Jump to content

Probleme Turbina


energizer
 Share

Postare recomandată

pai atunci inseamna ca a inlocuit fostul propietar si prinderile ? si nu o sa imi mearga daca pun una de ajm acum si trebuie sa iau tot de asz ? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Turbina se recondiționează...nu ai de ce sa iei alta turbina despre care nu știi foarte multe, mai ales gradul de uzură.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 7/1/2019 at 10:38 PM, mad_kat said:

revin cu dinozaurul - chiar daca nu este vag principiile sunt similare - sper sa ma primiti :)

deci este vorba de un commonrail in 5 cilindri cu turbina cu geometrie fixa si cu wastegate actionat cu electrovalva cu circuit vacuum - similar VAG. (normal deschis - se inchide la accelerari si in sarcina)

erorile generatoare de limp sunt:

p1235 - turbocharger boost control position sensor circuit; range performance - aici ori "N75"-ul ori furtunasele - furtunasele tocmai le-am schimbat - sa vad daca mai apare

p1193 - rail pressure signal under lower treshold - aici nu prea e de turbina - e ceva pe la senzorul din rail

Ceva sfaturi pentru prima eroare - la T4 am tot acelas fel de wastegate - si cu ajutorul ceasului de turbo se vede clar cum functioneaza - la ralanti oricata acceleratie aplici nu face turbina presiune, semn ca e wastegate-ul deschis, apoi cum pleci de pe loc se schimba treaba. La rexton nu am ceas de vacuum

Combinat cu asta - pare destul de lenes sub 2000rpn, apoi trage super bine. Cam ca ACV-ul de fapt - insa acesta e mai vioi la turatii joase (poate si din cauza diferentei de sisteme de injectie - commnrail la rexton, pompa clasica la t4)

Multumesc anticipat.

(interfata e o "delphi" d-aia mare cu relee multe in ea - aparent stie sa faca loguri dar nu ma prind eu cum inca :D - e de imprumut)

Consider ca este ok sa portez si rezolvarile - poate ajuta si pe altii - simptome similare - pana la urma dieselele au cam aceleasi principii de functionare

deci p1193 nu era de la senzor, ci chiar aveam presiune mica in rail, se gripa supapa dinainte de filtru (cam cum este cea de pe filtru la TDI) - si nu lasa sa treaca motorina destula. M-am prins de cauza dupa un drum in forta, am deschis capota si pompita de amorsare era storcita, semn ca motorul incercase sa traga cat putuse... Schimbat supapa running fine.

p1235-ul a fost intr-adevar de la "N75" - am montat ceas de boost ca la duba, si in 25km de testdrive mi-am dat seama dupa fluctuatii ca inchide tarziu si brusc wastegate-ul. Cat pe ce sa iau un "N75" nou, eram cu comanda in cos, dar am zis sa desfac inainte electrovalva sa vad, ca mai rau nu am ce strica. In ea am gasit un "filtru de aer" de burete, care in timp devenise vascos si era semidezintegrat - infundand partial electrovalva. Scos, suflat bine, confectionat un buretel nou - si este alta masina, incredibil cat de liniar accelereaza acum motorul... Nu am nici un N75 de disecat sa vad daca are asa ceva inauntru, dar cine stie?

Sper sa nu deranjeze postul acesta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cam toate electovalvele au nevoie de un filtru pentru că au nevoie şi de aer atmosferic pentru a funcţiona. Unele au un fel de bureţel încorporat în ea, altele au un mic filtru ataşat cu o bucăţică de furtun şi la multe au un furtun care duce în filtrul de aer de unde să ia aer curat. Dacă se înfundă de tot orificiul  electrovalva nu mai funcţionează corespunzător.

Ca să-ţi dai seama uite aici cam care este treaba la astea care funcţionează pe vacuum (N75 pentru westgate la grupul vag  sunt pe presiune şi au  construcţie diferită, mi se pare că la Opel sunt tot pe vacuum)

https://vwforum.ro/topic/126033-descrierea-si-functionarea-electrovalvelor-utilizate-in-managementul-motoarelor-diesel/

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salutari, am si eu o problema dupa ce merg mai sportiv cu masina in ture 3500-4000 uneori masina incepe sa scoata fum alb si albastrui, ulei-ul de pe joja nu scade, precisez ca masina are motor de 2.0 tdi cod motor bkd si turbina este hibrid cu interne de 2.5, care merge la 1.7 bar nu a facut niciodata overboost sau limp mode, stiu doar debitmetru este praf.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Debimetru praf, de aici si fumul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Va salut. 

Am achiziționat un Tiguan de câteva luni cffb 2.0 cv automata, am observat eșapamentul afumat negru și umed, posibil ulei, am desfăcut tubulatura la turbo găsit puțin ulei și joc în ax destul de pronunțat.

Masina trage, nu scoate fum vizibil.

Întrebare, trebuie sa duc turbina la recondionat sau sa iau una sh?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Consumul  de ulei  e vizibil, cat consuma, ulei pe tubulatura e ceva normal la diesel.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La 2000 km nu am observat sa scadă nivelul la ulei. 

Am avut alt Tiguan acelasi motor cffb 2.0. Eșapament impecabil

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Cu asta m.am ales azi. Masina nu mai trage.

 

20200617_214002.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Lipsa vacum/actuator/tubulatura 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Actuator verificat - ok

20200617_214027.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Colegul @EEXCALADE ti-a sugerat si alte masuratori.Actuatorul cum l-ai verificat?Cu mana sau cu vacuum?Vacumuul l-ai verificat cu manometrul?Pentru ca am avut si eu ceva probleme cu ceva timp in urma ceva similar dar fara eroare ceea ce nu imi place este faptul ca MAP masoara mai putin decat presiunea atmosferica.Daca ar fi dupa mine as incerca un alt MAP sa vad daca nu cumva acolo e buba.Nu sunt expert si nici nu as vrea sa te indrum gresit.Mai asteapta si alte pareri ale colegilor mai experimentati

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salutare. Turbina a inceput sa-mi dea semne de duca si in urma constatarii mecanicul cu care am colaborat mi-a sugerat sa o schimb.
1959495714_WhatsAppImage2020-08-07at6_50_30PM.thumb.jpeg.77ad4fe46144dc465e57fdb60ce101a0.jpeg

Dupa cum se poate vedea si in poza axul dinauntrul turbinei are joc destul de mare si scuipa ulei pe furtunul de supralimentare.

Ma puteti ajuta cu un sfat pentru inlocuirea turbinei? Sa merg pe reconditionarea ei sau aleg una noua? Optiunea cu dezmembrari nu o iau in calcul pentru ca mi se pare o loterie....

Pentru turbina noua am primit 2 oferte de pret: 1. https://turboshoet.ro/ cu 2780 RON + TVA si 2. https://www.autonik.ro/turbosuflanta-vw-caddy-1-9-tdi-bls cu 1300 RON + TVA + turbina veche la schimb ceea ce mi se pare ca e suspect de ieftin dar ei sustin ca e noua turbina. 

Sau cunoasteti alt service din Cluj care sa faca treaba buna pe partea de reconditionare? Multumesc!  

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cei din primul link si reconditioneaza . Predai turbina veche si primesti una reconditionata. Al doilea pret pare turbina reconditionata.

Pentru reconditionate recomand turbohoet.

Modificat de sorinbidian
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De la autonik am eu de ceva ani...sunt ok dar au o singura problema ...cam papa ulei toate 

Toate sunt reconditionate acum depinde cat de bine sunt facute 

Modificat de iahimmihai
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am reconditionat la AVD acum 3 ani. Am pus turbo in cutie, am expediat coletul la Bucuresti si in doua zile lucratoare a venit inapoi, ca noua (chiar si carcasa era curatata si revopsita).

Nu consuma ulei (schimb odata pe an la ~10000km, pun Motul X-Clean), are si chip de un an, totul e in regula. Dar am avut grija sa curat bine toata tubulatura + intercooler.

 

Modificat de yeeeeman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, din pacate am probleme cu fluieratul bine cunoscut la motorul BKD.

Am dus turbina la reconditionat, inca aud acel fluierat, am returnat turbina in garantie, inca aud acel fluierat.

Uite am facut o filmare cu paletii. Ce parare aveti? Se aude cumva ca ar freca in carcasa? Sunt ceva dungi acolo, sa fie zgariat inauntru carcasa?

Axul nu are joc.

Video:

https://www.youtube.com/watch?v=HJ3Kq_qF7w0

Si video 2:

https://www.youtube.com/watch?v=dA11Z-M4QSo

Oare zgarieturile de deasupra elicelor sa fie de la prima turbina, inainte sa cedeze?

Multumesc :)

Modificat de giacoleto
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare si multumesc pentru sugestii.

Cei de la autonik mi-au facut oferta de 2000 de lei pentru turbina noua Mahle cu cea veche la schimb + schimb de filtre si ulei + manopera. Oferta pe care inclinam sa o accept tocmai pentru ca se ocupau ei de intreaga procedura. @iahimmihai acum m-ai pus pe ganduri cu mancatul de ulei.

Pana acum cu turbina KKK faceam schimbul o data pe an la ~15000km cu Castrol 5W-30LL si o singura data a trebuit sa completez cand mi-a aparut martorul. Tu cat de des completezi de cand ai pus turbina de la ei?

Modificat de Johnny_33
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Johnny_33

Am postat deasupra ta filmulete cu o turbina reconditionata a 2a oara, prima oara a fost reconditionata la Autonik pe Frunzisului Cluj. La fel cred ca am ajuns la 2800-3200 cu tot si in concluzie m-a tinut 14-18 luni turbina, mai mult la nici o luna dupa reconditionare nu mai voia sa iasa din limp mode si a trebuit sa ma intorc in garantie.

Cred ca mi-a mers turbina pe ulei ca tot l-a mancat, am scos si un fum alb de zici ca eram fumigena. Asa ca am cautat sa o reconditionez a 2a ora.

A2a reconditionare am facuto la service-ul Wob de pe Bobalnei, iar ei au reconditionat turbina la partenerii lor. Tot curatatul de conducte (intercooler), manopera, garnituri, ulei, filtru a fost undeva la 2200 lei.

Acum daca ar mai fi sa trec prin ce am trecut , as fi cumparat direct o turbina noua. Verifica site-ul darkside din UK, un turbo pentru bkd cu transport cu tot cred ca era 2100 lei:

https://www.darksidedevelopments.co.uk/products/gt1749v-bkd-pd140-2-0-tdi-turbocharger.html

Modificat de giacoleto
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tot odata completez in 10000 km dar consuma 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salut! Ma confrunt cu o problema legata de masina personala(vw touran an 2006,motor BKC). Acum vreo luna de zile mi-a crapat turbina fara vreo simptoma  care sa ma avertizeze. Si inainte sa crape,dar si acum cu noua turbina,daca era o panta cu inclinatia de 10%(cele care te atentioneaza cu semnul de circulatie) si o lasam sa mearga din inertie intr-o treapta de viteza(de la a3a in sus),se aude un sunet fin ca de clopotel care dispare imediat cum ating pedala de acceleratie(abia o ating). Al 2-lea zgomot pe care-l aveam si inca  il am este mai pronuntat in mers cu noua turbina  si este ca cel de blow off. Turbina are o descarcare violenta a presiunii facute. Zgomotul asta se aude doar daca merg o idee mai sportiv fata de normal. Daca merg batraneste si schimb vitezele in lung,nu se aude. Zgomotul asta ca de blow off se aude daca o turez si pe loc,atunci cand revine in relanti. Azi l-am auzit in mers si parea mult mai accentuat ca datile trecute(am incercat sa o calc un pic dar m-am lasat pagubas). Nu stiu ce sa-i fac,ptr ca mi-e frica sa nu ma lase iar in drum. La vechea turbina au explodat paletii pe partea de admisie pe lungul axului si au opturat admisia in turbina si motorul mi s-a oprit in depasirea unui tir,cu un altul care venea din fata. Erori nu am de nici un fel,parametrii sunt buni...eu unul nu mai stiu ce sa caut la ea. Va rog sa va dati cu parerea ca poate ii dau de capat. Multumesc!

Modificat de cosminwon
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@cosminwon

Am mutat aici postarea fiind un topic mai potrivit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

salutare, revin cu un update :)) cei drept tarziu... am schimbat turbina am luat una reconditionata , dar problema este ca eu am 115 cai si turbina asta e 1749vb si am inteles ca este de 150 de cai din ce am cautat pe net.. este vreo problema? mentionez ca uneori cand o accelerez si iau piciorul de pe acceleratie parca se aude cum se invart paletele turbinei in gol asa parca freaca .. dar nu sunt sigur de asta.. mecanicul a zis ca nu e nici o problema.. dar parca stau asa cu un junghi in inima de fiecare data cand aud cum se invarte acolo :)) daca m.ar ajuta cineva cu o parere as fi recunoscator.. aa si inca ceva.. am schimat si debimetrul dar mi se intampla o chestie foarte ciudata.. cu debimetrul nou turbina nu intra decat la 2500 rpm in sus pana atunci nu am putere deloc .. si la 3200 3300 imi pierde toata puterea.. iar cu debimetrul vechi imi merge ok trage de la 1900 2000 ,dar cu cel vechi imi da eroarea de g70 ceva circuit la masa ceva de genul iar cu cel nou nu imi da nimic dar se intmpla chestia asta.. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!