Jump to content

Probleme Ac - Climatronic


wub
 Share

Postare recomandată

mare dreptate referitor la interventie, spoilerul se demonteaza pentru curatirea condesatorului de racire

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pt cei care isi fac revizia la A/C cereti sa vi se schimbe si "filtrul dezumidificator" asta daca nu a-ti facut-o in ultimi 2 ani.

Veti avea surprize placute.Semana cu un condensator mare situat in partea stanga a ventilatorului in compartimentul motor.

Pe mine ma costat piesa 95ron

Si nu ne spui/argumentezi si de ce ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pot spune ce am aflat de la cel care se ocupa de A/C.

Acel filtru ca orice filtru se infunda de la diversele impuritati din instalatia de A/C.In acest moment presiunea in instalatie creste

destul de mult.Compresorul trage mai greu,ungerea lui fiind deficienta.

Ideea este ca la mine inainte de schimbare cand porneam A/C parca imi "dadea in gat" acum nu mai simt acest lucru.

La relantii consumul instantaneu a scazut cu 0.1.

Zgomotul (destul de puternic) care exista la pornirea A/C inainte de schimbare nu mai exista(a se intelege ca este ff.mult diminuat).

Deci per total meseriasul a avut perfecta dreptate.

Modificat de daniel80
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acel filtru este doar de dezumidificare, impuritatile nu raman in el, si ungerea se face la fel si la 2 bari cat si la 30 cat e presiunea maxima admisa, asta daca e freon suficient, 50-60% din cantitatea de ulei se afla in compresor.

Deci acel filtru se schimba doar daca instalatia ramane ceva timp deschisa.

Modificat de Al Bundy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

OK.Nu te contrazic dar prefer sa iau in considerare ce spune un tip calificat in instalatii de frig.

"Deci acel filtru se schimba doar daca instalatia ramane ceva timp deschisa." Mai cauta si ai sa afli ca nu este chiar asa.

Io cred ca nu le putem sti chiar pe toate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut. Am urmatoarea problema:

- skoda octavia tour 1.9 tdi climatronic

- AC nu porneste

- toate sigurantele sunt bune

- compresorul daca alimentez direct ambreiajul functioneaza , merge aerul

- releul de comanda compresor si ventilatoare merge pe alta masina

- senzor temp exterioara functioneaza, este afisata temp pe display, plus masurat cu ohmetrul

- dupa ce am studiat schema electrica, se pare ca exista un senzor F14, care informeaza releul

asupra temp motorului, adica daca motor inchis peste 120 grade decupleaza compresorul, nu il gasesc,

unde se afla acest senzor?

edit:

- se pare ca senzorul coincide cu treapta doi a ventilatoarelor.

- in schimb se pare ca trebuie sa fie un termocontact ptr temperatura mica, nu cel din bara, cara ar trebui sa se afle in compartimentul stergatoarelor?

- din pacate masina vine peste 3 zile in Bucuresti.

Modificat de mihai1677
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

senzorul de presiune (presostat ) verificat ? se afla pe teava subtire (inalta ) este bine de verificat si cantitatea de freon si astea duc la necuplarea compresorului

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai cauta si ai sa afli ca nu este chiar asa.

Am cautat.

Because of humidity which has penetrated (the refrigerant circuit was opened over a longer period of time) (e.g. after an accident) or inner damage on the compressor

– Drain the refrigerant circuit with the aid of the A/C service station.

– Remove the air conditioning compressor.

– Eliminate fault cause.

– Flush the refrigerant circuit with the refrigerant R134a, if this is not possible, blow through with compressed air and then with nitrogen → Chapter.– Check expansion valve for dirt or corrosion, replace if necessary.

– Replace catch pan and throttle/fluid reservoir with dessicator or only dessicator (specifically designed for vehicles).

– If the AC compressor is not replaced:t Unscrew the oil drain plug from the removed AC compressor (replace O-ring → Electronic Catalogue of Original Parts) and drain oil. In order to speed up the evacuation of the refrigerant oil, turn the AC compressor with the clutch disk of the magnetic coupling by hand (disposal of used oil → Chapter).t Fill the volume of new refrigerant oil, which corresponds to the refrigerant oil volume in the original part AC compressor, into the removed AC compressor → Heating, Air Conditioning → Rep. Gr.87.

– If the AC compressor is replaced:t A new original part compressor is filled with a refrigerant oil volume required for the complete refrigerant circuit.

– Assemble the refrigerant circuit, evacuate and fill again.

– Check the function of the air conditioning system.

deci cum e ?

Io cred ca nu le putem sti chiar pe toate.

DAca nu stiu, nu scriu, doar ca sa-mi dau cu parerea.

Modificat de Al Bundy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bine.Tu crezi ca ai dreptate.

Daca sti de ce nu ai argumentat tu.

Eu nu am spus decat ca am schimbat si e mai bine.

Daca copiezi din caiet service nu inseamna ca sti.

Si crede-ma nu contest experienta ta in alte domenii,electrice etc dar la instalatii de A/C cred ca trebuie

sa ai lasam pe alti.

In fine cred ca cei care citesc au de ales pana la urma.

Eu am deschis discutia in contadictoriu,eu o inchid.

Multumesc si aer rece

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

PAi si ce argumente mai bune vrei decat manualul de reparatie oficial, scris de cei de la VW ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tu chiar crezi ca VW a inventat A/C.

Prea iei ca fiind lege ce scrie acolo.

Omul care a zis ca trebuie schimbat acel filtru se ocupa de A/C si instalatii de frig inainte sa puna Vw primul A/C pe masini.

Ma deranjat felul in care ai pus problema "de ce nu argumentezi",aveai manualul si trebuia sa ai copy/paste nu sa pui intrebarea .

Am impresia ca ati reparat vreo cateva (poate zeci nu stiu) masini cu diverse probleme crede-ti ca le stiti pe toate.

Exact stilul celor de la reprezentante de care ne ferim.De aia cei care au EXPERIENTA pe un anume segment si chiar STIU nu posteaza

pe forum-uri ca de le stiu alti pe toate.

Asa suntem noi romani credem ca le stim pe toate.

Gata am inchis acest subiect.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am reusit sa gasesc care e primul VW cu AC ,dar prima masina cu AC e cu mult dinainte ca mecanicul tau experimentat in reparat frigidere Artic banuiesc sa se nasca,si anume in 1933.

Al ti-a citat extrem de precis din cartea service,care in cazul masinii e un fel de Biblie.

Tu incerci sa il combati cu o gandire total romaneasca,si anume "cu cat esti mai batran cu atat esti mai destept" ceea ce de cele mai multe ori e gresit.

LE: Am gasit,feb 1967 VW Beetle primul model cu Aer conditionat

Modificat de Hudrea
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 6 months later...

Cine ma ajuta si pe mine cu o problema, acum ceva timp am gasit pe forum un topic despre climatronic, mai exact un pdf. cu instructiuni de testare, coduri se eroare, si multe chesti foarte bune, care mi-au fost de folos, un auto test pe care sil facea, si acum nu mai dau de el :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ms! Parca mai era ceva cu o combinatie de taste si contactul pus :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In afara de ..??

Intrarea in modul DIAGNOZA se realizeaza prin apasarea simultana a tastelor:

- ECON

- Temp - (albastru)

- ventilatie jos.

respectiv citirea erorilor, prin apasarea simultana a tastelor:

- ECON
- Recirculare aer

pentru cca 2 secunde

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...

Salut.

De cateva zile intampin o problema cu climatronicul care se manifesta in felul urmator: Pornesc masina si dupa ce se incalzeste putin motorul dau ventilatia mai tare si ventilatorul moare subit, daca opresc clima si o las 10 min isi revine, in schimb daca o dau la maxim se opreste din nou, si trebuie sa dau de rotita de mai multe ori + - sa isi revina.Am fost la un mecanic si mi-a spus ca de vina ar fi regulatorul de climatronic, cel care seamana cu un arici :) aflat pe ventilator, sub torpedou.L-a desfacut si a masurat niste circuite si pe unul nu ii dadea continuitate.A mai intampinat cineva problema asta?

Modificat de sony4uandrei
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ventilatorul pus pe direct merge?

Acel modul daca e defect, apare eroare pe clima. Tu ai vreo eroare? in blocurile de masura ce zice despre turatia (tensiunea de alimentare) a ventilatorului ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, ventilatorul pus pe direct merge ok,l-am demontat si l-am probat.Am fost la un prieten cu tester mi-a sters erorile, a resetat clima si nu stiu ce i-a mai facut.Asta se intampla vineri, si a functionat ok pana azi de dimineata, cand a inceput iar sa faca figuri.O sa merg azi din nou la el sa imi faca o diagnoza si o sa iti spun exact ce eroare apare.S-a uitat dupa modulul acela si e destul de scump, aproare 500 ron.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut , am si eu o problema cu clima, imi apare in bord temp exterioara de 3 grade celsius desi afara sunt 15 si nu pot sa pornesc clima. Daca scot borna la baterie merge o perioada si apoi daca afara e frig si sunt sub 5 grade imi ramane blocat si nu pot sa pornesc clima din nou.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salut baieti. Am si eu o intrebare legata de climatronic. E normal ca atunci cand pun contactul si pornesc masina fara sa o misc de pe loc sa nu porneasca ventilatorul de habitaclu?

Nici pe display-ul climatronicului nu apar liniutele care indica viteza cu care se invarte ventilatorul...sunt pur si simplu stinse. Dupa ce misc masina din loc, ventilatorul porneste si apar si liniutele pe display.

Am facut o scanare cu vag-com si imi apare defect intermitent V71 (daca tin bine minte) - din cand in cand se aude un carait din spatele torpedoului - probabil vreun motoras de la vreo clapeta de directionare a aerului. Cand dau pe recirculare nu se mai aude. Scot recircularea si cateodata nu semai aude... Are legatura aceasta eroare cu faptul ca nu porneste ventilatorul?

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca ai sa tii mai mult contactul ai sa vezi ca porneste.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O problema am si eu cu climatronicul: am setat temperatura, am dirijat peste tot (parbriz, picioare, piept) si pe la picioare imi baga aer cald, pe la piept imi baga aer rece gheata si pe la parbriz cald!

Din cate stiu eu nu am clima bizonala, deci undeva e o problema. Care sa fie ea? Si ma miram de ce imi e cald!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

salut...am fost ieri la un service sa-mi completeze freon in instalatia ac, desi nu era mare nevoie si nu a fost mare diferenta ulterior, m-am gandit ca ii face bine compresorului, completand ulei.chstia e ca mi-au spus ca uleiul intra pe aceleasi 2 furtune cu cele pe care baga freon.e adevarat?mi-am luat teapa(100 ron) sau nu?aparatul arata destul de profi.ms

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • vdragos a închis acest topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!