Jump to content

Motorul porneste greu - diesel


florini.
 Share

Postare recomandată

Am observat ca nu se aude sa amorseze pompa cand pun contactul si nu porneste masina,nici cand deschid usa la sofer.

Daca las masina 15 minute neatinsa porneste.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La passat nu se amorseaza pompa la deschiderea usii.La skoda se intampla asta.

Desfa plasticul deasupra pedalelor si ai sa vezi mai multe relee.Ciocaneste cu o surubelnita usor releul 372 si vezi daca porneste asa.

Daca da atunci schimba releul.

post-24975-0-83706900-1433958183_thumb.j

Modificat de vortexo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Defect este releul 372.

L-am curățat și deocamdată pornește foarte bine.

Problema este ca scoate fum pe evacuare acum. Releul 372 da și comanda la amestecul de benzina? ?

Mulțumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, este un releu dublu si alimenteaza si injectoarele, debitmetrul, ambele sonde lambda, canistra de carbon si niste chestii de la circuitul de aer secundar. Releul trebuie sa fie in stare perfecta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am schimbat releul,dar degeaba! Intradevar cu unul second, dar simptomele sunt identice. Cand este cald afara sau dupa ce merg putin cu ea si o opresc, incepe si tacane releul 372 si nu mai porneste. Dimineata daca este racoare porneste foarte bine. Am pus testerul si nu imi da nici o eroare. Incep sa cred ca este pompa de benzina.

Imi poate recomanda cineva un electrician bun in Brasov?

Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca am descoperit problema. Am desfăcut capacul de la ECU și am scos releul pe care scrie 30 care miroase foarte tare a ars. O sa-l schimb și va spun dacă am rezolvat problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

sa va povestesc si eu ultima patanie...

citesc pe un forum despre uleiul de fl-soarelui si motorul non-pd...convins ca merge si la mine, vazand ca la un afn la kaufland ii turna cu baxu, am zis sa incerc si eu...prima data 50-50%...mergea fara probleme,doar un miros ciudat de gogosi la esapament...intr-o seara dupa ce am mers pe rosu vro 70km, am turnat 10l ulei cu gandul ca a 2 a zi sa merg sa peco si sa completez reteta cu diesel...

vine dimineata, sa-i dau cheie...ciuciu...la a 2 a cheie, dupa ce a invartit vro 7 sec, a luat-o exact ca un tractor...relantiul oscila aprox 200-300 ture, motorul tremura si se auzea ca nu merge rotund, un nor de fum in spate -am afumat jumate de cartier,miros urat de ulei ars de motor...dupa vro 20 min,in care am dat o tura,si-a revenit...am ajuns la peco-40L motorina in speranta ca...a doua zi la fel...

intre timp am pus si aprox 2L benzina la 40 de motorina super...

simptomele care au ramas sunt: porneste greu de cele mai multe ori, tremura, relantiul oscileaza si scoate fum ce miroase a ulei...dar un ulei parca de motor..

ce s-a stricat, cu ce sa incep...un mecanic a zis de injectoare, altul de pompa..daca m-am scarpinat fara sa ma manance, acum sa ma dau si cu alifie...

p.s. ala la afn oare o fi patit la fel- la pornire a luat-o la sfert...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:D  se vede ca ai pus ulei de soia in loc de fl-soarelui si ai stricat tot  :10[1]:

lasand gluma .... scoate intai sorbul si vezi ce e pe acolo ,apoi schimba filtrul de motorina ;nu te apuca de scos injectoare/pompa pana nu verifici intai alea doua .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ideea e ca aveam dinainte ceva probleme cu pornirea la cald...iarna o ia mai greu dar o ia din prima..

a fost doar ulei de fl-soarelui de la lidl...d-oro :D.

sa fie doar filtrul sau sorbul???as scapa prea ieftin...nu el un injector, o garnitura de la pompa ceva??m-as mira...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cunosc mai multe persoane (galloper 2.5 ,G3 1.9 ,clio 1.9) ce merg "pe ulei" si nu doar un plin pe ici pe colo ,ci de ani ,toate peste 200K si la nici unul inca nu i-a cazut injectia .asa ca, tind sa cred ca la tine ori e ceva infundat ori intradevar a "cazut" ceva dar e o coincidenta .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

totusi simptomele astea pot fi de la pompa?...inca sustin ca de acum 2 ani de cand s-au schimbat garniturile la pompagiu la golesti, masina nu a mai pornit la fel...pornea foarte repede...acum nici in cele m bune momente ale ei nu mai porneste la fel...

app-zicea atunci ca a umblat si pe la injectoare, vazusem motorina in jurullor, insa nu mai retin cum s-a motivat..e normal??

 

daca pun testerul, ce sa urmaresc??

Modificat de FanBarcelona
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca să elimini partea cu rezervor-filtru, scoate turul care vine din pompă în filtru, bagă-l într-un pet cu motorină şi vezi cum porneşte.

Dacă pui testerul poţi verifica compensaţiile pe injectoare (grupul 013), avansul (grupul 004/2şi 3) şi funcţionarea valvei de avans (grupul 004/4), cantitatea injectată (grupul 001/2), temperaturile (grupul 007/1-combustibil, 3-aer, 4-lichid răcire).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am curatat sorbu, era ceva pamant, noroi, dracu...parca zic eu ca ceva ceva s-a imbunatatit...tot greu porneste, tremura, pare ca isi revine, iar tremura (inainte sa curat sorbul tremura si doar atat, sa fie ceva injundat?)...si tot asa...dureaza maxim 1 min, apoi merge lin...maine plec din tara, si ramane ca atunci cand voi reveni sa schimb filtru...a fost inlocuit acum 7000km aprox...

totusi odata cu curatarea asta parca timpul de trepidatie e mai mic, cu toate ca o ia greu din prima, porneste mai repede ca inainte- am curatat sorbul ieri dimineata, si am avut timp sa observ imbunatatiri, daca le pot numi asa...

 

am pus si testerul, si apare asa:

pe injectoare: valorile

cyl 1= -1.4

cyl 2= -0.26

cyl 3= 0.45

cyl 4= nu imi apare,e printre primele modele de b5 si zicea FLORIN ca pe cyl 4 nu apar valori pe tester..

pe group 004 am asa:

start of injection = 861/m

specified start (-3 la 2)= 0.9 BTDC

actual start (-3 la 2)= varia intre 0.7 si 1.1

 

injection quantity = 5.4 - nu e cam mare?

 

in rest la ce mi-ai zis sa ma uit valorile par ok..

 

1.pot incerca sa desfac eu injectoarele sa le curat?

2.daca sa zicem ca e dus un injector, asa se manifesta simptomele?

3.daca e dusa pompa si pun pompa de pe afn, eu avand ahu, trebuie facute adaptari din ecu?

 

ms lupo!

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De fapt cilindrul 3 nu apare pe tester, el este reperul faţă de care se măsoară ceilalţi. Este un pic cam mare valoarea aia  de -1,4 dar nu ştiu cât de relevantă este pentru starea injectorului.

Injection quantity = 5.4 este un pic cam mare (doar dacă era motorul rece, ea scade când se încălzeşte), dar nu în afara limitelor (2,2....9). Oricum trepidaţii şi rateuri apar când este prea mică nu prea mare, aşa eventual scoate ceva fum şi este mai leneşă.

Avansul ok, doar că nu ai spus în căsuţa 4 din grupul 4 ce valoare era, sau cel mai bine zi ce valoare este în Basic settings, grupul 000, căsuţa 2 (ca să vedem dacă avansul la pornire este ok, după pornire ce se vede în grupul 4 nu este relevant deoarece este corectat de ECU).

1. Mai întâi încearcă cu un aditiv de curăţat injectoare, de curăţat ar fi bine să mergi la o firmă specializată.

2. Poate fi şi de la injectoare, dar nu obligatoriu

3. Nu cred că trebuie nici o adaptare, schemele sunt identice.

 

Posibil să fie şi o problemă de aer fals, aşa că încearcă ce ţi-am spus mai sus cu petul, iar dacă schimbi filtrul neapărat să schimbi şi oringurile de la retur (dacă ai modelul ăla de filtru)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pe grupul 004 am zis mai sus...acum amasa: pe acutal start - 4btdc adica in casuta 3, iar in a doua zice cand early cand late- la specified start..

grupul 000 casuta a 2 a = 255

mafu l-am schimbat anul trecut...insa la testul pt maf, in casuta a 3 a, valoarea este peste limita maxima...maxim e 340 parca si eu am 460.- ar fi singura valoare care este iesita din parametri...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stai că nu m-am făcut înţeles.

Nu grupul 004 din Basic settings (BS) ţi l-am cerut ci cel din Mesuring blocks (MB), ca în poză (bineînţeles atunci când are trepidaţii)

post-40889-0-72756000-1437677837_thumb.j

Este interesant şi ăla din BS, arată funcţionarea valvei de avans (ECU comută periodic de pe maxim retardat pe maxim avansat şi se urmăreşte valoarea avansului, dar trebuie să mi le spui pe amândouă şi de pe Late şi de pe Early, cel mai bine faci un log şi-l pui aici)

 

Dar dacă zici că în BS grupul 000, căsuţa 2 ai 255 este cam clară problema: ai avansul praf, este foarte avansat, naiba ştie cât pentru că 255 este limita pe care o arată vagcomul. Cu alte cuvinte la pornire injecţia se face mult prea devreme când nu sunt întrunite condiţiile de temperatură şi presiune pentru o funcţionare corectă. După pornire ECU corectează acest avans ( se vede în Measuring blocks grupul 004, dar şi mai bine în Measuring blocks grupul 000 - indicaţiile din acest grup sunt diferite de cele din BS-) mai mult sau mai puţin (de asta voiam să văd căsuţa aia din grupul 004), probabil că mai puţin la rece şi ceva mai bine când se încălzeşte.

post-40889-0-38357100-1437679446_thumb.j

 

Ca să vezi dacă asta este cauza (sau una dintre ele că pot fi mai multe) porneşte motorul la rece cu mufa de la senzorul de temperatură scos (dacă ştii că ai bujiile incandescente bune, dacă nu, nu mai încerca pt. că nu o să observi mare lucru), dacă se îmbunătăţeşte treaba cam asta este prima cauză

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

a dracu, azi a pornit bine(maine inainte sa plec pun testerul si ii dau o cheie, poate poate)...dupa ce revin din vacanta voi continua cu schimbarea filtrului, apoi voi face si chestia zisa de tn cu senzorul, bujiile sunt bune...

am reusit sa modific turatia de la 861 la 840 ceea ce a dus la modificarea cantitatii de motorina injectata de la 5.4/5.6 la 5.2/5.0...

 

am discutat cu mecanicul si mi-a spus ca avansul se modifica din pompa, iar el nu se baga-mi-a zis sa merg la un pompagiu...totul observ ca se invarte in jurul pompei...

 

p.s.am fost curios sa vad ce consum imi indica la 3000 ture pe liber, si arata 6.6, acelasi e si in sarcina?

Modificat de FanBarcelona
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare. Am urmatoare problema, uneori cand motorul este rece, masina porneste greu, dar dupa ce porneste, daca o opresc imediat, porneste la sfert. Ar putea fii bateria dusa? Am achizitionat masina de vreo trei luni si nu stiu de cand este bateria pe masina, bateria este bosch si are 52 AM, cred ca este cam mica, si nu are ochi magic, sau cum se cheama. Cum pot verifica daca mai e buna bateria?

 

Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca invarte, e buna.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc Cosmin.

 

Cred ca nu e bateria. Azi, dupa ce am pornit masina, a pornit relativ ok, aproape la sfert, am ridicat capota si se auzea un bazait la una din bobinele de inductie iar motorul tremura putin mai tare ca de obicei. Dar dupa ceva timp nu se mai auzea nici bazaitul si motorul isi revenise.

Sa fie vreo problema pe la bobine? (in bord nu s-a aprins niciun martor)

Modificat de Toma88
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare, am mers weekendu asta pe Transalpina si cam am incalzit masina la urcare.Opresc motorul pentru cateva minute si il repornesc doar ca pleca in 3, tot asa de cateva ori pana cand a plecat normal.Valorile la injectoare sunt normale.Am o eroare de multa vreme : 01613 - Relay for Fuel-Cooling Pump (J445) 31-10 - Open or Short to Ground - Intermittent

Releu 109 l-am schimbat , nici nu stiu daca am releul j445 . Si dimineata vad ca uneori mai pleca in 3 dar dupa ce repornesc pleaca normal. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa. Si noi cu ce te putem ajuta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este sau nu releul ala?nu gasesc nimic de el, posibil de acolo sa fie? Are ajm o astfel de pompa de racire a combustibilului?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu stiu ca si AJM-ul are pompa aia. Se afla sub lonjeronul din dreapta, aproape de tragger.

Dar nici macar la mine n-am verificat daca functioneaza. 

Insa nu cred ca pompa aia iti influenteaza mersul motorului intr-o asa mare masura. Oricum aia ar fi mai mult pentru incalzirea motorinei, ca de racire se ocupa radiatorul de sub farul stang (racitorul de motorina).

 

In concluzie, eroarea ta nu cred ca are legatura cu pornirea greoaie la cald. Trebuia sa vezi valorile la injectoare exact la pornirea aia problematica. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cosmin, radiatorul ala este sub farul din dreapta si nu este racitor de motorina ci este racitor de antigel. Cand ecu vede ca motorina este prea fierbinte inchide cu vacuum acel robinet de sub vasul de expansiune si porneste pompa de recirculare electrica care recircula antigelul doar prin acel mic radiator si schimbatorul de caldura de pe filtrul de motorina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!