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

4get about it.... gindeste asa: inauntrul cutiei sunt frecari aproape ca inauntrul motorului. Diversele particule rezultate de la uzuri, frecari si altele ajung in ulei, trec prin filtru si ramin acolo. De acord cu faptul ca sunt f putine si ca poti merge cu uleiul ala toata viata (viata masinii - estimata cam la 200-300 mii km) dar gindeste-te ca cea mai ieftina reparatie de cutie sare de 500e. Zic ca merita sa schimbi uleiul chiar si preventiv. A! asta daca ai sarit de 100.000... nu mai stiu daca tu ziceai ca ai doar 60.000.

Tipul cutiei il poti afla cu vag-com. dupa ce te-ai conectat la ea, inceputul seriei este exact tipul de cutie. daca nu e tiptronic s-ar putea sa fie 01N (la care sigur se schimba uleiul :) )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@pacman, schimbatul violent al vitezelor poate fi cauzat si de diverse depuneri (mizerie) in cutie. Caz pe care l-am intalnit si rezolvat. Pe scurt. Masina - Passat 1990 -; filtrul de ulei era din pasla (daca are vreo relevanta?!) - demontat cutie, spalat -repetat operatiunea de 3 ori fara rezultat :( . Demontat radiator ulei, suflat cu compresorul in cutie (prin orificiile radiatorului), rezultat = :) masina merge OK.

sa fii fost de vina uleiul ramas in convertizor?! Nu stiu. Oricum, concluzia este clara, murdaria dauneaza!!

P.S. In prealabil masina trecuse pe la Midocar unde "baietii" au testat-o (probabil doar pe computer) si au spus ca nu are nici o problema cutia. :D :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai exact de la mizerii schimba violent... cind shimbi uleiul pui doar 3l.... restul (cam 1.5l) ramine in convertizor... Pt asta e pus filtrul si magnetul ala mic din baie... sa adune mizeriile si pilitura rezultata din uzuri......:)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da dar, de aici mai putem trage o concluzie; Vine o vreme cand ar trebui scurs si uleiul din convertizor pt. a nu recircula si inmulti "mizeriile" din cutie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

N-ar fi rau sa fie fara intretinere... din ce am citit aici nu e chiar asa simplu si nici ieftin. Trebuie sa tii cont de foarte multe lucruri si daca nu te pricepi mecanicul poate sa faca cum il taie capul. Revin cu o intrebare, cum iti dai seama din datele din talon ce cutie ai?

:) mda, pana am scris eu ceva am primit raspunsul... Multumesc. Rog moderatorii sa stearga mesajul meu anterior daca este cazul.

on topic: de suieratul din treapta I a auzit cineva? E normal sau trebuie sa fie liniste totala? :)

PS: Masina mea tocmai a implinit ieri 158.000km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@xxleeus din cite stiu nu prea ai cum sa scoti tot uleiul.... o idee ar fi sa schimbi uleiul de 2 ori intr-un interval scurt :D (ma gindesc ca-l "diluezi" pe ala care ramine :D ). Da' nu cred ca merita operatia. Teoretic in interiorul cutiei e curatenie perfecta. Daca nu ai ceva stricat p-acolo... impuritatile sunt destul de putine si, cu ajutorul uleiului se transforma intr-o mizga (sau gelatina..cum vreti sa-i ziceti) care se depune pe fundul baii de ulei sau ramine pe filtru. Dupa 120.000 stratul depus in baie avea cam 5mm. Nu cred ca e groaznic(raportat la 5.5l de ulei). Intr-adevar, cu uleiul nou nici nu mai simt cind schimba vitezele.

@ciprian_sb Nu prea e normal suieratul...dar paote fi inofensiv :)

cind schimbi uleiul uita0te cu atentie la compozitia celui vechi... daca vezi plutind chestii fine aurii... ai o problema.. De asemenea, daca mizga aia e multa ...s-ar putea sa fie discurile de ambreiaj....

Si ca sa te linistesc.. nu cred ca e nici una din variante. :) Daca unul din discuri are uzura peste normal, masina nu mia merge cum trebuie...

Daca la plecarea de pe loc nu simti ca patineaza...sau ca pleaca greu... e ok... :(

Modificat de pacman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ pacman Cred ca nu ai citi cu atentie un post anterior (al meu). Nu stiu ce filtre au cutiile mai noi dar, referitor la ce am intalnit eu, filtru cu pasla (care era copt bine de tot) s-a vazut clar ca mizeria (fie si f. fina) a reusit sa treaca de filtru si a generat probleme. Cand am spus ca ar fi bine de scurs/golit si uleiul din convertizor nu m-am gandit ca ar fi o operatiune chiar simpla dar, se poate face prin demontarea convertizorului de pe volant :) . Ar fi pacat sa lasi ~1/4 din uleiul vechi in cutie, ulei care poate contine impuritati (ca sa nu mai vorbim de deprecierea lui). Spun asta deoarece aici s-a tot vorbit despre schimbatul uleiului si filtrului undeva la 60.000 km. Si cu riscul de a ma repeta, la Mazda pe care am avut-o ( 14 ani) cu cutie automata, nu aveam filtru de ulei (asa a fost din constructie) si in carte scria ca nu necesita schimb de ulei. Am facut un singur schimb de ulei in 1992 (atrebuit sa remediez o problema la cutie) cu care am mers pana in 2004 (cand am vandut-o) asta insemnand peste 120.000 km. Desigur nu pot sa recomand asa ceva la masinile mai noi, mai ales daca in carte scrie ca trebuie schimbat ,atunci TREBUIE schimbat. In aceste conditii imi pastrez parerea ca ar fi binne de golit si convertizorul (pe cat posibil) daca vrei sa faci o treaba ca lumea. Este posibil sa se goleasca convertizorul (macar partial) prin ridicarea masinii (dinspre convertizor)si tot este un castig. :(

P.S.Ca o gluma. Nu sunt mecanic dar sunt mandru de faptul ca am reusit sa "resuscitez" 2 cutii automate, fapt nereusit de mecanici :D :)

Modificat de xxleeus
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:) gluma din PS e valbila si pt mine :D ..diferenta e ca eu am doar 1 :D

chestia cu filtrul. am vazut ca a ta n-avea. Daca ne luam dupa ce zic constructorii, ar insemna ca:

1. piesele din cutie nu se uzeaza - asta ca sa nu "produca" particule plimbatoare prin ulei

2. uleiul nu-si schimba proprietatile, indiferent de temperatura de lucru sau durata utilizarii

3. lifetime= 200.000 - 300.000km

Eu zic ca astea-s cazuri ideale care nu prea se potrivesc cu practica.

Pina in 2004 nici la VAG nu se specifica schimbul de ulei la cutie. La reviziile peste 120k apare o operatiune "check and top-up if needed"

Acum... despre dat convertizorul jos.... am vazut ce inseamna asta. La masina mea (G4) tre' sa dai cutia jos si dup-aia convertizorul.... treaba de 1-2 zile, in functie de mecanic :D Stiu ca diversele mizerii mici trec prin filtrul ala (poate asta a fost ideea care i-a facut pe constructorii de la mazda sa nu mai puna filtrul :D ). Dar... daca ei (constructorii) spun sa nu schimbi uleiul deloc, tinind cont ca au o oareshce experienta si ca nu vorbesc chiar de-aiurea.... cred ca o schimbare de ulei (fara golit convertizor) ii face suficient de bine.... adica ma gindesc ca paote n-are rost sa muncesti 2 zile in loc de 60min pt o operatie cu 20-30% ma buna .

Zic si eu...:)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La DSG mi-au spus la service ca se schimba uleiul si filtrele la 60.000 km

Stiu ca e o cutie relativ nou aparuta dar.. a schimbat pana acum cineva uleiul si filtrul?! Unde? Cat a costat?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!