Jump to content

Probleme Turbina


energizer
 Share

Postare recomandată

salut,

Ieri dupa un drum de 7km in afara Buc si o stationare de aprox 3h la pornire s-a aprins martorul check engine  si dupa 1 minut si spirala(intermitent) si a intrat in limp mode.Inainte cu 2 zile facusem 400km.Masina nu a dat niciun semn ca ar avea probleme la turbina. e prima data cand s-a aprins acest senzor

Mi-a facut cineva  o scanare cu Actia Connect Multidiag si mi-au aparut erorile de mai jos:

01648/P0670 -circuit de control, modul1, pt bujii incandescente

04109/P100D - reglare turboalimentare lipsa miscare libera sau blocare

04110/P100E -interventie cuplu din cauza protectiei turboalimentarii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut. Într-o depășire, s-a auzit o pocnitură după care a scos puțin fum pe esapament și nu a mai tras decât foarte greu. Daca acceleram, cand ajungea de la aproximativ 1800 rotatii in sus, se aude un suierat, si a facut asa aproximativ 20 km, dupa care nu mai suierat, doar ca am reusit  sa ajung acasa cu ea de la Bacau la Suceava. Masina trecea si de 100 km / ora doar ca tragea foarte greu ca si cum nu ar avea turbo. La scanarea cu Vag com da următoarea eroare:

16683 - Reglementarea presiunii de presiune

P0299 - 000 - Domeniul de control nu a fost atins

Cadru de blocare:

RPM 2016 / min

Momentul de torsiune 148,0 Nm

Viteză 72.0 km / h

Încărcați 60,8%

Tensiune 13,68 V

Bin Bits 11000000

Absolut pres 1978.8mbar

Presiunea absolută 907,8 mbar

Citiri 0 0 0 0 0

 

Ce credeti ca ar putea fi?

Va multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am dat jos furtunurile de la turbo, inclusiv conductele de plastic si toate sunt in regula. Nu stiu de la ce ar putea fi..cele de vacum unde ar trebui verificate?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tot p 0299...am mers turat peste 2500 si s-a aprins becul galben de la motor( cel care seamana cu un robinet), dar cand i-am dat stergere cu vagcom a disparut...m-am uitat si la furtunasele de la vacum si pare sa fie ok..nu stiu ce sa aiba..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Masoara vacuum ,verifica actuator turbo

Modificat de EEXCALADE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu o pompa de vacuum poti verifica functionare actuatorului.

Vezi ca este pe youtube un tutorial, din pacate nu pot accesa youtube acum, dar poti cauta acolo TDI actuator test sau ceva de genul.

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema a fost turbina...era sarita o bucata din paletii din interior...am schimbat-o la un service care se ocupa doar de reconditionat turbine...costuri turbina 900 lei plus piesa veche la schimb....manopera 300 lei...total 1200 lei...un an garantie, fara limita de km....deocamdata sunt multumit...doar ca mi se pare ca aud un fasait..posibil pierdere de presiune pe la unul din furtunuri..dar masina trage..mai vedem cum se manifesta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius1982.11

pai prea ok nu e pe termen lung, pentu ca turbina trebuie sa compenseze pentru acea pierdere de aer, ceea ce inseamna ca lucra mai tare decat e nevoie si aia ar putea duce la uzura prematura. Sa nu cumva sa ai ramase bucati de metal prin intercooler sau tubulatura

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

racingparts.ro

Bucatile alea raman pe fundul IC, nu prea au cum sa il traverseze. Pasajele sunt asa de mici incat nu au cum sa strabata un ic intreg ca sa intre in motor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum imi dau seama daca o turbina consuma ulei pe la ax ?Ce pot sa verific la ea ?Sa aiba joc la ax in limite asta stiu...dar aud din ce mai multe cazuri cu turbine "reconditionate" care consuma ulei si care nu au joc mare in ax....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fum si consum mare de ulei. Toate turbinele dupa 100K. pisca putin ulei pe la ax.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

toate turbinele de noi dau putin ulei pe la ax.

metoda empirica - vezi cat de uda e tubulatura de dupa turbina cu ulei - ar trebui sa fie doar oleaca umeda. daca e naclaita atunci e de studiat mai departe

specialistii sa ma scuze insa de multe ori solutiile sunt mai simple...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

"Fum si consum de ulei" pot sa mai fie si din alte motive.

@mad_kat te referi la partea de evacuare a turbinei  ? Spre intercooler ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da - tubulatura de dupa turbina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ulei e mereu pe tubulatura cat egr -ul e functional, ideea e sa nu fie mult, sa curga pe la imbinari. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Motor BXE, 131.000Km.

Brusc, luni, am auzit un suierat care variaza cu turatia motorului, se percepe cel mai bine la decelerare, de pe la 2.500rot in jos.

Probabil ca este prezent si mai sus dar este estompat de motor.

M-am gandit involuntar la turbina insa stiu ca problemele la aceasta nu apar peste noapte, ele se manifesta in timp, iar pana acum n-a scos nici un zgomot.

Corectii injectoare bune, maxim +0,35.

Inca n-am reusit sa urc masina pe o rampa sa verific furtune, coliere, evacuare.

 

Am facut un BS3 si BS11.

BS3.thumb.jpg.9830e872bd738d5518d331af56a753a9.jpg

BS11.thumb.jpg.87a406fbb2eb04323bdbeea363a8d4ea.jpg

In BS11 suieratul apare cand se comanda actionarea geometriei si este prezent pe tot parcursul intervalului de Turbo ON, la Turbo Off nu se aude nimic.

In BS3 suieratul apare din nou cand se comanda functionarea EGR (parca asa imi aduc aminte).

In mers in oras, uneori, sunt unele minute in care nu se mai aude suieratul turbinei, dar dupa aceea reapare, mai tare sau mai incet.

Este mai pregnant la rece, mai redus la cald.

EGR scapa foarte usor ulei, a fost curatat acum aproximativ 40.000Km.

 

Avand in vedere datele de mai sus, ce ar trebui sa mai investighez pana la a concluziona ca turbina are probleme. (cam devreme totusi pentru 131.000Km)

Comportamentul oarecum aleator al suieratului mi-ar sugera ca aceasta problema are cauze externe acesteia.

 

Pareri?

 

LOG-01-003-23.08.2017.xxx-xxx.xlsx

LOG-01-011-23.08.2017.xxx-xxx.xlsx

Modificat de Dolfin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa pranz, cand masina era calda de la soare, pentru un drum scurt, suieratul nu s-a mai auzit.

Seara, pe racoare a fost fost prezent si am facut si o inregistrare audio, ocazie cu care am observat si altceva interesant, cand motorul revine la relanti se aude un zgomot ciudat, nu-mi dau seama daca este un blow-back de la turbina sau ceva ce restrictioneaza aerul pe admisie.

https://vocaroo.com/i/s1nrEkcAOx7r

Inregistrarea este facuta deasupra motorului, in dreptul pompei tandem.

Sunt interesat de parerea voastra.

Modificat de Dolfin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se aduce de zici ca agata paletii in turbina. Cam e praf axul. Scoate furtunul si vezi cum stai cu jocul axului. Poate ma insel, dar fa si tu o verificare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La jocul axial ma gandeam si eu. Verifica jocul. Apoi, as incerca cu evacuarea desprinsa (cele 2-3 suruburi de dinainte de catalizator, desfacute) si sa vezi daca se mai aude. Daca nu, posibil ceramica de la CAT sa fie sparta/infundata. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

salut! am un ajm, ieri am montat un senzor map de 3 bari si l-am adaptat, am venit de la bucuresti la pitesti si nicio problema! Azi am pus si o tubulatura de arl de la filtru la turbina si la o talpa masina mi-a intrat in limp, fac un log si observ ca nu corecteaza! masina are softul de pana acum numai ca are rescris acest map senzor, inainte sa schimb din nou senzorul si sa.l rescriu...as vrea sa stiu daca problema vine de la map senzor sau daca ar trebuii sa reglez actuatorul! ms!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stie nimeni? Am schimbat furtunele de vacuum, n75-ul, lungit tija actuator 2 filete, insurubat surubul de pe turbo 1 filet, schimbat soft, schimbat senzor map si tot nu corecteaza! Cere presiune 2450 face 2600 pe ture mari...pana in 3000 uneori corecteaza, am pus soft care cere 2350 face 25...turbina este de arl, a fost curatata dar montata pe aceleasi semne...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Posteaza eroarea,cam greu de ghicit la cate modificari sunt facute acolo

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!