Jump to content

Probleme generale instalatia de racire motor


cmircea
 Share

Postare recomandată

Ori citesti ceea ce s-a mai scris deja si pe alte topic-uri si ai sa ajungi cu siguranta la un rezultat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 110
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • saboteur

    13

  • BLiTZ

    12

  • Al Bundy

    10

  • cmircea

    7

Top Posters In This Topic

Am avut si eu aceeasi problema, imi curgea lichid de racire pe la acea piesa, care nu etansa perfect. Mi s-a rezolvat problema in garantie, s-a pus silicon si infiletat la loc si de atunci nu mai sunt probleme. Probabil e un defect de fabricatie comun, stiu multe Ibiza cu aceeasi problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mersi mult Bogdane , am sa incerc varianta cu solutia pt etansare !

Cristian , as fi vrut si eu sa am garantie la masina( nu de alta dar mi se pare mult de munca pana sa ajung la problema respectiva ;)) ... oricum mersi mult !

Se poate inchide !

Modificat de mike2402
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e deloc complicat, daca ai acces la o rampa. Daca nu, te poti baga sub masina dupa ce dai scutul din plastic jos si ai acces direct la acea piesa, pe care o desfaci cu o cheie fixa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va rog sa-mi spuneti ce fel de solutie de etansat radiatoare ar trebui sa folosesc ??? Eventual o marca anume, cod, ceva??? Am gasit ceva produs in SUA marca "Gold Eagle " parca.... numai ca pe bidon scrie ca este recomandat doar pentru lichidele verzi . Antigelul G12 din cate stiu eu e rosu ! Ce spuneti este ok sau imi propuneti voi altceva ?

Va multumesc !!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Intrebare pentru cei ce au schimbat antigelul cu manuta lor :

Pe unde pot scoate antigelul din motor fara sa umblu la termocupla buclucasa ????

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am cumparat antigel azi la 29 ron sticla de 1,5 litri Bilstein G12 mov , si revin cu intrebarea de mai sus ( este oarecum urgent) : Pe unde pot scoate antigelul din motor fara sa umblu la termocupla buclucasa ????

Si cam cati litri de antigel+ apa distilata intra in instalatie ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Desfacind racordurile de la radiator si lasind sa se scurga antigelul , ramine in bloc foarte putin antigel , care in amestec cu cel nou are un aport nesemnificativ .

Cit priveste cantitatea de antigel care intra , trebuie sa gasesti cantitatea in cartea masinii .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Parca ar fi un stut de golire pe partea stanga la baza radiatorului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stie cineva daca senzorul de temperatura are legatura cu fierberea apei in motor?

Stiu ca am senzorul de temperatura defect insa a inceput sa imi fiarba apa in motor....si am constatat ca nu imi merge ventilatorul de racire.

Cand am scos mufa de la senzorul de temperatutra ventilatorul de racire a pornit.

deci:

1 e adevarat ca senzorul de temperatura detecteaza temperatura motorului si transmita informatia la ECU iar acesta hotaraste cand s aporneasca ventilatorul?

2 se poate ca consumul exagerat sa fie tot de la acest senzor? - la ultimul tester imi arata ca motorul functioneaza la regim de -40grade C

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, exista un robinet de golire pentru instalatia de racire, este in partea stanga a masinii, pe furtunul care iese din radiator. Cel putin la masina mea acolo este.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

...

deci:

1 e adevarat ca senzorul de temperatura detecteaza temperatura motorului si transmita informatia la ECU iar acesta hotaraste cand s aporneasca ventilatorul?

2 se poate ca consumul exagerat sa fie tot de la acest senzor? - la ultimul tester imi arata ca motorul functioneaza la regim de -40grade C

Sensorul de temperatura trimite date catre ECU deci consumul exagerat e foarte posibil sa fie din aceasta cauza.

Ventilatorul porneste de la o termocupla, si nu comandata de ECU. Vezi cazul cand opresti motorul si ventilatorul mai functioneaza, sau chiar porneste cu cateva secunde dupa ce ai oprit motorul.

Eu cred ca a fost coincidenta de pornire a ventilatorului cu scoaterea mufei de pe sensor de temperatura.

E destul de posibil sa ai defectul traditional la ventilatorul mare adica a murit treapta 1 si din aceasta cauza porneste ventilatorul doar la o temperatura mai mare. Si eu am avut acest fenomen, si am cumparat un alt ventilator, am desfacut cel vechi si am observat ca era doar crapat un contact al rezistentei ce comanda treapta 1. Am cositorit si in final am ramas cu doua ventilatoare. Adica unul de rezerva.

Ce recomand:

1. Schimba sensorul de temperatura sa nu mai functioneze motorul in regimul de -40 grade.

2. Porneste motorul si da drumul la AC la rece maxim, si verifica ambele vetnilatoare de racire: ar trebui sa functioneze ambele, cel mic si cel mare in treapta 1. Daca functioneaza doar cel mic, e destul de sigur ca ai problema de treapta 1 la ventilatorul mare. In acest caz ca sa faci o noua verificare, lasa motorul si AC pornit, pana se incalzeste motorul bine, si asteapta pana porneste ventilatorul mare. Ar trebui sa porneasca direct in treapta superioara. Daca va fi asa, confirma cele scrise mai sus.

Nu ai specificat ce intelegi prin fierberea apei. Din moment ce sensorul de temperatura iti indica -40 nu cred ca indicatorul din bord iti poate arata acest lucru.

Modificat de jagoman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din cate stiu la fabia senzorul de temperatura lichid racire este 2 in 1, adica cel cu 4 pini. Un senzor este pentru ceasurile de bord (G2) si unul pentru calculatorul motor (G62). Poate s-a defectat doar circuitul G62-ului si atunci in bord arata ok temperatura insa calculatorul de motor nu are de unde sa "stie" asta. In orice caz, daca in blocurile de valori masurate din calculatorul de motor gaseste -40grade la temperatura, e clar ca trebuie schimbat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si oare acest senzor de temperatura hotaraste sau trimite la ECU informatia cand sa porneasca ventilatorul de racire?

se poate ca din cauza ca e dus senzorul sa nu porneasca ventilatorul?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

citez din raspunsul lui jagoman:

Ventilatorul porneste de la o termocupla, si nu comandata de ECU. Vezi cazul cand opresti motorul si ventilatorul mai functioneaza, sau chiar porneste cu cateva secunde dupa ce ai oprit motorul.

nu inteleg ce nu e clar?! ventilatorul porneste la comanda termocuplei, nu al ECU. ai primit raspuns foarte clar.

si nu, atat timp cat termocupla e in regula (daca a ta e in regula), ventilatorul va porni.

o alta chestie ce ar trebui verificata in legatura cu nefunctionarea ventilatorului ar fi termostatul blocat pe inchis. daca e asa, in radiator (acolo unde e situata termocupla) nu mai ajunge apa fiarta => termocupla nu mai da semnal ventilatorului sa porneasca pentru ca "vede" ca nu e necesar (in radiator fiind apa rece).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci:

Apa calda ajunge in radiator,termostatul deschide insa nu se porneste ventilatorul si incepe sa fiarba apa.

DAR- daca motorul e cald si SCOT MUFA DE PE SENZORUL DE TEMPERATURA(car e defect) ventilatorul incepe sa porneasca instantaneu si nu mai fierbe apa.

Cum iti explici?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A pornit cand ai scos mufa DE TOT sau cand trageai de ea sa iasa ? daca nu posibil ca ECU sa comande pornirea ventilatorului , daca da este posibil cand era scos sa isi fi "revenit" pe moment sonda si sa porneasca ventilatorul....

Modificat de Evil
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

experiment facut de 10 ori:

cand scot mufa de pe senzorul de temperastura(de tot) porneste ventilatorul.

daca nu il scot pot sa tot astept pana fierbe apa ca nu porneste.....in clipa in care-l scot porneste instant.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E interesant ce spui, dar oricat am cautat, conform schemei electrice, ventilatorul mare este comnadat doar de termocupla.

Ai AC pe masina? din ce an este?

Sa intelegem bine, tu scoti mufa de pe sensorul de temperatura G62 si porneste (pornesc) ventilatorul?

Temperaturile de pornire a ventilatorului sunt urmatoarele:

treapta 1: 92 grade

treapta 2. 98 grade

Daca este arsa cumva treapta 1 (adica rezistenta pentru aceasta treapta) ventilatorul va porni pe la 98-100 grade.

Si daca mai este problema si cu termostatul, si nu face cursa completa, deci nu deschide la maxim, e foarte posibil ca in circuitul mic sa fie temperatura mai mare decat in radiator, unde este pozitionat termocupla.

Modificat de jagoman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Unele modele au un controller pentru ventilatoare, chiar sub capul de lonjeron st

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Controlerul nu primeste informatii de la senzorul G2/g62 ci doar de la termocupla.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Am si eu o nelamurire.

Azi ma plimbam cu vag-com-ul in diferite blocuri de masura, motorul pornit, fara AC, si am observat ca am temperatura motorului 100 grade. pe la 104 au pornit ventilatoarele.

Am avut eu impresia ca a pornit ventilatorul mare direct pe treapta 2. Am pornit AC, si ambele ventilatoare erau in pauza. Dupa un timp au pornit, apoi s-au oprit din nou ambele si AC era pornit.

Am verificat vetilatorul mare, ambele trepte sunt functionale (am deconectat mufa de la ventilator si i-am dat curent direct).

ventilatorul mic are doar o singur treapta, sunt conectate doar doua fire.

1. Este posibil ca sa fie atat de mare diferenta de temperatura intre sensorul motor si termocupla de la radiator, incat sa nu porneasca ventilatoarele?

2. E necesar sa verific termocupla? Daca da cum se poate face acest lucru?

3. Altceva ce ar trebui sa verific? Sau imi fac griji degeaba?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

DAca ai AC ambele ventilatoare au cate 2 trepte. Pentru o mai buna identificare spune anul masinii si tipul motorului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

An 2002 tip motor AUA.

In conectorul ce merge la ventilatorul mic sunt doar 2 pinuri, si merg doar 2 fire catre ventilator. Am dedus ca are o singura treapta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • vdragos a închis acest topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!