Jump to content

Probleme generale instalatia de racire motor


cmircea
 Share

Postare recomandată

Imi cer scuze daca am dechis un nou topic, dar am dar search si nu am gasit nimic la Fabia legat de acest subiect. Daca cumva mai este deschis un topic pe aceasta tema rog un moderator sa-lmute in acea sectiune.

Care este problema. astazi ma intorceam de la Bacau si cand mai aveam aproximativ 15 Km pana acasa martorul de temperatura a lichidului de racire a cazut la 0 si acolo a ramas. Am continuat sa merg mai incet si am ajuns acasa. Am dechis capota si m-am uitat sa nu fi sarit cumva vreo mufa de la senzorul care este langa termostat. Mufa era la locul ei dar martorul continua sa nu arate nimic. Stie cineva daca acela este senzorul de temperatura, cum se numeste si cam ce se poate face?

Va multumesc anticipat pentru ajutor.

Modificat de BLiTZ
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 110
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • saboteur

    13

  • BLiTZ

    12

  • Al Bundy

    10

  • cmircea

    7

Top Posters In This Topic

Incearca Aici pentru informatii legate de senzorul de temperatura.

Faptul ca indicatorul a "cazut" in 0, nu este motiv de ingrijorare pentru functionarea motorului; daca ar fi aratat o temp. mai mare, atunci da. Cum am spus, pt. mai multe lamuriri, vezi in link. :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Surpriza. Dimineata am pornit motorul, am mers vreo 10 Km. Martorul in 0. Opresc motorul. Il pornesc dupa vreo 5 minute si surpriza martorul indica 90 grade. Mai astept sa vad daca mai face figuri. S-ar putea sa fie vreun contact imperfect pe undeva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

o sa faca figuri 100%, asa face cand e dusa sonda. si mie tot asa mi-a facut, cand mergea cand nu, dupa un timp a inceput sa arate maxim, minim, deloc, toate modurile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stie cineva care este codul pentru senzorul de temperatura lichid de racire. Al meu are culoarea gri sau verde, nu imi dau bine seama pentru ca nu-l vad prea bine. Motorul este de 1,4 benzina AME.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca citeai linkul vedeai si codul :) 06A 919501

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scuze. Mi-a scapat codul. Sonda contine cei doi senzori: cel legat la ECU si cel legat la martorul din bord?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu, e doar un senzor, ala merge la ecu, si ecu da mai departe la bord.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Atunci daca senzorul indica prost, inseamna ca si ECU intra in balarii: Ar trebui sa am cresteri ale relantiului, consum mare de combustibil, etc...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ecu daca vede ca senzorul e pleznit (eroare), baga din top temperatura de regim de 80 de grade, si nu mai tine cont de ce citeste senzorul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acum doua zile cand am avut probleme cu senzorul de temperatura a lichidului de racire, am scos conectorul din senzor si am dat cu spray de contacte pe senzor si in mufa. Deocamdata vad ca nu mai face figuri.

Daca va mai face figuri voi schimba senzorul. Va mai tin la curent

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Solutia pana la urma este schimbarea Sondei. Dupa curatarea contactelor a mers aproximativ doua saptamani. Apoi a intrat in balarii. In memoria de defecte s-au generat mai multe defecte: sonda de temperatura, sonda lambda, si instrumente de bord. M-a costat 95 lei cu TVA.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Am si eu o problema referitoare la temperatura. Ieri cand am plecat de la servici, dupa ce am pornit motorul s-a aprins un martor rosu in bord cu acelasi semn ca si indicatorul temperaturii motorului si a inceput sa piuie. Dupa cateva secunde s-a oprit din piuit dar indicatorul tot palpaia. Am oprit motorul si l-am pornit din nou si nu a mai facut. Mentionez ca a mai facut asa odata, tot cand sa plec de la lucru si motorul rece. Cand plec de acasa dimineata nu se intampla asa ceva si ma gandesc ca e mai frig dimineata decat dupa amiaza. In timp ce martorul era aprins indicatorul de temperatura a motorului era la minim (evident pentru ca motorul era rece). Aveti idee ce ar putea fi?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, e putin peste maxim (desi s-ar putea sa arate asa pentru ca e putin inclinata masina). Cand am fost la service skoda din Oradea mi-a spus mecanicul ca ar trebui sa mai pun antigel concentrat ca solutia actuala merge numai pana pe la -12 grade. Ma indoiesc ca au fost - grade afara zilele astea dar oricum am sa scot ceva solutie si voi completa cu antigel. Un litru oare ar ajunge? Si de care trebuie? Orice firma doar sa scrie G12 pe el (am vazut ca scrie G12 pe borcan)?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Buna tuturor. Astazi dimineata am avut aceeasi problema. Cand am pornit motorul, dupa cateva secunde a inceput sa piuie si s-a aprins martorul de temperatura, desi ceasul de temperatura motor era la minim. Am lasat motorul sa mearga 2 minute si cand l-am pornit din nou nu mai facea asa. Se poate sa ma avertizeze ca motorul este prea rece ca sa plec de pe loc? Am remarcat atunci cand am pus cheia in contact ca meniul calc. de bord imi indica temperatura de afara (3,5 grade) si fulgul de langa palpaia, desi eu l-am lasat pe ceas. Aveti careva vreo idee?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu-i asemanatare problema cu titlul topicului: Probleme sonda temperatura lichid racire. Ce ti-a aratat tie acolo pe bord a fost de la senzorul de nivel lichid racire. Acesta se gaseste in vasul de expansiune, si se livreaza cu tot cu vas. Foarte probabil a fost o eroare a senzorului, care dealtfel este foarte rudimentar: masoara rezistenta intre 2 electrozi cufundati in lichidul de racire. Cu cat sunt mai mult cufundati in lichid, cu atat transferul de curent intre cei 2 electrozi este mai bun (lichidul racire are proprietati conductive), cu atat rezistenta este mai mica. Calculatorul compara valoarea masurata cu o valoare maxima: daca ce citeste e mai mare decat valoarea maxima, atunci te anunta in bord ca lichidul de racire a coborat sub nivelul critic.

Acum sa revenim la problema ta: daca antigelul din motor nu mai respecta anumite proprietati, daca ai ulei in vasul de expansiune (de la o garnitura de chiulasa dusa, sa zicem), daca ai folosit apa (de izvor) pentru completare in vas, toate astea conduc la depuneri pe electrozi, implicit modificarea rezistentei citite si deci mesaj la bord. La time este foarte probabil ca sa fi fost o eroare de citire doar, dar daca se mai intampla iti recomand intai de toate inlocuirea lichidului de racire (care dealtfel este recomandata de producator a se efectua odata la 3 ani).

Cheers.

P.S. Nice nickname :Driver: :icon_thumright:

Modificat de BLiTZ
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fulgul de nea iti apare daca sunt mai putin de +4 grade afara cand pornesti motorul (si iti apare indiferent pe ce alta setare ai lasat BC-ul). asta e ca sa te avertizeze ca e pericol sa se formeze polei pe sosea (poleiul pe sosea se poate forma in anumite conditii chiar daca aerul are peste 0 grade C.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mda, cum zicea DRAPAR odata, iar am citit printre randuri :icon_thumright: . Credeam ca i s-a aprins martorul de nivel de lichid de racire...

Deci rog un moderator sa-mi stearga comentariul de mai sus cu 1 post.

Thanks.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Blitz: Cred ca acu ai citit corect... Ca asa am inteles si eu ! :icon_thumright:

urinel zice ca i s-a aprins martorul de temperatura motor si intreba daca e vreo legatura cu "fulgul" de pe CB.

Si nu-ti sterg postul pentru ca e posibil sa ai dreptate si sa fie o eroare a martorului de temperatura. :rolleyes:

@urinel: Am inteles bine problema ridicata de tine ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da Drapar, ai inteles perfect. Exact asta am intrebat, daca are vreo legatura. Intre timp am aflat si eu ca, computeru de bord indica temperatura daca e sub 4 grade doar ca o avertizare. Si de asemenea am ajuns la concluzia ca martorul din bord se aprinde doar cand masina este putin inclinata (cu botul in sus), nu are nimic de a face cu temperatura scazuta deci cred si eu ca este o problema de nivel lichid sau sonda. Voi verifica zilele astea (din pacate cand ajung eu acasa e intuneric si nu prea vad nimic). Oricum vreau sa dau drumul la niste lichid si sa completez cu antigel concentrat pentru ca mi-a zis ala de la service cand am cumparat masina ca solutia nu tine decat pana pe la -12 grade. Va multumesc mult pentru raspunsuri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Buna tuturor. Astazi dimineata am avut aceeasi problema. Cand am pornit motorul, dupa cateva secunde a inceput sa piuie si s-a aprins martorul de temperatura, desi ceasul de temperatura motor era la minim.

Salutare.

Am avut aceeasi problema cand s-a lasat un pic de frig. Initial am completat cu antigel de vreo 2 ori (desi nu era nevoie la prima vedere). La un moment dat martorul nu s-a mai stins desi completasem. A durat vreo 2 zile. M-am programat la Service (Autec Craiova). In ziua stabilita, dimineata, nu s-a mai aprins. Masina a fost pusa pe tester si nu a dat nici un rezultat negativ. S-a constatat prezenta uleiului in gura vasului de expansiune. Au spalat vasul de

expansiune si de atunci "liniste". Ma intreb de unde sa fi fost uleiul.... Am schimbat distributia la Rm Valcea dar e putin probabil ca de acolo. Se poate de la completari de antigel "neglijente". Am verificat ulterior si nu a mai aparut nimic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fratilor dati-mi si mie un raspuns careva. De fiecare data cand pornesc motorul ma avertizeaza sonor si se aprinde martorul de nivel lichid racire din bord (si ramane aprins pana opresc motorul). Dupa cateva minute, cand s-a incalzit motorul il opresc si il pornesc din nou si nu se mai aprinde martorul. Mentionez ca am schimbat lichidul de racire, nivelul este cum trebuie si chiar am scos mufa sondei din la capacul vasului de expansiune. La fel. Poate fi ceva de la sonda de temperatura (pentru ca se intampla doar cand e motorul rece) sau ar trebui sa schimb capacul vasului de expansiune? Indicatorul temperaturii motorului pare sa mearga normal (cand e motorul rece e la min, apoi creste pana la mijloc si ramane acolo). Please help???

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...
  • vdragos a închis acest topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!