Jump to content

Probleme Turbina


energizer
 Share

Postare recomandată

cum adica " incepe sa mearga turbo la relantiu "

ce inseamna asta? turbina se invarte mereu cu motorul pornit, e invartita de gazele de esapament.

iti recomand sa citesti si pe aici https://vwforum.ro/forum/12-tdi-forum/

doar din vorbe nu ne putem da seama de la distanta ce problema ai la motor, pot fi multe chestii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

stefan.georgescu

Da, m-am exprimat putin gresit. Stiu ca se invarte mereu dar nu se aude ca si cum ar fi in sarcina, efectiv incepe sa se auda turbo ca si cum ai accelera-o la 2500 rpm si umfla tuburile, efectiv intra singura in sarcina. Cineva mi-a recomandat sa verific wastegate valve, dar se ajunge destul de greu la ea si de asta m-am gandit sa intreb inainte. 

ATENTIE: Quote la postul anterior este interzis prin regulament si se sanctioneaza!

Modificat de ForceTurbo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

iti consuma ulei?

poti verifica actuator dar cred ca nu scapi fara sa ajungi la service.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

stefan.georgescu

Nu consuma ulei deloc, doar problema asta cu turbo si puterea .. ma tot uit si vad ca e destul de complicat sa calibrez inapoi tija aia daca schimb actuatorul. 

ATENTIE: Quote la postul anterior este interzis prin regulament si se sanctioneaza!

Modificat de ForceTurbo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

verifica presiune turbo pe gr 11 la relanti

actuatorul nu trebuie schimbat daca tine vaccum

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

stefan.georgescu

Nu pot sa aflu daca tine vacuum decat sa verific vizual nu ? Pana la cat ar trebui sa fie presiunea maxima turbo?

ATENTIE: Quote la postul anterior este interzis prin regulament si se sanctioneaza!

Modificat de ForceTurbo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu mai cita ultimul post

ai 2 variante...ori mergi la cineva care se peicepe,ori rasfoiesti un pic pe forum faci diagnoza,log in mers si probabil iti vei face o parere despre problema ta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verifica toate furtunasele de vacuum,  mufele de la actuatori, senzori sa nu fie vreun fir rupt, etc

Cam asta poti sa faci sau dute chiar la reprezentanta sa iti faca un test, nu poate fi o avere. Macar stii de unde poti incepe.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salut , revin cu o intrebare.. am curatat turbina la un mecanic , se vede o oarecare sezisare de putere ,dar tot am limp mode , cu treapta a 6-a blana se duce in 160 fara probleme dar cu a 5-a mai mult de 140 nu se duce da in nas  , momentan am testerul dat la o ruda si nu am putut face un log , dar dilema mea este alta . asa ar trebuii sa  stea tija de la actuator cand motorul este oprit ? 

turbina sarban.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Chiar ieri l.am pus pe tata sa accelereze si eu ma uitam si pot spune ca are o miscare destul de fluida si cursa este destul de mare din ce am vazut eu de sus.. Nu m.a dus capul pe moment sa fac un video, dar o sa fac diseara, 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Părerea mea este că nu ar trebui să fie aşa. Din ce văd în poză tijă stă aproape lipită de şurubul de stop (când este maşina oprită tija ar trebui să fie poziţia de turbo off pentru că se eliberează vacuum-ul din capsulă şi asupra tijei acţionează arcul actuatorului). Nu ştiu exact cât trebuie să fie dar mă gândesc că măcar 1cm tot trebuie să fie. Deci practic la tine cursa actuatorului este foarte mică, adică geometria stă mai mult spre turbo-on de asta îţi intră în limp.

Cauze: fie este umblat la tijă şi este prea scurtă, fie este blocată tija în actuator. Separă tija actuatorului de pârghia geometriei şi o să te lămureşti. Când porneşti maşina şi accelerezi ce cursă are tija?

Treaba este că nici eu nu sunt sigur cum trebuie să fie că nu am văzut. Eu am zis cam cum ar trebui să fie teoretic, dar poate ne spune un coleg care are acces mai uşor la tija turbinei şi poate observa în ce poziţie este cu maşina oprită.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acum am gasit ceva ceva pe youtube si aveti dreptate lupo_bv trebuie sa stea sus tija cand motorul este oprit, treaba nasoala este ca trebuie sa ma duc la cineva specializat ca sa vada exact treaba cu tija aia daca e umblata la ea si singura parte urata e aceea ca este cineva mai specializat debea la 100 si ceva de km de mine.. Sper sa ii dau de cap 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Păi hai să vedem unde este problema. Prima dată separă tija de pârghia turbinei (are o şaibă seeger, vezi să nu o pierzi,) şi vezi dacă pârghia turbinei se mişcă liber de la şurubul limitator până la cursa maximă.

Dacă este aşa atunci actuatorul nu îi dă voie să ajungă în repaus sau tija este scurtată excesiv. La actuator pot fi următoarele probleme fie este gripată tija (se poate unge, dar numai cu vaselină cu cupru, altele o pot coxa de tot din cauza temperaturii), fie arcul din interior să fie rupt/tasat,  fie nu se eliberează vacuum-ul din instalaţie, mai puţin probabil (N75 defect).

Cu tija separată scoate furtunaşul de vacuum din capsulă şi vezi ce se întâmplă. Dacă se lungeşte tija atunci problema a fost prezenţa vacuum-ului, dacă nu atunci problema este la actuator. Trage cu mâna de tijă şi vezi dacă o poţi aduce la elongaţia maximă.

Citeşte şi topicul ăsta sunt informaţii destul de utile despre funcţionarea sistemului

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca actuatorul este bun poti misca tija si daca faci vacuum "manual" - adica tragi aer cu gura pe furtunul de iese din N75

(stiu, nu e igienic :) )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

n75 este nou, am incercat sa trag aer cu gura pe furtunul de iese din n75 si nu se intampla nimic la actuator nu se misca deloc dar la valva am pus degetul si se simte ca trage aer , am scos si furtunul de la rezervorul de vaccum si atunci tija a sarit sus la pozitia aia cand este inchis motorul , nu stiu daca m.am exprimat in mod corect 

lupo_bv  presupun ca numai pe jos pot scoate actuatorul nu ? pe sus nu am nici o sansa ? nu am unde sa ma duc momentan nicaieri nici la mecanic si nici nu am o groapa sau ceva sa ma pot baga pe dedesubt

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Actuatorul se poate scoate pe dedesubt, cu masina suspendata pe niste capre, sau urcata dibaci pe o bordura mai inalta.

Cand tragi pe furtunel ar trebui sa se miste actuatorul - deci cred ca e blocat ori el ori geometria.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca nu il poti trage cu gura pana la capat, sigur agata undeva geometria. Trebuie sa faca o cursa lina tija aia, fara sa se simta ca agata undeva.

La pornirea motorului, in relanti tija va trebui sa se ridice maxim in sus.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare, azi am dat la o  parte tija de la actuator iar tija de la geometrie se pare ca de la jumate in sus nu se misca, se pare ca mi a facut o treaba de mantuiala "mecanicul" asta la care m. Am dus sa o curete, tot incerc sa o fortez putin poate se misca, as putea sa dau cu o solutie ceva sa faca cursa completa? 

Modificat de kimura 23
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cred. Trebuie demontată si văzut ce este acolo. Ai grija, dacă dai jos turbina si demontezi conducta de ulei, înainte de remontarea ei, să umpli turbina cu ulei de motor prin orificiul unde se conectează conducta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu ma pricep asa bine dar o sa incerc.. De asta am si apelat la mecanic am zis ca el se pricepe mai ok.. Sper sa pot sa o scot pe sus pentru ca nu pot sa o scot pe jos nu am unde... 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salut colegi, poate sa imi spuna cineva daca e pe duca turbina? nu a mai scos sunetul asta pana acum , dimineata cand o pornesc scoate 2 3 secunde un fum alb albastrui dupa dispare imediat, si de consumat ulei imi cam consuma ... am pus cam 2 2,5 l in 4  5 luni de cand am cumparat-o.. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce mai stai , e pe duca, reconditioneaz-o cat mai poti scoate ceva din ea si nu pleaca pe ulei sa-ti distruga motorul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Hristos a inviat , azi m.am gandit sa imi caut o turbina sa o schimb pentru ca da fum albastru la relanti si cand o accelerez dar nu imi scade uleiul si masina trage chiar foarte bine dar mai multi mecanici mi au spus ca e de vina si sa o schimb dar am o problema masina mea e cod motor ajm 115 cai iar turbina dupa cod pe net e de asz 131 de cai acuma intrebarea este daca pot sa iau tot turbina asta sau iau de ajm.. se potrivesc fara nici un fel de problema mai trebuie facut un soft ceva pentru ca sincer chiar nu stiu ...m.a dat peste cap faza asta sincer 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

prinderile nu sunt la fel,cel putin partea rece care merge in intercooler,la ajm cu cea de asz/arl

Modificat de ionut10a
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!