Jump to content

Probleme Ac - Climatronic


wub
 Share

Postare recomandată

@eugen1975 la ce masina te uiti cand cauti senzorul? In profil vad ca ai mercedes, cand ai pus prima intrebare ai spus doar skoda. Daca vorbim de skoda octavia 1, senzorul trebuie sa fie unde am zis. Daca nu e inseamna ca cineva l-a demontat si e normal sa ai acea eroare adica "open" .

Pune si tu o poza cu bordul sa se vada bine grilele prin care sufla aer spre parbriz..

Salut,am si un mercedes,dar acum este vorba despre o SKODA OCTAVIA TOUR din 99.Am inteles acum care este si unde ar trebui sa fie senzorul,dar la mine nu este.Grila mea de pe bord,prin care vine aerul la parbriz nu are senzorul pe ea.Am tras de ea,am scoso si nu este nici un senzor,nici fire,nici vreo urma ca ar fi fost,traseu de fire,lacas,etc.

Se poate sa fie in alta parte?

Intre timp am facut rost de un senzor,cu tot cu grila,o sa desfac climatronicul si sa vad daca acolo se vede o urma de fir rupt,ceva,si sa leg senzorul acolo.Nu inteleg ce e asa important acest senzor,de nu lasa sa plece AC.ul

Multumesc pentru informatii si ajutor,sper sa o rezolv.

Nu stiti pe cineva priceput in asa ceva sa o rezolv mai repede???

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Climatronicul isi stabileste regimul de lucru in functie de:

-temperatura exerioara - citita de senzorul de temperatura din bara

-temperatura din interior - citita de senzorul de temperatura din panoul de comanda (in spatele grilelor mici din stanga, sub butonul de decongelare parbriz pentru masinile cu volan pe stanga)

-temperatura solicitata de user

-radiatiile solare

Cumva masina a avut bordul schimbat cu unul de la o masina cu AC ? altfel nu vad cum ar putea lipsi acel senzor. In manualul haynes nu scrie ca ar fi in alta parte in functie de anul de fabricatie (zici ca masina e din '99).

Modificat de dic
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Cine poate sa ma lamureasca.... Atunci cand merg cu masina temperatura apei din motor nu trece niciodata de 90 grade, dar cand pornesc aerul conditionat temperatura motorului da sa urce la 93-95-97 grade si incep ventilatoarele din fata sa se invarta de zici ca vor sa decoleze ca sa imi aduca temperatura inapoi la 90 de grade. Dar daca apas si butonul "recirculare aer" se aude un zgomot din zona torpedoului ( un fel de poc mai infundat, dar se aude incet) si atunci temperatura apei creste si scade vazand cu ochii in mai putin de 1 min. Deci manifestarile astea sunt doar atunci cand pornesc AC-ul. ( Am AC pe masina , nu climatronic).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O diagnoza te poate lamuri...probabil ai termostatul blocat...daca intradevar apa sta la 90...in mod normal sta la 100 si un pic...dar asta nu o vezi pe bord...acul sta la 90 incepind de pe la 75 pina pe la 110 parca...

Ai telefonul in profil...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@taquito mergi la masina, porneste motorul, salta capota. In mod normal motorul fiind rece ventilatoarele nu ar trebui sa functioneze. Porneste AC-ul, acum ambele ventilatoare ar trebui sa mearga in treapta 1, fara sa ai impresia ca "vrea sa decoleze".

Zgomotul de sub torpedou il face clapeta de recirculare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am facut rost de un senzor dar de golf 4,si are firele alb+verde si maro+alb.Am desfacut la mine la climatrinic si in spate nu am aceste culori in manunchiul de fire,sau le am dar nu in aceiasi mufa.Am 4 mufe,nici un fir rupt sau taiat.Probabil ca a smuls cineva senzorul,si firele de sus din grila au cazut in bord.Deci concluzia este daca ma poate ajuta cineva,daca stie cineva culorile de la firele senzorului respectiv,asa cum sunt ele la o skoda din 99,ca sa ma pot si eu lega cu senzorul acesta[de proba,nici macar nu stiu daca are aceleasi valori],sau daca stiti pe cineva care are de vanzare un senzor SH pentru modelul meu de masina.In acest caz vad si culoarea la fire.

Pana atunci as vrea sa aflu macar unde vine legat senzorul in care fire,in care mufa din cele 4,din spate de la climatronic.

Merci

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

F l o r i n

Da-mi datele masinii - Octavia, 1999... cod motor ? si mai tarziu, o sa-ti postez schema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da-mi datele masinii - Octavia, 1999... cod motor ? si mai tarziu, o sa-ti postez schema.

Salut

Skoda Octavia,an 99,110cai,motor asv

Am si eu schema din auto data,ma uit in ea de vreo 30 min,sunt afon in materie de electrica,dar cred ca am prins ceva.

Am un fir alb cu verde,care il am intro mufa,si mai am 2 fire maro cu alb in alta mufa,un fel de masa imi imaginez[adica nu conteaza pe care din fire ma leg,ca este pe acelasi circuit.

Sper sa fi inteles bine,dar nu ma apuc sa ma leg de ele pana nu imi da cineva mura in gura.Adica leagate cu firul alb cu verde la mufa x pinul y si leagate cu firul maro cu alb la mufa x firul y :emthup:

Mai astept,k pluau afara,nu mai sunt 30 grade ca acum 2 zile :icon_cheesygrin:

Daca stii tu sa citesti in schema respectiva,zi-mi exact cum trebuie sa ma leg.

merci

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ASV s-a montat doar din 2000

Alb /verde il legi pe pinul 18 din mufa T20a, care are fir de aceeasi culoare si si cel maro/alb la pinul 12 din mufa T12d care are fir de aceeasi culoare, estre o masa, asa cum bine ai intuit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai climatronic dar bordul tau nu are nici macar locasul pentru senzor, tipul de motor (din cate zice Al Bundy) s-a montat la un an dupa ce a fost fabricata masina... ciudat.

Modificat de dic
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ASV s-a montat doar din 2000

Alb /verde il legi pe pinul 18 din mufa T20a, care are fir de aceeasi culoare si si cel maro/alb la pinul 12 din mufa T12d care are fir de aceeasi culoare, estre o masa, asa cum bine ai intuit.

ok,merci,sper sa nimeresc si mufele,intuiesc ca t20,sau T12 sunt numarul de pini din mufa respectiva,si a si d sunt mufele ,cele 4,mumerotate de la a-d.

Ai climatronic dar bordul tau nu are nici macar locasul pentru senzor, tipul de motor (din cate zice Al Bundy) s-a montat la un an dupa ce a fost fabricata masina... ciudat.

intradevar,am climatronic,iar grila pe unde trece aerul nu are lacas pentru senzor.O fi bordul schimbat,sau s-a pus dor climatronic,nu stiu,eu asa am luat masina

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ghinion,tot nu merge.Am incercat,adica am legat firele,firul alb cu verde era in mufa 2,de la stanga la dreapta cum te uiti la climatronic,si firul maro cu alb era in mufa 3.In mufa 3,sunt 2 fire maro cu alb,am incercat cu amandoua.Nu o fi senzorul bun,am zis ca e de Golf

Acum stau si ma gandesc,ca eu nu am taiat firele,si sa incerc asa,eu doar le-am dezizolat,ma gandesc ca daca senzorul este totusi undeva in bord,si este stricat,tot eroare imi citeste.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca ai identificat firele cum trebuie poti sa le tai, cum ai zis, senzorul poate fi undeva cazut in bord sau pot fi puse in scurt la capat.

Incearca sa cauti un vin decoder sau poate te ajuta cineva de pe forum si vezi dupa numarul de identificare de pe caroserie cu ce dotari a plecat masina din fabrica. E posibil sa fie si o incercare nereusita de inlocuire a unui sistem AC cu climatronic si tu sa te chinui acum sa il faci sa mearga.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Am si eu o problema, azi am facut diagnoza la climatroni si mi-a aparut eroarea 4FA - Motor clapeta presiune. Ce anume trebuie schimbat? Ca am cautat pe net si am gasit doar supapa de presiune.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salut prieteni.

Postez problema unui amic in speranta in speranta razolvarii urmatoarei probleme:

Masina vw passat 1,9 tdi,90cp, 1995

Problema:AC(compresorul) nu porneste.Initial instalatia s-a presurizat cu freon(anul trecut) dupa care se pare ca a functionat relativ(se pare ca nu s-a presurizat la presiunea nominala impusa).Momentan nu se stie ce presiune e in instalatie,care ar fi valoarea acesteia?

Nu s-au verificat:

- sigurantele daca sunt bune.Care e siguranta/releul care deserveste AC?

- compresorul are ambreiaj pe cuplare?Ambreiajul e electromagnetic?Se poate forta cuplarea lui?

- exista un senzor de temp exterioara care deserveste AC ul?Unde este localizat?Se poate masura cu ohmetrul si care ar fi scala temperatura/rezistenta?

- presostalul il poate tine decuplat?Unde e localizat?Se poate masura cu ohmetrul?

- o diagnoza ar ajuta la rezolvarea problemei in contextul in care nu are nici o avarie la bord?

Orice informatie/link e binevenita.

Multumesc anticipat!

Modificat de Paulorossi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut prieteni.

Postez problema unui amic in speranta in speranta razolvarii urmatoarei probleme:

Masina vw passat 1,9 tdi,90cp, 1995

Problema:AC(compresorul) nu porneste.Initial instalatia s-a presurizat cu freon(anul trecut) dupa care se pare ca a functionat relativ(se pare ca nu s-a presurizat la presiunea nominala impusa).Momentan nu se stie ce presiune e in instalatie,care ar fi valoarea acesteia?

Nu s-au verificat:

- sigurantele daca sunt bune.Care e siguranta/releul care deserveste AC?

- compresorul are ambreiaj pe cuplare?Ambreiajul e electromagnetic?Se poate forta cuplarea lui?

- exista un senzor de temp exterioara care deserveste AC ul?Unde este localizat?Se poate masura cu ohmetrul si care ar fi scala temperatura/rezistenta?

- presostalul il poate tine decuplat?Unde e localizat?Se poate masura cu ohmetrul?

- o diagnoza ar ajuta la rezolvarea problemei in contextul in care nu are nici o avarie la bord?

Orice informatie/link e binevenita.

Multumesc anticipat!

Ok. Intai trebuie sa mergi la cineva care are robot de service de AC. Iti face umplere+diahnoza (100ron cu marker). Daca porneste si baga frig si dupa ceva timp nu mai functioneaza cauti cu lampa UV urmele de colorant(ai gasit, ai spartura,pierzi freonu si nu mai iti merge instalatia).Daca ai presiunea buna este posibila sa ai un contact imperfect undeva la o siguranta sau sa ai presiune prea mare(dar nu ar trebui sa ai ca ai fost la service cu robot si nu la Vasile cu butelie). de asemeni la pornire AC trebuie sa porneasca ventilatoarele de pe radiotor clima. Verificare senzor etc.

Daca nimic enumrat nu cauzeaza probleme atunci schimbare compresor. Compresorul se poate verifica daca cumpleaza daca ii dai semnal direct.(vezi un electrician/mecanic). de asemeni mai exista un senzor pe o conducat undeva pus care trebuie sa fie si el in ordine(mufa sa fie bagata bine si sa functioneze)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

salutare

am probleme cu clima. e vorba de o skoda octavia 1,9 2003 asv. acum 2 luni am facut o incarcare cu freon ca nu mai baga rece, au intrat 750g si 10 g ulei. astazi dupa un drum de 50 km nu a mai bagat aer rece in mers. dupa ce am ajuns acasa am pus testerul si am gasit eroarea

VAG-COM Version: Release 311.2-N

Control Module Part Number: 1U1 907 044 A

Component and/or Version: CLIMATRONIC C 2.0.0

Software Coding: 11000

Work Shop Code: WSC 31480

2 Faults Found:

00792 - A/C Pressure Switch (F129)

35-00 - -

01274 - Air Flow Flap Positioning Motor (V71)

37-00 - Faulty

pe urma am gasit si urma de ulei cred, putin verzui pe scut in zona compresorului. in momentul asta nu aud sa cupleze compresorul si nici ventilatorul de clima.

oare s-a dus compresorul ? se mai poate repara? cam cat costa unul second hand?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu mai ai freon in instalatie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am descoperit azi pe unde am pierdu freonul. conducta de la butelie spre radiatorul de clima a cedat, s-a frecat de carcasa unde sant amplasate radiatoarele. se poate suda conducta asta ? sau se gaseste la dezmembrari?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

intrebare pentru cunoscatori daca demontez condensatorul (radiatorul de clima) trebuie sa schimb si uscatorul sau poate ramane cel vechi ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Conducta sparta trebuie sa o schimbi, nu cred ca gasesti meserias sa ti-o repare cum trebuie... Cu siguranta gasesti una SH din dezmembrari. Iar uscatorul nu e nevoie sa-l schimbi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Conducta se poate suda...daca gasesti un meserias bun...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si de ce s-ar complica aiurea sa faca o tiganie, cand gasesti cu 50-100 ron una SH? Sa incerci sa repari o piesa foarte scumpa sau greu de gasit mai zic, dar in cazul de fata nu se justifica...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

teava care face corp comun cu radiatorul de clima e fisurata dinspre uscator. asta ar inseamna sa schimb radiatorul de clima. in fine am gasit meseriasul care sa o sudeze, intrebarea e daca pot sa pastrez uscatorul. unul oem e 562 ron.

cine imi incarca cu freon zicea sa il izolez bine la demontare si ca o sa faca vacuum 1 ora si e ok. cartea tehnica zice ca la fiecare demontare a sistemului se schimba filtrul asta. altii recomanda sa il schimbi la fiecare 2 sau 3 ani.

vroiam sa aflu daca e in regula sa pastrez filtrul original fara sa afectez celelalte componente mai ales compresorul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intr-adevar, daca e vorba sa schimbi tot condensorul, merita sa incerci sa repari conducta respectiva. Insa mare atentie, ca teava e foarte subtire si sudura trebuie facuta impecabil. Un mic por poate sa-ti aduca numai necazuri...

In privinta inlocuirii filtrului cu silicagel (uscatorul), eu unul nu am auzit de un interval de timp recomandat de inlocuire, asemeni altor filtre de la motor de ex. Daca are 10 ani, poate ca nu strica sa-l schimbi, dar in acelasi timp e posibil sa dai banii degeaba pe el.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • vdragos a închis acest topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!