Jump to content

Condus corect - Turatii


alexander
 Share

Postare recomandată

Deci pe ambele motoare este aceasi cutie.

Eu nu am climatronic :( si nu pot sa stiu.

Asa ca nu vind castraveti la gradinari. :lol:

Pt wolfydRg.

Pt NetFlow : nu, scrie 6, si este cam cu 300 rpm mai lunga decit a 5-a.

Modificat de MAK
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

... iar pe climatronic 165...

Spune-mi si mie te rog cum faci sa-ti afiseze pe climatronic (am octavia 2), si TE ROG, nu ma trimite la thread-ul despre setari Climatronic ca n-am gasit nicaieri cum fac la Octavia 2...

Merci

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu tot nu m-am lamurit. cat de mult conteaza cum ajungi la 3000-4000rpm?

ca daca ii dau talpa motorul nu face tare frumos ca si cand urci in ture printr-o apasare progresiva a acceleratiei.

Modificat de GIZMO
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Degeaba calci incet pedala pana ajungi la peste 3000 rpm pentru ca astfel actuatorul nu are o cursa maxima. Pedala ca sa zic asa nu trebuie neaparat calcata la maxim ...dar totusi ferm, astfel actuatorul face cursa maxima iar sistemul de vane nu va avea probleme.

Eu de exemplu dupa ce motorul ajunge la temperatura de 90C apas acceleratia ferm, si schimbarile se fac in mare parte pe la 3000-3200 rpm. Afara in depasiri, sau la nevoie ma duc si mai sus...4000rpm sau mai mult.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am inteles un lucru :D Daca apesi foarte usor pedala de acceleratie in tre 1200-2200 (cresterea turatiei se realizeaza lent) e daunator? si daca da, in ce fel?

Modificat de Predator
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu de exemplu dupa ce motorul ajunge la temperatura de 90C apas acceleratia ferm, si schimbarile se fac in mare parte pe la 3000-3200 rpm. Afara in depasiri, sau la nevoie ma duc si mai sus...4000rpm sau mai mult.

Pai cam asta e ideea... in depasiri in majoritatea cazurilor calc serios pedala, aproape la fund (in cazuri speciale si pana la fund) si o duc pana trec de masina depasita, apoi schimb. Mie mi se pare ca motorul se cam chinuie la talpa, oricum are un sunet mai diferit.

Bineinteles ca incerc sa fiu in treapta potrivita ca sa nu fie nevoie sa schimb in timpul depasirii sau sa duc lipsa de putere.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am inteles un lucru ;) Daca apesi foarte usor pedala de acceleratie in tre 1200-2200 (cresterea turatiei se realizeaza lent) e daunator? si daca da, in ce fel?

Daca procedezi asa nu trebuie sa-ti faci un obicei din acest lucru. Adica mergi in stilul asta cand esti nevoit sa mergi cat de cat incet , mers in coloana, ..si ce mai stiu eu alte situatii din trafic. Sau poti merge cu 1500-1700 ture constant (craoziera) dar daca ai nevoie de putere retrogradezi imediat. In plus cu treapta 1 si 2 poti sa mergi asa cum ai zis ..dar la 3, 4 si 5 ...e bine de evitat.

Eu tot timpul retrogradez daca turatia scade de 1600-1700, astfel incat mai tot timpul sunt in jur de 2000 ture.

Bafta,

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

andrein, merg asa doar in treapta a1-a si a2-a. Cand e nevoie de putere (depasiri, reprize, urcare panta, etc) am intotdeauna peste 1800 rpm indiferent de treapta de viteza.

Forje primeste cel putin o data pe saptamana. Vede cateodata si peste 4000rpm

Se intampla sa merg si constant (regim de croaziera) cu turatzie joasa in treapta a5-a, 1500-1600

Noroc! :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
Ce treaba are cuplul cu presiunea ulei?Presiunea este cu atit mai mare cu cit turatia motorului este mai mare.Mi-as dori sa fi vazut motoare desfacute pe la 80.000 km exploatate intens pe la 2000 ture la care uzura pe camasi a fost atit de mare incit am comandat motor scurt( nu s-a putut segmenta), precum si motoare la peste 200.000 km (coloana oficiala) exploatate la peste 3000 ture la care camasa arata impecabil.Daca nu ma crezi angajeaza-te intr-un service Skoda-VW si te lamuresti rapid ca am dreptate.Craciun fericit si uzura minima! :rolleyes: Eu spun ca o exploatare optima este undeva la 2500-3000 ture.

Voi ce parere aveti ? Asa este ? E corect ?

Sa nu mai merg constant cu 2000 , ci sa merg cu 2500 sau peste ??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dupa parera mea e putin exagerat sa conduci intre 2500-3000 si iti spun de ce cred asta:

1. consumul este mult mai mare

2. in cazul unei depasiri fiind deja la 3000 de ture sigur vei fi fortat sa schimbi viteza in timpul depasirii, lucru care nu ma incanta in acele momente , mai ales daca e o depasire riscanta.

3. daca ne luam dupa ideea ca 3000 e mai bine decat 2000 pt ca e ungere mai buna inseamna ca la 890 de rotatii la relanti se duce naiba masinia in mai putin de 10 000 de km :rolleyes:

Parerea mea care face fix doi bani....vechi....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Subturarea intervine cand pui sarcina la aceea turatie mica, daca conduci constant ( la drum lung ) nu este nici o problema.

Si o dovada in acest sens este si faptul ca programele cutiilor automate schimba foarte rapid vitezele la o apasare usoara

a acceleratiei si ajungi sa mergi chiar cu 1400rpm in linie dreapta. Ai apasat mai tare, retrogradeaza si pleaca turat sa evite

efecte ca surging, sarcina prea mare la turatii mici... so elad daca vrei sa ai parte de consum mic este normal sa mergi cu turatie

mai mica cata vreme este constanta deplasarea (viteza adica)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ok, am intels cum stau lucrurile, dar as vrea sa discutam in sensul cum e mai sanatos pentru motor si abia dupa asta sa avem consum cat mai mic. Deci cum trebuie condus ...ca sa fie bine motorului si sa aiba o viata lunga si frumoasa. Nu am povestea Elad ca a vazut motoare care nici nu mai puteau fi segmentate.

Chiar elad, poti sa dai un exemplu la ce masini s-a intamplat asa ceva? La masini fabricate dupa 2000 sau mai vechi ?

Multumesc

Modificat de andrein
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La TDI dezavantajul acceleratului usor este ca se incarca de mizerii valvele turbinei si de asta din cand in cand e bine sa o mai turezi dand talpa sa purjezi

conductele. Am vazut personal 2 masini cu destul de putini km (50k) conduse de oameni mai in varsta lent si aveau blocate "ciuperca" cea care prin vacuum

deschide valvele turbinei. De asemenea stiu de la fosta mea bora ca dandui talpa non-stop inclusiv la turatii joase am omorat turbina pana la urma la 90k.

In primul caz e mai simplu ca scapi eventual doar cu o curatare sau inlocuire de ciuperca, in cazul al doilea a fost distrusa. Asa ca poti conduce constant linistit

si ii mai dai forja din cand in cand ( cu motorul cald ).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1. consumul este mult mai mare

2. in cazul unei depasiri fiind deja la 3000 de ture sigur vei fi fortat sa schimbi viteza in timpul depasirii, lucru care nu ma incanta in acele momente , mai ales daca e o depasire riscanta.

...

1. consumul nu este cu mult mai mare. eu am perioade in care schimb pe la 2500 si perioade in care schimb 3000 si peste. Nu vad diferente mari de consum.

2. si ce e rau in a schimba viteza? pici undeva la 2200-2400 de ture de unde ai iar "zvac" :vinemosul:

In alta ordine de idei am vazut o O1, 4x4, 6 trepte, 110 CP + powerbox (dusa undeva la 140CP) schimbat peste 3500 rpm cu viteze maxime de croaziera de 180-190. Masina a luat 7% la drum lung. Nu mi se pare deloc mult.

Modificat de bj
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

m-as indoi ca orice tdi de 1.9, cu schimbari la 3500 si viteze ce ating 180 km/h consuma sub 6, hai 5.5km%.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mersul cu viteza maxima pentru un timp indelungat nu ar trebui sa prezinte o problema. Asta daca nu cumva masina are chip, acolo se schimba un pic treaba... o masina cu chip-tuning nu trebuie tinuta la viteza maxima cu orele, riscul de a topi turbina este mult mai mare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu mi-am mai exprimat parerea si prin alta parte: schimb vitezele ca sa mentin motorul in intervalul 2000rpm-3000rpm. Exceptii: viteza a 5-a, care merge peste 3000 fara probleme si circulatia urbana, cand mai abdic de la strictetea regulii si schimb si mai jos putin, dar nu prea des. Motivatie: am inteles ca in acest fel eviti ca valvele de recirculare a gazelor partial arse sa fie semi-deschise si in felul acela sa depuna pe turbina funingine (in timp, evident). Subiectiv, poate fiindca m-am si obisnuit cu regimul asta de turatii, mi se pare ca motorul e mai in largul lui, masina, in ciuda masivitatii ei se misca mai agil si in general viata e mai interesanta. ;) Consumul nu cred ca e afectat semnificativ...evident creste dar e o diferenta care mi-o asum si o platesc bucuros. Dezavantaj: motorul e mai zgomotos in aceasta plaja de tuartii si uneori mi-e rusine sa ambalez asa pe vreo strada mica in oras...cine stie ce teribilist ma vor crede trecatorii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Consumul nu creste semnificativ la 2500 ture.Pot da exemplu de masina la care s-a desfacut motorul(cauza termostat blocat si prajit garnitura chiulasa) la aproximativ 212.000 km-masina aflata in proprietatea C.N.C.F.R.-S.A., masina ce a circulat in regim de peste 3000 rpm-viteza 200-210 km/h (coloane oficiale)la care uzura pe camasi era nesemnificativa.Masina era O1, motor ALH.S-a desfacut motor de pe o masina similara (proprietate particulara) ce reclama consum de ulei (chiar si dupa inlocuirea simeringurilor de supapa), masina la 80.000 km...mers tiptil-remediere-motor scurt(uzura camasi mare).Masina personala O1 AHF, 2001 ex 110 CP, actualmente 140 CP o exploatez undeva intre 2500-3000 ture si la km nenumarati pe care ii are functioneaza impecabil(inclusiv turbina,capsula etc)

@andrein-pentru mers constant 2500 rpm cred ca ar fi ok.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se intampla sa merg si constant (regim de croaziera) cu turatzie joasa in treapta a5-a, 1500-1600

ce viteza poti sa ai la turatia aia :)

eu am vreo 70 cred in a 5-a la 1500. nici nu sunt sigur ca numa de pe la 90 ii dau a 5-a, si constant mi-e greu sa ma duc sub 100 :) pana la urma pentru ce ne certam? pentru un litru la suta? adica vreo 3 lei :)

mai bine conduc cum imi place decat sa ma chinui sa fiu cu ochii pe turometru si sa-mi iau flashuri in oglinda constant (aicea ma refer la regimuri de croaziera)

Modificat de GIZMO
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

masina ce a circulat in regim de peste 3000 rpm-viteza 200-210 km/h (coloane oficiale)la care uzura pe camasi era nesemnificativa.Masina era O1, motor ALH.

Interesant :) Mai ales ca ALH-ul stock se plafoneaza pe la 195 :) Sau aveau chip? :) Da' 210 tot nu merge, nici cu chip.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cazul este binecunoscut in Avia Motors Militari.Proba de drum cu soferul masinii in culpa ,d-l Dan Lazar (alias Lupu).Iti garantez ca ajunge la viteza mentionata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu chip a mea atinge 210(original mai mult de 200 nu vroia),mai sus,nu m-a lasat inima,oricum erau peste 4500 de rot/min, dar cine avea timp sa se uite dupa ace?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa ce am strans si eu cateva mii de KM cu 1.9 TDI din semnatura, in mod evident masina se simte perfect intre 2000 si 3000 RPM. Asa ca de ce s o tin in 1500 (parca este ceva mai linistit motorul la zgomot). Din nefericire masina nu este facuta sa mearga in oras. Socru-meu s-a suparat cand i-am raspuns ca masina nu are treapta 4 in Buc. Nu prea am reusit (a se citi nu am avut de ce) sa trec de 4000 de ture nici in cele mai nasoale depasiri pe care le-am facut (totusi am pretentia ca am un stil de condus rezonabil). Oricum masina este super la drum lung. Iar ce am citit in acest topic a fost mai mult decat folositor.

Bafta la condus si un An Nou fericit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

EU LA 200 KM/H aveam 3800 rpm in treapta a-6a,deci mai mergea pana la 210-215 km/h

Modificat de shadow
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!