Jump to content

Probleme generale instalatia de racire motor


cmircea
 Share

Postare recomandată

Buna,

De o luna de zile ma confrunt si eu cam cu aceeasi problema. Mi se aprinde martorul de bord cu lichidul de racire (care din manual masoara : temperatura, nivel, presiune). Sunt zile intrezi cand totul merge normal, fara nici o problema, dar in zilele in care temperatura exterioara este mare - in momentul cand pornesc, la 10-30 secunde, se aprinde pe rosu respectivul indicator, piuie de 3 ori dupa care clipeste continuu, desi nivelul lichidului e corect.

Am fost la Service autorizat, mi s-a facut testul, teoretic mi s-a curatat vasul de expansiune, mi s-a incasat suma corespunzatoare 120 lei, si mi s-a spus ca de e cazul sa vin sa imi schimbe vasul de expansiune cu senzor cu tot. Am plecat, a doua zi, exact aceeasi problema. Am cumparat de la un magazin de piese vas de expansiune nou : 50 de lei. Problema insa persista ceea ce denota faptul ca nu e de la senzorul de la vasul de expansiune.

Stie cineva ? Ca la service autorizat nu mai merg - mi s-a spus : veniti cu ea in momentul in care apare, o lasati pornita, bla, bla, bla, iar cand m-am dus m-a intrebat de programare. Iar daca erau meseriasi imi spuneau direct : testul + curatat te costa 120 lei - inlocuit - probabil 150 lei, ca aici e buba.

Sper sa primesc un raspuns. Multumesc antcipat !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 110
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • saboteur

    13

  • BLiTZ

    12

  • Al Bundy

    10

  • cmircea

    7

Top Posters In This Topic

Variaza cumva si temperatura indicata de ac?

Mai poti face o chestie, scoate mufa de la vasul de expansiune si pume firele in scurt cu o sarma inainte de a porni motorul, si vezi daca mai face.

Modificat de al bundy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Legat de senzorul g62 la care am si eu o problema...

Am citit pe forum despre el in toate sectiunile dar am postat aici ptr ca am considerat ca problema mea se incadreaza cat de cat cu cele discutate mai sus, si in plus cu platforma masinii mele. Daca am gresit imi cer scuze, rugand moderatorii sa mute postul in aria respectiva.

Masina are cateodata probleme la pornire, adica porneste mai greu, dar nu am probleme cu nivelul lichidului de racire sau cu indicatorii din bord si nici nu am avut, acul din bord sta tot timpul la 90 grde cum trebuie.

In plus in urma scanarii mi-a aparut eroarea "Engine Coolant Temp. Sensor (G62): Implausible Signal - Intermittent".

Eu vreau sa stiu daca trebuie schimbat acest senzor? Intreb pentru a sti sigur ce sa fac mai intai ...

Sau ar avea vreun rezultat daca scot senzorul si sa il curat cu spray de contacte inainte de a cumpara unul nou? Iar daca scot senzorul risc sa nu mai pot sa-l pun la loc, ptr ca stiu ca are o garnitura de cauciuc care se poate rupe cand il scot, ??

Multumesc anticipat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

a ok...

Atunci o sa incerc sa-l si curat totusi inainte de a-l schimba ca sa fiu eu impacat

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

poti sa il cureti, m-am chinuit si eu cu el ceva vreme pana l-am desfacut si am schimbat termistorul din interior cu unul de valoare similara, si acuma merge perfect. Dar daca nu le ai cu electronica, cel mai simplu schimbi sonda cu tot si gata.

Modificat de saboteur
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am de putin timp o Fabia 1.4 benzina din 2002, motor AQW, si deja am o problema....

Mi s-a aprins in bord indicatorul portocaliu ca un motor sau ceva.. control electronic motor si evacuare gaze parca...

Am fost la service skoda(reprezentanta) si pe tester , ce-i de acolo mi-au zis ca e de la senzor temp. am schimbat senzor temp tot la ei, iar tester si a iesit OK, numai ca dupa 15 km mi s-a aprins din nou acelasi senzor in bord...

Mie mi se pare ca indicatorul de temp indica la fel ca cel vechi, cam aiurea.... adica indiferent cat as merge(am testat doar oras) temp variaza lent intre 0 si 60grade, cu totul exceptional ajunge la 90, dupa care coboara...

Din ce stiti voi e normal comportamentul indicatorului?? E posibil sa fie o alta componenta de vina?

Ma gandesc sa nu-mi lasat acelasi senzor si sa fi resetat comp bord doar, desi am platit operatiunea completa(300+ lei:) )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Sunt nou pe aici, nu stiu daca am postat bine, daca nu rog sa fie mutat postul unde trebuie!

Am o Fabia 1.4 Mpi, Comfort, din 2001. Acum 2 saptamani am facut un drum de 250 KM pe autostrada si cand mergeam cu peste 120 Km/h acul de la lichidul de racire imi cobora pana la zero, in momentul in care ajungeam in jurul a 100 KM/h isi revenea. Am ajuns akasa am schimbat termostatul. Dupa 1 saptamana aceiasi probleme, cu termostatul nou. Cand merg prin oras acul sta la 90. aveti idee despre ce e vorba?

Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Schimba sonda de temperatura G2/G62.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

se afla chiar pe carcasa termostatului, e prinsa cu o clema "U", scoti clema si o tragi in sus, nu e cu filet

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, si eu am probleme cu sonda de temperatura. Am schimbat termostatul acum 2 sapt, deoarece era spart. In acel moment am schimbat doar termostatul, pastrand corpul pe care e atasata sonda. Ulterior am observat ca am pierderi de lichid intre cele 2 corpuri. Am fost nevoit sa inlocuiesc corpul sondei si sa inlocuiesc garnitura originala cu una mai groasa pentru etansa mai bine. Totul bine si frumos pana astazi cand am constatat ca acul indicatorului de temperatura nu se mai ridica. Dupa 20 km de mers am oprit pt a vedea ce se intampla. Am miscat de mufa sondei crezand ca este un contact imperfect acolo si am observat ca aceasta se misca chiar daca siguranta in forma de U este la locul ei. Miscand de mufa si implicit de sonda am observat ca iese lichid de racire. Este normal ca sonda sa se miste?

Masina in cauza este Fabia I, an 2002, 1.4 MPI, 44 kW, motor AZF.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
cand mergeam cu peste 120 Km/h acul de la lichidul de racire imi cobora pana la zero, in momentul in care ajungeam in jurul a 100 KM/h isi revenea.... Cand merg prin oras acul sta la 90. "

buna!

cam aceeasi problema o am si eu, diferenta este k daca ies in afara orasului cu masina, termometrul apei sta doar la 0, cum intru in oras, creste spre jumate (acea pozitie verticala), iar cand prind viteza, coboara. din cate am inteles dintr-un post anterior, ar fi sonda. doar k mai am o problema: pe orice viteza ar fi ventilatorul, nu imi incalzeste in habitaclu. am incercat si cu AC pornit, si fara, si cu recirculare si fara, si acelasi rezultat.nu am caldura inauntru! :) :blah: please, help!

merci

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

buna!...

daca nu baga caldura eu zic ca e termostatul.....

Modificat de BLiTZ
Fara QUOTE! Thanks!
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, si eu sustin ideea deteriorarii termostatului. In prima instanta trebuie lasat sa se raceasca lichidul si desfacuta carcasa. Foarte probabil ca o ureche de prindere (a termostatului pe carcasa) de pe carcasa sa fie rupta=>termostatul nu mai sta la locul lui=> nu mai inchide=> motorul nu se incalzeste. Apuca-te si desfa (sau mergi la cineva care se pricepe) inainte de a da banii pe vreo piesa. Operatiunea este cu grad relativ mic de dificultate.

Cheers!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in primul rand, multumesc pentru raspunsuri.

acum, daca termostatul e cel legat de radiator, in partea de sus, aproape de baterie, atunci e cam in regula. atunci, ramane doar senzorul. o fi scump?

inca o data multumesc!

:offtopic: va doresc tuturor sarbatori fericite! si sa vina mosul cu cat mai multe cadouri!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

acum, daca termostatul e cel legat de radiator, in partea de sus, aproape de baterie, atunci e cam in regula...

Adica? cum ai concluzionat ca termostatul e in regula? pentru ca, din contra, sunt ferm convins ca termostatul si carcasa sunt problema la tine. Te rog lamureste-ne.

Multumim de urare! Craciun Fericit iti doresc si multa sanatate! Cheers!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 10 months later...

Am 2 probleme asemanatoare:

1. in zilele mai reci, imediat ce pornesc masina mi se aprinde martorul pentru Lichidul de racire (cu 3 piuituri... ca la restu` de mai sus). M-am uitat la nivel. Este intre Min si Max. Am patit-o si acum vreo 2 luni (dar atunci era mai cald afara). Nivelul era ok. Totusi am mai completat pana aproape de Max si de atunci, pentru o perioada nu mi s-a mai aprins.

Dar problema a revenit. As putea sa mai completez cu niste antigel sa vad daca mai face figuri.

Exista posibilitatea ca antigelu` sa se curga pe vreundeva?

2. Acum in zilele reci, pornirea este mai grea fata de cum era inainte. Porneste de la prima cheie dar dupa vreo 3-4 secunde. Am patit cand a fost foarte frig sa nu porneasca de la prima cheie ci de la a doua, dar la fel de greu. (Am motoru` 1.9 SDI ASY). Aveti idee daca e normal sa porneasca mai greu cand e frig afara?

Mersi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cupidoane, martorul de nivel lichid racire se aprinde si daca antigelul nu are concentratie suficient de mare. Mergi la un service sa iti verifice concentratia. A 2-a: antigelul este recomandabil sa se inlocuiasca la 5 ani. Daca are anii astia iti recomand sa il schimbi si mai mult, cand il schimbi sa dai jos si vasul si sa il speli bine. Ma indoiesc ca antigelul ar curge pe undeva daca zici ca in vas era si prima data ok. Daca nici inlocuitul+spalatul nu rezolva problema, cred ca va trebui sa cumperi un vas nou de expansiune.

Cu pornirea grea la rece:

1. odata verifica sa nu fie arsa vreo bujie incandescenta. Durata lor medie de viata este undeva la 90.000km. Daca una dintre ele este arsa este suficient ca motorul sa porneasca ceva mai greu.

2. verifica cu testerul sa nu ai defect pe sonda temperatura lichid racire G62

3. Verifica starea bateriei si incarcarea (test acumulator si test incarcare)

Parerea personala este ca mai mult ca sigur ai o bujie, cel putin, arsa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Blitz - Vasul de expansiune mi-a fost schimbat acu` 1 an in urma. Tot atunci si antigelul... (nu l-am schimbat eu cu mana mea). E posibil sa fie concentratia cum zici... . Mai am niste Aral G12 in portbagaj... o sa vad cum fac.

Cu pornirea grea..., dap` ma apropii de 80,000km. O sa verific bujiile, da` cum arata una` arsa? :P

Mersi de informatii!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cred ca e mizerie la electrozii aia de la sonda de nivel din borcan, cu privire la piuitul apei

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cupidon, o bujie arsa arata lafel ca o bujie normala, doar ca nu mai conduce curent. Ia un multimetru si pune-l pe verificare continuitate cablaj si fa un circuit inchis cu borna bujiei din centru si blocul motor. Daca nu piuie aparatul inseamna ca circuitul este intrerupt prin bujie => inlocuire.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1. MArtorul NU se aprinde daca concentratia nu e corecta. Se curata electrozii din vas cu un lemn, cutit, sirubelnita, smirghel, etc

2. FAza cu masuratoarea si scanteia te duce in eroare. Se dau jos si se alimenteaza de la 12V pentru maxim 5 secunde. . trebuie sa se inroseasca varful bujiei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In urma cu un an am inceput sa observ ca scade usor nivelul antigelului. Mai exact cam tot la 4-5 luni trebuie completat cu aproximativ 200 ml antigel.

M-am tot uitat pe unde scapa antigelul si am gasit buba : curge usor pe la termostat. Mai exact in locul unde termostatul se insurubeaza in radiator.

Acum am urmatoarea dilema: locul unde se insurubeaza termostatul, mai exact filetul, este din plastic sau are un miez din cupru ? Ce ar trebui sa pun ca sa nu mai curga pe la filet : o saiba de cupru care sa se muleze odata cu strangerea termostatului sau exista vreun silicon special care sa reziste la temperatura dar sa si etanseza ?

Este ceva rau daca completez doar cu antigel concentrat ? Isi pierde antigelul din proprietati ?

Modificat de bebeko
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • vdragos a închis acest topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!