Jump to content

Condus corect - Turatii


alexander
 Share

Postare recomandată

Multumesc pentru ajutor Bogdan. :D Ideea e ca topic-ul cu intretinerea cutiei Tiptronic l-am citit din scoarta in scoarta, iar topicul cu cutia automata l-am citit acum, dupa ce mi l-ai dat tu. Totusi, din cele doua topic-uri nu am aflat prea multe despre turatiile la care e bine sa se schimbe vitezele (daca trebuie calcata mai tare sau e bine sa o las cum vrea ea, in modul automat ma refer) sau despre cum e mai bine sa mergi in oras si in afara, cu automata sau cu tiptronic (+ si -). La sfaturi din astea ma refeream mai mult. :D Oricum, greseala a fost a mea, ca n-am precizat exact ce vreau, dar ma gandeam ca daca am postat aici, voi primi sfaturi legate de acest topic :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din cate am citit aici ,este destul de grav sa turezi motorul in a1a pana la 4500-5000 ture,chiar si dupa 20-30 km de mers. :( Totusi daca se intampla o singura data ,nu cred ca-i bai :hainoroc:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu o intrebare despre turatii reduse. De fapt despre mersul in vitezele II si chiar I fara apasarea pe acceleratie, deci la ralanti. Se uzeaza ceva atunci cand esti in a II-a si nu apesi pe nimic, masina mergand incet la o turatie foarte mica (turatie cu care deobicei nu merg, din cauzele binecunoscute de subturare). Dar daca este in viteza I-a?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Catalin sincer eu am audi A4 cu 130 de cai, inainte schimbam ca tine insa aveam o perioada intre 1700 si 1900-2200 cand daca intram intr-o depasire masina gandea putin. De acum, luandu-ma dupa cipos, stau mereu turat la vreo 2200-2300 cand daca am apasat pe acceleratie m-am dus si dus sunt. Nu ai vrea sa vezi cum arata un egr sau o turbina dupa un mers mai calm de domnisoara; dar daca vrei sa aflii o sa postez niste poze cu egr-ul lui uhu10uhu de cand si-a curatat turbina la cipos(despre turbina lui care agata numai zic nimic :().

P.S. : sa nu se inteleaga gresit nu uhu10uhu conducea ca domnisoara ci persoana care a avut masina inaintea lui :(

Modificat de Baracuda
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

.... o sa postez niste poze cu egr-ul lui uhu10uhu de cand si-a curatat turbina la cipos(despre turbina lui care agata numai zic nimic :().

Salut :( baga si tu pozele, sa vedem si noi. ( :( )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uite doua poze de la egr-ul lui uhu10uhu.. sunt pentru documentar :(

Modificat de Baracuda
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar, referitor la ce ce a intrebat @codz, uneori (de fapt deseori) esti obligat sa mergi intr-o coloana care deabia se tara. Ai putea merge in viteza 1 la 2000-2200 rotatii sau sa o bagi in a doua si sa mearga ea, fara sa atingi acceleratia. Cum ar fi mai bine?

Pe de alta parte am o alta intrebare. Mi-am schimbat stilul de mers in felul urmator: cand e rece schimb vitezele intr-o treapta superioara la 2.200 rotatii (poate din treapta 1 pe la 1900 - 2000), iar dupa ce motorul se incalzeste pe la 2.500 rotatii (din nou, din treapta 1 pe la 1900 - 2000). Dintr-o treapta superioara intr-una inferioara pe la 1400 - 1500. Iar pe autodtrada ii dau 150 km/h ca viteza de croaziera, si in plus ii mai dau cate o talpa pana la 190 (mai mult nu am reusit sa ma duc) unde o tin vreo 30 de secunde, pentru desfundat un pic motorul. Suna corect modul acesta de condus, e destul de OK pentru a evita depunerile excesive?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce se intimpla daca pe autostrada merg mai mult timp (zeci de km sau cit se poate, chiar sute) cu 190+? E vorba de autostrada in Germania. Vreau sa spun la mersul turat (pe la 4,000) pe o distanta mare. Dauneaza turbinei?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu o intrebare despre turatii reduse. De fapt despre mersul in vitezele II si chiar I fara apasarea pe acceleratie, deci la ralanti. Se uzeaza ceva atunci cand esti in a II-a si nu apesi pe nimic, masina mergand incet la o turatie foarte mica (turatie cu care deobicei nu merg, din cauzele binecunoscute de subturare). Dar daca este in viteza I-a?
si eu sunt curios sa aflu raspuns la intrebarea asta.

mi se intampla destul de frecvent, sa trebuiasca sa merg f incet (treapta I fara acceleratie), mai ales pe stradute cu piatra cubica extrem de denivelata sau in aglomeratie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu avem incotro. cred ca toata lumea merge asa , ca doar nu i-o da talpa pe pietre.....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce se intimpla daca pe autostrada merg mai mult timp (zeci de km sau cit se poate, chiar sute) cu 190+? E vorba de autostrada in Germania. Vreau sa spun la mersul turat (pe la 4,000) pe o distanta mare. Dauneaza turbinei?

teoretic, n-ar trebui sa se intample nimica. doar nu ajungi pe turatia rosie, ca sa zic asa.

practic, supui turbina la un stres termic major, parerea mea, nu trageti in pianist.

acuma partea buna e ca nu cred ca poti merge cateva sute de km cu 200km/h, imposibil sa nu dai de un mini Stau sau de o zona cu limitare/radar unde volens nolens dai putin ragaz turbinei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa parerea mea mersul cu 190 nu dauneaz turbinei si nici motorului. Aceste motoare sunt facute pt asa ceva iar germanul care are audi sau vw nu sta sa se gandeasca daca e bine sau nu si ii da cat poate si cu toate astea masinile bune tot de la ei le luam sh. Mai degraba mersul batranesc omoara motorul decat mersul turat, bineinteles in specificatiile producatorului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

de acord cu @Baracuda. si uite, la mine in talon viteza maxima contructiva e de 170 kmph. la 170 am in jur de 4000 rpm, linia rosie incepe la 4500 rpm. si constructorul nu cred ca a scos viteza aia din burta, ci reprezinta viteza la care poti sa mergi linistit cat vrei fara sa pui motorul in pericol. parerea mea :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu mi-am incercat masina la limita vreo 3 ore cand am traversat germania si ca aspecte neplacute sau influente ar fi consumul de motorina dar si de ulei , iar o nelamurire a mea de ce nu vroia mai mult de 225 km/h la vreo 4200 rot

in rest am facut serviceul imediat ce am avut posibilitatea si se pare ca aceasta forja nu ia daunat motorului ci chiar ia mai ameliliorat din cerintele de consumabile

si eu nu sunt de acord cu acel mers asa numit batranesc dar se intampla sa fie impus de trafic si ce faci te dai jos si impingi masina ca sa nu mergi cu a intaia sau a doua subturat .... nu cred deci eu cum am scapat la drum drept incep sa zburd cu masina :hainoroc: ca sa recuperez din timpul pierdut in inghesuiala ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

asa e, in mod normal, cat timp nu depasesti redline-ul, n-ar trebui sa ai probleme. chestia e ca in Romania nu prea exista sosele unde sa mergi cateva sute de km cu 4000 rpm sau peste, asa ca daca mergi asa o data pe an in concediu sau aiurea in afara tarii cred ca e ok.

dar sint convins ca daca mergi asa timp de 2-3 ani, aproape zilnic, vor exista urmari.

si chiar nu ma numar printre cei care conduc batraneste. asa ca zic totusi ferice de cei care au ocazia sa merga in acest mod, cu atat mai mult cu cat nici nu incalza vreo lege.

:hainoroc:

P.S. citeam undeva ca la mersul pe autostrada se recomanda rularea cu 2/3 din viteaza maxima pentru a gasi raportul optim intre consum, uzura si timp de deplasare. pentru passat-ul colegului inseamna undeva pe la 140 km/h, viteaza care intr-adevar e cam mica pentru ce poate motorul respectiv.

dar exista cazuri nasoale, unul daca nu ma insel chiar pe acest forum, cand dupa 2 ore de mers cu viteaza maxima a cedat turbina, la o masina chiar cu putini km. evident, turbina avea probleme din fabricatie, dar tot ce-i posibil ca un astfel de stres sa scoata la iveala anumite defecte ascunse...de consumul de ulei nu mai vorbesc, ca il trecem cu vederea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stai linistit ca o turbina ce crapa in primii 10.000 km sigur nu depasea 100.000 km condusa babeste. Si mai bine sa crape in garantie decat dupa garantie :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

al meu motor vede 4000 ture in fiecare zi. imediat cum s-a incalzit primeste talpile de rigoare pt curatarea turbinei :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu rareori sar de 3.000 rpm, merg intre 2.000 si 3.000 rpm ; deci folosesc 1.000 rpm si cele 6 trepte si merge perfect.

Acum nu vad de ce trebuie neaparat 4.000 rpm, cind cuplu este la 1.900 rpm si nu mergi subturat.

PS : la 3.000 rpm in treapta a 6-a am 170 Km/h.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acum nu vad de ce trebuie neaparat 4.000 rpm, cind cuplu este la 1.900 rpm si nu mergi subturat.

Ca sa mergi de exemplu cu 200 km/h :D Ca altfel de ce am luat masina cu 140 cp, ca sa merg cu 140 km/h... :D

la 3.000 rpm in treapta a 6-a am 170 Km/h.

Da-mi voie sa NU te cred :P Sau ai vitezometrul defect si abaterea afisata este enorma (ca la Logan :D) sau esti vinator/pescar... :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa parerea mea mersul cu 190 nu dauneaz turbinei si nici motorului. Aceste motoare sunt facute pt asa ceva iar germanul care are audi sau vw nu sta sa se gandeasca daca e bine sau nu si ii da cat poate si cu toate astea masinile bune tot de la ei le luam sh. Mai degraba mersul batranesc omoara motorul decat mersul turat, bineinteles in specificatiile producatorului.

Din experienta (dar nu cu masina VAG), mersul la turatii mari nu dauneaza atat motorului cat cutiei de viteze si celorlalte ansamble care se invart cu aceeasi turatie cu a motorului (cele legate pe direct prin curele) - iarasi nu stiu daca la VAG mai este ceva legat fara reductoare de turatie (alternator, compresor a/c ..)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da-mi voie sa NU te cred :P Sau ai vitezometrul defect si abaterea afisata este enorma (ca la Logan :mellow:) sau esti vinator/pescar... :unsure:

Crede-l ca la 3000 rpm in a 6-a are in bord 170 km/h si real 165km/h! ....deci diferenta nu e chiar enorma :D !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca sa mergi de exemplu cu 200 km/h :D Ca altfel de ce am luat masina cu 140 cp, ca sa merg cu 140 km/h... :P

Da-mi voie sa NU te cred :P Sau ai vitezometrul defect si abaterea afisata este enorma (ca la Logan :) sau esti vinator/pescar... :)

Lasa situatile cind mergi cu 200, eu ma refeream la sanatatea motorului, adica vorbe ca : trebuie dat din cind in cind 4.000 rpm, la asta ma refer, de ce trebuie dat ? eu cred ca cel mai important este sa mergi in cuplu.

Vinator/pescar ? :P pe un forum de pescari ? adica vrei sa spui ca eu incerc sa vind castraveti la gradinari, nu ?

Daca eram pe un forum de Logan, de ex., mai ziceai, da aici unde nu sint singurul cu 6 trepte si 130 Cp pe Golf.

Daca nu ma crezi, e treaba ta, mie atit imi arata si nu cred ca arata eronat.

wolfydRg, tu nu ai 6 trepte ? La motorul de 115 Cp cit ai in a 6-a la 3.000 rpm ?

Modificat de MAK
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da :) , am 6 trepte si in a-6-a la 3000 RPM sta undeva la 170 pe ceas , iar pe climatronic 165.

Climatronicul l-am testat pentru eroare si coincide. Deci undeva pe'acolo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Probabil avei mai degraba o treapta E (economy) decat a-6a reala. E mult prea lunga treapta. Am vazut asa ceva pe o skoda. Scrie E in loc de 6 :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intotdeauna ceasul iti va arata putin mai mult decat viteza ta reala :) Sa nu te prajesti cu radarele si politzistii in exces de zel.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!