Jump to content

Motorul porneste greu - diesel


florini.
 Share

Postare recomandată

Cum adica racitor de antigel? Antigelul din care circuit? Sa inteleg ca raceste antigelul din racitorul de motorina aflat pe filtrul de motorina? Asa cum e la variantele pana in 2001.

Dar... hmmmm... circuitul ala nu face parte din circuitul principal iar antigelul e circulat de pompa de apa a motorului?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok, pana la urma exista sau nu releu ala? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Teoretic exista, in cutie la ecu, 214 scrie pe el.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Salutare. Inca nu am rezolvat problema cu pornirea grea. Mai nou dimineata sau cand e motorul rece clar nu porneste la prima cheie, abia daca porneste la a treia... Reamintesc: detin passat 2003, 2.0 20v, cod motor ALT 096306, volan dreapta.

Azi dimineata a pornit la fel de greu iar dupa ce a pornit am vazut ca curgeua niste picaturi de apa de pe toba de esapament. E normal asta?

Mai am o problema cu microswitch din broasca usii sofer, functioneaza cateodata,( daca e usa deschisa nu se aprine mereu martorul in bord ca e usa deschisa), se poate sa aiba microswitch`ul legatura cu pompa de benzina, iar daca nu se aprinde cand deschid usa sa nu amorseze pompa de beniza si acesta sa fie cauza pornirii grele?

Acum 2 luni am schimbat bujiile, filtru benzina, distributie cu tot cu pompa de apa, lichid frana, ulei si filtru.(atunci am achizitionat masina)

Dupa ce porneste si o las cateva secunde, si daca opresc, apoi porneste ok.

Am scanat-o cu vag-com si erorile au fost urmatoarele:

 

Address 19: CAN Gateway        Labels: 6N0-909-901-19.lbl
   Part No: 6N0 909 901 
   Component: Gateway K<->CAN    0001  
   Coding: 00006
   Shop #: WSC 00028  
   VCID: F0E9269BB021419EEBD-5000
 
1 Fault Found:
00463 - Control Module for Digital Sound Package (J525) 
            49-00 - No Communications
 
Address 46: Central Conv.        Labels: 1C0-959-799.lbl
   Part No: 1C0 959 799 B
   Component: 6T Komfortgerát HLO 0001  
   Coding: 00258
   Shop #: WSC 00028  
   VCID: 3665508312C5AFAE711-4A3A
 
   Subsystem 1 - Part No: 1C2959802
   Component: 6T Tõrsteuer.FS KLO 0004  
 
   Subsystem 2 - Part No: 1C2959801
   Component: 6T Tõrsteuer.BF KLO 0004  
 
   Subsystem 3 - Part No: 1C0959811
   Component: 6T Tõrsteuer.HL KLO 0004  
 
   Subsystem 4 - Part No: 1C0959812
   Component: 6T Tõrsteuer.HR KLO 0004  
 
3 Faults Found:
01336 - Data Bus for Comfort System 
            80-00 - Single-Wire Operation
01135 - Interior Monitoring Sensors 
            36-00 - Open Circuit
00929 - Locking Module for Central Locking; Front Passenger Side (F221) 
            27-10 - Implausible Signal - Intermittent
 
End   ---------------------------------------------------------------------
 
Care ar putea fii problema?
 
Multumesc!
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verifica presiunea in rampa injectoarelor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Condens.

Verifica.

Erorile postate nu au nicio legatura cu problema pe care ai mentionat-o.

Modificat de carmina
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am verificat, daca pun contactul de doua ori si apoi pornsesc, porneste la prima cheie, deci care ar fi problema.

Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se dezamorseaza circuitul de benzina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc. Banuiesc ca nu in regula sa se dezamorseze circuitul de benzina. Ce ar trebui sa fac sa nu se mai intample asta...De cateva zile, nu mai am probleme cu pornirea, dar s-a intamplat de cateva ori cat sa ma alarmeze si sa doresc sa stiu daca se poate din ce cauza se intampla asta si trebuie inlocuit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt mai multe cauze din care se dezamorseaza, injectoarele nu inchid perfect, regulatorul de presiune scapa, supapa din pompa de benzina la fel.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salut !
Am un Seat Ibiza 1.9 TDI Cod Motor ATD (2003), si de la o vreme observ ca incepe sa imi faca figuri la pornire, mai exact pare sa invarta de cateva ori inainte sa o ia, iar martorul spirala palpaie in timp ce masina incearca sa porneasca, uneori porneste dupa 5 secunde, alteori imi e mila de ea sa o las sa se chinuie si repet procedura, in 99% din cazuri din a 2-a, cel mult a 3-a incercare porneste perfect.

Bateria este noua, distributia nu are 1000km, Filtre/Ulei schimbate acum 3 luni.
Ce am observat pana acum:

  • Nu conteaza daca las masina cu botul/spatele in panta
  • Problema iese la iveala doar cand am putina motorina in rezervor (sub ultima linie)
  • Din cate am observat problema isi face aparitia numai la prima pornire, dimineata, restul zilei pare sa porneasca Ok. Poate fi paranoia pentru ca de fiecare data cand imi face probleme dimineata, pe tot parcursul zilei pun contactul o data/de 2 ori inainte sa dau la automat.

 

Ar putea fi pur si simplu o problema nivelul scazut de combustibil?
Nu prea dorm noaptea din cauza problemei asteia :D

Modificat de Dan Gliga
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Alta varianta inafara de schimbarea ei ar fi? Se poate testa cumva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Faptul ca se depresurizeaza circuitul in timp nu-l prea poti testa.

Teoretic poti sa pui un manometru la pompa tandem (are un surub care se scoate special pentru asta) si se masoara presiunea pe care o face la iesire, trebuie sa fie minim 7,5bar (daca-mi aduc aminte corect).

Manometrul il poti lasa 24h si sa vezi daca presiunea a scazut.

 

Problema este cine iti lasa manometrul respectiv 12-24h...si o problema si mai mare este sa gasesti un service care are asa ceva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am inteles, o fi greu de schimbat? Nu sunt in tara si nu stiu peste ce mecanici as putea da, pana acum am avut doar operatiuni minore de facut pe la masina, asta pare mai serioasa... Sa am incredere sa cumpar una de pe eBay?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se poate masura atat etanseitatea interna a pompei cat si presiunea care trebuie sa o faca(este procedura in Elsa Win).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu este asa greu de schimbat, insa despre achizitia pe Ebay nu stiu ce sa zic.

In RO, originala la dealerii VAG costa ~2.100Lei, iar una AM in jurul valorii de 1.400-1.600Lei.

 

Poti incerca cu una SH de pe acolo, dar sa aiba cod cat mai nou.

Vezi ce cod ai tu acum pe masina.

Chiar daca iei SH trebuie sa cumperi o garnitura noua (intre pompa si chiulasa, cam 30Lei in RO)  cand o schimbi.

 

 

Repostez din alt topic evolutia codurilor pentru pompa tandem:
- 38145209A, cod initial
- pana in 01.12.2002 cand a fost inlocuita cu 038145209E
- pana in 01.03.2006 cand a fost inlocuita cu 038145209H
- pana in 01.01.2007 cand a fost inlocuita cu 038145209K
- pana in 01.03.2007 cand a fost inlocuita cu 038145209N
- probabil 2011 a fost inlocuita cu 038145209Q

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In ELSA este procedura de testare a etanseitatii interne, am atasat-o, dar ce service are SDV-ul asta?

Verificarea etanseitatii (interne) a pompei tandem.pdf

 

Pe de alta parte el are problema la pornirea la rece, deci circuitul se depresurizeaza pe alimentare (probabil supapa aceea din pompa care tine presiunea motorinei in rampa).

Testul de etanseitate interna are rost cand ii patrunde ulei in motorina sau invers.

Modificat de Dolfin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca se efectuiaza testul presiunii de pompare atunci se va vedea daca de vina sunt oringurile sau pompa tandem(despre ea este vorba daca...e de inlocuit sau nu), se gaseste tot in Elsa.

Pompa se poate verifica"a la tara"botul in jos/spatele sus.

Motorina in ulei poate fi si de la oringuri.

Modificat de romytaxy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Atasez si modul de verificare al presiunii de pompare, dar nu are relevanta daca supapa despre care vorbeam mai sus nu mai tine presiunea in rampa.

Verificarea presiunii de pompare pompa tandem.pdf

 

In timp ce scriam aici si mi-am dat seama ca am gresit putin mai sus cand spuneam ca poate lasa manometrul peste noapte sa vada daca scade presiunea in rampa, acesta nu trebuie sa ramana 7,5bar.

 

Practic pompa tandem are 2 supape, una care limiteaza presiunea pe care o creaza in rampa la 7.5bar sau 10bar la 2.0TDI si care intrerupe fluxul de motorina catre tachetii interior pompei daca este depasita, si o alta supapa de 1bar pentru retur.

In concluzie, cand motorul nu functioneaza presiunea care trebuie sa ramana in rampa este de 1bar, cred ca asta se poate verifica.

Modificat de Dolfin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Corect(eu nu am vrut sa te contrazic)!!!

Uite asa mai faci"sapaturi"pe ici/colo.

Daca se urmeaza procedura de verificare a presiunii de pompare se elucideaza daca pompa e de vina.

Modificat de romytaxy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am ulei in apa, iar daca pun contactul o data, astept sa se stinga martorii si il iau, iar apoi dau normal la automat o ia din prima fara vreo problema (azi dimineata au fost 6 grade aici unde locuiesc, temperatura pe care nu am mai intalnit-o de cand am masina, si a pornit ok cu procedura descrisa mai sus)... Diferentiaza acest lucru cu ceva datele problemei? Am vazut pe ebay pompe tandem pt TDI incepand de la £30 progresiv pana la 150+, trebuie sa ma interresez de codul de pe a mea...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Erori de la bujiile cu incandescenta nu ai...

 

Daca lasi masina 24h mai pleaca la a 2-a cheie fara ca la prima sa invarta motorul?

Modificat de Dolfin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa 10 ore astazi mi-a pornit la sfert la a 2-a fara ca la prima sa invarta motorul, am sa incerc maine la pranz (sa treaca 24) aceeasi faza si voi posta aici.

cand face figuri la pornire intr-adevar martorul spirala palpaie, iar acul de la turometru fluctueaza intre 450 si 600 rotatii cat timp invarte, inainte sa o ia, insa din cate stiu acela poate insemna multe...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa 26 ore in care masina a stat in aceleasi conditii de pana acum, a pornit la sfert de cheie dupa ce am lasat o data martorii sa se stinga fara sa dau la automat... Sa fie oare de la bujii?

Scuze de dublu post, nu pot edita postul anterior.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!